اخبار خراسان جنوبی

با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد:
مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مادر در مهر شهر بیرجند

با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار خراسان جنوبی، مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مادر در مهر شهر بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش و با همراهی استاندار خراسان جنوبی، مدرسه ۶ کلاسه مادر در مهر شهر به بهره برداری رسید.
این مدرسه خیرساز ، نیاز دانش آموزان شمال شهر بیرجند به فضای آموزشی مناسب را برای سال تحصیلی پیش رو برطرف می نماید.
این واحد آموزشی با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم قاینات و زیر کوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان به بهره‌ برداری رسید.
شایان ذکر است؛ این‌ واحد آموزشی با اعتبار سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و دو تن از خیرین_ مرحومه حاجیه فاطمه لمعی و حاج محمدحسن باقرپور- به بهره برداری رسید.
از مشخصات فنی این واحد آموزشی می توان به ۵۳۶ متر مربع زیربنا و هزار و ۲۶۰ مترمربع محوطه سازی اشاره کرد.
شایان ذکر است: در پایان این مراسم از خیرین مشارکت کننده در امر ساخت این واحد آموزشی و تعدادی از خانواده های شهدا تقدیر شد.

کشف اختلاس ۱۰ میلیاردی در شبکه بانکی خراسان جنوبی/۴

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف یک فقره اختلاس به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با کسب اخباری مبنی بر برداشت وجوه از حساب مشتریان بانک و انتقال به حساب آشنایان توسط یکی از کارمندان بانک که موضوع به صورت ویژه در دست بررسی پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی متهم را شناسایی و با بررسی و استعلام حساب ها وی مشخص شد مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از حساب مشتریان بانک خارج و به چند حساب به نام همسر و فرزند و بستگان خود واریز کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این خصوص متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جشن پایان گازرسانی در خراسان جنوبی

با گازرسانی ۱۳۳ روستای خراسان جنوبی عملیات گاز رسانی و پوشش آن در استان به صد در صد رسید.

جشن پایان گازرسانی در خراسان جنوبی با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی طرح گازرسانی منطقه ویژه اقتصادی به نمایندگی از سایر پروژه‌های گازرسانی استان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به تلاش دولت در جهت تامین زیرساخت‌ها گفت: اینکه مدیران جهادی خراسان جنوبی موفق شدن در زمانی کوتاه طرح بزرگ‌ گازرسانی را تحقق بخشند قابل قدردانی است.

زاهدی وفا افزود: در خصوص انتقال آب دریای عمان پیگیر رسیدن این خط انتقال به خراسان جنوبی و پس از آن تا خراسان رضوی نیز هستیم.

وی با توجه به لزوم خانه دار شدن مردم گفت: در تفاهم نامه با وزارت مسکن و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را تقبل کردیم و اولویت با کارگران، کارمندان و بازنشسته‌ها است.

زاهدی وفا گفت: درصدد به وجود آوردن شرکت‌های سرمایه گذاری در استان هستیم تا با ایجاد شرکت‌های سرمایه گذاری تعاونی وضعیت را بهبود بخشیم.

 

استاندار هم از اتمام طرح گازرسانی در استان و اتمام گازرسانی به واحد‌های صنعتی تا سه ماه آینده خبر داد و گفت:با گازرسانی ۱۳۳ روستای استان عملیات گاز رسانی و پوشش آن به صد در صد رسید و در ادامه پیگیر خط انتقال فرآورده‌های نفتی به صورت شبکه‌ای و لوله‌ای هستیم که جزو مصوبات سفر رییس جمهور است و امیدواریم با حضور وزیر نفت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

قناعت افزود: در بحث آبرسانی نیز با توجه به کمبود آب، پیگیر انتقال آب از دریای عمان هستیم و تا پایان سال ۱۴۰۳ همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب بهره مند می‌شوند.

 

سرپرست وزارت تعاون خبر داد؛

شکوفایی اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت برای بلند کردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

 

زاهدی وفا در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در خراسان جنوبی گفت: هر دولتی که می‌آید وعده‌هایی می‌دهد و بر اساس آن عمل می‌کند و کثرت این وعده دادن و عدم اجرای آن باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود لذا مسئولان باید به بحث رابطه مردم با دستگاه‌های دولتی توجه بسیاری داشته باشند.

