نوسانات ارز و مشکلات حوزه حمل و نقل دلایل گرانی میوه

افزایش چشمگیر قیمت میوه در میدان بار و سطح بازار برای مردم مشکل ساز شده و آنها خواستار نظارت، پیگیری و رفع این مشکل هستند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند با تائید بحث گرانی میوه به امروز خراسان جنوبی گفت: قیمت ها در مبادی افزایش یافته و مشکل کشوری است. ضمن اینکه صادرات میوه نیز مشکلات را مضاعف کرده است. محمد حیدری افزود: گوجه فرنگی هر کیلو در مبادی کشور ۴۵۰۰ تومان و در میدان بار بیرجند ۵۲۰۰ تومان است. سیب زمینی از دو هفته قبل ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و از ۱۸۰۰ یا ۲ هزار تومان در هر کیلو به ۳۷۰۰ تومان در میدان بار افزایش یافته است. قیمت موز هم مستقیما با دلار مرتبط است و به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان رسیده است و نوسانات ارز، کاهش ارزش ریال و مشکلات حمل و نقل دلایل اصلی این گرانی هاست.

رانندگان استان فارس اجازه بارگیری نمی دهند
به گفته وی، کامیونداران استان فارس تجمع کرده اند و قیمت هر جفت لاستیک از ۲ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان افزایش یافته و لاستیک های ۷ میلیون تومانی به ۱۴ میلیون تومان رسیده و در کل لوازم یدکی نیز افزایش چشمگیری داشته است. البته در استان مشکل حمل و نقل نداریم اما کامیون ها از اینجا بدون بار باید بروند و در استان فارس نیز رانندگان بومی اجازه بارگیری به آنها نمی دهند و لذا رانندگان بومی استان تمایلی به رفتن ندارند و قطعا تا مشکلات بخش حمل و نقل بار رفع نشود مشکل گرانی میوه و سایر اقلام نیز به قوت خود باقی خواهد بود و مسئولین استان باید برای رفع مشکل حوزه حمل و نقل چاره اندیشی نمایند.

کمبود لاستیک، گرانی روغن و لوازم یدکی
رئیس انجمن صنفی رانندگان حمل بار و کالای شهرستان بیرجند هم با بیان اینکه مشکل اصلی رانندگان این بخش نبود لاستیک است و لاستیک مورد نیاز کمیاب شده است و مسئولین امر هم پیگیر رفع مشکل هستند و به احتمال قوی، احتکار باعث بروز این مشکل شده است، گفت: هرچند قیمت روغن و لوازم یدکی نیز سه چهار برابر شده اما همانطور که اشاره کردم مشکل اصلی کمبود لاستیک است.
مشکل لاستیک باید مرتفع شود
غلامحسین مرکی افزود: ۹۹ درصد رانندگان کامیون ها از کمبود لاستیک رنج می برند. لاستیک کامیون ها تنها توسط کارخانه بارز تولید می شود و برای لاستیک های جلو نیز از لاستیک های خارجی و وارداتی استفاده می کنند که هر دو نوع لاستیک ها کمیاب شده و گیر نمی آید و اینکه گفته می شود رانندگان و کامیون داران تجمع کرده اند اینطور نیست و من خودم راننده هستم و همین الان هم در مشهد بارگیری کرده ام اما در هر صورت وقتی کامیون ها لاستیک نداشته باشند نمی توانند حرکت کنند و باید مشکل کمبود لاستیک به عنوان مهمترین مشکل این حوزه مرتفع شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*