رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با «تابناک»؛ ۳۴ هزار خودرویی که با ارز دولتی وارد کشور شده است، کجاست و دست کیست؟ چرا اسناد آن منتشر نمی شود؟ مجلس چرا سکوت کرده است؟ فراکسیون ها از خواب بیدار شوند؛ الان زمان خمودگی مجلس نیست؛ از ۲۲۵ میلیون یورو، تنها ۷۵ میلیون یور صرف واردات شده که آن هم با قیمت ارز آزاد به بازار تزریق شده!

نهادهای نظارتی و بیش از همه مجلس، دست روی دست گذاشته و از قدرت نظارتی که دارد، به نظاره نمودن بسنده کرده است، با افزایش بحران در کشور، سکوت دولت هم بیشتر می شود و مجلس هم به جای پرداختن به این موضوع در حال اصلاح آیین نامه داخلی خود است؛ این انفعال در مجلس حتی صدای نمایندگان را هم درآورده است.

با آشفتگی بازار و افزایش نرخ ارز، نارضایتی ها روز به افزایش است. شکاف طبقاتی در روزهای اخیر بسیار شده است؛ عده ای از دولت ارز گرفته اند و کالا وارد نکرده اند؛ عده ای دیگر کالاهای خود را احتکار کرده و با قیمت های کلان به مردم می فروشند و عده ای دیگر نظاره گر از دست رفتن اندک اندوخته خود هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان اما نهادهای نظارتی و بیش از همه مجلس، دست روی دست گذاشته و از قدرت نظارتی که دارد، به نظاره کردن بسنده کرده است. با افزایش بحران در کشور سکوت دولت هم بیشتر می شود و مجلس هم به جای پرداختن به این موضوع، در حال اصلاح آیین نامه داخلی خود است و خلاصه آنکه این انفعال در مجلس، حتی صدای نمایندگان را هم درآورده است.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: در این اوضاع آشفته کشور که قیمت اجناس ساعت به ساعت تغییر می کند و همه مایحتاج ضروری مردم گران شده، انتظار بر این است که نمایندگان مجلس در موضوع ورود کنند.
فراکسیون های مجلس که حکم احزاب را در کشور دارند، انتظار هست که جدی در این موضوع ورود کنند. متأسفانه هم اکنون نشانه هایی از مشارکت و حرکت در فراکسیون های مجلس از سوی مردم دیده نمی شود. مردم انتظار دارند که فراکسیون های مجلس با قدرت در موضوعات ورود پیدا کنند.

وی گفت: فراکسیون ها باید تمام جریانات کشور را رصد کنند، برای اداره کشور برنامه بدهند و متعاقبا برنامه بخواهند تا اوضاع درست شود. آنها نباید به سخنان نمایندگان دولت اکتفا کنند، الان زمان کار است و باید کاری کرد که این فشارها قدری کاهش یابد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: باید فراکسیون از حال خمودگی خود خارج شود، پس چه زمانی می خواهند وارد عمل شوند؟ فرقی نمی کند همه فراکسیون ها؛ چه امید، چه ولایی و چه مستقل باید در موضوع وارد شوند. دو تا گزارش و یک مصاحبه که نشد کار! باید نشان دهند چکار می کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق گفت: فراکسیون ها پیگیری کنند، چرا الان باید دلار به ۱۰ هزار تومان برسد، نخبگان مجلس بنشینند و ببینند چکار می شود کرد. هنوز تحریم ها شروع نشده، کشور به این روز رسیده است، از مسئولان بخواهند که سکوت خود را بشکنند.

خجسته ادامه داد: مجلس مرکز قدرت است، باید از مسئولان بخواهند که اوضاع را اصلاح و وضعیت را سامان دهی کنند. مردم دیگر امیدی به هیچ کس ندارند. این در حالی است که تنها امید مردم به مجلس بود، ولی با این اوضاع و با این رفتاری که نمایندگان از خود نشان می دهند، تنها روزنه امید خود را هم از دست داده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نابسامانی ها بسیار زیاد است، به گونه ای که تنها در بخش موبایل که چند روز پیش اسناد آن توسط وزیر ارتباطات منتشر شد، از ۲۲۵ میلیون یورو، تنها ۷۵ میلیون یور صرف واردات شده که آن هم با قیمت ارز آزاد به بازار تزریق شده است. این مسأله باید پیگیری و مشخص شود بقیه پول کجاست و دست کیست و مسئولان تنبیه شوند. باید مشخص شود با چه جرأتی توانسته اند ارز دولتی بگیرند و با قیمت آزاد بفروشند.

این نماینده افزود: همین موضوع باید عینا در مورد واردات خودرو و سایر اقلام و اشخاصی که به عناوین مختلف از دولت ارز گرفته اند اجرا شود. مملکت صاحب دارد، عده ای این وسط دارند با قدرت از جیب مردم می خورند و عده ای هم نشسته اند و شاهد بدبختی خود هستند.

وی گفت: ۳۴ هزار خودرویی که با ارز دولتی وارد کشور شده است، کجاست و دست کیست؟ چرا اسناد آن منتشر نمی شود؟ مجلس چرا سکوت کرده است؟ نماینده ها باید همین جاها خود را نشان دهند و وظیفه نظارتی خود را انجام دهند، در غیر این صورت در زمان های عادی هرکسی می تواند روی این صندلی بنشیند و حقوق بگیرد و کاری نکند.

مردم با چه حسابی به ما اعتماد کرده اند؟ از این اعتماد که سرمایه ماست، پس کی می خواهیم استفاده کنیم؟ چرا وقت مجلس باید صرف مطالبی شود که الان وقت آنها نیست؟ الان ما باید جلسات اضطراری بگذاریم. باید همفکری کنیم اما اینجا در فکر اصلاح آیین نامه هستیم، حال آنکه آیین نامه را هر زمان دیگری هم می شود که تصویب کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*