او افزود: مردم بیشتر با مدیران و کارمندان دولت ارتباط دارند و فکر می‌کنند که آن فردی که مقابلشان قرار گرفته، رئیس دولت است و اگر خدمات بر اساس رویکرد مردمی نباشد اولین نارضایتی را در قالب رئیس جمهور عنوان می‌کنند.

زاهدی وفا تأکید کرد: مدیران باید با مردم به گونه‌ای برخورد کنند که این سرمایه اجتماعی افزایش یابد؛ سرمایه اجتماعی دولت همان سرمایه اجتماعی نظام است و امیدواریم این موضوع روز به روز بهتر شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متأسفانه بحث بهره وری بخش دولتی بسیار کاهش یافته، عنوان کرد: این موضوع وقتی که در اقتصاد منعکس می‌شود باعث کاهش بهره وری بخش خصوصی هم می‌شود و این مسئله را مسئولان استان باید پایش کنند.

او بیان کرد: هر چه زمان بهره وری دولتی افزایش پیدا کند قطعاً کاهش توجیه اقتصادی را در پی دارد و اگر بخواهیم به یک فرمول اقتصادی در بخش خصوصی فکر کنیم حتماً باید به کاهش زمان ارتباط و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی توجه داشته باشیم چرا که در غیر این صورت توجیه اقتصادی بسیاری از کار‌ها از بین خواهد رفت.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه سرعت مجوز‌های کسب و کار تسریع شده  است، گفت: باید عزمی جدی به وجود آید تا این توجیه اقتصادی سرمایه گذاری از دست نرود و مدیران مختلف و استاندار خراسان جنوبی توجه کنند که جذب سرمایه گذار از سخت‌ترین کارهاست و با کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری می‌توانیم موفق عمل کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به گزینه‌های جانشین برای حل مشکلات استان فکر کنید و اگر بخواهید در چارچوب اداری عمل نمایید طرح هاروی زمین باقی خواهد ماند.

او با بیان اینکه دولت برای بلندکردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، اظهار کرد: پارسال سرمایه‌گذاری کشور منفی ۴.۷ بوده و نمی‌توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم و بحث جدی رشد اقتصادی کشور وابسته به بحث جذب سرمایه گذاری است.

زاهدی وفا گفت: برخی از مشکلات خراسان جنوبی را بر اساس اهمیت و توان خود، در مرکز پیگیری و حل خواهیم کرد.

گلایه از کم بودن سرانه دانش‌آموزی در خراسان جنوبی

نماینده مردم‌ نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه دانش آموزی خراسان جنوبی اندک است که باید ویژه دیده شود.

مصطفی نخعی، در نشست شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: گزینش منطقه‌ای کار ارزشمندی در دانشگاه فرهنگیان بود.

وی با تاکید بر توجه به سرانه دانش‌آموزی و مدارس شبانه روزی، ادامه داد: این سرانه به حدی باید باشد که در شان مردم منطقه و آموزش و پرورش باشد چراکه با توجه به وسعت استان مسیر رفت و آمد دانش‌آموزان طولانی است.

نخعی با بیان اینکه کمبود معلم و کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش استان را با چالش مواجه کرده که لازم است ویژه تر به این بحث ورود شود، اظهار کرد: نیاز است در بحث کنکور و کلاس‌های تقویتی توجه ویژه به استان شود.

وی با بیان اینکه مانند توزیع رایگان کتاب باید در بحث کنکور نیز به این منطقه عنایت ویژه صورت گیرد، تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان سربیشه ساختمان اداری ندارد که نیازمند توجه ویژه هستیم.

نماینده مردم‌ نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت احداث دانشگاه فرهنگیان در نهبندان، تصریح کرد: بانوان معلمی که به مرخصی زایمان می‌روند بیشتر مورد توجه در بحث پرداختی‌ها قرار گیرند.

پراکندگی زیاد و کمبود نیروی انسانی؛ دو چالش بزرگ آموزش و پرورش خراسان جنوبی

پراکندگی زیاد و کمبود نیروی انسانی؛ دو چالش بزرگ آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی استان به عنوان یک چالش آموزشی، گفت: امسال آموزش و پرورش خراسان جنوبی با کمبود ۱۹۴۷ نفر نیروی انسانی مواجه است که تقاضا داریم راهکاری ارائه شود.

