اخبار ورزشی استان/ استعدادیابی در جشنواره سنگ نوردی

ساعدی جهانی شد
امروز خراسان جنوبی- أنوشه
در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ جهانی ۲۰۱۸ روسیه سیدحمید ساعدی از سرایان خراسان‌جنوبی با گردن‌آویز طلا بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستاد. سیدحمید ساعدی در این ماراتن بین‌المللی به نمایندگی از کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم رشته تک‌پرس هماورد برترین‌های جهان شد و با گردن‌آویز طلا بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستاد. ساعدی پس از قهرمانی در پاورلیفینگ رشته بدنسازی و پرورش اندام سال ۹۶ خراسان‌جنوبی راهی رقابت‌های کشوری شد و با کسب مدال نقره کشوری در رشته تک‌پرس مجوز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دریافت کرد. مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ روسیه با شرکت حدود ۲ هزار ورزشکار از ۲۲ کشور جهان در حال برگزاری است.
شروع کار مربیان سوارکاری در استان
اولین دوره مقدماتی کمک مربیگری و مربیگری درجه ۳ سوارکاری در استان برگزار شد.
رئیس هیئت سوارکاری استان با اعلام این خبر گفت: این دوره ها با حضور دکتر مهدی جمشید خانی مدرس بین المللی سوارکاری برگزار شد . حجی پور افزود: این دوره کلاس های مربی گری با حضور ۱۳ نفر شرکت کننده از شهرستان های طبس و بیرجند برگزار شد. به گفتۀ وی در بین شرکت کنندگان ۲نفر خانم و یک نوجوان دختر نیز حضور داشتند.
استعدادیابی در جشنواره سنگ نوردی
ذره بین استعدادیابی در جشنواره فرهنگی ورزشی سنگ نوردی در دست مربی ها بود. رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان بیرجند به خبرنگار ما گفت : این همایش با حضور ۲۰۰ کودک و در مجموع ۵۰۰ نفر از خانواده ها در دیواره سنگ نوردی پارک صیاد شیرازی با رویکرد ایجاد نشاط برای کودکان و مشارکت خانواده ها و با بخش های مفرحی چون نقاشی درباره طبیعت بیرجند برگزار شد. خسروی افزود : در این جشنواره نفرات برتر که بار فنی مناسبی داشتند توسط گروه استعدادیابی جذب شدند و تمرینات تخصصی در سالن سرحدی به صورت رایگان برایشان ترتیب داده می شود.
نشست  کاراته کاهای زیرکوه برای قهرمان پروری
جلسه هیئت کاراته شهرستان زیرکوه با حضور مشاور ارشد هیئت کاراته، مسئول کمیته داوران استان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، رئیس هیئت کاراته شهرستان و جمعی از مربیان کاراته شهرستان در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه برگزار شد. جعفری، مشاور ارشد هیات کاراته و مسئول کمیته پیشکسوتان استان توانمندی های زیرکوه در زمینه قهرمان پروری را تحسین کرد و گفت: با اینکه این شهرستان به نسبت شهرستان های بزرگ استان تعداد مربیان و ورزشکاران کمتری دارد توانسته در مسابقات استانی و کشوری عملکرد چشمگیر و قابل قبولی داشته باشد. بخشی رئیس هیئت کاراته شهرستان زیرکوه نیز بابت حمایت های پیشین تشکر کرد و خواستار مساعدت بیشتر و درخور کاراته زیرکوه شد.
باشگاه دانش بر سکوی اول والیبال قاین ایستاد
باشگاه فرهنگی ورزشی دانش والیبال در اولین دوره مسابقات جام جوانان شهرستان قاینات قهرمان شد.
در راستای اهداف هیئت والیبال شهرستان و بها دادن به بازیکنان نسل جوان اولین دوره لیگ جوانان با حضور ۶تیم و با انجام پانزده دیدار در محل سالن ورزشی آزادی به کار خود پایان داد. در این دوره از مسابقات تیم والیبال باشگاه دانش والیبال(شیرمرغ) مقام اول را از آن خود کرد و تیم های جوانان زردنبل و پایگاه بسیج شهدای خضری به ترتیب موفق به کسب مقام های دوم و سوم شدند.
مسابقات دارت به مناسب هفته معلم
مسابقات دارت به مناسبت هفته معلم در بین دانش آموزان پسر و فرهنگیان بانو و آقا برگزار شد.
مسابقات دارت ویژه دانش آموزان پسر در غیاب دانش آموزان ملی پوش در خانه دارت سرو برگزار شد که محمد مهدی سلحشور از مدرسه امام حسین(ع) قهرمان شد، امیر حسین محمدزاده از مدرسه شاهد نائب قهرمان و محمد صادق قوامی از مدرسه امام حسین(ع) و آرمین خادم از مدرسه محبت خواه مشترکا سوم شدند.
بوچیاکاران استان به مسابقات کشوری می روند
تیم ملی تیم بوچیا بانوان خراسان‌جنوبی برای پارا آسیایی شدن به مسابقات کشوری اعزام می شود.
زهرا محمدی و فاطمه رحیم‌زاده به نمایندگی از استان به مصاف برترین‌های ایران می‌روند. در مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های پارا آسیایی جاکارتا حدود ۱۲۰ بانوی ورزشکار کشور از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت به میزبانی شهرستان ساری استان مازندران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*