جزییات تازه درباره زمان عرضه، قیمت و نوع خودروهای وارداتی اعلام شد

معاون وزیر صنعت گفت: برای شرکت‌هایی که این هفته قیمتهایشان را بگیرند که تا الان ۴ تا شرکت این کار را انجام داده‌اند، این هفته و هفته بعد خودروهای وارداتی را عرضه می‌کنیم.

 مهدی ضیغمی در یک برنامه رادیویی درباره واردات خودرو در پاسخ به این پرسش که از این هفته قرار است اتفاقاتی بیفتد و اینکه ۸ مدل خودروی وارداتی قرار است عرضه شوند؟ اظهار داشت: بله، این هفته سامانه مجددا برای عرضه خودروهای جدید باز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که همه خودروها وارد شده یا اینکه باز هم تعداد محدودی خواهد بود؟ افزود: واردات دارد به صورت یک بخشی خرد و یک بخشی به صورت انبوه دارد انجام می‌شود. ۱۸ شرکت موفق شدند ثبت سفارش قطعی انجام دهند و بخشی از ارز واردات را بتوانند دریافت کنند و از این ۱۸ تا، تا الان حدود ۱۰ تا شرکت خودروهایشان وارد شده و بقیه شرکت‌ها هم دارند کار واردات را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: حالا این شرکت‌ها تا آخر مرداد توانسته بودند که استاندارد و محیط زیست و سایر مجوزهایی که نیاز داشتند را بتوانند بگیرند. چون اول منتظر بودند که اول مجوز بگیرند و بعد ثبت نهایی درخواست‌هایشان را در شرکت‌های بزرگ انجام دهند. این روند طولانی شد بخاطر اینکه تولید و حمل این خودروها یک زمانی می‌برد به خصوص اگر از شرق آسیا بخواهد بیاید ما در سری اول با توجه به اینکه این‌ها مجوزهایشان را گرفته بودند فاز اول خودروهایی که در ایران هستند را عرضه می‌کنیم.

ضیغمی تصریح کرد: برای شرکت‌هایی که این هفته قیمتهایشان را بگیرند که تا الان ۴ تا شرکت قیمتهایشان را گرفته اند، این هفته و هفته بعد عرضه را انجام می‌دهیم. از هفته بعد هم خودروهایی برای شرکت‌های معتبر البته که از مبداء تولید کننده خودروهایشان راه افتاده باشد و اسناد حمل داشته باشندکه آن‌ها هم عرضه می‌شود. شرکت‌ها بسته به توانشان ماهی ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تا چند هزار خودرو را دارند وارد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به اینکه ۳۱ هزار نفر (۲ هزار نفر از متقاضیان انصراف دادند) از زمستان سال گذشته منتظر دریافت خودروی وارداتی هستند، پس از گذشت بیش از ۸ ماه از وعده‌ها، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به منظور عرضه خودروهای وارداتی به این افراد از این هفته بازگشایی می‌شود.

بنا به گفته مقامات دولتی، سامانه یکپارچه خودرو در حال آمادگی برای عرضه خودروهاست و در حال حاضر شرکتهای واردکننده هیوندا، کیا، فیات، زوتی، سوزوکی، بستیون و هونگچی تشریفات را انجام داده و از گمرکات ترخیص شده و مدارک خود را برای تعیین قیمت به سازمان حمایت ارسال کرده اند و سایر برندها نیز در حال ترخیص هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*