دبیر هیئت شنای استان عنوان کرد: استقبال و محدودیت ها در اوج

شنا نه تنها از نظر ورزشی بلکه از نظر تفریح نیز مورد استقبال بانوان است ولی گویا استخرهای شنا هم مانند سالن های ورزشی برای بانوان محدودیت های زیادی دارد که و باعث ریزش ورزشکاران شده است.
دبیر هیئت شنای استان با بیان اینکه استقبال بانوان زیاد است، عنوان کرد: محدودیت ها نیز زیاد است. هلن حسینی تصریح کرد: ساعت های داده شده به بانوان اصلا خوب نیست و مشکلاتی را به همراه دارد. وی تأکید کرد: حتی افرادی که استخرها را در اختیار دارند تلاش نمی کنند که محک بزنند و ساعت های دیگری را به بانوان اختصاص دهند و ببینند که استقبال می شود یا خیر و فقط با پیشینه ذهنی و بدون امتحان می گویند نه این ساعت هم خوب نیست و ساعت هایی هم که اختصاص می دهند برای بانوان مناسب نیست. به گفتۀ وی ساعت هایی که اکنون به بانون داده می شود یا صبح ها است که بانوان اغلب سرکار هستند و یا ظهر است که تازه از سرکار برگشته اند و نمی توانند باز هم بیایند و فقط بانوان خانه دار باقی می مانند که باز هم به دلیل کارهای روزمره برای آنها هم سخت می باشد.
استخر مخصوص بانوان
این مقام مسئول عنوان کرد: استخر مخصوص برای بانوان نداریم و این مشکل ما است و اگر در این زمینه مسئولان همکاری داشته باشند خیلی خوب است. حسینی افزود: این موضوع شاید به نداشتن هزینه ساخت بر می گردد و کسی هم سرمایه گذاری نمی کند ولی اگر این اتفاق بیفتد باعث پیشرفت ورزش بانوان می شود. وی خاطر نشان کرد: اینکه بانوان استخری مخصوص ندارند فقط یک بخشی از مشکل است ولی مشکل اصلی ما این است که حتی خود هیئت شنا هم استخر برای خود ندارد. او با بیان اینکه اگر استخری به خود هیئت هم داده شود مشکلات عظیمی حل می شود، گفت: وقتی استخری برای هیئت باشد می توانیم ساعت ها را هماهنگ کنیم و کلاس های آموزشی را برگزار کنیم.
بانوان حرفه ای نداریم
دبیر هیئت شنای استان با اشاره به اینکه بانوانی که به صورت حرفه ای شنا کنند زیاد نیستند عنوان کرد: هیئت استان به دلیل نبود استخر مشکل آموزش و ارتقای ورزشکاران را دارد که باید استخر اجاره کند و این هزینه بالایی دارد و هیئت این مقدار بودجه را ندارد. حسینی افزود: قول داده اند که به هیئت استخری می دهند و امیدواریم سریعتر این اتفاق بیفتد. وی تأکید کرد: اکنون در بیرجند تیم بانوان ۲۰ نفره داریم ولی تا زمانی که استخری نباشد نمی توان کار خاصی انجام داد. به گفتۀ وی بخش زیادی از ورزشکاران علاقمند ما محصل هستند و ساعت هایی که الان داریم مناسب این قشر نیست.
وضع بیرجند بهتر از شهرستان ها
این مقام مسئول با بیان اینکه وضع بیرجند از نظر شنای بانوان بهتر از دیگر شهرستان ها است، گفت: حتی برخی از شهرستان ها یک استخر هم ندارند. حسینی تصریح کرد: ما از دیگر شهرستان ها هم دعوت کرده ایم که اگر می توانند تیمی داشته باشند و مسابقات را داشته باشیم. به گفتۀ وی وضع فرهنگی هر منطقه نیز تأثیر دارد و در برخی از مناطق خانواده ها حتی با شنای دختران خود مخالف هستند و این در زمان کنونی واقعا تعجب آور است. وی خاطر نشان کرد: محدودیت ها در تمام استان به یک نوع و مشترک است و فقط از نظر سخت افزاری باهم تفاوت دارند.