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، امروز جمعه ۴ شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان دارای پراکندگی در خراسان جنوبی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در برخی نقاط مدارسی با ۱۵ تا ۲۰ نفر فعال هستند، افزود: از سال ۹۰ تا ۹۱ حدود ۵۰ هزار افزایش جمعیت دانش‌آموزی را داشته‌ایم.

موسوی‌نژاد با اشاره به تحصیل ۱۸۳ هزار و ۹۴ دانش آموز در استان، تصریح کرد: بیشتر مدارس در شهرهایی مانند بیرجند، فردوس و قاین نیازمند بازسازی است.

وی با بیان اینکه کثرت معلمان بانو یک چالش بزرگ است چراکه پراکندگی و تقاضاها زیاد است، افزود: در مدارس ابتدایی بالاترین نرخ ثبت نام دانش‌آموزی را داشته و رتبه یک کشور هستیم،

موسوی نژاد با اشاره به همکاری ۲۳۰ سرباز معلم و ۱۲۲ روحانی، اظهار کرد: امسال در چهار شهر مرزی استان کتب رایگان توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲۵۹ نفر بازنشسته شده‌اند، بیان کرد: طراز نیروی انسانی نشان می‌دهد کمبود جمعیت نفری را خواهیم داشت؛ بنابراین تقاضا داریم راهکاری در این خصوص ارائه شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

نیاز فوری خراسان جنوبی به ۲۰۰ کلاس درس

نیاز فوری خراسان جنوبی به ۲۰۰ کلاس درس

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و مهاجرت بی‌رویه روستاییان به حواشی شهرها این استان نیاز فوری به ۲۰۰ کلاس درس برای ساماندهی دانش‌آموزان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز جمعه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد افزود: این موضوع طرح شده که دولت اعتباری برای احداث بنای جدید در استان‌ها نمی‌دهد ولی برای استان‌های تازه تاسیس موضوعیت ندارد و فضای آموزشی این استان نیازمند نگاه ویژه است.

وی گفت: مدارس در مناطق روستایی و عشایری استان از کمبود امکانات آموزشی رنج می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کمک هزینه‌های آموزشی برای خانواده‌های محروم نیاز مبرم در این استان است که اگر محقق نشود امکان اینکه بعضا شاهد ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان باشیم، وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین نیازمندی‌های زیرساختی، تامین تجهیزات و امکانات مدارس شامل هوشمندسازی و تامین امکانات آموزشی است که تحقق آن نگاه ویژه به این موضوع را می‌طلبد.

قناعت گفت: بیرجند و خراسان جنوبی را به شهر فرهنگی و شهر فرهیختگان می‌شناسند و در بخش همکاری خیرین استان ما رتبه برتر کشور را دارد لذا خواستار تحقق تعهدات دولت در این حوزه هستیم.

وی اظهار داشت: درخصوص ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از منابع ملی تامین شده، حدود ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است که از منابع استانی ردیف نداریم و نیازمند اعتبارات است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از دغدغه‌های بیش از یک دهه فرهنگیان کشور رتبه‌بندی بود که در یک سال اول دولت سیزدهم در حال انجام است و با تدبیر ریاست جمهوری این مشکل بزرگ کشور و فرهنگیان حل شد.

 

 

بهره‌برداری از مدرسه نه کلاسه روستای اسفشاد در شهرستان قاینات

همزمان با دومین روز هفته دولت مدرسه نه کلاسه روستای اسفشاد شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید. مراسم افتتاح این مدرسه با حضور استاندار، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران، ائمه جمعه و سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار شد.

عملیات اجرایی این مدرسه ۹ کلاسه که امروز در روستای اسفشاد به بهره برداری رسید در سال ۱۳۹۳ شروع شده است. این مدرسه در دو طبقه با زیربنایی هزار و ۲۰۶ متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان هزینه شده است.

