اخبار شهرستانها

وزش باد شدید در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تقویت اختلاف فشار حاکم بر جو استان، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری شاهد وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در ساعت های بعداز ظهر و طول شب خواهیم بود. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد که در این مدت کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.
۱۴۰سهمیه حج تمتع استان به ودیعه گذاران اختصاص یافت
مدیر دفتر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سهمیه حج تمتع سال ۹۶ استان هزار و ۵۳۵ نفر است و ۹۰ درصد این ظرفیت تکمیل شد،تاکید کرد: ۱۴۰ سهمیه باقی مانده برای ودیعه گذاران سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۵ در نظر گرفته شد. ابوالفضل نوفرستی افزود: همه واجدان شرایط که از سال ۱۳۶۰ تا پایان سال ۱۳۸۵ قبوض ودیعه گذاری در بانک ملی دارند از هفتم خرداد به مدت ۱۰ روز فرصت مراجعه به کاروان های حج تمتع برای ثبت نام دارند.
معامله ۲۴ میلیون سهم در تالار بورس استان
مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی گفت: طی اردیبهشت ماه سال جاری ۲۴ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۲۴ سهم به ارزش ۶۶ میلیارد ریال درتالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت که به لحاظ ارزش نسبت به فروردین ماه ۵۰درصد رشد نشان میدهد. سعید هریوندی افزود: مجموع معاملات تالار بورس استان ازابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه به عدد ۱۱۰میلیارد ریال رسید که ۳۸ درصد آن مربوط به خرید سهام  و ۶۲درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
پرداخت ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به بخش گردشگری استان
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: از محل تفــاهم نامه ۴ جانـــبه بانک سینا تاکنون مبلغ ۲۶ میلیارد ریال تسهــیلات در بخش گردشـــگری پرداخت شده است. مرتضی عربی افزود: این طرح ها شامل طرح تولید و صادرات قالیچه دست بافت در شهرستان سرایان، طرح توسعه رستوران در روستای شاهیک قاین و ۵ طرح راه اندازی اقامتگاه بوم گردی (در کویر سه قلعه سرایان، روستاهای کریت و حلوان طبس و ۲ روستای باغستان فردوس) بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*