مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی خبر داد: راه اندازی سامانه فروش آرد نیمه یارانه ای

امروز خراسان جنوبی- قاسمی/ مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اعلام کرد: از ابتدای آذرماه تمامی فروش آرد نیمه یارانه ای از طریق سامانه فروش آن انجام می شود. مجید اسداللهی روز گذشته در نشست خبری تصریح کرد: در راستای خدمات رسانی بیشتر و به روز تر سامانه خرید و فروش آرد نیمه یارانه ای در دستور کار قرار گرفت که از دو هفته قبل ثبت نام آن شروع شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد و از ابتدای آذر فروش آرد نیمه یارانه ای در تمام کشور از این طریق می باشد. وی هدف از این طرح را دسترسی آسان مصرف کنندگان آرد نیمه یارانه ای، کمک به افزایش عرضه نان با کیفیت و سایر محصولات که با آرد تولید می شوند، شفافیت، نظارت بر توزیع و قیمت، ارتقای کیفیت محصول و ایجاد فضای رقابتی عنوان کرد.
۷۰ درصد ثبت نام کرده اند
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان عنوان کرد: تمام واحدهای متقاضی آرد نیمه یارانه ای اعم از صنفی و واحدهای تولیدی و صنعتی باید ثبت نام داشته باشند. وی افزود: تاکنون ۷۰ درصد از این واحدها ثبت نام داشته اند و باقی هم به دلیل اینکه در مناطق دورتر هستند هنوز ثبت نام نداشته اند که باید تا پایان آبان این کار را انجام دهند. وی خاطر نشان کرد: از ۷۴۰ واحد نانوایی ۹۱ مورد آنها نیمه یارانه ای هستند که ۱۳ درصد از کل نانوایی های استان را شامل می شوند.

اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی تجهیزات
به نانوایی ها
این مقام مسئول اعلام کرد: بعد از سال ها دوباره از امسال تسهیلات بهسازی و نوسازی تجهیزات و سرمایه در گردش به تمام نانوایی های یارانه ای و نیمه یارانه ای داده می شود. اسداللهی تصریح کرد: این تسهیلات با همکاری بانک سپه و اتحادیه صنفی نانواها در استان است و تا سقف ۱۵ میلیون تومان به هر نانوایی تسهیلات داده می شود و کارمزد آن ۱۵ درصد می باشد. وی اضافه کرد: برای سرمایه در گردش بازپرداخت آن یک ساله و برای بهسازی و نوسازی ۳ ساله است و با وجود محدودیت هایی در پرداخت در استان های دیگر، در استان خراسان جنوبی به تمام نانوایی های متقاضی این تسهیلات ارائه می شود.
پرداخت تمام مطالبات گندم کاران
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به اینکه فصل خرید تضمینی گندم و کلزا در آخر مهر ماه به اتمام رسیده است، گفت: ۱۰ هزار و ۱۵۷ تُن گندم و بیش از ۱۹۶ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است. اسداللهی اعلام کرد: در مجموع با خرید این دو محصول بیش از ۱۴ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است. وی از پرداخت صد درصدی مطالبات گندم کاران خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*