جمعیت دانش آموزی برخوردار از این زیرساخت آموزشی ۲۱۶ نفر می باشد. روستای اسفشاد از توابع شهرستان قاینات، بیش از  ۳ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص ۲۸ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی

اختصاص ۲۸ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس جمهور برای پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان‌ها مصوب شده که بخشی از آن تخصیص یافته و پروژه‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف نوری همزمان با سومین روز هفته دولت در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: دولت شهید رجایی دولتی مردمی بود و الان این دولت دارد احیا می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین مولفه‌های حکمرانی دولت مردمی اظهار داشت: منظور ما حکمرانی خوب که به تعبیر خارجی‌ها براساس جهان‌بینی مادی است، نیست بلکه براساس تکلیفی که خدا بر گردن ما گذاشته و باید آن را ادا کنیم و شهید رجایی اینگونه بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین مولفه‌ حکمرانی ما که به نام حکمرانی شایسته و متعالی است، مردمی بودن است.

وی افزود: مردمی بودن یعنی یک رئیس جمهور بتواند با همه مشغله‌هایی که  دارد در کمتر از یک سال ۳۱ استان رفته و با مردم رو در رو صحبت کند؛ این به معنای بین مردم، برای مردم و در درگاه رضایت خدا برای مردم است.

نوری دومین مولفه دولت مردمی را عدالت برشمرد و گفت: پیاده‌سازی عدالت سخت است به همین خاطر می‌گوییم امام زمان (عج) عدالت را گسترده خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در دوره یک سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه اجرای عدالت از جمله تامین و توزیع واکسن‌ها، توزیع عادلانه یارانه‌ها و سایر حوزه‌ها انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم وقتی آغاز به کار کرد که بودجه کسری بسیار زیادی داشت، حتی تنخواه‌ها مصرف شده و ذخایر استراتژیک و مواد اولیه مورد نیاز و سایر بخش‌ها از جمله دارویی به ۱۰ درصد رسیده بود.

وی عنوان کرد: سررسید اقساط اوراق پیش فروش از دولت قبل ماهانه باید ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شد و به اقرار خودشان، خزانه خالی بود اما با توکل به خدا و مدیریت مردمی دیدیم یک روز حقوق‌ها عقب نیفتاد، حتی امسال تنخواه هم گرفته نشد.

نوری افزود: همه چیز را به تحریم‌ها بسته بودند، نفت هم صادر نمی‌شد اما اکنون صادر می‌شود؛ دیپلماسی فعالی وجود نداشت اما اکنون کشورهای منطقه و جهان ارتباطات بسیار خوبی برقرار کرده‌اند حتی با ۲۱ کشور هیچ ارتباطی نداشتیم.

وی با بیان اینکه اکنون به ثبات اقتصادی رسیده‌ایم گفت: این اواخر شاهد سیر نزولی برخی قیمت‌ها هستیم و در این مدت مردم به‌طور طبیعی اذیت شدند اما تورم نسبت به سال قبل رو به کاهش است و جا دارد از مردم نیز تشکر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به اذعان رئیس جمهور، مردم ما بسیار خوب هستند و در اجرای این طرح اقتصادی خیلی کمک کردند لذا مردم به دولت اعتماد کردند چون مانند دولت شهیدان رجایی و باهنر، دولت مردمی است.

وی افزود: بین قوا نیز ضمن رعایت استقلال همدلی و همگرایی وجود دارد که باعث هم‌افزایی می‌شود.

نوری بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان تنها یک شعار بود و دولت زمانی که مقروض بود امکان تحویل وجود نداشت اما رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی قول داده بود و به این کار ایمان داشت.

وی گفت: از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بودجه اضافه و بخشی از طرح رتبه‌بندی به فرهنگیان پرداخت شد، در حالی که قاعده بر این بود که طرح از امسال اجرا شود و مجلس و شورای نگهبان هم در این زمینه بسیار کمک کردند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره قبل برخی موارد از قبیل بیمه فرهنگیان و تغذیه دانش‌آموزان حذف شد و امسال بالاترین مدال‌ها را در طول تاریخ المپیادها از سال ۶۴ تا الان داشته‌ایم چون در این زمینه سرمایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: به گفته رئیس جمهور این شعار نیست بلکه دستور است و ما همه مجری هستیم.

نوری اضافه کرد: پارسال میزان تعهد خیرین سه هزار میلیارد تومان بود که به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید اما امسال این رقم به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است همچنین ۹۰۰ گروه جهادی مردمی به آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

وی گفت: اینجا دولت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) می‌شود لذا از فرهنگیان درخواست صبوری و حمایت از دولت را داریم.

