گفته می شود

گفته می شود سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه در واریز مرحله ۱۵۵ یارانه دی‌ماه، اختلالی وجود نداشته است، گفته بر اساس فهرست جدید وزارت کار، در دی‌ماه ۱۴۰۲، تعدادی از یارانه‌بگیران از فهرست یارانه‌ها حذف شده‌اند.

 

 

 

گفته می شود برنامه واکسیناسیون کودکان کشور از بهمن‌ماه تغییر می‌کند و دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویروس» به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه می‌شوند. این دو واکسن تا الان به صورت آزاد در اختیار افراد قرار می‌گرفته و آنها به صورت اختیاری می‌توانستند آنها را از داروخانه‌ها تهیه و برای کودکان خود تزریق کنند. این موضوع همیشه مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کرده است. چراکه واکسنی مثل روتاویروس که باید در ۲ نوبت به کودک تزریق می‌شد، همیشه با تعداد کم در داروخانه‌ها موجود بود و خیلی وقت‌ها پیدا نمی‌شد و فروشندگان آزاد و غیررسمی هم آن را با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رساندند. چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان. یعنی هر دوز ٧ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان! اما از ماه آینده این دو واکسن به صورت اجباری و رایگان به کودکان تزریق خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود بر اساس اعلام شرکت کارشناسی و مدیریت خطرهای دریایی بریتانیا موسوم به «امبری»، حوثی‌ها روز جمعه (۲۲ دی‌ماه) به اشتباه یک نفتکش حامل نفت روسیه را طی حمله موشکی  در سواحل یمن هدف قرار دادند.

گفته می شود حسن روحانی در یک سخنرانی به مناسب سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته «اگر سخن رهبری در مورد غزه نبود عده‌ای دامن کشور را به شعله‌های جنگ آلوده کرده بودند»
گفته می شود بیش از سه ماه از سال زراعی گذشته و همچنان دولت و شخص وزیر کشاورزی به جمع‌بندی نهایی برای اعلام نرخ رسمی خرید تضمینی گندم نرسیده اند. این در شرایطی است که یک هفته مانده به شروع مهر، خبرها از تعیین نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید یک کیلو گندم حکایت داشت!
گفته می شود خبرگزاری اینترفکس طی ماه‌های گدشته از همکاری ایران و روسیه برای بارورسازی ابرها در چهارچوب کارگروه‌ دوجانبه‌ای با موضوع مدیریت منابع آبی خبر داد.
گفته می شود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از حمله کشورش به همراه ۹ کشور دیگر به مواضع انصارالله یمن، این گروه را تروریستی خواند و با خط و نشان کشیدن برای این گروه، اعلام کرد که واشنگتن به دنبال جنگ نیابتی با ایران نیست.

 

گفته می شود یک عضو دفتر سیاسی انصارالله گفته ادعاهای آمریکا درباره نقش داشتن ایران در تصمیم‌گیری‌های یمن نخ‌نما و تکراری است و آمریکا از آنجا که می‌داند یمن پاسخ می‌دهد، دارد دست و پا می‌زند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*