اخبار کوتاه استان/۱۰۰۰ تن گندم در زیرکوه خرید تضمینی شد

اولین جمعه بازار روستای خراشاد کلید خورد
اولین جمعه بازار روستای هدف گردشگری خراشاد جمعه گذشته در رواق های حسینیه این روستا با حضور منسجم غرفه داران و استقبال بی نظیر مردم ومسافرین روبرو شد. در این جمعه بازار شرکت های تعاونی هنر؛ صنعت وزّین به همراه تعاونی روستایی زنان خراشاد بیرجند با برپایی غرفه همراه با دیگر غرفه داران نقش بی بدیلی داشتند. در این نمایشگاه غرفه داران نسبت به عرضه و فروش محصولات خود از جمله منسوجات؛ خشکبار؛ ترشی و مربا؛ شُوری؛ انواع حوله و پارچه های سنتی؛ شیرینی خانگی و انواع نان محلی؛ عسل؛ آش سنتی؛ زعفران و‌‌…خودشان که اکثراً، از محصولات و هنر خود اهالی این روستا بود، اقدام کردند.
معاملات بورس خراسان جنوبی به ۲۱۱ میلیارد ریال رسید
مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی گفت: مجموع معامله تالار بورس استان در سه ماه نخست امسال به ۲۱۱ میلیارد ریال رسید که ۳۳ درصد آن مربوط به فروش سهام و ۶۷ درصد مربوط به خرید سهام است. سعید هریوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: خرداد امسال، ۳۰ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۱۸۹ سهم به ارزش ۸۵ میلیارد ریال در تالار بورس استان داد و ستد شد. وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، ۹۲ کد معاملاتی جدید در تالار بورس منطقه ای استان افتتاح شد که سهم خرداد، ۶۲ کد معاملاتی بوده است. وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۵۵۸ نفر ساعت دوره آموزشی رایگان در تالار بورس استان برگزار شد. وی گفت: خرداد ماه گذشته شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۶۴۶ واحد کاهش داشته است.
دمای هوا در خراسان جنوبی افزایش می یابد
کارشناس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طبق همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی افزایش دما بین یک تا سه درجه خواهد بود و دمای هوای مرکز استان امروز به ۱۸ تا ۳۶ درجه سلسیوس می رسد. فاطمه زارعی در گفت و گو با ایرنا افزود: مطابق نقشه های الگوی هواشناسی شاهد هوای صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک در استان خواهیم بود و افزایش دما به صورت نسبی ادامه دارد.
۱۰۰۰ تن گندم در زیرکوه خرید تضمینی شد
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها در مرکز استان شده است.علیرضا بنی اسدی افزود: پیش بینی می شود امسال ۲ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شود.وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۳هزار ریال تعیین شده و یک مرکز خرید در شهرستان فعال است.وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم این شهرستان یک هزار و ۶۷۰ هکتار است گفت: پیش بینی می شود در سال جاری از این سطح چهار هزار تن محصول برداشت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*