اخبار علمی

اختلال زردی در نوزادان

اکثراً نوزادان در چند روز اول زندگی خود زرد می‌شوند که احتمال وقوع این عارضه در نوزادان نارس بیش از نوزادان طبیعی است؛  اولین جایی که زردی در آن مشاهده می‌شود، چشم نوزاد است به تدریج سینه، شکم و پا‌های نوزاد نیز ممکن است زرد شوند، هر نوزادی که زرد می‌شود حتی اگر حال عمومی او خوب باشد باید در اولین فرصت توسط پزشک معاینه شود، زیرا زردی شدید ممکن است باعث عقب ماندگی ذهنی و حتی مرگ نوزاد شود.

نوزاد چرا دچار زردی می‌شود؟/چه لیفی مناسب حمام کردن است؟/رژیم غذایی مناسب در یبوست

بادام و فواید بی‌شمار آن

یکی از خوراکی‌هایی که در دوران بارداری باید حتما مصرف شود بادام است؛ مصرف بادام با سلامت قلب مرتبط است، بادام کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد و مقدار کلسترول بد را کاهش می‌دهد، بادام باعث بهبود گردش خون می‌شود و اکسیژن تا مواد غذایی بیشتری می‌تواند به کودک شما برسد، بنابراین جنین می‌تواند مواد ساختاری لازم برای رشد و نمو را دریافت کند، بادام منبع آنتی اکسیدان‌هاست که ترکیبات طبیعی دارد و به شما و فرزندتان در مبارزه علیه رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند؛ همچنین منبعی مناسب برای کسب کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن و ویتامین‌های ب ۱ و ب ۲ و ب ۳ است.

نوزاد چرا دچار زردی می‌شود؟/چه لیفی مناسب حمام کردن است؟/رژیم غذایی مناسب در یبوست

با پوست بدن‌تان خشن رفتار نکنید!

بسیاری از مردم از لیف‌های حوله‌ای و از جنس الیاف طبیعی برای شستشو خوششان نمی‌آید، البته لیف‌های با الیاف طبیعی برای شستشوی بدن مناسب نیستند، چون بافتی خشن دارند و سفت هستند، این‌گونه لیف‌ها ممکن است لایه محافظ طبیعی پوست بدن را هم از بین ببرند، به جای اینکه برای شستشو و تمیزی بدن از این لیف‌های با الیاف طبیعی استفاده کنید، به سراغ لیف‌های نرم و حوله‌ای که برای کودکان هم استفاده می‌شود، بروید، در زمان استفاده هم لیف را با فشار متوسطی روی پوست بکشید و سعی کنید سایش پوست ایجاد نشود.

نوزاد چرا دچار زردی می‌شود؟/چه لیفی مناسب حمام کردن است؟/رژیم غذایی مناسب در یبوست

 

رژیم غذایی مناسب برای درمان یبوست

مایعات گرم یا هم‌دما با دمای محیط، باعث تحریک روده برای هضم غذا می‌شوند، به خصوص اگر اولین چیزی باشد که صبح‌ها ناشتا می‌نوشید، حتما در اول صبح دمنوش‌های گیاهی، آب گرم با لیمو ترش، سوپ پای مرغ بخورید، فیبر برای عبور از دستگاه گوارش و تشکیل مدفوع به آب نیاز دارد، فیبر را کم‌کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به آن عادت کند، اگر به مصرف بالای فیبر عادت ندارید، حتما آن را با مقدار زیاد آب مصرف کنید تا جذب و عبور آن از دستگاه گوارش آسان شود، به خصوص اگر تصمیم دارید از مکمل‌های فیبر دار استفاده کنید حتما آب فراموش نشود.

نوزاد چرا دچار زردی می‌شود؟/چه لیفی مناسب حمام کردن است؟/رژیم غذایی مناسب در یبوست

تاثیر گیاه تنباکو در درمان دیابت و آرتروز

به گفته محققان، گیاه تنباکو دارای یک پروتئین ضدالتهابی است که می تواند قدرت درمانی قوی ای در درمان مشکلاتی نظیر دیابت نوع۲، سکته، زوال عقل و آرتروز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمی از محققان دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا از گیاه تنباکو برای تولید مقدار زیادی پروتئین انسانی موسوم به Interleukin ۳۷ (IL-۳۷) استفاده کردند؛ این پروتئین به طورطبیعی در کلیه انسان در مقادیر کم تولید می شود.

«تونی جونیکار»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این پروتئین یک تنظیم کننده عالی التهاب در بدن است و در مدل های کلینیکی مشخص شده که در درمان بیماری های التهابی و خودایمنی موثر است.»

وی در ادامه می افزاید: «کلیه انسان پروتئین IL-۳۷ را تولید می کند، اما آنقدر کافی نیست که ما را از مشکلات التهابی در امان نگه دارد.»

درحالیک مشخص شده است پروتئین IL-۳۷ در مدل های حیوانی موفق بوده است، اما استفاده بالینی آن محدود است چراکه تولید آن در مقادیر زیاد پرهزینه است. در حال حاضر این پروتئین به مقدار بسیار کم با استفاده از باکتری E. coli تولید می شود و بسیار هم پرهزینه است.

اما طبق نتایج این مطالعات، تولید این پروتئین از گیاه تنباکو می تواند بسیار مقرون بصرفه باشد. به گفته محققان، می توان به آسانی با ایجاد تغییراتی در تنباکو به تولید پروتئین موردنظر در مدت دو هفته رسید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*