آیا بازی واگذاری، روز پنجم اردیبهشت به سرانجام می‌رسد؟ شیوه فروش سهام پرسپولیس بازهم تغییر کرد؛ شراکت ۵ بانک در خرید ۸۱درصد مالکیت سرخ‌ها! / آخرین تیر دولت برای فرار از فاجعه ورزشی

رسانه وزارت ورزش صبح روز تعطیل، از واگذاری ۸۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از پنج بانک و سهام‌داری عمده یکی از این بانک‌ها با در اختیار داشتن ۴۶ درصد سهام، در ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد!

شیوه فروش سهام پرسپولیس بازهم تغییر کرد؛ شراکت ۵ بانک در خرید ۸۱درصد مالکیت سرخ‌ها / آخرین تیر دولت برای فرار از فاجعه ورزشی

شیوه واگذاری پرسپولیس باز هم تغییر کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعداز هفته‌ها رایزنی و چانه‌زنی در سطوح بالای دولت، حالا مشخص شده که هنوز برخلاف ادعاهای مطرح شده، شیوه رفع مشکل مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال نهایی نشده است و مسوولان هنوز در حال بررسی گزینه‌ها هستند. کاری که باید ۱۰ ماه پیش شروع و به سرانجام می‌رسید.

بعداز رد خرید سهام پرسپولیس توسط هیات مدیره تامین اجتماعی و عدم تصویب آن در هیات عالی واگذاری در جلسه وزارت اقتصاد، تصور می‌شد فروش این سهام به یک بانک‌،  آخرین گزینه نظام برای نجات دو تیم پرهوادار فوتبال ایران باشد. اما این نقشه راه، گویا بازهم تغییر کرد و شیوه خرید شراکتی به میان آمده است.

گویا در شورای عالی پول و اعتبار که برای همین منظور در روز سه‌شنبه برگزار شد، تصمیم تازه‌ای اتخاذ شد که می‌تواند گره تازه‌ای در مسیر انجام کار باشد و هواداران دو تیم را نگران‌تر کند چراکه سرنوشت سرخابی اینبار به یکدیگر گره خورده است.

برنا، رسانه متعلق به وزارت ورزش و جوانان، صبح پنجشنبه جزیٔیات جدیدی از روند واگذاری پرسپولیس منتشر و اعلام کرده که قرار است روز شنبه ۲۵ فروردین، ۸۱ درصد از سهام این باشگاه در روزنامه آگهی شود: «گروهی متشکل از ۵ بانک، این سهام را می‌خرند؛ یکی از این بانک‌ها عمده سهام را (احتمالا ۴۶ درصد) در اختیار خواهد گرفت.»

ماجرای کافی نبودن واگذاری ۵۱درصدی سهام پرسپولیس به یک بانک‌، دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه سه به اطلاع مردم رسید و فاش شد که تا ۸۱ درصد سهام منتقل نشود، مشکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با دو باشگاه پایتخت ایران حل و فصل نخواهد شد.

گویا بانک ملت و هلدینگ زیر مجموعه آن توان مالی لازم یا مصوبه مدیریتی مربوط به پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای تملک سهام پرسپولیس را ندارد.

حالا شراکت پنج بانک برای تقسیم سهم های باشگاه پرسپولیس از طریق فرابورس، حرف جدیدی است که باید دید عاقبتش به کجا خواهد انجامید.

روز چهارم اردیبهشت به عنوان آخرین مهلت تعیین تکلیف مالکیت پرسپولیس مشخص شده و اگر بررسی ها و مذاکرات دولتمردان و سردمداران اقتصادی کشور تا آن تاریخ به نتیجه نرسد، کلک قرمز و آبی در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا کنده شده است.

در این خبر که باید آن را اعلامیه رسمی وزارت ورزش محسوب کرد، آمده است که بعداز اعطای ۴۶ درصد سهام به بانک اصلی که بانک ملت خوانده می‌شود؛ «۳۵ درصد باقی مانده بین دیگر بانک‌ها تقسیم خواهد شد تا بالاخره این اتفاق مهم یعنی واگذاری باشگاه پرسپولیس به سرانجام برسد.»

شیوه فروش سهام پرسپولیس بازهم تغییر کرد؛ شراکت ۵ بانک در خرید ۸۱درصد مالکیت سرخ‌ها / آخرین تیر دولت برای فرار از فاجعه ورزشی

این خبرگزاری همچنین نوشته که: «باید ۸۱ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عرضه شود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با واگذاری این دو باشگاه موافقت کند.» گویا تا هفته گذشته ، مسوولان ورزش و فوتبال کشور از وزیر ورزش تا رئیس فدراسیون، مدیران عامل دو باشگاه و سران سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد این الزام ای اف سی را نمی‌دانستند!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*