سرمقاله/آشفته بازار!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
جهان سوم جهان جالبی است، جایی است که هیچ چیز سرجای خودش نیست، جایی است که در آن غلیان احساسات غوغا می کند و مردمش با یک غوره سردی شان می کند و با یک مویز گرمی شان، جایی است که اصولا منافع جمعی و منافع ملی مفهومی ندارد و بیشتر برای شعارنویسی روی بنرها، بغل نویسی، تریبون ها، سخنرانی ها و شعار دادن ها کاربرد و خوراک داخل دارد!!
جایی است که اگر رابطه و آشنایی نداشته باشی از بیکاری و گرسنگی تلف خواهی شد و نبود پارتی یعنی مرگ تدریجی برای انسان هایی که چون زورشان به گردن کلفت ها نمی رسد سرنوشت همه را به خدا وا می گذارند!!
جایی است که مردمش ساعت ها در صف خرید آیفون وقت و عمر می گذرانند و در جاهای دیگر ساعت ها عمر می گذارند تا از تشنگی تلف نشوند!!
جایی است که در یک روزش شخصی را دستگیر می کنند با دو تن سکه بهار آزادی تا او چرخاننده قیمت سکه در کشور باشد..!!
جایی است که برخی مسئولین و مدیران اش به شدت از شفاف سازی مسائل مالی و واردات و صادرات واهمه دارند و ترس عجیبی بر آنان مستولی می شود و حاضرند حتی وزیر جوانی که آنقدر شجاعت و صداقت داشت که اولین شفاف سازی ها را آغاز کند را قربانی غلبه بر فوبیای خود از شفاف سازی خویش کنند.
جایی است که رئیس جمهور آمریکا حرف و اطلاع رسانی یک نماینده مجلس اش را سرمشق توئیت اش می کند و با این کار به نوعی از او قدردانی ویژه ای نیز کرده است (ذوالنور گفته بود که در مراحل تصویب برجام، آمریکا به ۲۵۰۰نفراز مدیران و شهروندان خاص ایرانی مجوز اقامت داده است!!)
جایی است که یک صرافی با اجاره کردن کارت ملی برخی از مردم ۶۰میلیون دلار ارز دولتی دریافت می کند و بدین طریق دین اش را به منافع ملی اش ادا می کند !!
جایی است که ارز دولتی ارزان گرفته می شود تا خودروهای گران قیمت را وارد کنند و اقلام وارداتی با دلار ۴۲۰۰ تومان را با قیمتی بسیار گرانتر به مردمی که از پشت پرده رانت خواری ها اطلاعی ندارند بفروشند!!
جایی است که منافع فردی حرف اول و آخر را می زند و انسجام اجتماعی و اتحاد مردمی در حد یک شوخی بی مزه تلقی می شود !!
جایی که سانسور به بهانه های بسیار و واهی تبدیل به نقشه راهی شده تا مردم بیشتر در جهل و ندانستن غوطه ور شوند تا کسی نداند که رانت، اختلاس و دورزدن قانون یعنی چه !!
جایی است که اگر ارز، سکه، مسکن و زمین حباب شد، آن حباب هیچ گاه نمی ترکد و همان می شود شاخصه قیمت جدید و بعدترها مردم بسیار تشکر می کنند از دست اندرکاران که از آن گرانتر نشده است!!
جایی است که آقازاده هایش نه درد نان دارند و نه درد آب وکار، اما تا دلتان بخواهد ژن خوب دارند و امکانات و سرزدن های هراز گاه به آنسوی آبها برای خستگی درکردن از بس که با این مردم پاپتی بی فرهنگ سروکله می زنند!!
جایی است که اگر میلیارد میلیارد اختلاس کنی اصلا کسی متوجه نمی شود که چه بودی و چه کردی اما اگر صدهزارتومان گرانفروشی کردی یک پرده بزرگ بر سر در مغازه ات می چسبانند تا با آرامش و خوشحالی از تسری قانون، بر حیثیت و آبرویت چوب حراج بزنند!!
کشورهای جهان سوم یک اینجور جایی است و خدا نکند که سروکارتان به آن بیفتد، خدا را شکر که ما جزو کشورهای جهان سوم نیستیم، به ما می گویند که جزو کشورهای درحال توسعه هستیم!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*