جنجال هواداران گالاتاسرای و فنرباغچه در ریاض تنش سیاسی بین ترک‌ها و سعودی‌ها سر مسابقه فوتبال! / عربستان اجازه ورود پرچم آتاتورک به ورزشگاهش را نداد/ دستور عجیب اردوغان به رییس فدراسیون ترکیه

بازیکنان گالاتاسرای و فنرباغچه و هواداران دوتیم در ریاض، در اقدامی سیاسی به بهانه یکصد سالگی جمهوری ترکیه، با پرچم‌ «آتاتورک» راهی استادیوم شدند اما عربستان اجازه چنین نمایشی به مهمان نداد تا دو تیم قهر ترک قهر کرده و بازی را لغو کردند!

تنش سیاسی بین ترک‌ها و سعودی‌ها در یک مسابقه فوتبال! / عربستان اجازه ورود پرچم آتاتورک به ورزشگاهش را نداد

یک مسابقه فوتبال بین دو تیم ترکیه ای، موجب تنش سیاسی بین این کشور و عربستان سعودی شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ سیاست توسعه گردشگری در پادشاهی سعودی با ایده میزبانی از مسابقات نهایی و فینال جام‌های مهم کشورهای اروپایی، کار دست دربار و محمد بن سلمان ولیعهد بلند پرواز عربستان داد و امشب برگزاری سوپرکاپ ترکیه به دلایل سیاسی و بعد از چندساعت درگیری لفظی بین مقامات ورزشی و دولتی دو طرف، در ریاض لغو شد.

تیم‌های پرطرفدار گالاتاسرای و فنرباغچه هر دو از شهر استانبول قرار بود از ساعت ۲۱:۱۵ امشب دیدار سوپرکاپ ترکیه که بین قهرمان لیگ و جام حذفی این کشور برگزار می‌شود را به میزبانی استادیوم «اول پارک» شهر ریاض عربستان انجام دهند اما این بازی قبل از سوت شروع، لغو شد.

اعضای گالاتاسرای و فنرباغچه و همچنین هواداران آنها قصد داشتند در اقدامی عجیب و کاملا سیاسی، با پرچم‌ها و بنرهای مربوط به «آتاتورک» وارد استادیوم شوند که مسئولان عربستانی اجازه چنین کاری را ندادند تا دو تیم هم حاضر به انجام بازی نشوند و به حالت قهر، در هتل‌های خود بمانند!

اعضای فنرباغچه و گالاتاسرای قصد داشتند به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه، با پیراهن‌هایی حاوی تصویر آتاتورک وارد زمین شوند و هواداران شان نیز بنرها و پوسترهایی منقش به بنیانگذار جمهوری ترکیه به استادیوم آورده بودند.

 

شعار ترک‌ها در خیابان‌های ریاض درپی لغو سوپرکاپ ترکیه

پس از اعلام رسمی خبر لغو دیدار سوپرکاپ ترکیه بین دو تیم گالاتاسرای و فنرباغچه، هواداران ترک‌زبان حاضر در استادیوم «اول پارک» شهر ریاض که هزینه هنگفتی را برای تهیه پرواز، هتل و خرید بلیت مسابقه متحمل شده بودند، هنگام ترک ورزشگاه شعار «ما سربازان آتاتورک هستیم» سر دادند که سعودی‌ها بلافاصله واکنش نشان داده و صدای موسیقی را بالا بردند که با سوت و اعتراض هواداران حاضر روبرو شد.

این اتفاقات می‌تواند میزبانی عربستان در جام جهانی فوتبال را نیز با چالش تازه‌ای روبرو کند.

تنش سیاسی بین ترک‌ها و سعودی‌ها در یک مسابقه فوتبال! / عربستان اجازه ورود پرچم آتاتورک به ورزشگاهش را نداد

دستور «اردوغان» برای استعفای فوری رئیس فدراسیون ترکیه

درپی لغو سیاسی دیدار سوپرکاپ ترکیه بین دو تیم گالاتاسرای و فنرباغچه که قرار بود در استادیوم شهر ریاض برگزار شود، فدراسیون فوتبال ترکیه و دو باشگاه مذکور بیانیه‌ای با این مضمون صادر کردند: “از زحمات فدراسیون فوتبال میزبان و نهادها و سازمان‌های ذیربط کشور میزبان در برگزاری سوپرکاپ تشکر می‌کنیم”

نکته مهم بیانیه مشترک فدراسیون فوتبال ترکیه و دو باشگاه گالاتاسرای و فنرباغچه این بود که هیچ اثری از کلمه «عربستان» در متن بیانیه دیده نمی‌شود!

در متن این بیانیه کوتاه هیچ اشاره ای به دلیل لغو بازی نشده است:

“هدف این بود که صدمین سالگرد جهوریت مان را در خارج از کشور هم جشن بگیریم و ارزش برند فوتبال ترکیه را بالا ببریم و به باشگاه های بزرگ کشور، کمک کنیم. در همین راستا مقرر بود بازی سوپرجام ترکیه در ساعت ۲۰:۴۵ روز جمعه ۲۹ دسامبر برگزار شود. ولی به خاطر برخی مشکلات و ایرادها در برگزاری بازی، تصمیم مشترکی با دو باشگاه اتخاذ شد و بازی به یک تاریخ دیگر موکول شد. از فدراسیون فوتبال کشور میزبان و تمام نهادها و اشخاصی که تا کنون برای برگزاری بازی سوپرجام ترکیه تلاش کردند، تشکر می کنیم.”

همچنین اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درپی این اتفاق با اتخاذ تصمیمی بحث‌برانگیز که می‌تواند دخالت دولت تلقی و منجر به تعلیق شود، از «مهمت بویوکِکشی» رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه خواست فورا از سمت خود استعفا دهد.

سرمربی گالاتاسرای هم پیش از این اعلام کرده بود در صورتی‌که در عربستان اجازه ندهند پرچم آتاتورک را بالا ببریم، مسابقه نخواهیم داد.

کلیه اعضای دو تیم امشب با پروازی اختصاصی به استانبول بازگشتند و پرونده میزبانی عربستان از فینال ترک‌ها بسته شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*