نوری افزود: همچنین از مردم این دیار ایثارگر تشکر می‌کنیم و امیدواریم خدا به همه ما توفیق بدهد در راه شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای این استان و دیار قدم برداریم.

وی گفت: شب گذشته در محضر رئیس جمهور بودیم که به مردم خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان سلام رساندند و گفتند هر استان محصولی دارد و محصول خراسان جنوبی فرهنگی بوده و هرجا سوال کنید معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قله‌هایی در جمهوری اسلامی ایران داریم که معلم و از بدنه آموزش و پرورش بوده‌اند افزود: شهید بهشتی که او را به نام قوه قضائیه می‌شناسیم کارمند آموزش و پرورش اما مامور در قوه قضاییه بود.

وی از سه شهید رجایی، باهنر و بهشتی به عنوان سه ضلع تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: شهید رجایی در تربیت معلم، شهید باهنر در تربیت دانش‌آموز و شهید بهشتی در تدوین محتوای درسی فعالیت می‌کردند تا دانش‌آموزان را در رژیم ستم‌شاهی با همه سختی‌های آن دوران برای انقلاب اسلامی آماده کنند.

نوری با تاکید بر اینکه نمی‌توان تصوری جز شهادت برای این شهیدان داشت عنوان کرد: شهیدان باهنر، رجایی و بهشتی از ابرار بودند.

وی گفت: در قله‌های سلول‌های بنیادین که اکنون جزو سه قدرت جهان هستیم نیز زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی به عنوان یک معلم قرار داشت، کسی که ما را به این مرحله رساند و بارها گفته هرچه دارم از معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شهید تهرانی‌مقدم که او را به عنوان پدر علم موشکی ایران می‌شناسیم و بخشی از اقتدار ما مرهون اخلاص و تلاش‌های این شهید بزرگ است که پای پروژه‌ به شهادت رسید، دانش‌آموخته دانشگاه شهید رجایی بود.

وی در پاسخ به یک فرهنگی خانم درخصوص طرح مهرآفرین هم گفت: فرهنگیان تا الان صبوری کرده‌اند، طرح رتبه‌بندی اجرایی شد و این موضوع نیز در حال پیگیری است.

 

 

وزیر آموزش و پرورش:

۳۹ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

۳۹ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

 وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته دولت و اهمیت تحقق عدالت آموزشی ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف نوری عصر جمعه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: در راستای تحقق تعهدات دولت برای پروژه‌های خیرساز، پروژه‌هایی که تا مهر ماه به نتیجه می‌رسد در این استان تامین اعتبار خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با سایر پروژه‌ها که طبق بررسی‌های صورت گرفته نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است در سه مرحله اعتبار تخصیص خواهد یافت تا تعهد دولت در این زمینه محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در ارتباط با ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متولی اداره راه و شهرسازی است که هماهنگی‌های لازم با وزیر مربوطه به جهت تسریع در کار صورت می‌گیرد اما برای اینکه کار تعطیل نشود کمک اعتباری لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: درخصوص ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سربیشه که طبق درخواست ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، تامین اعتبار خواهد شد.

نوری درباره درخواست نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان در این حوزه انتخابیه توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان اقماری اگر بخواهد تاسیس شود باید در هیات امنا مطرح و اگر تصویب شود از طریق وزیر علوم مجوز بگیرد که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور همواره به افتخارآفرینی مردم این مرز و بوم تاکید دارند و می‌گویند تلاش مردم باعث شده که فرزندانشان در قله‌های پیشرفت جهانی علیرغم همه مشکلات قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به مسوولیتی که در گذشته داشتیم، انتقال آب از دریای عمان را پیگیر بودیم و اگر بتوانیم یک میلیارد متر مکعب را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی انتقال دهیم، نتایج خوبی خواهد داشت‌ و ‌در فرآوری و اکتشاف معدن و کشاورزی این استان موثر خواهد بود.

نوری گفت: خراسان جنوبی دارای معادن زیادی است و در حوزه کشاورزی هم همین گونه که بسیار مهم است وقتی کشاورزی باشد، بازگشت به روستا انجام شود و رونق تولید شکل می‌گیرد.

