اخبار خراسان جنوبی

فرماندار شهرستان فردوس:
دهه فجر ۳۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در فردوس تحویل می شود

فرماندار شهرستان فردوس گفت: دهه فجر امسال ۳۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در فردوس تحویل می شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ مهدی روشن با اعلام این خبر در برنامه پرسمان شبکه استانی صدا و سیمای خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: یک اتفاق مبارک در حوزه مسکن طرح جوانی جمعیت است که در شهرستان فردوس تاکنون تعداد ۱۵۰ قطعه تحویل داده شده است.
وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر امسال نیز تعداد ۳۰۰ قطعه زمین را به افرادی که پرونده آنها تکمیل شده تحویل خواهیم داد .
فرماندار شهرستان فردوس با تأکید بر اینکه در شهرستان فردوس در بخش مسکن در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار مبارکی افتاده، اظهار داشت: طبق آمار بالغ بر ۲۹۰ هکتار زمین در همین دو ساله دولت سیزدهم در فردوس به محدوده‌ شهری الحاق شده که این آمار معادل ۲۰ سال توسعه شهرستان است .
روشن تأکید کرد: نکته مهم این است که همه این اراضی به صورت ویلایی با قطعات ۲۰۰ متری به مردم واگذار می‌شود که یک اتفاق بسیار خوب و مهم در حوزه مسکن در شهرستان فردوس است که در واقع مشکل ۵ هزار متقاضی مسکن حل می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و مراحل بعدی هستند و امیدواریم در دو سه ماه آینده مراحل ساخت به پایان برسد.
فرماندار شهرستان فردوس با بیان این مطلب افزود : در دهه فجر امسال تعداد ۲۲۰ واحد مسکونی را تحویل خواهیم داد که این‌ها در قبل از دولت سیزدهم در قالب اقدام ملی و مسکن محرومین شروع شده بود.
روشن بیان داشت: تاکنون دولت در بخش مسکن در شهرستان فردوس بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و تمامی خدمات آب، برق و گاز نیز بطور کامل اجرا و هیچ مشکلی در حوزه زیرساخت وجود ندارد .
وی متذکر شد: در بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن ابتدا بانک مسکن فقط پرداخت را انجام می‌داد ولی با پیگیری‌ هایی که در مرکز استان انجام شد بانک‌های دیگر به این چرخه افزوده شدند.
به گفته وی؛ مقرر شد افرادی که فونداسیون را اجرا کردند در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرند و تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد متقاضیان اولین قسط نهضت ملی را دریافت نموده‌اند .
🔹فرماندار فردوس اذعان کرد: به صورت جدی پیگیر این طرح هستیم و هر پنجشنبه جلسه اختصاصی با بانک ها ، جلسات شورای مسکن و بازدیدهای میدانی از طرح نهضت ملی در فاز‌های یک و دو و اسلامیه انجام می‌شود .
🔹رو‌شن تصریح کرد: طبق مطالبه مردم در شهر باغستان برای اجرای طرح نهضت ملی، در درون خود شهر باغستان در بهترین نقطه در ایام دهه فجر قطعات به متقاضیان واگذار خواهد شد .
🔹وی در ادامه با اشاره به حوزه معدن و اقداماتی که در این زمینه در شهرستان فردوس صورت گرفته؛ بیان داشت : در موضوع معدن شهرستان فردوس در حوزه فرآوری تقریباً قبل از دولت سیزدهم در نقطه صفر بود و هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده بود.
🔹به گفته وی؛ فعال سازی واحدهای فرآوری معدن در بخش‌های مختلف از اقدامات مهم دولت سیزدهم است .
🔹فرماندار فردوس با اشاره به اینکه یک میلیون تن ذخیره مس در منطقه عشایری کجه می‌تواند برای استان و کشور بسیار حائز اهمیت باشد، گفت: پایان تیر ماه عملیات بهره‌برداری از این واحد آغاز و ظرفیت اشتغال ۲هزار نفری را برای شهرستان فراهم می‌کند .
🔹روشن ادامه داد : در ایام دهه فجر بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و آغاز عملیات اجرایی در حوزه فرآوری سرب و روی نیز رقم خواهد خورد .
🔹وی خاطرنشان کرد : پس از سفر رئیس جمهور در شهریورماه به شهرستان و قول احداث پست برق مناسب، با انجام مطالعات فنی مجوز احداث این پست برای شهرستان صادر شده که برای تأمین برق شهرک صنعتی می‌تواند بسیار مؤثر باشد .
🔹فرماندار در ادامه به اقدامات حوزه آب اشاره کرد و افزود: در پروژه اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب اتفاقات بسیار خوبی در دولت سیزدهم رخ داده و بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
🔹رو‌شن با اشاره به واحدهای نیمه تعطیل شهرستان در خصوص آخرین وضعیت کارخانه شمش منیزیم هم گفت : رأی قطعی به نفع بانک صنعت و معدن گرفته شده و مباحث اجتماعی و مالی کارخانه بزودی رفع و در جهت فعال‌سازی و شروع بکار کارخانه در آینده ای نزدیک نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

