اخبار سیاسی/ واکنش مقتدی صدر به رخدادهای اخیر ایران

واکنش مقتدی صدر به رخدادهای اخیر ایران

رهبر جریان صدر عراق به اتفاقات اخیر ایران واکنش نشان داد و ابراز نگرانی کرد.

                                                   واکنش مقتدی صدر به رخدادهای اخیر ایران

به گزارش ایسنا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه توییتر خود با اشاره به هجمه های خارجی علیه اسلام و مقدسات اسلامی نسبت به این امر ابراز نگرانی کرد.

وی گفت که خطرناک تر از این مساله هجمه علیه دین و اسلام در داخل کشورهای اسلامی است.

صدر تاکید کرد که دلیل این مساله در کشورهای اسلامی، هجمه خارجی و همراهی و اتحاد با دشمن صهیونیستی است.

رهبر جریان صدر در ادامه به هجمه ها علیه اسلامگرایان و ‌روحانیون در داخل ایران و مساله خلع حجاب پرداخت و گفت که این هجمه ممکن است در سایر کشورها گسترش یابد و از برداشتن عمامه به برداشتن حجاب از سر زنان محجبه و با عفاف برسد.

مقتدی صدر همچنین خواستار گسترش فرهنگ اسلامی شد.

یارانه ۳ میلیون نفر مجدد واریز می شود

– از مجموع ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳ میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.

                                                   یارانه ۳ میلیون نفر مجدد واریز می شود
به گزارش  شفقنا، براساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳ میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

مدودف: یکی از دلایل حمله به اوکراین، تهدید هسته‌ای بود

رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت، یکی از دلایل کلیدی حمله روسیه به اوکراین، تهدید کی‌یف نسبت به ازسرگیری برنامه هسته‌ای خودش بود.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق روسیه و معاون کنونی شورای امنیت این کشور در مطلبی برای شبکه خبری وی‌کونتاکته نوشت، مقامات اوکراین امروز به دلیل دست برداشتن از سلاح‌های هسته‌ای خود پس از فروپاشی شوروی «به تلخی اشک می‌ریزند».

به گفته مدودف، کی‌یف سلاح‌های هسته‌ای خود را به دستور «اربابان کنونی خود» در واشنگتن رها کرد و تمامی رؤسای جمهوری اوکراین اذعان دارند که این کار از روی اجبار بوده است.

مدودف تصریح کرد، اوکراین آشکارا می‌گوید که حاضر است علیه روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند و افزود: آن‌ها نشانه‌های شفافی در این باره ارائه کرده‌اند، تهدید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای خود را از سر خواهند گرفت. این یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی (حمله روسیه به اوکراین) بود.

 

 

 

دبیر جشنواره عمار: باید هالیوود شیعی راه بیندازیم
دبیر جشنواره فیلم «عمار» که یک مبلغ دینی اهل آرژانتین است، با اشاره به اینکه باید هالیوود شیعی راه‌اندازی شود، گفت: فرهنگ و سبک زندگی انقلاب اسلامی پس از چهل و چند سال باید جهانی شود، چون بشریت به این الگو احتیاج دارد. سهیل اسعد در این زمینه گفت: ما باید هالیوود شیعی راه‌اندازی کنیم و همانطور که عالم دینی و پروفسور و … در این نظام و ساختار جایگاه خاصی دارد، باید بپذیریم که سینما هم چنین جایگاهی خاص داشته باشد و حال با هر اسمی، این تفکر و باور را جا بیندازیم. در این نشست یادآوری شد که رویای ایرانی، نقد درون گفتمانی، جنگ اقتصادی، جنگ نرم و ملت قهرمان از جمله موضوع‌هایی هستند که در فراخوان جشنواره فیلم عمار ذکر شده و فیلمسازان می توانند با محوریت آن‌ها آثار خود را تا سی آبان ارسال کنند.

 

 

 

 

 

برخی گردشگران خارجی که از روی کنجکاوی از حوادث اخیر کشور عکاسی کرده‌اند، دستگیر شدند
محسن حاجی‌سعید، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران، گفت: باید به کسانی که مسئول تامین امنیت در کشور هستند گفته شود امنیت گردشگر و بازتاب بین‌الملی آن مهم است. متأسفانه شاهد بودیم برخی از گردشگران خارجی که تنها از روی کنجکاوی از حوادث اخیر کشور عکاسی کرده‌اند، دستگیر شدند. لزوماً همه گردشگرانی که در جای نادرست دیده می‌شوند جاسوس نیستند. این موضوع به یک مطالبه حیاتی برای گردشگری تبدیل شده است. نمایندگان مجلس کمک کنند موجی که در ماه‌های اخیر علیه ایران در دیگر کشورها به راه افتاده، تغییر کند.