وی در مورد طرح رتبه‌بندی فرهنگیان توضیح داد: از ۹۰۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش بیش از نیمی شناسه ندارند که تلاش ما برای شناسه‌دار کردن کارکنان باید دوچندان باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۱۰ هزار نفر در این مرحله شامل رتبه‌بندی می‌شوند و تلاش می‌کنیم باقیمانده هم کارشان به‌زودی انجام شود.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش از سردیس فرزین رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی به پاس ۳۰ سال خدمت ارزشمند، ساخت پنج مدرسه، خوابگاه و اردوگاه آموزشی به‌صورت شخصی و مدیریت ۸۰۰ مجتمع آموزشی خیرساز رونمایی شد.

 

آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معافت شد

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: با دستور استاندار خراسان جنوبی آموزش و پرورش استان از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری های استان معاف شده است.

سید محمدرضا طالبی عصر جمعه در شورای آموزش و پرورش خراسان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارداشت: وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز با صبر و حوصله به دغدغه ها و مسایل تک تک افرادی که در این میز خدمت حضور  داشتند، پاسخ دادند و همچنین با دستور ایشان تمام نامه های که در این میز خدمت دریافت شده پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی در آذرماه سال گذشته سکاندار استانداری خراسان جنوبی را برعهده گرفته اند، بیان کرد: در این مدت پنج جلسه آموزش و پرورش در استان برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این جلسات با  هم افزایی و همراهی همه دستگاه های اجرایی مصوبات خوبی داشته ایم که بخش عمده ای از این مصوبات نیز تاکنون اجرایی شده است.

طالبی با اشاره به مهمترین مصوبات شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار با دستور استاندار برای تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی در حوزه علوم و فن‌آوری های نوین اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز سالن کامپیوتر این اداره کل باز هم توسط دستور استاندار مصوب شد که به زودی اختصاص خواهد یافت.

طالبی با بیان اینکه به مناسبت هفته معلم با تعدادی از خانواده شهدای معلم، دانش آموزی و متوفیان کرونا با حضور استاندار دیدار و دلجویی شد، اضافه کرد: همچنین به مناسبت این هفته از تعدادی از معلمان و بازنشستگان و ۵۴ همکار فرهنگی تلاشگر و برتر توسط استاندار و سایر مسوولان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

وی گفت: مبلغ ۲ میلیارد ریال توسط استاندار خراسان جنوبی برای تجهیز اردوهای فرهنگی و تربیتی و دالقران های آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در شهرستان مرزی نهبندان خراسان جنوبی با حضور استاندار خبرداد و گفت: با دستور استاندار خراسان جنوبی آموزش و پرورش استان از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری ها معاف شده است.

طالبی ادامه داد: همچنین با دستور استاندار خراسان جنوبی ساخت مدارس در استان بدون رعایت تشریفات صدور پروانه ساختمانی ظرف مدت ۱۵ روز در راستای تسریع در امور از این پس انجام خواهد شد.

وی از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار توسط استاندار خراسان جنوبی برای تهیه آلمان میدان خیرین مدرسه ساز استان خبرداد و گفت: همچنین با دستور استاندار خراسان جنوبی مقرر شده با توجه به معافیت انشعابات در مدارس خیرساز،  دستگاه خدمات رسان از جمله برق، گاز و آب نسبت به نصب رایگان انشعابات اقدام کنند.

 

سردیس خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی رونمایی شدسردیس «غلامرضا فرزین» رئیس سابق مجمع خیرین مدرسه ساز و مسن ترین خیر خراسان جنوبی با حضور وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان رونمایی شد.

 «یوسف نوری» در آیین رونمایی سردیس «غلامرضا فرزین» رئیس سابق مجمع خیرین مدرسه ساز و مسن ترین خیر خراسان جنوبی با تشکر از اقدامات خیرخواهانه این خیر بزرگوار، اظهار داشت: کار خیر شما اثر ماندگار است البته شاید مردم تصور کنند که شما مدرسه ساختید، نه این مدرسه در آن انسان کامل ساخته می شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه ای که دولت می سازد می گویند دولت ساخته، اما مدرسه ای که خیر ساخته و  می گویند خیر کسی است که از جیب خودش پول می گذارد که اثر تربیتی دارد و پیوست فرهنگی دارد.

 

نوری با تاکید براینکه شما خیرین خیلی عزیز  و معلم ما هستید، اضافه کرد: خداوند را شاکریم که امروز توفیق داشتم در محضر حضرتعالی و سایر خیرین عزیز استان بودم.