 

 

 

 

با حضور رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد؛

نشست تبادل نظر دیپلماسی علمی فرهنگی و گفتمان انقلاب اسلامی

 ۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۶۷۷۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۹
نشست تبادل نظر با موضوع دیپلماسی علمی فرهنگی و گفتمان انقلاب اسلامی با حضور حجّت الاسلام والمسلمین دکتر سعید جازاری معموئی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)، سردار مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه موقت بیرجند و جمعی از مسئولان استان، امروز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نشست تبادل نظر دیپلماسی علمی فرهنگی و گفتمان انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای نشست تبادل نظر دیپلماسی علمی فرهنگی و گفتمان انقلاب اسلامی، دکتر احمد لامعی گیو،  رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: هدف از این برنامه در کنار گفتمان در حوزه دیپلماسی علمی، استفاده از ظرفیت دانشگاه اهل بیت(ع) برای بین المللی سازی هرچه بیشتر دانشگاه بیرجند است.
دکتر لامعی افزود: باور ما این است که دانشگاه بیرجند از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و این امکان به راحتی وجود دارد که به قطب بین المللی شرق کشور تبدیل شود.
رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: از سال آینده حدود ۱۰۰ دانشجوی بین‌الملل به دانشگاه بیرجند افزوده خواهند شد تا اندک اندک بحث دیپلماسی علمی و مرجعیت فرهنگی اجتماعی را در دانشگاه بیرجند گام به گام برداریم.
ایشان در ادامه بیان کرد: در ۱۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آمار دانشجویان بین‌الملل دانشگاه ۱۸۰ نفر بود و امروز ۵۸۶ دانشجوی بین‌الملل مشغول به تحصیل هستند و تلاش می‌شود آمار دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بیرجند در سال آینده به ۱۰۰۰ نفر برسد.
رئیس دانشگاه همچنین از انعقاد ۱۴ تفاهم‌نامه علمی و بین‌المللی با کشورهای مختلف در دو سال گذشته و اعزام ۱۸ استاد در راستای تبادل علمی به کشورهای مختلف خبر داد.
دکتر لامعی به این نکته نیز اشاره کرد که ۹۴ هزار دانشجوی بین‌الملل در کشور وجود دارند که بیشتر از کشور افغانستان و عراق می‌باشند و نگاه وزارت علوم این است که آمار دانشجویان بین‌الملل به ۲۵۰ هزار نفر برسد.
دکتر لامعی، گفت: ما امیدواریم در سایه همکاری و همیاری همه مسئولین استان در عرصه بین المللی و تربیت نیروی انسانی کارآمد باشیم.
در ادامه، دکتر سعید جازاری معموئی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، گفت: بیرجند دیار نخبگان و منطقه‌ای است که در دوره ساسانیان دارای تمدن ویژه‌ای بوده است.
دکتر جازاری گفت: در سال ۱۹۴۰ مبنای قدرت و دیپلماسی، دیپلماسی سیاسی بود اما بعد از جنگ جهانی دوم و آغاز جنگ سرد بحث دیپلماسی علمی مطرح شد و مقصود از دیپلماسی علمی، توان علمی یک جامعه و کشور است.
ایشان به دیپلماسی فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: مقصود از دیپلماسی فرهنگی و هنری یعنی یک جامعه پارامترها و عناصر فرهنگی و هنری خود را به جهان عرضه کند و از آن به عنوان یک بازوی قدرت و توان استفاده نماید.
رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) افزود: در دنیای امروز از جشنواره‌ها و موزه‌ها به عنوان یک دیپلماسی ، بازوی اجرایی و توان خیلی از دولت‌ها استفاده می‌شود.
ایشان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های خطه خراسان وجه فرهنگ و هنر می‌باشد گفت : ما باید در کنار این دانشگاه عظیم و فخیم، نمایشگاه‌ها و موزه‌های گسترده‌ای داشته باشیم تا آثار ارزشمند این خطه به سراسر جهان منتقل شود.
دکتر جازاری در حوزه دیپلماسی علمی گفت: مقصود از دیپلماسی علمی این است که ما در زمینه علمی، دانش و فناوری به نقطه‌ای برسیم که زمینه گفتگوی ما با دیگر دولت‌ها فراهم شود.
ایشان در ادامه اظهار کرد: از نظر علمی، دیپلماسی دارای سه بخش دیپلماسی برای علم، علم برای دیپلماسی و علم در دیپلماسی است.
وی افزود: در سال ۱۳۵۷ شمسی ۳۰ دانشگاه در کشور وجود داشت و ما  ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم اما امروز ۲۲۸۶ دانشگاه رسمی داریم و مجموع دانشجویان ۵ میلیون و صد هزار نفر است.
جازاری به تحریم بودن دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم بودن، دانشگاه‌های ما در جهان مطرح هستند.
ایشان در حوزه بهره گرفتن از علم در دیپلماسی نیز گفت: ما در تراز لازم بین المللی در حوزه جذب دانشجویان خارجی نیستیم و تعداد دانشجویان بین‌المللی ما مطلوب نیست و در این حوزه ضعف‌هایی داریم.
وی همچنین گفت: ما در حوزه دیپلماسی علمی امروز در بین کشورهای جهان جایگاه ویژه‌ای داریم و اگر تحریم‌ها نبود ورود دانشجویان از اروپا به دانشگاه‌های ایران امری قطعی است.
دکتر جازاری خاطرنشان کرد: حاصل این ۴۰ سال هم از لحاظ توسعه کمی و هم کیفی این است که ما جایگاه ممتازی را در منطقه دارا هستیم و در بین ۸ کشور منطقه رتبه یک را در کیفی‌سازی اساتید داریم.
وی همچنین گفت: از لحاظ تعداد رشته‌ها ما جزو کشورهای برند آسیا محسوب می‌شویم و بیش از ۱۳ هزار رشته و میان رشته داریم و از لحاظ بین‌المللی نیز ما دارای کرسی‌های اسلام شناسی و ایران شناسی در سطح جهان هستیم.
در ادامه پرسش‌هایی از سوی حضار با محوریت به روز شدن دانش در حوزه‌های علمیه و نگرش نسبت به تشیع، راهکار بیان حقایق تشیع، به کارگیری صاحب نظران علمی در سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، تحولات صورت گرفته در غزه و بحث گرایش به اسلام ،چگونگی انجام دیپلماسی علمی در کشورهای منطقه بدون چالش و راه کار جلوگیری از مهاجرت نخبگان بیان شد.

