اخبارسیاسی/ حمله تند یک نماینده به مولوی عبدالحمید

 

 

 

حمله تند یک نماینده به مولوی عبدالحمید

محمدتقی نقدعلی گفت: می‌گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود شما هر هفته پشت تریبون نمی‌رفتید تا هرچه که دلتان بخواهد مطرح کنید و هر جمعه شاهد یک فتنه باشیم.

                                                   حمله تند یک نماینده به مولوی عبدالحمید                                       به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی، گفت: این روز‌ها از برخی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود. بالاترین رفراندوم را نظام اسلامی از خود ارائه کرد. ۱۴۰۰ سال پیش در صحرای غدیر بالاترین رفراندوم برای ولایت امیرالمومنین (ع) برگزار شد. نظام اسلامی ایران نیز تنها حاکمیتی است که نوع حکومت خود را براساس رفراندوم گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به برکت نظام آبرو پیدا کرده‌اند، از حرف‌های تفرقه‌انگیز پرهیز کنند. از آزادی و حقوق زنان سخن می‌گویند و هر جمعه در یک نقطه آشوب ایجاد می‌کنند، اگر مدافع حقوق زنان هستند از حقوق دختر پیامبر (ص) دفاع کنند که حق او را زیرپا گذاشتند. می‌گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود شما هر هفته پشت تریبون نمی‌رفتید تا هرچه که دلتان بخواهد مطرح کنید و هر جمعه شاهد یک فتنه باشیم.

 

 

 

 

«جناب خان» هم ممنوع الخروج شد!

در حالی که این روزها هنرمندان زیادی از ممنوع‌الخروجی‌شان به دلایل مختلف خبر می‌دهند حالا این ممنوع‌الخروجی به برنامه‌سازان صدا و سیما هم رسیده است. محمد بحرانی گوینده و دوبلور شناخته شده صدا و سیما به این لیست اضافه شده است.

                                                   «جناب خان» هم ممنوع الخروج شد!

به گزارش دیده بان ایران، بهمن بابازاده (خبرنگار موسیقی) از منتفی شدن برنامه جناب خان در قطر در ایام جام جهانی برای شبکه نسیم به علت ممنوع‌الخر‌وجی محمد بحرانی خبر داد و نوشت: «ویژه برنامه شبکه نسیم برای جام جهانی ۲۰۲۲ قرار بود مستقیما از قطر تولید و پخش شود که در فرودگاه از خروج محمد بحرانی ممانعت به عمل آمده. او ممنوع الخروج است و پاسپورتش ضبط شده. بحرانی در این باره سکوت کرده و حالا «جناب خان» را هم باید در لیست شلوغِ ممنوع الخروج ها گنجاند!»

 

 

اعلام ساعت کاری جدید کارکنان دولت

رییس سازمان امور اداری و استخدامی، ساعت کاری جدید کارکنان دولت را اعلام کرد.

میثم لطیفی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد: قرار بر این شد برای مشاغلی که امکانش وجود دارد، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ باشد و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود.

وی عنوان کرد: با این تصمیم بهره‌وری اقتصادی افزایش پیدا خواهد یافت.

 

واکنش وزارت ورزش به پوشش نیلوفر مردانی: از ماه پیش عضو تیم ملی نبوده
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد نیلوفر مردانی بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی در مسابقات اسکیت ترکیه شرکت کرده است. این وزارتخانه با تاکید بر حفظ ارزشهای اسلامی در مسابقات ورزشی و یادآوری قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران بانوی ایرانی در رشته‌های مختلف با حفظ حجاب اسلامی و تقبیح عدم برخورداری نیلوفر مردانی از پوشش مصوب امور بانوان این وزارتخانه اعلام کرد بر اساس اطلاعات دریافتی از فدراسیون اسکیت، این ورزشکار از ماه قبل در تیم ملی ایران عضویت نداشته و او در سفری شخصی و بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات حضور پیدا کرده است. ضمن اینکه تیم ملی ایران نیز در این مسابقات شرکت نکرده است.

