اخبار علمی

فواید بوییدن گلاب

گل سرخ از سال‌های بسیار دور شناخته شده است و محققان طب سنتی فواید زیادی را برای آن شمردند؛ اگر این گل را به صورت طبیعی در چایی بیاندازید خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد که از ایجاد تحریک جلوگیری می‌کند، برخی گلبرگ‌های آن را با آب ترکیب می‌کنند که  گلاب به دست می‌آید و می توان از خواص آن بهره برد،  بوییدن گلاب و اسپری کردن آن روی صورت یا در فضای اتاق، به رفع عطش کمک می‌کند، تقویت کننده قلب و سیستم عصبی است و احساس گیجی  و خواب آلودگی را رفع می‌کند.

/////

فواید خوردن غذا روی زمین

خوردن غذا بر روی زمین فواید بسیار زیادی دارد که متاسفانه زندگی مدرن و میزهای ناهار خوری این فواید را کاهش داده است؛ بر اساس تحقیقات خوردن غذا بر روی زمین باعث آسان شدن هضم غذا می شود؛ همچنین زمانی که روی زمین غذا می خورید زودتر احساس سیری خواهید کرد و از مصرف بیش از حد مواد جلوگیری می شود، این نوع مصرف غذا خطر ابتلا به واریس را کاهش می‌دهد و ماهیچه ها و مفاصل تقویت خواهند شد، همچنین نشستن روی زمین باعث تقویت وضعیت و ستوان فقرات می‌شود.

/////

کمبود ویتامین ها

کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن نشانه و عوارضی دارد که زنگ خطری برای سلامت است، اگر به این کمبودها توجه نشود ممکن است بدن با مشکلات بسیاری مواجه شود، خوب است بدانیدکه خانم‌ها در آستانه ۳۰ سالگی دچار کمبود امگا ۳، منیزیم، آهن و کلسیم و در آستانه ۴۰ سالگی دچار کمبود امگا ۳، کلسیم و ویتامین B می‌شوند لذا برای اینکه این کمبودها را جبران کنند باید مواد غذایی لازم را دریافت و سیستم ایمنی را تقویت کنند، همچنین خانم‌ها در آستانه ۵۰ سالگی دچار کمبود ویتامین D  و روی می‌شوند.

/////

راهی برای رفع کسالت صبحگاهی

اغلب افراد زمانی که از خواب بیدار می‌شوند احساس کسالت و خواب آلودگی دارند که تا مدتی این کسالت در بدنشان ماندگار است، خوب است بدانید که می‌توان به سادگی این احساس کسالت را رفع کرد؛ نعناع انرژی بخش است و آب باعث افزایش هوشیاری می‌شود، بلغور جو دوسر سبب افزایش انرژی می شود و مصرف سرکه سیب به رفع خواب آلودگی کمک می‌کند، تخم مرغ باعث افزایش انرژی مغز خواهد شد.

یادتان نرود که بعد از مصرف شیر، در حین غذا خوردن، در زمان افت فشار خون، بعد از دویدن بسیار شدید، بلافاصله پس از مصرف میوه و بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین به هیچ وجه آب میل نکنید.

/////

حفظ بهداشت دهان به پیشگیری از سرطان کمک می کند

مسواک زدن مرتب دندان ها و حفظ بهداشت خوب دهان می تواند عامل اصلی در پیشگیری از ریسک ابتلا به سرطان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند و موسسه کارولینسکا سوئد در یک مطالعه به وجود نشانگرهای باکتری treponema denticola در تومورهای دستگاه گوارش پی بردند. این باکتری خاص موجب بروز مشکل پریودنتیت، التهاب بافت پیرامونی لثه ها شده و با سرطان دهان مرتبط است.

وجود این باکتری در دستگاه گوارش، محققان را به این نتیجه رساند که این باکتری با سرطان پانکراس (لوزالمعده) و سایر انواع سرطان ها هم مرتبط است.

در یک مطالعه دیگر، محققان ۷۰ هزار فنلاندی را مورد بررسی قرار داده و به وجود آنزیمی پی بردند که موجب فعال شدن سایر آنزیم ها در بدن می شود که توسط سلول های سرطانی برای هجوم به بافت های سالم استفاده می شوند.

همچنین مشخص شد این فاکتور باکتریایی دارای توانایی گسترش از دهان به جاهای دیگر بدن است که اثبات می کند پریودنتیت دارای رابطه آشکار با مرگ ناشی از سرطان است.

محققان عنوان می کنند این حقیقت که باکتری های یافت شده در دهان می توانند موجب سرطان در هر جایی از بدن شوند به قدرکافی ما را به انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با پریودنتیت ترغیب می نماید.

محققان توصیه می کنند روزی دو بار دندان هایتان را مسواک کنید و همچنین از دهان شویه استفاده نمایید چراکه حفظ بهداشت دهان و دندان نه تنها به حفظ سلامت دهان منجر می شود بلکه بدن سالم تری هم خواهید داشت.

پخت غذا با زغال ریسک مرگ قلبی عروقی را افزایش می دهد

شاید پخت غذا با زغال و چوب، غذای خوشمزه تری را در اختیارتان بگذارد، اما نتایج یک مطالعه نشان می دهد ریسک مرگ به دلیل بیماری های قلبی عروقی را نیز در شما افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج پژوهش های محققان دانشگاه آکسفورد بریتانیا نشان می دهد استفاده بلندمدت از زغال یا چوب برای پخت ممکن است ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی را افزایش دهد.

بیماری قلبی-عروقی علت اصلی مرگ در جهان است.

در این مطالعه، محققان رابطه بین استفاده از سوخت جامد برای پخت و پز و مرگ قلبی-عروقی را بررسی کردند. آنها همچنین تاثیر احتمالی استفاده از سوخت پاک نظیر الکتریسیته و گاز را به جای سوخت جامد مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه بزرگ شامل ۳۴۱,۷۳۰ فرد در رده سنی ۳۰ تا ۷۹ سال از ۱۰ منطقه در چین بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ بود. از آنها در مورد نحوه پخت و پز و نوع سوخت مصرفی شان سوال شد. سپس محققان طول مدت قرارگیری در معرض سوخت های جامد را بررسی کردند.

محققان بعد از بررسی این مطالب به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا ناشی از پخت و پز با سوخت های جامد نظیر زغال یا چوب تاثیر منفی بر سلامت قلب و عروق داشته و ممکن است منجر به مرگ زودهنگام شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*