 

 

 

 

 

 

تقبل حمایت از۲هزاریتیم،توسط دانش آموزان استان/پیش بینی پوشش۵هزاریتیم،توسط دانش آموز مدارس امام حسین«ع»

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته دانش آموزان خراسان جنوبی،حمایت بیش از ۲هزار دانش آموز یتیم استان را در طرح«هردانش آموزحامی یک فرزندمعنوی» تقبل کردند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد ، در مراسم حامی یابی دانش آموزان ایتام و محسنین خراسان جنوبی که درسالن اجتماعات موسسه فرهنگی آموزشی  امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین ، زیباترین جلوه نوع دوستی و پرشکوه ترین جلوه های انسانیت است.

در این مراسم که با حضور نوروزی، مسئول طرح اکرام ایتام کشور برگزار‌شد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد:  در تربیت انسان چهار عامل پدر مادر مدرسه جامعه نقش دارد که نبود هر کدام از این عوامل انسان را از رسیدن به حیات طیبه باز می دارد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی،با تأکید بر دستگیری از ایتام و محسنین، اضافه کرد: باید در تربیت بهتر افراد و ساختن ایرانی قوی ایتام را در رسیدن به حیات طیبه یاری کنیم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از طرح اکرام ایتام و محسنین،به عنوان  زیباترین جلوه نوع دوستی وازپرشکوه ترین جلوه های انسانیت یاد کرد و افزود: در« طرح هر دانش آموز حامی یک فرزند معنوی دانش آموز»، هر یک از دانش آموزان استان رسالت حمایت از یک دانش آموز یتیم یا محسن را تقبل می کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به حدیث نبوی«مَن کفی یتیماً فی نَفَقتِهِ بِمالِه حتّی یَستَغنی وَجَبت لَهُ الجَنّهُ اَلبتّه»  کسی که نفقه یتیمی را با مال خود سرپرستی کند تا به حدّ بی نیازی برسد بدون تردید بهشت برای او واجب می گردد. عنوان کرد :در این طرح هر دانش آموزحامی یک دانش آموز یتیم یا محسن می شود تا از برکات آن در قیامت بهره مند گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۳۲ مدرسه امام حسین در سطح استان؛ عنوان کرد: امسال باتوجه به تحصیل۵هزاردانش آموز،دراین مدارس و با توجه به استقبال دانش آموزان و والدین آنها از«طرح هردانش آموزحامی یک فرزندمعنوی»،پیش بینی می شود امسال۵ هزاریتیم و محسن،تحت حمایت دانش آموزان قرار گیرند .

