گفته می شود

 

گفته می شود حسب دستور رئیس قوه قضاییه یک فعال سیاسی و یک نوازنده که طی هفته‌های گذشته در پی اتفاقات اخیر کشور بازداشت شده بودند، آزاد شدند.ساعاتی پس از صدور دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر این‌که نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود، اخبار حاکی از آزادی برخی بازداشت‌شدگان است. حسین رونقی یکی از افرادی که اخیراً بازداشت شده بود با تبدیل قرار بازداشت موقت و سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

 

 

 

گفته می شود طبق گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، آمریکا به دنبال ارسال سلاح هایی با برد بیشتر به اوکراین است که قابلیت کی‌یف را برای حمله به ورای خطوط نظامی روسیه افزایش می‌دهد. وزارت دفاع انگلیس نیز تایید کرد که موشک‌های «بریمستون ۲» را در اختیار نیروی هوایی اوکراین قرار داده است.

 

 

 

 

گفته می شود پرداخت سود رانتی به پتروشیمی‌ها از جیب مردم و با ایجاد کسری بودجه خبر ساز شده است. و ردپای «رانت ۷۵ هزار میلیارد تومانی» خوراک گاز صنایع در افزایش تورم مطرح شده است. یک تصمیم عجیب، در کنار محروم کردن کشور از درآمد قابل اکتساب از طریق فروش گاز به قیمت واقعی، زمینه ساز افزایش کسری بودجه دولت و در نتیجه تورم ناشی از آن شده است؛ موضوعی که با افزایش نرخ ارز نیز بی ارتباط نبوده و رانت قابل توجهی را عاید شرکت‌هایی با درآمد ارزی و صادراتی کرده است.

 

 

 

گفته می شود بر اساس مطالب منتشره در برخی منابع خبری، هنگامه قاضیانی آزاد شد. خبر بازداشت وی ۲۹ آبان همزمان با خبر احضار برخی چهره‌های معروف هنری و ورزشی در رابطه با وقایع اخیر منتشر شد. اتهامات قاضیانی دایر بر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده بود. همان زمان با حضور قاضیانی در دادسرا، بازپرس نسبت به تفهیم اتهام وی اقدام کرده است.

 

 

 

گفته می شود رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفته هنوز دادگاه رسیدگی به پرونده توماج صالحی برگزار نشده است. ‌ایترنشنال با انتشار خبری مدعی شده است دادگاه توماج صالحی روز گذشته در اصفهان برگزار شده و خانواده وی موفق نشده‌اند در روز دادگاه با او دیدار کنند.

 

 

 

گفته می شود نادر قاضی پور درباره قوه مسئول پاسخگویی به مردم گفته نمایندگان مجلس و رئیس جمهور با رأی مردم انتخاب می شوند و هر دو باید جوابگو باشند. آقای رئیسی وعده داده است اما نمایندگان بیش از رئیس جمهور زمان انتخابات در حوزه های انتخابیه شان وعده دادند. آنها مردانه جلوی آینه بایستند و صحبت های خودشان را زمان انتخابات مجلس مرور کنند و بگویند چند درصد آن وعده ها محقق شده است. همه ما مسئول هستیم، حتی من نادر قاضی پور بازنشسته در این اوضاع آشفته سهیم هستم. همه باید بدون استثنا پاسخگو باشیم و خبرنگاران و رسانه ها مسئول هستند، مسئولان را با پیگیری وعده های عملی نشده شان به چالش بکشند.

 

 

 

گفته می شود قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش نرخ به رقم بی سابقه ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم هم به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

 

 

گفته می شود مهدی‌ امیرپور از روزنامه‌نگارهای حوزه ورزشی ایران بازداشت شد. صدف فاطمی همسر مهدی امیرپور از بازداشت او خبر داد. خانم فاطمی اعلام کرد که مهدی امیرپور پس از بازداشت در تماسی تلفنی از انتقالش به زندان اوین خبر داده. مهدی امیرپور از روزنامه‌نگارهای با سابقه ورزشی ایران است که سابقه همکاری با شرق، سازندگی و آی‌اسپرت را دارد

 

 

گفته می شود بانک مرکزی اعلام‌کرده با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در داخل کشور، انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی با سررسید کوتاه‌مدت (سه‌ماهه) در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق، اسکناس آن به سهولت پرداخت می‌شود.

 

 

گفته می شود کیهان در واکنش به روایت ابطحی از مکاتبه خاتمی با رهبر معظم انقلاب نوشته خاتمی و برخی عناصر همسو، در آغاز اغتشاشات اخیر هم نقش هیزم‌کشی و آتش‌افروزی را داشته‌اند و قبل از اینکه نظر مراجع قانونی درباره فوت مهسا امینی منتشر شود، همین را بهانه عقده‌گشایی و اتهام‌پراکنی قرار دادند و حتی پس از روشن شدن ماجرا و آشکار شدن دست گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب در آتش‌افروزی خیابانی، حاضر به جبران خیانت خود و مرزبندی با اوباش تروریست و اشرار اجاره‌ای نشدند تا این ننگ هم به فهرست خیانت‌هایشان افزوده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*