درد معده را با این گیاهان دارویی درمان کنید

نقش باکتری های روده در بروز آلزایمر
طبق یافته های محققان دانشگاه لوند سوئد، باکتری های روده موجب تسریع روند بیماری آلزایمر می شوند. به گزارش مهر، طبق نتایج مطالعه محققان سوئدی، موش های مبتلا به آلزایمر که بعد از پرورش یافتن هیچ باکتری روده ای نداشتند، به شکل قابل توجهی دارای مقادیر کمتر پلاک بتاآمیلوئید در مغزشان بودند. وجود این پلاک ها نشانه بیماری آلزایمر است. در ادامه دانشمندان باکتری های روده را از موش های مبتلا به آلزایمر به موش های بدون باکتری منتقل کردند و دریافتند این موش ها در مغزشان دارای پلاک های بیشتر بتاآمیلوئید بودند. این نتایج به اثبات این موضوع کمک می کند که باکتری های روده نقش مهمی در تسریع بیماری آلزایمر دارند. فریدا فک هالنیوس، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نتایج بدین معناست که ما می توانیم به دنبال راه های جدید پیشگیری از این بیماری و به تاخیر انداختن آن باشیم.»
بیماری آلزایمر تنها بیماری مرتبط با باکتری های روده نیست. طبق نتایج تحقیقاتی، باکتری ها، ویروس ها و قارچ های ساکن در روده ما، که به آنها میکروبیوم روده اطلاق می شود، به ما در هضم غذا و تولید ویتامین ها کمک می کنند. بعلاوه این میکروب ها سیگنال هایی را به سیستم ایمنی بدن فرستاده و مولکول های کوچکی را تولید می کنند که به عملکرد بهتر مغز ما کمک می نماید.
شیوه درمانی جدید با استفاده از سلول‌های بنیادی مانع پیشرفت بیماری ام‌اس می‌شود
محققان کالج سلطنتی لندن، شیوه جدیدی برای درمان بیماری ام اس شناسایی کرده‌اند که در آن به منظور ممانعت از پیشرفت بیماری، سیستم ایمنی بدن بازنشانی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تلگراف، در این شیوه جدید از شیمی‌درمانی به‌منظور بازنشانی سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. محققان در این تحقیقات نشان دادند که می‌توانند بیماری ام‌اس را تا مدت پنج سال به حالت انجماد درآورند و مانع پیشرفت آن در بدن بیمار شوند. برای این منظور ابتدا دارویی به بیمار داده می‌شود تا سلول‌های بنیادی مغز استخوان او را تحریک کند که وارد جریان خون شوند. سپس این سلول‌ها از خون بیمار استخراج می‌شوند و با استفاده از مقادیر بالای داروهای شیمیایی، تمام سلول‌های سیستم ایمنی بدن بیمار کشته می‌شوند. پس از آن سلول‌های بنیادی خود بیمار مجددا به بدن او پیوند می‌شوند تا سیستم ایمنی بدن بازنشانی شود. متخصصان پیش از این نیز به منظور درمان بیماری‌هایی مانند سرطان که مقابله با آن‌ها با استفاده از سایر روش‌های درمانی امکانپذیر نیست، از پیوند اتولوگ سلول‌های بنیادی خون‌ساز استفاده می‌کردند؛ اما تاکنون از مدت زمان باقی ماندن آثار و مزایای این روش درمان بی اطلاع بودند.
این روش درمانی در ۷۳ درصد از بیماران مبتلا به ام اس عودکننده به مدت پنج سال مانع بروز مجدد علایم این بیماری شده است. همچنین در ۳۳ درصد از بیماران مبتلا به ام‌اس پیش‌رونده، مانع وخیم تر شدن علائم بیماری شده است.