به گفته موسوی نژاد؛ اجرای این طرح در مدارس، زمینه سازفرهنگ سازی، وترویج انفاق و حمایت ازایتام در سنین پایین در بین دانش‌آموزان می شود.

 

بیماران سوختگی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: خدمات درمان بیماران سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: انواع پانسمان‌های سوختگی و پانسمان‌های نقره‌ای سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و پوشش بیمه‌ای دارو‌های سوختگی بر اساس بسته‌ خدمت مورد تعهد سازمان‌های بیمه گر پایه، محاسبه و پرداخت می‌شود.

او افزود: لباس‌های فشاری برای خدمات درمان سوختگی در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار ندارد.

اربابی با بیان اینکه هزینه خدمات پایه و لوازم مصرفی مشترک بخش‌های بستری در تخت سوختگی معادل ۱۲ درصد تعرفه اقامت (هتلینگ) است عنوان کرد: تمامی خدمات و هتلینگ بیماران سوختگی در بخش‌های بستری عادی، بخش سوختگی و بخش مراقبت ویژه سوختگی (BICU) با سهم ۹۰ درصد و در صندوق‌های دارای تخفیف با سهم سازمان ۹۵ درصد و ۱۰۰ درصد براساس ضوابط پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: نکته‌ قابل توجه این است که ما به التفاوت هزینه دارو، تجهیزات و … در موارد سوختگی شدید با تأیید کمیته استانی بیماران خاص و صعب العلاج از طریق هزینه خارج از ضوابط صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قابل پرداخت است.

او با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای باید دارای بیمه پایه درمان باشند، اظهار کرد: هم استانی‌ها با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از طریق شماره همراه خود می‌توانند از نوع بیمه پایه درمان و اعتبار آن مطلع شوند و افرادی که فاقد پوشش بیمه درمان پایه باشند، می‌توانند به صورت غیر حضوری با ورود به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه شدن خود اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

حضور پر رنگ خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در برنامه پرسمان صدا و سیما گفت: خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور قوی و پر رنگی خواهد داشت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در برنامه پرسمان صدا و سیما گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت‌های موثر صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعال بخش خصوصی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه این صنعت، برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از سه پیشران اصلی توسعه اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه راهبردی و توسعه استان تعریف شده است با توجه به اینکه جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری با سابقه تاریخی چند هزار ساله در استان خراسان جنوبی وجود دارد، بسیاری از مردم با خیلی از این جاذبه‌ها آشنایی ندارند و حضور در این‌گونه نمایشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌های معرفی وشناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان است.
شاه‌وردی اهداف حضور در نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌های موجود و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در استان، ارتباط رودررو با فعالین ملی و بین‌المللی گردشگری، صنایع‌دستی و گردشگران،‌ معرفی و بازاریابی صنایع‌دستی استان و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای بخش خصوصی و دولتی دانست.
او با بیان اینکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است و ضرورت دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران پای‌کار باشند، گفت: ظرفیت‌های ۱۱ شهرستان استان در این نمایشگاه به طور کامل معرفی خواهد شد و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و پارک علم و فناوری استان از جمله دستگاه‌های اجرایی مشارکت‌‌کننده در برگزاری نمایشگاه خواهند بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: سال گذشته استان خراسان جنوبی با ۴۲۸ متر در حوزه گردشگری و ۳۵۰ متر در حوزه‌صنایع‌دستی و مشارکت ۶ دستگاه اجرایی و ۶ شهرداری در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، شرکت کرد که برون‌داد نمایشگاه بسیار موفق بود.چندین تفاهم نامه در فضای نمایشگاه منعقد شد و با حمایت استاندار و همدلی، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی کار تیم خوبی رقم خورد و حضور استان بسیار قدرتمند بود و مهم‌ترین دستاوردهای استان در بخش‌های گوناگون گردشگری، صنایع‌دستی، نوآوری، قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به بازدیدکنندگان ارائه شد.
شاه‌وردی افزود: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود، امسال استان با ۴۱۴ مترمربع فضا با ۱۶ غرفه برای معرفی استان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و در بین غرفه‌ها اجرای زنده صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است.
او گفت: تاکنون چندین جلسه در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه به بهترین نحوه ممکن برگزار شده است که از جمله می‌توان به برگزاری جلسه با فرمانداران با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، برگزاری جلسه با بخش خصوصی با ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی، برگزاری جلسه با شهرداران با ریاست دفتر امور شهری استانداری و برگزاری جلسات با بخش خصوصی توسط ادارات شهرستانی اشاره کرد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*