طرح های پژوهشی باید مستقیماً در توسعه اقتصاد و اشتغال استان نقش آفرین باشند

استاندار خراسان جنوبی، در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، با بیان این مطلب افزود: کمیته های ذیل این کارگروه باید فعال شده و نهایتاً تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده طرح های پژوهشی دستگاه ها را بررسی و آنها را ابلاغ نمایند.
ب محمد صادق معتمدیان، با بیان اینکه نیازهای پژوهشی استان باید از سوی این کارگروه احصاء و بر اساس اولویت های توسعه استان اولویت بندی شوند، افزود: اقتصاد به عنوان نیاز اول استان در کنار مباحث اشتغال ، فرهنگ ، موضوعات اجتماعی و… باید اولویت بندی شده و بر اساس این اولویت ها طرح های مد نظر بررسی و زمینه های اجرای آنها فراهم گردد.
رئیس کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ، با اشاره به اعتبارات کم حوزه پژوهشی به دلیل ضعیف بودن پایه اعتباری استان، گفت: باید با اولویت بندی نیازهای پژوهشی استان، از اعتبارات موجود به بهترین نحو ممکن استفاده شود تا بتوان در زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، اقدامات لازم را به انجام رساند.
معتمدیان، اولویت استفاده از پژوهشگران بومی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در انجام امور پژوهشی باید از ظرفیت های موجود ، اساتید مجرب و نیز نیروهای بومی استان استفاده شود.
مقام عالی دولت در استان، به نیازهای پژوهشی در بخش های کشاورزی ، دامداری و معدن اشاره کرد و یادآورشد: در حوزه کشاورزی می توان در زمینه محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب ، در حوزه دامداری در زمینه های شتر و … و در حوزه معدن نیز می توان در زمینه شناسایی پهنه های جدید معدنی، اکتشافات و مباحث مرتبط، اقدامات لازم پژوهشی را به انجام رساند.

معتمدیان ، به نقش مهم پژوهش در توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح هایی که در این کارگروه و کمیته های زیرمجموعه به تصویب می رسد باید مستقیماً در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان ایفای نقش نماید.
تعداد بازدید: ۳۱

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*