اخبار علمی

ادویه ای برای تقویت حافظه

محققان آمریکایی دریافتند که مصرف زرد چوبه در رشد قوای ذهنی و تقویت حافظه بسیار مفید است.

نتایج این تحقیقات که به تازگی در مجله آمریکایی روانپزشکی و جراحی منتشر شده است نشان می‌دهد کوروکومین موجود در زرد چوبه با تاثیر بر سلول‌های مغزی علاوه بر پیشگری از افسردگی‌های مزمن و آلزایمر موجب افزایش قدرت حافظه می‌شود.

این ادویه یک آرام بخش مناسب هم معرفی شده است، زیرا باعث کاهش اظطراب و استرس ناشی از فعالیت‌های روزانه می‌شود.

دوری از آلزایمر با زردچوبه/ راهی جدید در درمان دیابت/ درمان قارچ پوستی با سرکه سیب/ خوراکی فوق العاده برای مادران باردار

قبل از غذا از آدامس استفاده نکنید

اگر شکمتان خالی است، از مصرف آدامس به شدت خودداری کنید؛ هنگام جویدن آدامس، معده انسان ناخودآگاه اسید ترشح می‌کند که به علت خالی بودن شکم، پوشش معده به شدت تخریب می‌شود.

علاوه بر این مصرف آدامس می‌تواند منجر به ورم معده (گاستریت) شود؛ در این میان آدامس‌هایی که به‌جای شیرین‌کننده‌های طبیعی حاوی شکر و آسپارتام هستند، ضرر بیشتری دارند.

دوری از آلزایمر با زردچوبه/ راهی جدید در درمان دیابت/ درمان قارچ پوستی با سرکه سیب/ خوراکی فوق العاده برای مادران باردار

مصرف مکمل کتون در درمان دیابت

استفاده از رژیم غذایی نامناسب و بی تحرکی موجب شیوع گسترده بیماری‌های مختلفی همچون دیابت نوع ۲ و چاقی در سال‌های اخیر شده است.

یکی از روش‌های درمان دیابت تزریق کتون به خون است، به همین جهت افراد مبتلا به دیابت با این ماده آشنا هستند؛ کاهش سطح انسولین در بدن افراد مبتلا به دیابت موجب می‌شود از اسید‌های چرب کتون یا کتون بادی برای تولید انرژی تولید می‌شود.

به تازگی محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس دریافته اند، علاوه بر تزریق کتون می‌توان از مکمل‌های خوراکی آن هم استفاده کرد.

راهی برای درمان قارچ پوستی

یکی از مشکلات پوستی ایجاد و رشد قارچ پوستی است؛ به طور کل در هر قسمتی از پوست بدن که در معرض گرما و رطوبت باشد، احتمال ایجاد قارچ پوستی وجود دارد.

برای برطرف کردن قارچ پوستی مواد زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها سرکه سیب است؛ سرکه سیب با داشتن خاصیت اسیدی و ضد قارچی می‌تواند این مشکل پوستی را تا حدود بسیار زیادی رفع کند؛ تنها کافی است سرکه سیب را با پنبه روی محل مورد نظر بمالید روزی سه بار این عمل را تکرار کنید.

دوری از آلزایمر با زردچوبه/ راهی جدید در درمان دیابت/ درمان قارچ پوستی با سرکه سیب/ خوراکی فوق العاده برای مادران باردار

تاثیر شلغم در سلامت مادران

شلغم را می‌توان یک خوراکی فوق العاده برای زنان باردار دانست؛ شلغم علاوه بر اینکه یک مولتی ویتامین طبیعی (ویتامین‌های A، C، E، K) است؛ حاوی عناصری همچون فسفر، فولات، پروتئین، مس، سدیم، فیبر، پتاسیم، آهن کلسیم امگا ۳ و چربی است.

وجود این ویتامین‌ها و عناصر در شلغم موجب می‌شود این ماده خوراکی در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین فوق العاده مفید باشد؛ برای مثال خوردن شلغم موجب تقویت سیستم ایمنی ماردان می‌شود، اجابت مزاج آن‌ها را بهبود بخشیده و به رفع مشکلات استخوان‌ها و مفاصل کمک زیادی کند.

دوری از آلزایمر با زردچوبه/ راهی جدید در درمان دیابت/ درمان قارچ پوستی با سرکه سیب/ خوراکی فوق العاده برای مادران باردار

میوه ای برای عضله سازی

انار یک میوه خوراکی ویژه برای عضله سازی است؛ بهتر است بدانید که برخی از مواد و عناصری که موجب عضله سازی در بدن می‌شوند در میوه انار جمع شده اند.

