دانستنی های علمی

.

کاهو، امکان ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد!

افرادی که رژیم می گیرند معمولا مقدار زیادی کاهو می خورند، چون این سبزی هم سیری مطلوبی ایجاد می کند و هم مواد مغذی ضروری و مهمی مانند فولات، ویتامین A و ویتامین K را به بدن می رساند. در ضمن، کاهو کالری کمی دارد که مزیت خاصی برای این افراد محسوب می شود. به همین ترتیب، سبزی های غیرنشاسته ای مانند کاهو فقط برای رژیم گیرندگان مناسب نیستند، بلکه گزینه خوبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نیز به شمار می روند.

کاهو امکان ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد!/زایمان زودرس، مشکلات قلبی نوزاد را در بزرگسالی افزایش می‌دهد/شیردادن برای چند ماه اول ریسک مرگ نوزاد را کاهش می دهد/با این خوراکی استرس خود را کاهش دهید

 

خوراکی مضر کلیه را بشناسید

مصرف گوشت چندان مضر نیست، مصرف بیش از معمول آن در رژیم غذایی برای کلیه ها بسیار مضر است. وجود پروتئین بیش از حد لازم در رژیم غذایی می تواند کلیه ها را بیمار کرده و یا بیماری های کلیوی را تشدیدکند. معمولا بار پروتئین اضافی روی دوش کلیه هاست.

با این روش اعتیاد به گوشی را کم کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توان برای ترک اعتیاد به موبایل انجام داد رفتن به کوه و کمر برای پیک نیک است. یعنی مکان ها و مناطقی که به دلیل بکر بودنشان سرویس های مخابراتی و اینترنت جواب گو نیست برای همین هم خواه ناخواه استفاده از گوشی امکان پذیر نیست. اما اگر به سراغ این روش رفتید برای اینکه سایر دوستان و آشناها را از نگرانی در بیاورید بد نیست که پیش از سفر در همان شبکه های اجتماعی که عضو هستید به آنها اطلاع رسانی کنید تا همگی باهم آسوده خاطر باشید.

کاهش وزن با فلفل سبز

فلفل سبز، سرشار از ویتامین ث بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات انجام شده، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند٬ چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند٬ می تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

کاهو امکان ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد!/زایمان زودرس، مشکلات قلبی نوزاد را در بزرگسالی افزایش می‌دهد/شیردادن برای چند ماه اول ریسک مرگ نوزاد را کاهش می دهد/با این خوراکی استرس خود را کاهش دهید

زایمان زودرس، مشکلات قلبی نوزاد را در بزرگسالی افزایش می‌دهد

محققان به تازگی دریافته‌اند کودکان نارس یا متولدشده طی هفته بیستم دوران بارداری در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در بزرگسالی قرار دارند.

این خوراکی ها مانع کمبود آب بدن می شوند

تحقیقات نشان می دهد خوردن غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن در روزهای گرم سال هستند،

هندوانه: تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. به علاوه اینکه مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین های گروه ب مانند ویتامین ب ۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می کنید.

شیردادن برای چند ماه اول ریسک مرگ نوزاد را کاهش می دهد

یک تحقیق جدید نشان می دهد شیردادن به نوزاد برای ۲ یا چهار ماه اول زندگی اش می تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش بروز ریسک “سندروم مرگ ناگهانی نوزاد” (SIDS) داشته باشد.

کاهو امکان ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد!/زایمان زودرس، مشکلات قلبی نوزاد را در بزرگسالی افزایش می‌دهد/شیردادن برای چند ماه اول ریسک مرگ نوزاد را کاهش می دهد/با این خوراکی استرس خود را کاهش دهید

علائم کبد چرب را بشناسید

نوشیدنی هایی مانند قهوه، نسکافه و کافئین باعث می شود، آنزیم های کبدی از حالت طبیعی خارج شود و این امر باعث بروز کبد چرب در افراد می شود که عواملی مانند تغییر رنگدانه های روی پوست، جوش، آلرژی های خارشی توام با اگزما، ریزش مو، تلخی دهان به هنگام صبح و گرمی بدن را به همراه دارد.

با این خوراکی استرس خود را کاهش دهید

خوردن شکلات تلخ می‌تواند سطح سروتونین پیام‌رسان‌های عصبی را افزایش دهد و از این طریق استرس منجر به اضطراب را کاهش دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که تحت فشار و تنش زیادی بودند، بعد از مصرف روزانه‌ ۴۰ گرم شکلات تلخ به مدت ۲ هفته، از استرس‌شان به‌ میزان قابل توجهی کاسته شده است.

با این روش زانو درد خود را کاهش دهید

به مدت ۱۵ دقیقه هر یک بار در ساعت به مدت سه یا چهار ساعت کمپرس یخ را روی زانو قرار دهید. یخ را مستقیما روی زانو قرار ندهید. زانوی خود را با یک حوله پنبه ای بپوشانید، یخ ها را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید سپس کیسه را روی حوله بگذارید.

کفش های نرم و تخت بپوشید تا فشار کمتری به زانو هایتان وارد شود. به پهلو نخوابید. یک سمت از بدن خود را با متکا احاطه کنید تا مانع چرخش شما به یک سمت شود و یا هنگامی که به یک سمت می خوابید بین ۲ زانو ی خود متکا قرار دهید. تا حد امکان سر پا نایستید و اگر مجبور بودید روی سطح های سفت نایستید و وزن بدنتان را نیز بین هر ۲ پای خود تقسیم کنید. اگر اضافه وزن دارید با استفاده از رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن اقدام کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*