استادیوم ۱۵ هزار نفری و دیگر هیچ

استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر از سال ۸۵ احداث و ابتدای فروردین امسال بعد از ۱۱ سال به صورت رسمی افتتاح شد ولی نکته قابل تأمل این است که هنوز بدون استفاده مانده و با تمام تجهیزات و امکاناتش بی توجهی خیلی ها را به تماشا نشسته است. با وجود چنین مجموعه ای همه داد مشکلاتی چون بی بهره بودن از فضای اختصاصی ورزشی را دارند.
هزینه نگهداری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان
مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره استادیوم بزرگ غدیر گفت: این مجموعه از نظر ما که در حوزه ورزش و جوانان کار می کنیم ظرفیتی ویژه است که در اختیار داریم. اکنون که چنین ظرفیتی احداث شده است باید امکان استفاده حداکثری از آن هم فراهم شود. اما مشکل اصلی و اولویت دار این استادیوم هزینه های نگهداری آن است، هیچ اعتباری برای نگهداری این مجموعه داده نشده است و تاکنون هم به شکل های مختلف توانستیم مجاری اعتباری را برای این منظور فراهم کنیم. برای نگهداری این مجموعه که شامل اقداماتی چون آبیاری زمین چمن، هزینه های انرژی، هزینه جلوگیری از تخریب و حقوق نیروی انسانی است سالیانه مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
از احداث به نگهداری
«افضل پور» با تأکید بر اینکه رسانه ها باید در این مورد مطالبه گری داشته باشند تا اعتباری در این مورد اختصاص داده شود، عنوان کرد: این مجموعه سرمایه ای است تا تمام ورزشکاران استان از آن بهره مند شوند ولی تاکنون مورد بی مهری همه قرار گرفته است. «افضل پور» تصریح کرد: استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداراتی که در زمینه زیرساختی می توانند کمک کنند لازم است با ما همکاری داشته باشند. باید از دید احداث خارج شویم و نگاه خود را به نگهداری همین سالن هایی که داریم معطوف کنیم. لازم است سالیانه ۱۰ درصد از اعتبارات برای نگهداری مکان های ورزشی صرف شود که اینگونه نیست و تمام اعتبارات برای احداث در نظر گرفته می شود و این مهم مغفول مانده است ولی با کمک استانداری می توان این ردیف بودجه را برای نگهداری هم مورد استفاده قرار داد.
۱۵ هزار نفری با ۱۸ هزار صندلی
مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان هم با بیان اینکه این استادیوم ۱۱ سال قبل با ۲۰ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: ساخت این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار آغاز و فقط از ۲۷ هزار متر مربع آن استفاده شده است و ادامه پروژه برای فازهای بعدی اجرایی می شود. «توانا» افزود: در فاز اول زمین چمن فوتبال، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری و موتورسواری، سالن های ورزشی، دفاتر اداری، سالن بدنسازی، اتاق احیا و رختکن آماده شده است. وی تصریح کرد: این استادیوم اسما ۱۵ هزار نفری است ولی صندلی هایی که تعبیه شده به بیش از ۱۸ هزار عدد می رسد و گنجایش این جمعیت را دارد.
دهکده المپیک
مسئول دفتر فنی اداره کل گفت: به دنبال محوطه سازی، آسفالت پارکینگ و حصارکشی هستیم و شرکت پیمانکار این مجموعه قرار است نواقصی را که دارد برطرف کند. «توانا» تصریح کرد: برای تکمیل این بخش هایی که گفته شد، حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است. به علاوه در ابتدای ساخت این مجموعه به دنبال احداث دهکده المپیک بودیم تا بتوان تمام رشته های ورزشی را در این فضا فعال کرد که در فازهای بعدی این ورزشگاه حتما این کار را انجام می دهیم. به گفته او احداث این مجموعه از سال ۸۵، ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته و اگر الان بخواهیم چنین استادیومی را کلید بزنیم به بیش از ۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم.
قانون واگذاری سالن ها
مسئول مجموعه های ورزشی استان در پاسخ به سوال خبرنگار امروز خراسان جنوبی درباره ماده ۸۸ و واگذاری سالن های ورزشی و گلایه های هیئت ها گفت: این قانونی است که آمده و در تمام کشور اجرایی می شود و اینکه گفته می شود در خراسان جنوبی بیشتر سخت گیری وجود دارد نادرست است و فقط کافی است به استان های دیگر مراجعه کنید تا متوجه شوید آنها جدی تر این قانون را دنبال می کنند. «شیردل» دلیل آن را هم برگشت درآمدها دانست و توضیح داد: این درآمدهای اختصاصی که از مزایده سالن ها به دست می آید دوباره در خود ورزش استان ها مورد استفاده قرار می گیرد و می توان خدمات بیشتری ارائه کرد. وی با بیان اینکه ۹۰ درصد سالن ها در اختیار خود هیئت های ورزشی است، خاطر نشان کرد: اینکه تمام هیئت های استان و شهرستان ها می خواهند یک سالن اختصاصی داشته باشند امکان پذیر نیست چون در سالن های ورزشی محدودیت داریم و این کار را نمی توانیم انجام دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این باره عنوان کرد: ۴۴ درصد از تمام سالن هایی که در اختیار داریم به اجاره رفته است و بقیه هنوز دست هیئت ها است. «افضل پور» اعلام کرد: حتی در سال ۹۶ اداره کل برای هیئت هایی که سالن اختصاصی ندارند اجاره سالنی که در آن هستند را پراخت کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*