نامه سرگشاده مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان به وزیر کشور

مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواستار معرفی هرچه سریع‌تر استاندار جدید برای این استان شدند.
مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی در این نامه سرگشاده خطاب به وزیر کشور اظهار داشتند: خراسان جنوبی برای رسیدن به جایگاه مطلوب و در شأن مردم شریف این استان نیازمند حرکتی پرشتاب است و یکی از ابزارهای لازم برای تحقق این امر حضور مدیری فعال، توانمند و دلسوز در رأس مدیریت عالی استان است و قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان فرصت بسیار خوبی است تا ساختار مدیریتی کشور دچار تحول و جوان‌گرایی شود.
در متن این نامه آمده است: با توجه به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی و بازنشسته بودن استاندار فعلی استان خراسان جنوبی و لزوم انتصاب استاندار جدید در وقت قانونی، بر خود تکلیف دانستیم تا به عنوان تشکل‌های دانشجویی و انقلابی استان خراسان جنوبی پیرامون مشکلات استان و مطالبات مردم این استان و به تبع آن انتخاب استاندار آینده نکاتی را خدمتتان عرض کنیم.
یکی از مهم‌ترین مشکلات این استان که قطعاً حضرت‌عالی در جریان آن هستید مسئله‌ کمبود منابع آبی در این استان است. متأسفانه با وجود استاندارد های متعددی که در این سال‌ها تغییریافته‌اند گامی مهم و جدی برای حل این مهم در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برداشته نشده و مسئله‌ انتقال آب دریای عمان نیز خود در میان فرهیختگان جامعه‌ دانشگاهی استان کماکان مورد بحث و جدل بوده و عده‌ای بر این اعتقادند که اساساً روی راهکارهای دیگری که هم کم‌هزینه‌تر و هم زودبازده هستند سرمایه‌گذاری نشده است.
انتقال آب نیز کماکان در بسیاری از روستاهای محروم این استان با تانکر صورت می‌گیرد؛ حال‌ آنکه بیرجند، مرکز این استان، نخستین شهری بود که در کشور لوله‌کشی آب در آن صورت گرفت.
دسترسی به راه‌های ارتباطی اعم از راه‌آهن و هوایی یکی دیگر از مشکلاتی است که این استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. خوشبختانه پیگیری‌های جدی از سوی استاندار فعلی برای بحث راه‌آهن صورت گرفته است که امید است هرچه زودتر با تخصیص اعتبارات کافی از سوی دولت این پروژه به مراحل اجرایی خود برسد و مشکلات مربوط به پروازهای این استان نیز به‌زودی رفع شود.
فارغ از این مشکلات، استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیاری چه در بحث جذب گردشگر و چه در صنایع‌دستی و محصولات بومی و معادن دارد اما متأسفانه سرمایه‌گذاری جدی در بحث صنعت توریسم و همچنین صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان صورت نگرفته است.
در زمینه‌ معادن نیز همان‌طور که مستحضر هستید این استان دارای ظرفیت بالایی در بخش معادن می‌باشد به‌طوری‌که دارای تنها ذخایر منیزیت ایران، بزرگ‌ترین ذخیره و تنها معدن آزبست ایران بوده اما متأسفانه برای اشتغال جوانان در این معادن اقدام مناسبی صورت نگرفته است.
از ابتدای به روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون که قریب به پنج سال می‌گذرد، این استان مدیریت سه استاندار را تجربه کرده است و با توجه به این قانون به‌زودی مدیریت چهارمین استاندار را نیز شاهد خواهد بود؛ تعویض مداوم استانداران موجب شده است تا استانداران نتوانند مدیریت کلان مدنظر خود را در طی چشم‌انداز چندین ساله پیاده کنند و درست هنگامی‌که به شرایط استان آگاه می‌شوند، تغییر می‌یابند.
در چنین شرایطی استان خراسان جنوبی برای رسیدن به جایگاه مطلوب و در شأن مردم شریف این استان نیازمند حرکتی پرشتاب و جهشی است و یکی از ابزارهای لازم برای تحقق این امر حضور مدیری فعال، توانمند، دلسوز، به دور از حاشیه و آشنا به ظرفیت‌ها و کمبودهای منطقه در رأس مدیریت عالی استان است که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و امتیازدهی‌ها، فعالیت انقلابی و مدیریت جهادی را سرلوحه قرار دهد و صادقانه و مجدانه به مردم شریف و صبور این استان خدمت کند.
در شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی روبرو است، لزوم وجود مدیرانی که با درک این شرایط بی‌وقفه و باانگیزه فعالیت کنند بیش‌از پیش احساس می‌شود؛ لذا از جنابعالی انتظار داریم تا استانداری انتخاب کنید که فارغ از باندبازی و جناح‌بندی‌های سیاسی، با تخصص و تعهد و سابقه‌ عملکرد مدیریتی موفق و ترجیحاً بومی، خالصانه برای رشد و شکوفایی این استان که نتیجه‌ آن رضایت مردم است گام بردارد.