 

 

 

 

محموله ارسالی عربستان به داخل ایران، به دست نیروهای اطلاعاتی افتاد
یک کارشناس سیاسی امور منطقه در مصاحبه‌ای تلویزیونی ویژه اتفاقات اخیر در ایران فاش کرد، یک محموله ارسالی عربستان به داخل ایران لو رفته و از طرفی آمریکایی‌ها پیام‌های تازه‌ای به تهران فرستاده‌اند. امیر موسوی در پاسخ به سوالی درباره عربستان نیز گفت، می‌دانید که از عربستان هم پیام‌هایی رسیده است. فکر می‌کنم اگر عربستان گفت‌وگوهایش را با ایران قطع کند، پشیمان خواهد شد… البته عربستان تماس ها را از طریق میانجی عراقی و قطری قطع نکرده است؛ اما هیچ اقدامی از آنان دیده نمی‌شود. به نظرم عربستان خیلی پشیمان خواهد شد اگر مذاکرات ایران را قطع کند. در جریان هستید که پیامهایی رد و بدل شد و سعودی‌ها گفتند که آنها ارتباطی با شبکه ایران اینترنشنال ندارند و ایران هم پاسخ داد که اگر اتفاقی افتاد ایران هم ارتباطی با آن ندارد. موسوی تأکید کرد، سعودی‌ها پول زیاد و تجهیزات اطلاعاتی به داخل ایران فرستادند و احتمالا قصد داشتند به سیستان و بلوچستان و کردستان ایران ارسال کنند؛ اما همه این پول‌ها و تجهیزات مثل تجهیزات شنود به دست نیروهای امنیتی ایران افتاد. آنها فکر می‌کردند کسی که اینها را تحویل می‌گیرد، از مخالفان ایران است؛ اما همه اینها به دست نیروهای اطلاعاتی ایران افتاد.

 

 

 

واکنش رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق به ناآرامی‌های اخیر ایران
رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق به ناآرامی‌های اخیر ایران واکنش نشان داد. شیخ خالد الملا، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق در صفحه توییتر خود نوشت: نیروهای پلیدی که عراق، سوریه، لیبی و لبنان را ویران کردند، آرزوی تخریب جمهوری اسلامی ایران را دارند؛ اما ما تاکید می کنیم که آن ها شکست خواهند خورد؛ آری در برابر اراده ملتی که اسلام و احترام به عقیده و رهبری باصلابت خود را انتخاب کرد شکست خواهند خورد. وی همچنین نوشت که استکبار شکست خواهد خورد و اسلام و عفاف باقی خواهد ماند.

 

 

 

 

آیا هیات رئیسه مجلس، میکروفون نماینده چابهار را قطع کرد؟
تذکر روز گذشته نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات اخیر در استان سیستان و بلوچستان نه تنها حواشی را در داخل صحن علنی که در فضای مجازی هم به دنبال داشت. احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که روز گذشته و در زمان طرح تذکر سعیدی نماینده چابهار نیز در مجلس حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحات و روایتی از اتفاقات رخ داده در صحن علنی پرداخت. نادری توضیح داد: مجلس جای آزادی بیان است و نمایندگان نیز طبق قانون اساسی حق اظهارنظر در تمام امور کشور را دارند. دیروز آقای سعیدی نماینده چابهار به بیان نظراتش پرداخت؛ البته که بنده و تعدادی از همکاران نقد جدی به صحبت‌های ایشان داریم.این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه «سعیدی صحبت‌هایش را در فضای کاملا آزاد بیان کرد»، ‌افزود: تذکر آقای سعیدی دو دقیقه‌ای بود؛ من هم در زمان بیان تذکر در جایگاه هیات رئیسه بودم و مشاهده نکردم که میکروفون ایشان قطع شده باشد. البته همکاران نماینده معترض، سروصدا و اعتراض می‌کردند؛ همانطور که در صوت و تصویر منتشر شده از جلسه دیروز هم قابل مشاهده است.

نادری تاکید کرد: تا جایی که مطلعم میکروفون آقای سعیدی قطع نشده و صحبت‌های ایشان تمام شده بود. بعد از آن هم آقای مصری رئیس جلسه پاسخی به این تذکر دادند؛ پس روال عادی مجلس بوده و اتفاقی از این منظر رخ نداد که میکروفون آقای سعیدی قطع شده و ممانعتی از بیان صحبت‌های او صورت گرفته باشد. وی در پایان درباره اینکه چرا نماینده چابهار کمتر از مهلت دو دقیقه‌ای خود صحبت کرده است، ‌گفت: آقای سعیدی صحبت‌هایش تمام شده بود یا اینکه نمی‌خواست مطالب بیشتری بیان کند ولی به هرحال میکروفون ایشان قطع نشده بود.

