شغلی وقت گیر و مهم برای زنان خانه دار کفش های مردانه در پاهای زنانه!

به راستی که زن بودن با تمام زیبایی هایش سخت است. سخت است که روزها مثل یک مرد باشی و شبها زن. صبح ها زودتر از همه بیدار شوی و شب ها دیر تر از همه بخوابی . به راستی که این روزها زن بودن مردانگی می خواهد!

زنان شاغل خانه داری همسر مردانگی زن خانواده ایرانی خانوادهف مشکلات مالی تربیت فرزند همسرداری بانوی شرقی

صبح زودتر از همه از خواب بیدار می شوم و در حالیکه هوا همچنان تاریک است از خانه بیرون می زنم و زندگی را آغاز می کنم.به اندازه ی تمام روز میدوم.اعتراف می کنم که سالهاست پاهایم درد می کند . هوا تاریک می شود و به خانه بر می گردم. لباس مردانگی ام را در می اورم و کارهای زنانه ام را شروع می کنم.موهایم را شانه می زنم، صورتم را آرایش می کنم، لباس زیبا می پوشم  حالا در جایگاه همسری و مادری وارد عمل می شوم . به راستی که زن بودن با تمام زیبایی هایش سخت است. سخت است که روزها مثل یک مرد باشی و شبها زن. صبح ها زودتر از همه بیدار شوی و شب ها دیر تر از همه بخوابی . به راستی که این روزها زن بودن مردانگی می خواهد!

اما این همه سختی و فشار برای چیست ؟ چه کسی به زنان گفته است که با وجود ظرافت زنانگی این همه فشار را تحمل کنند؟!

متاسفانه امروزه بسیاری از زنان با وجود استطاعت مالی همسرانشان در مشاغل مختلف مشغول به کار هستند و در واقع شاغل بودن را نوعی ارزش اجتماعی تلقی می کنند تا جایی که زن شاغل امروز به خاطر داشتن شغلش خود را بالاتر از زنی می داند که در خانه بیشتر وقت خود را صرف خانه داری و همسرداری و تربیت کودک می کند.اما با وجود انکه برخی اشتغال را ارزش می دانند،اگر از اکثر خانم های شاغل سوال کنید که آیا از شاغل بودن خود راضی هستید می گویند نه؛ زیرا انجام کارهای بیرون همراه با انجام کارهای خانه چیزی جز خستگی و پیر شدن زود رس نخواهد داشت .
یکی از دلایل انها برای اشتغال ممکن است به دلیل مشکلات مالی باشد که از طرف خانواده تامین نمی شود و در این صورت زنان لازم می بینند که برای رفع نزاع بر سر مشکلات مالی برای خود شغلی را دست و پا کنند تا دستشان در جیب خودشان باشد و یا گاهی هم ممکن است خانم های خانه دار از یکنواختی و روزمرگی کارهای خانه خسته شوند و ترجیح دهند که با اشتغال کمی از فشار های فکری و روحی خود بکاهند.

اولویت زندگی شما اشتغال نیست
زن بودن جایگاه ویژه و نقش کلیدی در خانواده دارد اما اشتغال تا حد زیادی باعث می شود تا زنان شاغل نتوانند آنطور که باید به وظایف خود عمل کنند .آنها مجبورند خود را چنان تحت فشار قرار دهند تا برای راضی نگه داشتن خانواده به خود ضربه های روحی و جسمی زیادی را وارد کنند. اولویت زندگی زنان اشتغال نیست؛زناناگر می خواهند شاغل باشند باید جامعه واقعا به آنها نیاز داشته باشد نه اینکه تنها بخاطر نوع نگاه متفاوت به زنان شاغل خود را تحت فشار و آسیب روحی و روانی قرار دهند.

شغلی وقت گیر ومهم!
در سال های اخیر یکی از اهداف کج اندیشان برای استیلای فکری بر زنان این بوده است که زن خانه دار را موجودی حقیر بدانند که هیچ مهارتی غیر از انجام کارهای خانه ندارد تا جایی که در اثر عدم روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در بین زنان خانه‌دار و کوچک شمردن امر خانه‌داری،”امروزه ارزشهای جنسیتی چون مادری، همسری، رفتارهای زنانه و.. ارزشمندی خود را از دست داده است.