 

 

 

نماینده مجلس: باید شرق متحد تشکیل شود
رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از نصف جمعیت جهان در آسیا و خاورمیانه قرار دارد، اتحاد شرق می‌تواند تسلط پوشالی غرب را بشکند و یکی از نگرانی آنها همین اتحاد است. کما اینکه از ابتدای انقلاب نگرانی دشمن تشکیل ایران قوی به عنوان الگویی برای دیگر کشورهاست.

 

 

 

واکنش شکوری راد به پرهیز از شادی در جشن قهرمانی تیم فوتبال ساحلی
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به پرهیز از شادی در جشن قهرمانی استقلال و تیم فوتبال ساحلی واکنش نشان داد.علی شکوری راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در توئیتی نوشت: پرهیز از شادی در جشن قهرمانی استقلال در سوپرجام فوتبال و جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در امارات، نشانه‌هایی است از هژمون جنبش جاری و هم‌نوایی با آن در بخش‌های مختلف جامعه. متأسفانه اثری از وقوف به چنین حقیقتی در بیانات و بیانیه‌های صاحبان قدرت دیده نشده و افقی گشوده نیست.

 

 

حمله شدید رسانه پایداری‌ها به رئیسی، قالیباف و ضرغامی
سایت نزدیک به جبهه پایداری نوشت: نه فقط ضرغامی بلکه رئیس قوه‌ی مجریه و مشاورانش نیز طی این برهه‌ی حساس با نرمالیزاسیون مماشات صورت گرفته در قبال شورشیان و ایضا مطالبه‌ی بی‌جای اصلاحات، خواهان این هستند که کشور را در این دامی که پهن شده انداخته و شورش‌های جدیدی را به کشور تحمیل کنند.رئیس مجلس پیرامون لزوم اصلاحات گفت: «امیدوارم هرچه زودتر امنیت در کشور کامل تثبیت تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود»؛ البته این را هم باید گفت که این افراد در آرزوی دیرینه‌ی خود سعی دارند تا در مقاطع مختلف با اظهارات اینچنینی به قول خودشان بدنه‌ی خاکستری جامعه راجذب کرده و ایشان را در دامان انقلاب حفظ کنند؛ خواه عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های ناحق شورشیان باشد، خواه همکاری با ظریف و وزیرخاجه‌ی بالقوه قلمدادکردن وی.

 

 

 

سلیمی:‌ اگر قرار باشد مجلس مصوبه‌ای داشته باشد و اجرایی نشود، تعطیل کنیم
علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس بیان کرد: ما در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس مصوبه‌ای در خصوص ۱۵ درصد حقوق مدنی داشتیم. متاسفانه علی رغم اینکه باید جداول تبصره‌های بودجه تابع حکم مجلس باشد معلوم نیست چرا جدول تغییر کرده و با مصوبه مجلس مطابقت ندارد. دلیل این تغییر در جدول برای ما روشن نیست و اکنون این جدول وجهه قانونی ندارد. اکنون همه سوالشان این است که ۶۰۰۰ میلیارد تومان درآمدی که دیده شده مصارف آن در جدول کجاست؟ زمانی این موضوع در قانون برنامه ششم دیده شده بود و گفتند باید در بودجه بیاید. حال که امسال در لایحه بودجه دیده شده، چرا جدول را تغییر دادند؟ وی در ادامه اظهار کرد: آقای میرکاظمی در جلسه گفتند که مجلس باید تصمیم بگیرد. تصمیم مجلس در بودجه کاملا مشخص است. از سوی دیگر، منابعی که برای تولید مسکن در بودجه پیش بینی شده است هنوز واریز نگشته است. دلیل آن نیز باید مشخص شود. اجماع قانون یکی از وجوه حفظ شأن مجلس است. اگر قرار باشد مجلس مصوبه‌ای داشته باشد و آن دستکاری شده و یا اجرایی نگردد آیا بهتر نیست مجلس را تعطیل کنیم؟

 

 

 

دلخوش: رئیس‌جمهور، وزرای ضعیف را از کابینه کنار بگذارد
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: برخی از وزرای دولت توانمندی کافی را نداشته و امروز امورات مردم بر زمین مانده است. لازم است هر چه سریعتر تغییرات در کابینه صورت گیرد.سید کاظم دلخوش در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: تذکر بنده خطاب به رئیس جمهور است، اکنون مردم و مجلس شما را دوست دارند اما برخی از وزرای شما اصلا قابلیت کار کردن ندارند.

