اعزام ۳۰ هزار جهادگر به مناطق محروم خراسان جنوبی خروجی کارگروه های جهادی ایجاد انگیزه و مشارکت مردم در کارها باشد

مراسم اختتامیه گروه های جهادی استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولین و فرماندهان سپاه انصار الرضا(ع) استان و گروه های جهادی در حسینیه موسی بن جعفر(ع) بیرجند برگزار و جهاد گران و گروه های جهادی برتر تجلیل شدند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: باید کاری کنیم که مردم را در خدمت رسانی پای کار بیاوریم و این تکامل کار گروههای جهادی است، خروجی نهایی کار جهادگران، ایجاد انگیزه و پای کار آوردن و مشارکت مردم در کارها است.
حسینی افزود: وقتی مردم می بینند جمعی از خواهران و برادران به روستای آنها می روند و مخلصانه و بدون چشم داشت به آنها کمک می کنند دیدگاه آنها نسبت به نظام تغییر می کند.
۳۰ هزار جهادگر به مناطق محروم اعزام شدند
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: امسال با تغییر رویکردی که در اهداف راهبردی سازمان بسیج مستضعفین اتفاق افتاده شاهد اثربخشی بیشتر حرکت‌های جهادی هستیم.زهرایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که امسال در اختیار سازمان بسیج قرار گرفته قرارگاه سازندگی و خدمت‌رسانی است افزود: به منظور اثربخشی بیشتر و الگوسازی، نقاطی در هر شهرستان مشخص شده و شورای جهادی در هر شهرستان با مسئولیت بسیج سازندگی تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: نخستین درخواست ما از جهادگران این است که تمام هم و غم خود را در شهرستان‌ها به نیازسنجی منطقه در فرهنگ، زیرساخت، سلامت و اقتصاد معطوف کنند و از پراکندگی کاری جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه کار دیگر بسیج سازندگی پرداخت تسهیلات و راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی است، افزود: امروز ۱۵۰ کارگاه تولیدی کمک اشتغال روستایی اقتصاد مقاومتی را در استان افتتاح کردیم.
مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد ۱۰ درصد به متقاضیان پرداخت شده است، اظهارداشت: هر کارگاهی را تا سقف ۱۵ میلیون تومان حمایت می کنیم.به گفته زهرایی ،تلاش برای بازاریابی از طریق نمایشگاه های فصلی و بازارچه های هر شهرستان و حضور در نمایشگاه های بین المللی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال می باشد.
وی با بیان اینکه امسال حدود ۳۰ هزار نفر در قالب گروه های یک روزه، سه روزه، هفت و ۱۰ روزه به مناطق محروم اعزام شدند، افزود: از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر دانشجوی بومی و بالغ بر دوهزار دانشجوی غیر بومی داشتیم که دربین ۱۰ تا ۱۲ روز مستقر شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*