تولید تلفن ملی برای مسئولان کشوری/ دستگیری تعدادی تروریست قبل از ورود به کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تولید تلفن ملی برای مسئولان کشوری خبر داد.
تولید تلفن ملی برای مسئولان کشوری/ دستگیری تعدادی تروریست قبل از ورود به کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس  در حاشیه بازدید خود از پلیس فتا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تلفن‌های هوشمند هر چند برای افراد معمولی مشکلی ندارند، اما برای مسئولان یک خطر جدی محسوب می‌شوند بنابراین به دنبال تولید تلفن ملی برای مصون سازی مسئولان و اطلاعات محرمانه کارهای آنها هستیم.

وی درباره دستگیری تیم‌های داعش گفت: تیم های متعددی از نیروهای داعش که از سوریه و عراق قصد ورود به کشورمان داشتند را به فضل الهی توسط تیم‌های آموزش دیده دستگیر و به اطلاعات بسیار خوبی اشراف یافته‌ایم که اگر این نیروها از مبدا شروع به حرکت کنند از آنها با خبر خواهیم شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه ۱۰۵، استفاده از تلفن‌های هوشمند برای مسئولان ممنوع اعلام شده است، افزود: به دست آوردن اطلاعات تلفن‌های هوشمند مسئولان از جانب دشمن یک تهدید امنیتی برای تمامی ارگان‌ها محسوب می‌شود.

بروجردی تصریح کرد: طراحی و مراحل ساخت تلفن برای مسئولان کشوری در حال انجام است، ولی دقیقا از زمان به نتیجه رسیدن آن اطلاعی ندارم.

وی افزود: پس از ساخت تلفن مختص به مسئولان رده‌های استفاده‌ کننده از آن مشخص می شود.

بروجردی تصریح کرد: نباید از تلفن هوشمند در جلسات استفاده کنیم و حتی حریم خانواده هم باید محفوظ باشد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اعلام آموزه‌ها و جایگاه تلفن‌های همراه هوشمند، آستانه حساسیت را در بین جامعه افزایش  دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباه نتایج بازدید خود از پلیس فتا، بیان داشت: در پی بازدید امروزم علاوه بر اینکه بر اطلاعاتم افزون شد، از اینکه پلیس فتا به رهنمود رهبری مبنی بر بومی سازی دانش‌ها جامع عمل پوشانده خرسند شدم.

بروجردی با بیان اینکه پلیس فتا مسیر خوبی را انتخاب کرده و تسلط بسیار خوبی بر ماموریت‌های خود پیدا کرده است، افزود: پلیس ایران از جمله پلیس فتا در عرصه جهانی حضور داشته و توانمندی آن در سطح جهانی قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی و سایبری عملا میدان جنگ جدیدی است، بیان داشت: ممکن است این فضا هم علیه منافع ملی و هم علیه امنیت ملی باشد، باید برای پدافند آمادگی لازم را داشته باشیم که لازمه این امر تسلط است؛ چرا که در برخی مواقع باید برای خنثی سازی حرکت‌های دشمن بلافاصله وارد عمل شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یکی از وظایف پلیس فتا مقابله با اقدامات تروریستی و تخریبی دشمن است که در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم.

وی تصریح کرد: سازمان اطلاعاتی و سازمان منفور منافقین به طور مستمر به دنبال تلفن‌های انحرافی کسب و تخلیه اطلاعات تلفنی هستند، بنابراین باید به تلفن‌های هوشمند در دست مسئولانمان با نگاه امنیتی توجه کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر فیلترینگ تلگرام، گفت: ما هر اقدامی را که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی باشد حتما قبول می‌کنیم؛ وقتی رئیس جمهور آمریکا از تلفن آیفون استفاده نمی‌کند و رئیس جمهور روسیه و فرانسه تلفن خاص خود را دارند، بنابراین این موضوع برداشت می‌شود که کشورهای سازنده به تبعات استفاده این نوع از گوشی‌های هوشمند واقف‌اند.

بروجردی با بیان اینکه به هر حال باید آفات را از بین برد، گفت: فیلترینگ تلگرام تصمیمی است که اتخاذ شده و اختلاف نظری که وجود دارد در نهایت توسط شورای عالی امنیت برطرف می شود.

وی در ادامه درباره افزایش امکانات پلیس فتا تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای حمایت از ضرورت‌های پلیس فتا اعلام می‌کنیم و از سردار هادیان نیز دعوت کرده‌ایم تا با حضور در صحن مجلس و ارائه اطلاعات و عملکردهای پلیس فتا در خصوص اولویت‌های ضرورتی پلیس فتا صحبت کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پرسش خبرنگاری مبنی بر تهدیدات عربستان، گفت: عربستان امروزه از تمام ظرفیت‌های خود در حوزه‌های سیاسی، بین المللی استفاده می‌کند که به کشور ما ضربه بزند.

بروجردی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده یکی از حز‌ب‌های غیر فعال به دستور عربستان فعال شده است، اما حتما ره به جایی نخواهد برد و این منکر بر خودشان باز خواهد گشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*