ایجاد ۲۵ درصد اشتغال خرد استان درسالجاری توسط کمیته امداد جشن نیکوکاری در راه است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی گفت: استانداری در سالجاری در مجموع ایجاد ۱۰ هزار و۲۳۳ فرصت شغلی در حوزه اشتغال خرد(تبصره ۱۶) را برای ۲۳ دستگاه اجرایی استان تعریف کرده که سهم کمیته امداد استان ۹۷۲ فرصت شغلی است با اینحال اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی برای ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی یعنی معادل ۲۵ درصد کل تعهد اشتغالزایی استان در حوزه اشتغال خرد(تبصره ۱۶) را درسالجاری در برنامه دارد که به لحاظ میزان تسهیلات پرداختی نسبت به سال گذشته افزایشی ۱۲۷ درصدی نشان می دهد.

رشد ۵۲ درصدی در ایجاد اشتغال و ۱۲۴ درصدی در جذب تسهیلات اشتغالزایی
رضا سلم آبادی که در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد، در آستانه برگزاری جشن نیکوکاری سخن می گفت، افزود: در این راستا طی ۱۱ ماهه امسال ۲۱۹۵ شغل توسط کمیته امداد استان ایجاد شده و ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای این منظور پرداخت گردیده که به لحاظ تعداد ۵۲ درصد و از نظر تسهیلات جذب شده ۱۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. به گفته وی از مجموع فرصت های شغلی ایجاد شده در سال جاری توسط کمیته امداد استان ۵۱۳ شغل در قالب مشاغل خانگی و ۱۶۶۲ شغل در قالب طرح های خودکفایی و خوداشتغالی ایجاد گردیده است. ضمن اینکه ۸۲۴ فرصت شغلی در شهرها و ۱۳۷۱ فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده که ۷۲۶ شغل برای خانم ها و ۱۴۶۹ شغل برای آقایان بوده است.

نصب نیروگاه های خورشیدی خانگی و واگذاری وانت نیسان به مددجویان
وی از انعقاد ۶۰ قرارداد برای نصب نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلو واتی خانگی برای مددجویان خبر داد و گفت: ۱۷ نیروگاه تاکنون به شبکه وصل شده است. سلم آبادی اضافه کرد: با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و شرکت سایپا نیز تعداد ۷۱ دستگاه وانت نیسان به مددجویان واگذار گردیده و ۸ دستگاه دیگر نیز آماده واگذاری می باشد. وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۶۶۲ خانوار تحت پوشش خودکفا شده اند که چنانچه با مشکل حادی از جمله بیماری خاص روبرو نباشند از جمع خانواده های تحت پوشش خارج خواهند شد.

ارائه خدمات مستمر به ۱۵ هزار و ۲۲۳ خانوار دارای سرپرست زن
وی در حوزه حمایت و سلامت نیز گفت: در حال حاضر دراین حوزه ۳۱ هزار و ۳۵ خانوار به تعداد ۵۸ هزار و ۸۲۱ نفر از خدمات مستمر کمیته امداد استان استفاده نموده و مستمری و اضافه مستمری دریافت می کنند که در ۱۵ هزار و ۲۲۳ خانوار زنان سرپرست خانواده هستند.

تأمین جهیزیه ۱۰۹۲ نوعروس
وی افزود: در این مدت ۱۰۹۲ نوعروس از خدمات جهیزیه کمیته امداد برخوردار شده و ۴۰۰ نفر کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت خواهند کرد.

اعطای وام کارگشایی ۱۰۰ درصد قرض الحسنه به ۴۷۹۲ نفر
وی با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه امسال ۴۷۹۲ نفر وام کارگشایی ۱۰۰ درصد قرض الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت دریافت کرده اند، اظهار کرد: ۱۳۷۷ دانشجو و طلبه از خدمات کمک هزینه تحصیلی و ۲ هزار بیمار مبتلا به بیماری های صعب العلاج نیز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند. همچنین ۲۰۱۰ خانواده از خدمات بیمه های تأمین اجتماعی برخوردارند. علاوه بر اینها ۸۷ فرزند پسر خانواده های واجد شرایط نیز با پیگیری کمیته امداد به شرط کمک به معیشت خانواده هایشان از خدمت سربازی معاف شده اند.