 

 

 

روایت «شاهد عینی» از ماجرای عکس زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان
روایتی از ثبت یک تصویر عجیب در تظاهرات روز دانش‌آموز که سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است؛ عکسی که آرشیده شاهنگی عکاس خبرگزاری مهر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، از ظهر جمعه به پربحث‌ترین موضوع روز تبدیل شده است. یک زن بی‌حجاب در میان تظاهرکنندگان روز ۱۳ آبان ماه. این عکس به خودی خود آنقدر عجیب است که بعضی‌ها آن را غیرواقعی، فتوشاپ و ساختگی می‌دانند و بعضی‌ها می‌گویند حتما داستان خاصی پشت آن است. اما داستان آن را یکی از کسانی که در این مراسم بوده برای ما تعریف کرده. این عکس درست روبه‌روی سفارت ســابق آمریکا کنار مترو طالقانی و توسط یکی از عکاسانی که روی دیوار نسبتا بلند ایستگاه مترو ایستاده بوده ثبت شده. این شاهد عینی به هفت صبح تعریف می‌کند در آن لحظه صدای شاتر دوربین‌ها آنقدر زیاد بوده که متوجه شده باید دنبال یک سوژه خاص در دل شــلوغی و جمعیت بگردد. او می‌گوید: وقتی صدای شــاتر دوربین‌ها را شنیدم فکر کردم یک فرد مشهور را دیده‌اند. همینطور که دنبال سوژه عکاس‌ها می‌گشتم، متوجه یک شــلوغی عجیب در بین تظاهرات‌کنندگان در قسمت بانوان شدم. دیدم یک خانم بی‌حجاب با موهــای طلایی بین چند خانم با چادر مشکی و خیلی هماهنگ با جریان تظاهرات راه می‌رود. زن به روبه‌رو نگاه می‌کرد و قدم‌هایش را بلند برمی‌داشــت. «اما عکسی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک صحنه مواجهه را نشان می‌دهد و اینکه چند خانم محجبه با او در حال مجادله‌اند. این شاهد عینی درباره این صحنه می‌گوید: «راستش من از آن‌ها دور بودم و صدای‌شان را نمی‌شنیدم. اما چیزی که من می‌دیدم این بود که بعضی از خانم‌ها وقتی آن خانم بی‌حجاب را می‌دیدند خیلی ناراحت می‌شدند و با او صحبت می‌کردند. او هم همانطور که بین آن‌ها قدم می‌زد جواب آنها را می‌داد. البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه مــی‌داد.» حداقل چند بار صحنه تذکر خانم‌های محجبه تکرار شــد ولی او زیر بار نمی‌رفت و روســری‌اش را روی سرش نمی‌انداخت. این شاهد عینی حتی از ناراحتی یکی از خانم‌های حاضر در تظاهرات روز ۱۳ آبان می‌گوید که بعد از صحبت با آن خانم بی‌حجاب کنار خیابان می‌نشیند و گریه می‌کند. چند مرد در بین تظاهرات‌کنندگان هم وقتی آن خانم را بدون حجاب دیده بودند به سمت او رفته بودند. این شاهد عینی در این باره می‌گوید: «چند مرد هم به او تذکر دادند که روسری‌اش را سرش کند ولی چیزی که من دیدم این بود که نیروی انتظامی آن چند مرد را از صحنه دور کرد. نیروی انتظامی اجازه نمی‌داد نظم تظاهرات خراب شود. آن خانم هم خیلی در تظاهرات نماند. بعد از چند قدم که از سفارت آمریکا دور شدیم از بین جمعیت بیرون آمد و دیگر او را ندیدم.»

 

 

 

یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای قطع می شود؟
معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ارسال پیامکی به مردم و کسانی که کارت ملی خود را برای خرید ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای به دیگران اجاره می‌دهند، هشدار داد، بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود. در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا خرید این سهمیه ارزی باعث می‌شود که دهک یارانه‌ای مردم تغییر کند یا آنها از لیست یارانه حذف شوند؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره اظهار کرد: مسلما خرید ارز آن هم به میزان ۲۰۰۰ دلار جزو فعالیت‌های اقتصادی خانوار به شمار می‌رود و اطلاعات آن برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود. خرید ارز از سویی تراکنش مالی به حساب می‌آید و از سوی دیگر فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود و این مساله برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار و پایگاه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد. حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا فعالیت‌ اقتصادی ممکن است باعث تغییر دهک یارانه‌ای مردم یا حذف آنها از لیست یارانه‌بگیران شود، ادامه داد: معیارهای دهک‌بندی مردم و یارانه‌بگیران از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین شده و برحسب آن دهک‌بندی صورت می‌گیرد؛ بنابراین سازمان هدفمندی یارانه‌ها فقط اجرا کننده سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت رفاه اعلام می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*