به مناسبت هفته جوان حدود ۱۵۹ برنامه در خراسان جنوبی توسط اداره کل ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.

به مناسبت هفته جوان حدود ۱۵۹ برنامه در خراسان جنوبی توسط اداره کل ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان روز گذشته در نشست خبری به مناسبت هفته جوان گفت: ۱۵۹ عنوان برنامه ویژه به مناسبت گرامیداشت هفته جوان در سطح استان برگزار می شود. مریم مهرور با اشاره به اینکه هفته جوان از هشتم اردیبهشت ماه آغاز و تا چهاردهم ادامه دارد، تصریح کرد: از این تعداد برنامه ها ۱۰۳ مورد در شهرستان ها، ۱۸ برنامه در مرکز استان و ۳۸ برنامه کلی توسط سمن ها اجرایی می شود. وی افزود: اکنون ۱۸ سمن فعال در حوزه جوانان داریم که برنامه های متنوعی را در سطح استان برنامه ریزی کرده اند.

جشن گلریزان
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جشنواره جوان در تمامی شهرستان ها برپا خواهد شد، گفت: برنامه محوری هفته جوان در مرکز استان روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با شعار جوان ایرانی، اقتدار و عشق به وطن می باشد. مهرور ادامه داد: همچنین جشنواره ۳۰ دقیقه تا نشاط و امید در سالن شهیدین قاسمی برگزار خواهد شد و از تعدادی جوانان فعال در حوزه های مختلف تجلیل می شود. وی خاطر نشان کرد: همزمان با این جشنواره، مراسم گلریزان به منظور آزاد سازی جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال که جرایم غیر عمد داشته اند هم برگزار می شود. او با اشاره به اینکه برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و نشست جوانان با استاندار و مسئولان و مفاخر استانی از جمله برنامه های هفته جوان در سطح استان است، گفت: مراسم پیاده راه جوان نیز از دیگر برنامه های این هفته است که بر این اساس غرفه هایی با همکاری شهرداری برپا و جوانان محصولات خود را در این غرفه ها عرضه می کنند و این کار برای اولین بار همزمان در تمام کشور انجام می شود.

نامگذاری میدانی به اسم جوان
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کلورزش و جوانان با بیان اینکه همایش نشست با جوانان موفق در سه منطقه بیرجند، فردوس و قاین نیز برگزار می شود، عنوان کرد: اتوبوس جوان با خدماتی همچون مشاوره تغذیه، مشاوره روان و تست گیری بیماری های عفونی در طول هفته جوان هر روزه در یک منطقه خدمات ارائه می دهد. مهرور با اشاره به اینکه درخواست نامگذاری میدان و یا خیابانی را به نام جوان به شهرداری بیرجند داده ایم که در حال پیگیری است، افزود: پیاده روی خانوادگی با حضور سازمان های مردم نهاد و برگزاری کارگاه آموزشی قبل از ازدواج در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور با حضور دکتر انوشه از دیگر برنامه های هفته جوان در استان می باشد. وی بیان کرد: از دیگر برنامه های شاخص این هفته برگزاری جشن ازدواج توسط یکی از سازمان های مردم نهاد، مسابقات ورزشی و کارگاه آموزش خانواده در سطح استان است.

افزایش نشاط، کاهش مهاجرت
این مقام مسئول در زمینه افزایش نشاط در جامعه هم گفت: ما شرایط و زیرساخت های مناسبی برای افزایش نشاط در جامعه نداریم و گرنه از لحاظ کارهای فرهنگی و نشاط جوانان از خیلی استان ها وضع بهتری داریم. مهرور افزود: نمی گوییم همه چیز کامل است ولی کم و کاستی هایی داریم که با  برطرف کردن آنها می تواند وضع خیلی بهتر شود و جای بهتر شدن را داریم و فقط باید به زیرساخت ها توجه شود. وی تأکید کرد: برای انجام این کار نیاز به همکاری تمام سازمان ها و ارگان ها است و تنها یک سازمان نمی تواند امور جوانان و نشاط آنها را به عهده داشته باشد. به گفتۀ وی با افزایش نشاط، امید به زندگی در سالمندان و خلاقیت هم افزایش پیدا می کند، همچنین با افزایش نشاط در بین جوانان از مهاجرت جوانان کاسته می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*