کاهش چربی های اضافی شکم با روغن حیوانی!

یک متخصص تغذیه گفت: برای سلامتی قلب و عروق از هر روغنی استفاده نکنید.

محمد علی انوشه متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: روغن های خوراکی امروز روغن های سردی هستند که بیش از آنکه فواید خوراکی داشته باشند دارای کاربرد های صنعتی هستند.
انوشه یادآور شد: روغن های خوراکی اغلب از مخلوط روغن هایی نظیر روغن دانه سویا، روغن کانولا، روغن پالم و روغن آفتابگردان تشکیل شده اند.
وی با اشاره به این که مصرف این روغن ها دارای مضرات فراوان است و عوارض غیر قابل جبرانی را به همراه دارد، افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیمار های قلبی و عروقی رایج از مصرف این روغن ها، برای حفظ سلامتی روغن هایی پیشنهاد می شود که دارای  اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مقدار چربی های اشباع شده در آن اندک است.
وی در ادامه افزود: روغن هایی نظیر کره حیوانی اصل(گاوی –گوسفندی)، روغن دانه کنجد، روغن زیتون، روغن دانه ی انگور دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن هستند.
وی در پایان اذعان کرد: از فواید کره های حیوانی می توان به استخوان سازی، کاهش غلظت خون، سم زدایی بدن و همچنین کاهش چربی زائد شکم اشاره کرد.
گفتنی است؛ با توجه به فوایدی که روغن طبیعی دارد، افرادی که مبتلا به فشار خون و دیابت هستند در مصرف این روغن ها محتاط باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*