 

 

 

وزیر اقتصاد: برخی التهابات صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کند
وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره تلاطم‌های اخیر نرخ ارز اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته گذشته تا کنون، جلسات متعددی در دولت و بانک مرکزی با حضور مسئولان این بانک و وزرای مرتبط با حوزه واردات و صادرات برگزار شده و به شدت پیگیر این موضوع هستیم که هر چه سریع‌تر به نرخ‌هایی برگردیم که به لحاظ تعادل اقتصادی، نرخ‌های سالم و واقعی تری هستند. وی تصریح کرد: برخی التهابات کشور و نیز فضای رسانه‌ای که با ایجاد جو روانی، صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کنند در افزایش قیمت ارز تأثیرگذار هستند.

 

 

 

میرکاظمی: ۲۰۰ همت را نمی توانیم از آسمان بیاوریم
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: خواهش می‌کنیم در مجلس منابع درآمدهای غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید زیرا تحقق نمی‌یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است. در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و حجم تولید نداشته‌ایم، چطور شما این در آمد را از ۳۳۰ به ۶۴۰ همت افزایش دادید؟ این درآمد تحقق پیدا نمی کند، ما روی تحقق ۶۶ درصد این منابع حساب کرده ایم؛ بنابراین ۲۰۰ همت در این تبصره عدم تحقق داریم. نمی توانیم از آسمان بیاوریم.

 

 

 

 

آسیب دیدن ۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در اغتشاشات اخیر به ۱۵۰ دستگاه آمبولانس آسیب وارده شده است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در حاشیه جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اغتشاشگران به پنج پایگاه اورژانش کشور آسیب وارد کردند که این اقدامات خدمت رسانی به مردم را با خلل روبه رو می‌کند، افزود: اغتشاشگران به ۱۵۰ دستگاه آمبولانس بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آسیب وارد کردند در حالی که بیشترین سطح رضایتمندی مردم از دستگاهها، به اورژانس تعلق دارد. دشمن تلاش دارد با این اقدامات اعتماد عمومی را سلب کند، در این میان اورژانس کشور وظیفه خدمت رسانی به بیماران و مصدومان را بدون توجه به دین و نژاد آن‌ها انجام می‌دهد.

 

 

 

شنبه از چک الکترونیکی رونمایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روز شنبه با حضور وزرای صمت و اقتصاد، رونمایی از چک الکترونیک کشور را خواهیم داشت.

 علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: بانک مرکزی به عنوان بازارساز در همه بازار‌های ارز حضور و مداخله دارد تا بازار به سمت تعادل پیش برود.در روز‌های گذشته شاهد نوساناتی در بازار ارز بودیم و امیدواریم با سازوکار‌های پیش بینی شده، آرامش و ثبات را در بازار ارز داشته باشیم.عرضه ارز‌هایی که مورد اقبال بازار است به اندازه کافی انجام می‌شود و عرضه خواهد شد.

 

 

 

وزیر ارشاد: همکاری با رسانه‌های تروریستی جرم است

در گفتگوهایی که توسط برخی از این رسانه‌ها پخش شد نشان داده شد که این‌ها به دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه و از بین بردن وحدت سرزمینی هستند؛ این مساله خط قرمز فعالیت‌های رسانه‌ای است

                                                   وزیر ارشاد: همکاری با رسانه‌های تروریستی جرم است                                       محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: همکاری با رسانه‌های تروریستی حتماً در قانون با محرومیت و مجازات روبرو است.

وی خاطرنشان کرد: ما این شبکه‌ها را رسانه‌ای نمی‌دانیم و این‌ها تروریست‌های رسانه‌ای هستند.

وزیر ارشاد گفت: در گفتگوهایی که توسط برخی از این رسانه‌ها پخش شد نشان داده شد که این‌ها به دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه و از بین بردن وحدت سرزمینی هستند؛ این مساله خط قرمز فعالیت‌های رسانه‌ای است و همه باید رعایت کنند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*