روضه اقتصادی استاندار زمینه سازی مروج الشریعه برای برپا کردن محشر اقتصادی

حوزه اقتصاد در استان ضعیف است و پیشنیه ضعیف مدیران اقتصادی باعث عقب ماندگی و ضعف حرکت به سمت توسعه استان شده است بنابراین مدیرانی که توان ایجاد پیشرفت و توسعه ندارند، بار مسئولیت را هم به دوش نکشند .استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد تسهیل موانع تولید با انتقاداز پروژه های تعریف شده در ایمدرو گفت:بهترین پروژه ها در ستاد سرمایه گذاری استان می تواند تعریف شود اما پروژه های تعریف شده در شان استان خراسان جنوبی نیست.وی با بیان اینکه فرآیند صدور مجوز ها و واگذاری زمین برای سرمایه گذار ربسیار طولانی و مشکل است، عنوان کرد:در گزارش معاون روستایی رئیس جمهور به معاون اول رئیس نیز به مشکلات سرمایه گذاری و صدور مجوز ها در استان اشاره شده است.
مروج الشریعه افزود: علت اصلی عقب ماندگی استان همین مشکلاتی است که در دستگاه های اجرایی وجود دارد و هیچ ندا ونوای قوی برای جذب سرمایه گذاری در مدیران دستگاه های اجرایی نیست.استاندار عنوان کرد: برای حل مشکلات به دنبال استکبار و ایادی آن نگردید بلکه دلیل اصلی پیشرفت نکردن استان باید داخل سیستم ادارای استان جستجو شود
حوزه اقتصاد در استان ضعیف است
وی با بیان اینکه در استان نگاه بالا آمدن در داخل دستگاه های اجرایی نیست،گفت: حوزه اقتصاد در استان ضعیف است و پیشنیه ضعیف مدیران اقتصادی باعث عقب ماندگی و توسعه نیافتگی استان شده است.
استاندار با اشاره به اینکه ستاد سرمایه گذاری استان با ید خیلی جدی و فعال تر موضوعات سرمایه گذاری را دنبال کند، افزود:اکنون یک شرکت با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی برای ثبت”نام شرکت” دوماه منتظر است.
وی عنوان داشت مدیران استان که نمی توانند کاری برای ییشرفت و توسعه انجام دهند بار مسئولیت را هم به دوش نکشند. مروج الشریعه راهبرد و تکالیف دستگاه های اجرایی در راستای توسعه و تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی را بیان کرد و گفت:باید کمیسیون های تخصصی بیشتر برگزارشود و توجه بیشتردستگاه های اجرایی از جمله بیمه ، مالیات و بانک ها پرداخته شود.
تمامی مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجرا است
مروج الشریعه با بیان اینکه یکی از مهم ترین رسالت های ستاد تسهیل چگونگی رسیدگی به مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی است، افزود: تمامی مصوبات ستاد تسهیل برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است و هیچ دلیلی برای اجرا نشدن مصوبات وجود نخواهد داشت و قطعا بازخواست خواهند شد.
مصیبت عظما
وی با اشاره به تفسیر بعضی قوانین از سوی مدیران استان افزود: در استان برای جذب سرمایه گذار و حل مشکلات تولید کنندگان مصیبت عظما وجود دارد و مصیبت عظما زمانی است که مرده شور برحال مرده می گرید.وی با اشاره به اینکه هر سرمایه گذاری در بدو ورود به استان به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نظر خواهد کرد، بیان کرد: مسائل واحدهای دارای مشکل باید با لطافت و توجه بیشتری برطرف شود.
مروج الشریعه با اشاره به قطع کردن خدمات شرکت های خدماتی برق،آب ،گاز و تلفن برخی شرکت های تولیدی عنوان کرد: هر گونه قطع خدمات باید با هماهنگی باشد اما این موارد نباید مانع از حقوق شرکت خدماتی شود.وی گفت: بعد از ایام دهه فجر یک کارگروه مهم با ۱۵استاندار به ریاست وزیرصنعت،معدن و تجارت و دبیری استانداری خراسان جنوبی برگزار می شود و در این کارگروه رئیس جمهور، جمعی از وزرا و مدیران بانکی حضور خواهند داشت و به مسائل مهم توسعه و پیشرفت استانها خواهند پرداخت.
پرداخت ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گزارشی از کارگروه ستاد تسهیل موانع تولید ارائه کرد و گفت: تا کنون در مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده است.شهرکی با اشاره به اینکه حدود شش میلیارد تومان طی طرح تکاپو ثبت نام شده است، افزود: تا کنون ۴۵۲ مجوز در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی نیز صادر شده است.شهرکی با بیان اینکه حوزه فرش دست بافت استان ظرفیت جذب منابع را دارد، عنوان کرد: از مجموع متقاضیان حوزه تسهیلات مشاغل خانگی ۴۲ درصد مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده اند.
بعد از ۳٫۵ سال تولید خسته شدم
احتشام رئیس اتاق ،بازرگانی استان هم با انتقاد از عملکرد دستگاه های اجرای استان گفت:بعد از ۳۵ سال کار و تولید در استان خراسان جنوبی دیگر بخاط مشکلات و نبود حمایت از تولید خسته شدم.
از نظر او در چند سال گذشته بخاطر بعضی مشکات ایجاد شده در کشور یک سونامی در حوزه تولید و اشتغال ایجاد شده و این موضوع باعث فشاری بیش از حد تولید و اشتغال شده است.
احتشام عنوان کرد باید به تک تک واحد ها که مشکلاتی دارند رسیدگی شود ومواد مطرح شده عملیاتی و برطرف شود.
درویشی مدیرکل تامین احتماعی استان هم گفت:در بحث ستاد تسهیل در حوزه تأمین اجتماعی هیچ مشکلی وجود ندارد و ما آمادگی هرگونه همکاری و همراهی را داریم.
نباتی مدیرکل امورمالیاتی استان هم گفت برای جذب سرمایه گذار و حمایت از تولید و اشتغال استان هرگونه کمکی از طرف امورمالیاتی استان باشد دریغ نخواهیم کرد.شرکاء، مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به موضوع قطع برق واحد های تولیدی استان عنوان کرد:هیچ واحدی به دلیل بدهی بدون اطلاع قبلی با قطع برق مواجه نبوده است.
به گفته وی صنایع استان بیش از پنج میلیارد تومان به شرکت برق استان بدهی دارند.
امامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی حدود ۹ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی و واحدهای صنعتی مطالبات دارد.
هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با بیان اینکه تا کنون بدون اطلاع قبلی گاز هیچ یک از واحدهای صنعتی استان قطع نشده است، افزود: برای هر مشترک که بدهی دارد طی چند مرحله اخطار فرستاده می شود.
به گفته وی، شرکت گاز استان حدود ۲۰ میلیارد تومان مطالبات دارد که از این مبلغ ۷ میلیارد تومان سهم واحدهای صنعتی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*