درد معده را با این گیاهان دارویی درمان کنید
متخصص طب سنتی در خصوص نقش استرس در بروز بیماری‌های معده گفت: وجود استرس در هنگام غذا خوردن باعث ترشح بیش از حد آنزیم‌های اسید معده خواهد شد که در ادامه مشکلات معده را بوجود خواهد آورد. حسین رضایی زاده در گفت‌وگو با فارس در خصوص نقش سبک زندگی و تغذیه مناسب در بهبود بیماری‌های معده گفت: اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب یکی از روش‌های درمان ورم معده است. وی افزود: همچنین جویدن غذا یکی از عوامل بسیار مهم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های معده است، توصیه می‌شود لقمه غذا سی بار جویده شده و به کمک مایعات بلعیده شود. این متخصص طب سنتی ادامه داد: آرامش روحی هنگام غذا خوردن نیز از مسایل مهمی است که باید رعایت شود، به طوری‌که وجود استرس در هنگام غذا خوردن باعث ترشح بیش از حد آنزیم‌های اسید معده خواهد شد که در ادامه مشکلات معده را بوجود خواهد آورد. وی در خصوص درهم خوری غذا‌ها گفت: درهم خوری نیز باعث بروز مشکلات گوارشی و معده خواهد شد. از دیدگاه طب سنتی غذای کامل باید به تنهایی استفاده شود و بهتر است دسر‌ها و سالاد‌ها به عنوان میان وعده صرف شوند. رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران توصیه کرد: بهتر است مایعاتی مانند آب، دوغ، نوشابه، نسکافه و … تا دو ساعت بعد از غذا مصرف نشوند. ماست و دوغ نیز بهتر است به صورت میان وعده مورد استفاده قرار گیرد. وی در خصوص گیاهان دارویی موثر برای درمان درد معده بیان کرد: مصرف آویشن، دمنوش پونه، دارچین و نبات داغ می‌تواند برای درمان درد معده موثر واقع شود.همچنین مصرف عرق نعنا به دلیل گرم بودن باعث درمان درد‌های معده خواهد شد اما باید توجه داشت مصرف عرق نعنا برای افرادی که مشکل ریفلاکس معده داشته باشند، توصیه نمی‌شود.
انسولین‌های تزریقی به خوراکی تبدیل می‌شود
رئیس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارو رسانی ایران گفت: تلاش می‌کنیم تا انسولین از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل شود و داروهای نانوذراتی جایگزین داروهایی شوند که به خوبی جذب بدن نمی‌شوند. به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی رفیعی تهرانی افزود: داروهای جدید بیشتر در زمینه تولید ژن در بیماران سرطانی و بیماران قلبی و عروقی است، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا انسولین از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل شود. رئیس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارورسانی ایران خاطرنشان کرد: در آینده ژن رسانی جای بسیاری از داروهای قلبی و عروقی، عفونی و آنتی بیوتیک‌ها را خواهد گرفت و بسیاری از داروهای کنونی جمع خواهند شد، حتی می‌توان این نوید را داد که طی ۲۰ سال آینده دیابت درمان خواهد شد و دیگر ارثی و قابل انتقال نخواهد بود.
مردان ایرانی ۵ برابربیشتراز زنان
به سرطان مثانه مبتلا می شوند
رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه دربیشتربیماری های شایع مشترک بین دو جنس زن و مرد، مردان بیشتر مبتلا می شوند، گفت:مردان ایرانی ۴ تا ۵ برابر بیشتر از زنان به سرطان مثانه مبتلا می شوند. دکتر عباس بصیری، افزود: مردان ۲ برابر بیشتر از زنان به سرطان کلیه و ۲٫۵ برابر بیشتر از زنان به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند. وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد زوجین ایرانی مبتلا به ناباروری هستند، اظهار کرد: این میزان دردنیا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.
مردان علت نیمی از ناباروری هستند، اما در فرهنگ ما بیشتر علت ناباروری را زنان می داند که این باور غلط است. رئیس انجمن اورولوژی ایران به بیماری های شایع در دستگاه ادراری اشاره کرد و گفت: سنگ در ادرار، پروستات و سرطان ها از جمله بیماری های این عضو است. وی با اشاره به اینکه سرطان پروستات و مثانه از جمله سرطان های شایع در مردان است، افزود: مردان باید به این بیماری ها توجه بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*