مبنا را بر مشارکت مددجو در احداث مسکن گذاشته ایم
مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: در حوزه مسکن و ساختمان، مبنا را بر مشارکت مددجو به میزان توانایی وی گذاشته ایم و تا پایان بهمن ماه سالجاری ۱۱۵ واحد مسکونی روستایی و ۸۵ واحد مسکن شهری احداث کرده ایم. در بحث تعمیرات و بازسازی مسکن مددجویان نیز برای ۱۱۶۶ واحد اقدام شده و ۱۳ واحد مسکونی نیمه تمام روستایی و شهری نیز تکمیل و تحویل مددجو گردیده است.

انجام ۱۵۹۱ فعالیت عمرانی در حوزه مسکن و ساختمان با بیش از ۸۶ میلیارد ریال کمک و تسهیلات
وی کل فعالیت های عمرانی انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد استان را در سال جاری ۱۵۹۱ مورد با هزینه ۸۶ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال از محل کمک های کمیته امداد و تسهیلات پرداختی ذکر کرد.

طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی
وی از اعزام ۴۰۰۵۹ نفر از مددجویان به مشهد مقدس، ۱۲۱۵ نفر به عتبات عالیات، ۱۰۴۵ نفر به قم و جمکران، ۴۸۲ نفر به مرقد امام خمینی (ره) و ۸۶ نفر به اردوی راهیان نور در قالب طرح شوق زیارت خبر داد.
به گفته وی از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت که به صورت کاملا غیرانتفاعی شکل گرفته نیز ۴ نوع تسهیلات شامل تسهیلات کارگشایی و ضروری تا سقف ۵ میلیون تومان به صورت ۵۰ ماهه، وام اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان با ۲ سال تنفس و ۸۴ ماه بازپرداخت، وام محکومین ۱۵ میلیون تومانی و وام خرید مسکن ۲۰ میلیون تومانی ۸۰ ماهه پرداخت می شود.

جشن نیکوکاری: ۱۶ اسفند در مدارس، ۱۷ اسفند در میادین و معابر و ۱۸ اسفند در مصلی های نماز جمعه
وی به برگزاری جشن نیکوکاری سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «جوانه لبخند می کاریم» روز ۱۶ اسفند در مدارس، روز ۱۷ اسفند در میادین و معابر و روز ۱۸ اسفند در مصلی های نماز جمعه سطح استان برگزار می شود و ۱۲۲۷ پایگاه ثابت و سیار برگزاری این جشن را برعهده دارند و ۱۵۰۸ نفر در برگزاری جشن همکاری می کنند که ۱۲۳۲ نفرشان نیروهای افتخاری هستند. وی از توزیع ۱۱۲ هزار پاکت جشن بین دانش آموزان مدارس، ابتدایی و راهنمایی در سطح استان خبر داد و هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و نوع دوستی در جامعه و کمک به دانش آموزان نیازمند ذکر کرد.

راه های کمک به جشن نیکوکاری
سلم آبادی افزود: شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند بنام درآمدهای اختصاصی کمیته امداد استان آماده دریافت کمک های مردمی به جشن نیکوکاری می باشد. علاوه براین سرشماره نیکوکاری #۱*۸۸۷۷* (ویژه جشن نیکوکاری) و یا ارسال پیام بدون متن به سرشماره ۸۸۷۷ ، تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷، اپلیکیشن سکه، بله، آپ(نصب شده بر روی تلفن همراه) و مراجعه به ادارات تابعه کمیته امداد در سطح استان و پایگاه های جشن نیکوکاری راههای دیگر کمک به جشن نیکوکاری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*