نظارت جدی بر استخرها
دبیر هیئت شنای استان گفت: بین مردم جا افتاده است که شنا برای همه مفید است و به رغم اینکه در گذشته شایعه هایی وجود داشت ولی اکنون آگاهی مردم زیاد شده و از خواص شنا مطلع هستند. حسینی درباره تمیزی استخرها نیز عنوان کرد: تمام استخرها زیر نظر بهداشت است و به صورت مداوم مورد بررسی و بازرسی قرار می گیرند و اگر تخلف و آلودگی وجود داشته باشد به سرعت پلمپ می شود. وی ادامه داد: اکنون استخرهایی که فعال هستند هیچگونه آلودگی ندارند و فقط نیاز است که خود مردم هم مسایل بهداشتی و شخصی خود را رعایت کنند. به گفتۀ وی زمانی که هر کسی مراقبت های بهداشتی خود را چه بانوان و چه آقایان رعایت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.
مسابقات شهرستانی
این مقام مسئول بیان کرد: تاکنون مسابقات شهرستانی داشته ایم ولی مسابقات استانی نداریم ولی تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا مسابقات استانی را هم راه اندازی کنیم. حسینی اضافه کرد: از برنامه هایی که برای توسعه شنای بانوان در نظر گرفته ایم اعزام به مسابقات کشوری می باشد. وی در زمینه مربیان هم گفت: مربی داریم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و کلاس ارتقای دانش هم خواهیم داشت. او با اشاره به اینکه مربیان درجه ۲ و ۳ داریم گفت: همین موارد هم خوب است و اساتید بزرگی در رشته شنا داریم که مشغله و کارهایی دارند که نمی توانند به ما کمک کنند. به گفتۀ وی به دنبال کلاس های آموزشی، هماهنگی با استخرها و همسان سازی هستیم.
استخر در تمام مناطق
دبیر هیئت شنای استان درخواست کرد که برای آموزش بانوان از مربیان خوب و کشوری استفاده شود و ساعت های مناسب به بانوان اختصاص پیدا کند و گفت: ما تضمین می کنیم که استقبال و تعداد بانوان بیشتر خواهد شد. حسینی پیشنهاد داد: یکی دیگر از راه هایی که برای استقبال بانوان خوب می باشد این است که قسمتی از استخرها برای فرزندان کوچک انها در نظر گرفته شود مانند مهدکودک که با مربیان مناسب سن آنها آموزش ببینند تا مادران با خیال راحت ورزش کنند. وی تأکید کرد: بهتر است از این به بعد در ساخت استخر جانمایی های بهتری وجود داشته باشد تا در تمام مناطق شهر استخر داشته باشیم و دیگر نیاز نباشد بانوان از مسافت های طولانی و با هزینه های زیاد ایاب و ذهاب به منطقه دیگر بروند و به همین دلیل استقبال ها کم شود. به گفتۀ وی مسئولان استان و اداره کل ورزش و جوانان حمایت کنند تا تغییراتی در شنای بانوان و حتی آقایان داشته باشیم.
مربی ها به دنبال دانش افزایی
این مقام مسئول عنوان کرد: مشکل مربی ها این است که به دنبال به روز کردن خود نیستند. حسینی افزود: همواره تغییرات زیادی در فنون اتفاق می افتد و اگر مربیان به همان روال گذشته خود باشند باعث می شود که دیگر ورزشکار علاقه ای به ورزش یا ورزش با آن مربی نداشته باشد. وی خاطر نشان کرد: مربیان اگر همواره به روز باشند می توانند در اوج باقی بمانند و برای خود آنها هم خوب است چرا که ورزشکاران و دیگر افراد به دنبال چنین مربیانی هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*