اخبار کوتاه استان/غربال گری اضطراب ۲۱۴ کودک ۵ و ۶ ساله در زیرکوه

غربال گری اضطراب ۲۱۴ کودک ۵ و ۶ ساله در زیرکوه
رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه گفت: با اجرای طرح کشوری غربالگری اضطراب، ۲۱۴ کودک ۵ و ۶ ساله زیرکوه ارزیابی شدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد بارانی با بیان اینکه اجرای طرح کشوری غربالگری اضطراب با همکاری دفترمشاوره وخدمات روانشناختی رهگشا (تحت نظارت بهزیستی زیرکوه) برای۲۱۴ نفر از کودکان، در ده مهد کودک و پیش دبستانی شهرستان زیرکوه به مدت ۲ماه انجام شد ، تصریح کرد: اضطراب یک حالت خلقی است که فرد یا کودک احساس ناخوشایند و اغلب مبهم همراه با ترس، نگرانی، دلواپسی و دلشوره دارد، و در بیشتر مواقع کودکان قادر به بیان این احساسات خود نیستند.
ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد تا امروز ادامه دارد
رئیس اداره ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: برابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام دوباره از متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد که از ۳۰ بهمن آغاز شده تا سوم اسفند ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، شهاب الدین خواجوی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است و داوطلبان می توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بیرجند با اداره ثبت نام دانشگاه به شماره ۳۱۳۱۰ داخلی ۲۱۱۴ تماس بگیرند.
پیش بینی بارش های رگباری از امشب در خراسان جنوبی
بارش های رگباری و گاه تندباد از امشب در خراسان جنوبی آغاز می شود.کارشناس هواشناسی استان گفت: با نفوذ امواج ناپایدار و مرطوب به تدریج شاهد افزایش ابر در آسمان استان خواهیم بود و از اواخر وقت امروز به تناوب وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق و گاهی وزش تند باد پیش بینی می شود.رضا برهانی با بیان اینکه بارش ها از غرب استان آغاز می شود، افزود: بیشترین بارش ها در روزهای جمعه، یکشنبه و دوشنبه رخ خواهد داد.
کتاب ضرب المثل های رایج نهبندان منتشر می شود
کتاب ضرب المثل های رایج نهبندان اثر ذبیح ا… محمودی به زودی چاپ و منتشر می شود. پس از چاپ موفق فرهنگ گویشی مردم نهبندان،این بار کتاب ضرب المثل های رایج در نهبندان بزودی چاپ و منتشر می شود.سید حسین هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان گفت: این کتاب شامل حدود چهار هزار کنایه و ضرب المثل مبتنی بر باورها،سنت ها و روابط اجتماعی مردم خراسان جنوبی به ویژه نهبندان است که اکثرا به صورت میدانی توسط ذبیح ا… محمودی تهیه و تدوین شده و هم اکنون مراحل ویرایش را می گذراند.
اجرای طرح خوداتکایی دانش آموزان سرایانی
معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان سرایان گفت: دانش آموزش دبیرستان شبانه روزی خدیوی آیسک این شهرستان با اجرای طرح خوداتکایی «پرورش قارچ» گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتند. علیرضا عظیمی افزود: این دانش آموزان توانستندباهزینه ای به مبلغ ۳۷۰ هزار تومان دریکی از خوابگاه های خود بر روی ۲ تخت به پرورش قارچ دکمه ای بپردازند که پس از برداشت بافروش این محصول به مبلغ۵۶۰هزار تومان به دبیرستان خود برای صرف هزینه های جاری کمک کردند.