سرمقاله/روحانی، چهره واقعی یک روحانی…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
همایش حقوق شهروندی در سالن اجلاس سران برگزار شد و سخنان روحانی آتشی بود بر خرمن برخی تندروهایی که این روزها بسیار منسجم و سازماندهی شده سعی در ایجاد فضایی آکنده از ناامیدی و نوعی سرخوردگی اجتماعی داشتند و کماکان دارند.اخبار ساعت ۱۴ از مجموعه سخنان بی پرده و شفاف رئیس جمهور در حد چند ثانیه پخش کرد و دیگر هیچ!! اما گزارشات دیگری که به لحاظ ارزش خبری در درجه چندم اهمیت قرار دارند را با جزئیات دقیق به خورد افکار عمومی داد و می دهد.
چرا برخی رسانه ها مردم را از شنیدن سخنان رئیس جمهورش منع می کنند و آنان را محرم نمی دانند! اصرار بر همان سیاست مصلحت اندیشی که تبدیل به سلاحی کند و ناکارآمد کرده تا ریزش اعتماد افکارعمومی به نحوه پخش اخبار داخلی شود و نتیجه اش چسباندن گوش ها و چشم ها به اخبار آن سوی آبها!!مگر رئیس جمهور خلاف واقع سخن می گفت؟! مگر او واقعیت هایی را که بارها و بارها روزنامه نگاران و قلم به دستان در کوره نقد با ترس و لرز نوشتند را بازگویی نکرد؟! مگر کدام جمله ریاست جمهوری خارج از چارچوبه ها و خطوط قرمز من درآوردی بود؟! مگر طبق قانون اساسی رئیس جمهور مسئولیت اجرای آن را به عهده ندارد؟! مگر حقوق شهروندی از الفبای حق اولیه مردم نیست؟! مگر مردم حق اظهارنظر و نقد و رصد کارایی و سلامت و پاکدستی مدیران و مسئولین شان از صدر تا به ذیل را ندارند؟! مگر به قول رئیس دولت برخی باید تمام اسلام و انقلاب را فقط در خود بپندارند و بقیه را خیر یا خود را عقل کل بدانند و مردم را مشتی بیسواد؟!مگر ریاست جمهور تاکید بر این اصل مهم نکرد که تمامی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید خود را نوکر مردم بدانند و با آنان باشند نه بر آنان؟! تمامی سخنان روحانی را تمامی مردم دیر یا زود خواهند شنید و خواهند خواند آنجایی که از استاندارد، حراست ادارات، شفافیت بودجه امسال, تشکر از نقد مردم و پایبندی به قول هایی که به مردم داده بود سخن گفت.
تا گفتمان مردم با مدیران نهادینه و فرهنگ نشود هیچ اتفاقی در احترام به حقوق شهروندی نخواهد افتاد, جایی که کوخ نشینان دیروز و زیرخط فقرنشینان امروز بتوانند بی لکنت زبان با مسئولینشان بدون ترس اخراج و بگیر و ببند راحت و بی دغدغه حرف بزنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*