امام خمینی (رحمه الله علیه ) جمله ی زیبایی می گویند: « معلمی شغل انبیاست» سپس می فرمایند: «مادری بالاترین شغل هاست»(۱) .ایشان می فرمایند :مادری شغل است یعنی وقت گیر است ، صبوری و مدیریت و مهارت می خواهد. مادری بالاترین شغل است چرا که یک مادر خانه دار با تمام وجود برای فرزندش وقت می گذارد و او را به بهترین نحو تربیت می کند .

همسر بودن هم  شغلی کمتر از مادر بودن نیست چرا که کانون خانواده را گرم نگه داشتن و عشق و احساسات را به یک نفر تزریق کردن هنر می خواهد .

رهبر انقلاب در خصوص نقش و جایگاه زنان می فرمایند : ” برای یک مرد بزرگ، همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچۀ کوچک آن کار را می‌کند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند/ طبیعت مرد، طبیعت خام‌تری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکننده‌تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است حتّی نه نوازش مادر!

مسأله‌ی مادری، مسأله‌ی همسری، مسأله‌ی خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسی و حیاتی است…. یعنی شما اگر بزرگترین متخصص پزشکی یا هر رشته‌ی دیگری بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این برای شما یک نقص است.”

به همسر خانه دارتان اهمیت دهید
مردانی که زنان شان خانه دار هستند گاهی به همسرشان به گونه ای نگاه می کنند که گویی صبح تا شب پای تلویزیون نشسته اند در حال تخمه شکستن هستند ! وقتی هم که از سرکار می ایند کافیست که همسرشان بگوید که امروز خسته شده ام! با تعجب می گویند :«تو که صبح تا حالا خونه بودی استراحت می کردی من باید بگم خسته ام که از صبح تا شب سرکارم!» اما آقای عزیز اینطور نیست که فکر می کنید!

وقتی شما صبح تا بعد از ظهر محل کارتان هستید ،نمی دانید در خانه چه می گذرد. نمی بینید که همسرتان بچه ها را صبح ها به مدرسه می برد و ظهر ها هم دنبال آنها می رود، همسر شما نظافت خانه را انجام می دهد و اشپزی می کند و ظاهرا لیست خریدهای خانه هم با اوست.
شما روزی را برای استراحت دارید اما کار همسر خانه دار شما، بدون تعطیلی است و تمام هفت روز هفته را به صورت ۲۴ ساعته مشغول خانه داری و همسرداری و فرزندداری است؛ اینجاست که همسر شما نیاز دارد تا از طرف شما درک شود. او دوست دارد تا همانطور که با تمام عشق برای همسر و فرزندانش مایه می گذارد و به امور خانه داری می پردازد از طرف همسرش مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد .

همسر شما برای بهتر همراه شدن با شما نیاز به دریافت انرژی مثبت از طرف شما دارد. او زنی بوده که همیشه هر کجا احتیاجی به او داشته اید به میزان تواناییش برایتان کم نگذاشته است و تا اخرین نفس همه جوره در کنارتان بوده است اما این زن همیشه مقاوم از یک جایی به بعد با رفتار و گفتار شما ، با نا دیده انگاشته شدنش، با وظیفه دانستن خانه داری او و…آلارم می دهد که به اندازه ی قبل پر انرژی نیست… بعد از یک مدتی می بینید که همسر شاداب شما دیگر مثل قبل نیست اما با این وجود باز هم در لحظات مهم کنارتان است.

یادتان باشد. گاهی باید با یک دوستت دارم، با یک خسته نباشی، با تعریف از غذای او ، با یک میخواهم همیشه در کنارت باشم ، امروز چه زیبا شده ای ، یک بوسه و..انرژی از سمت شما دریافت کنند پس همسرتان را شارژ کنید تا بتوانند برای داشتن زندگی گرم و صمیمی و پر احساس شما را شارژ کنند …

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*