دانه‌های انار حاوی مولکول‌های فنولیک نظیر اسیدالاژیک و کریستین است؛ همچنین این میوه منبع غنی نیترات است؛ نیترات و نیتریت موجب تعادل اکسید نیتریک در بافت‌ها به ویژه عضلات می شوند.

 

 

 

 

جوش و آکنه باعث زشتی صورت می‌شود، برای از بین بردن آن‌ها می‌توان از ماسک‌های طبیعی و در دسترس استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از عواملی که سبب زشت شدن صورت می‌شود، جوش و آکنه است و خانم ها همواره به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند جوش‌های صورت را از بین ببرند.
در اینجا به معرفی ماسک های خانگی برای رفع جوش های صورت می‌پردازیم.

ماسک صورت جهت رفع انواع آکنه

برای از بین بردن جوش صورت ٢ قاشق آبلیموی تازه را با ٢ قاشق عسل، ١ قاشق دارچین و ١ قاشق جوز مخلوط کنید و به مدت ١۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید اگر به واسطه این ماسک صورتتان سوزن سوزن شد نگران نباشید زیرا این از اثرات طبیعی ماسک است.

گل سرخ، جوش‌های صورت را از بین می‌برد

گل سرخ حاوی ماده‌ای است که سبب از بین رفتن آکنه و جوش می‌شود، برای رفع جوش‌های صورت می‌توانید گل سرخ و یا روغن آن‌را بر روی صورت خود قرار دهید.

تاثیر لیمو و گوجه در از بین بردن جوش

آب لیمو ترش تازه و تفاله گوجه فرنگی را بصورت یکسان با یکدیگر ترکیب کنید و با پنبه بر روی جوش های صورت خود بزنید و پس از خشک شدن آن‌را بشویید.

معجزه ماسک عسل و جعفری در رفع جوش

ترکیبی از عسل و سبوس را آماده کنید و سپس سبزی جعفری را له کنید و به آن اضافه کنید و به مدت ۴٠ دقیقه این ماسک را بر روی جوش های صورت خود قرار دهید.

ماسک های خانگی جهت رفع جوش صورت

جوش‌های سر سیاه را از بین ببرید

یکی از بزرگترین مشکلات بانوان جوش های سرسیاه است؛ برای ازبین بردن جوش های سر سیاه صورت، آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید و به آن کمی نمک اضافه کنید و این محلول را هرشب قبل از خواب بر روی جوش های سر سیاه بمالید و صبح با آب ولرم بشویید.

ویتامین A طبیعی بخورید تا جوش نزنید

یکی از عواملی که سبب ایجاد جوش می‌شود کمبود ویتامین است؛ برای درمان جوش‌ها آب هویج که سرشار از ویتامین A است میل کنید و یا پوست صورتتان را با آب هویج ماساژ دهید.

 

 

 

 

نوشیدنی کتون به کنترل قند خون دیابتی ها کمک می کند

شناسهٔ خبر: ۴۲۳۰۳۱۹ –
محققان دریافتند مکمل کتون می تواند با کاهش قندخون به کنترل دیابت کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوع دیابت نوع۲ و چاقی در چند دهه گذشته به سطح اپیدمی رسیده اند. این شرایط با قندخون بالا مرتبط هستند که می تواند به عروق تامین کننده خون برای اندام ضروری آسیب رسانده و همچنین موجب افزایش ریسک بیماری قلبی و سکته شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که تزریق کتون به جریان خون می تواند موجب کاهش میزان قندخون شود.

حال مطالعه جدید هم نشان می دهد که مکمل استر کتون هم می تواند موجب کاهش میزان قندخون شود.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا و دانشگاه آکسفورد انگلیس اثبات کرده اند که تنها نوشیدن استر کتون امکان کنترل بهتر قند را از طریق کاهش افزایش در میزان قند فراهم می کند.

در این مطالعه ۲۰ فرد سالم در مطالعه شرکت کردند که در دو فرصت متفاوت مکمل مونواستر کتون یا دارونما بعد از ۱۰ ساعت ناشتا مصرف کردند. ۳۰ دقیقه بعد آنها نوشیدنی حاوی ۷۵ گرم قند مصرف کردند.

نمونه خون افراد هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در طول ۲.۵ ساعت جمع آوری شد و میزان گلوکز، چربی و هورمون های آن بررسی شد.

در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما، افزایش قند خون در افراد مصرف کننده نوشیدنی کتون کاهش یافته بود.

محققان عنوان می کنند هنوز مکانیسم فیزیولوژیکی تاثیرگذار بر بهبود کنترل قندخون مشخص نیست و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*