دانستنی های علمی

این ویتامین شیمی درمانی می کند!

طبق تحقیقات انجام شده ویتامین C می تواند برای مبارزه با سرطان خون مفید و به طوری که می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند این ویتامینC می تواند سلول های بنیادی  را از بین برده و مانع از گسترش سرطان شود.

اثر این ویتامین و اسید آسکوربیت بر سلول‌های بنیادی بدن که دچار سرطان شده اند به قدری است که ۱۰ برابر قوی‌تر از برخی داروهای شیمی درمانی ارزیابی شده است.

سونا خطر سکته قلبی را کاهش می دهد/خارش بدن را جدی بگیرید/این ویتامین شیمی درمانی می کند!/تمام علت های از بین نرفتن چاقی شکمی را بشناسید

نقش آنتی هیستامین‌ها در افزایش وزن

بهتر است بدانید برخی دارو‌ها موجب افزایش وزن و چاقی می‌شوند، تحقیقات زیادی درباره عوارض دارو‌ها انجام شده است که تاکنون اثر ۶ دسته از دارو‌ها در افزایش وزن و چاقی به اثبات رسیده است.

بر طبق تحقیقات صورت گرفته انسولین، دارو‌های ضد بارداری، دارو‌های استروئیدی، دارو‌های ضد افسردگی، داروھای مسدود کننده بتا (نوعی از دارو‌های کاهنده فشار خون) و آنتی هیستامین‌ها از جمله دارو‌هایی هستند که موجب افزایش وزن و چاقی می‌شوند.

نباید مصرف این دارو‌ها را خودسرانه قطع کرد؛ در صورت داشتن اضافه وزن می‌توان با مراجعه به پزشک این دارو‌ها را با دارو‌های مشابه جایگزین کرد.

عوارض وحشتناک خارش بدن

تحقیقات نشان داده است خارش ساده پوست می‌تواند منجر به خارش‌های خطرناک شود، به طوری که گاهی ممکن است بیمار با مصرف دارویی که نسبت به آن حساسیت داشته، دچار خارش‌های پوستی شود، بنابراین باید این موضوع تشخیص داده شود که خارش همراه با علائم پوستی است یا خیر، از این رو کم کاری و پرکاری تیروئید، کم خونی، فقر آهن، درماتیت، اگزما و عفونت از علل ایجاد خارش پوست بدن است.

خارش‌های پوستی در بعضی مواقع می‌تواند علامت یا هشدار به سرطان خون یا پوست در انسان شود، به هر حال این موضوع را باید  زنگ خطر در افراد دانست.

سونا خطر سکته قلبی را کاهش می دهد/خارش بدن را جدی بگیرید/این ویتامین شیمی درمانی می کند!/تمام علت های از بین نرفتن چاقی شکمی را بشناسید

خطر سرطان پوست با مصرف روزانه آسپرین در مردان

آسپرین

 

مصرف روزانه آسپرین خطر ابتلا به سرطان پوست را در مردان دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مردانی که روزانه از قرص آسپرین مصرف می‌کنند در مقایسه با افراد دیگر دو برابر بیشتر احتمال دارد دچار ملانوما شوند.

ملانوما نوعی از سرطان است که از سلول‌های حاوی رنگدانه ناشی می‌شود. این سرطان معمولا پوست را درگیر می‌کند اما ممکن است در موارد نادری در دهان، روده‌ها یا چشم بروز کند.

متخصصان آمریکایی در توضیح چرایی آسیب پذیرتر بودن مردان اظهار داشتند: در میان احتمالات متعدد یک دلیل این است که در مردان سطح پایین‌تری از آنزیم‌های حفاظتی نسبت به زنان وجود دارد.

متخصصان آمریکایی همچنین اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده به این معنی نیست که مردان باید از مصرف قرص آسپرین خودداری کنند.

به گزارش ان دی تی وی، به گفته متخصصان یافته‌های بدست آمده تامل برانگیز و غیرمنتظره است زیرا اغلب مصرف آسپرین به دلیل کاهش خطر سرطان پستان، پروستات و روده توصیه می‌شود.

متخصصان می گویند این یافته می‌تواند به دلیل تفاوت در روش‌های تحقیقاتیِ بکار گرفته در آزمایش‌هایی باشد که برای شناسایی عوامل خطرزای سرطان‌ها انجام می شوند.

بر همین اساس پزشکان انجام معاینات ادواری و آزمایشات پوست را برای مردانی که به منظور جلوگیری از حمله قلبی روزانه از این دارو مصرف می‌کنند توصیه کرده اند

چاپ بافت های نرم انسان با استفاده از هیدروژل انعطاف پذیر

تهران-ایرنا- محققان دانشگاه تگزاس نوعی هیدروژل زیست تخریب پذیر بسیار منعطف ساختند که امکان چاپ موادی کاملا شبیه به بافت های نرم انسان را فراهم می کند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، فناوری زیست چاپ، یک فناوری جدید و رو به تکامل برای تولید بافت های جدید با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی است که در آن از سلول های زنده برای پرکردن چارچوب بافت های موردنظر استفاده می شود.
این ماده جدید امکان تولید انواع مختلفی از بافت های نرم انسان از جمله پوست، عضلات اسکلتی، رگ های خونی و عضلات قلب را فراهم می کند.
مهمترین چالش زیست چاپ بافت های نرم، مواد اولیه غیرکشسان و شکننده است که نمی تواند رفتار مکانیکی بافت های نرم انسان را شبیه سازی کند.
این هیدروژل متشکل از یک پلیمر زیست تخریب پذیر سه جزئی است که از جنس پلی کپرولاکتون، پلی اتیلن گلیکول با دو گروه انتهایی از اکریلات ها و یک محلول آبی حساس به نور مرئی ساخته شده است. دو ماده پلی کپرولاکتون و پلی اتیلن گلیکول در ساخت ایمپلنت های مورد تایید سازمان غذا و دارو کاربرد وسیعی دارند و این امر موجب تسریع فرآیند تایید نهایی و تولید صنعتی این هیدروژل می شود.
به اعتقاد محققان مهمترین ویژگی این هیدروژل سازگاری آن با ویژگی های بافت های نرم بدن انسان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*