 

وی افزود: همه مناطق کشور محصولات و تولیداتی دارند، تولید خراسان جنوبی از نوع فرهنگی و معلمان است.

 

 

«غلامحسین فرزین»، مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله خود در زمینه مدرسه سازی و احداث ۸۰۰ مدرسه با مشارکت خیرین در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در سال ۱۳۳۰ در بندر کنارک در مدرسه‌ای آموزگار بودم که تنها دو کلاس داشت.

 

وی با اشاره به احداث مهدکودک، کتابخانه و خوابگاه به نام مادر و دخترش، افزود: ساخت اردوگاه دانش‌آموزی شهرستان خوسف در دست اقدام است و یک مدرسه در بیرجند به نام فرزندم فردین فرزین احداث کردم.

 

فرزین با بیان اینکه دخترم؛ به دلیل بیماری فوت کرد و خواستم برای شادی روح او کاری کرده باشم، تصریح کرد: ساختن مدرسه در روستایی که خودم در آنجا متولد و بزرگ شده بودم، بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم.

 

همچنین در این مراسم با اهدای لوحی از خدمات ۳۰ ساله این خیر در امر مدرسه سازی تجلیل شد.

 

 

 

 

مراسم گرامیداشت شهدای برون مرزی در بیرجند برگزار شد/۷

 

مراسم گرامیداشت شهدای برون مرزی در بیرجند برگزار شد+ تصاویر

مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهادت مجاهدین بدون مرز به همراه گرامیداشت سردار سرلشکر شهید حاج محمدناصر ناصری در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم ازبیرجند،در این مراسم که شامگاه پنج شنبه با حضور مسئولان استان خراسان جنوبی برگزار شد، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر جهاد تبیین در مقابله با شبهات دشمن اظهار داشت: شهدای مدافع حرم و‌ برون مرزی رفتند تا دیگر زینب ها به اسارت نروند.

حجت الاسلام علیرضا ایمانی مقدم گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) الگوی جهاد تبیین و‌ بیان حقایق عاشورا هستند و با این جهاد دودمان بنی امیه را به باد دادند.

وی اظهار کرد: شهدا راه فضیلت را برای ما گشودند و ما را از دشمنان قسم خورده در امان گذاشتند سنت حسنه ای بنا نهادند که قیامت در عملکرد مومنین شریک هستند و همه ما مسئول هستیم که مسیر شهدا را ادامه دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه اگر شهدای برون مرزی مثل شهید ناصری ها و شهدای مدافع حرم نبودند باید در داخل کشور با دشمن رو به رو می شدیم، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «بارها من به شما گفته‌ام که از خانۀ خود بیرون بروید و در آن نقطه‌ای که دشمن می‌خواهد به سوی شما حمله کند، در همانجا به دشمن ضربه بزنید! نگذارید دشمن به لبِ مرز خانه‌های شما برسد که آن‌گاه ذلیل خواهید شد و ضربه خواهید خورد».

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تلاش های دشمن با ایجاد گروه تروریستی داعش برای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: همه کشورهای اسلامی ناامن شده و‌ جمهوری اسلامی ایران به برکت رشادت و‌ خون شهدا تبدیل به جزیره امنی شده که دشمنان از این امر می ترسند.

وی با تأکید بر ایثار و اخلاص شهدای برون مرزی برای تأمین امنیت کشور، اظهار کرد: ما مدیون این خون های مطهر شهدا هستیم والا پولی که ایران به جبهه مقاومت کمک می کند ناچیز است اما در ذهن جوانان ما شعارهای باطل می گنجانند که مردم خودمان گرسنه هستند جمهوری اسلامی پول به کشورهای دیگر می دهد.

 حجت الاسلام ایمانی مقدم با بیان اینکه باید از شهدا الگو بگیریم و جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهیم و از دین دفاع کنیم، افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) الگوی جهاد تبیین و‌ بیان حقایق عاشورا هستند و با این جهاد دودمان بنی امیه را به باد دادند.

آغاز پویش مشق مهربانی در خراسان‌جنوبی/ دانش‌آموزان بی‌بضاعت را دریابید

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پویش مشق مهربانی در راستای تامین و تهیه نوشت افزار دانش‌آموزان بی‌بضاعت تحت پوشش این سازمان و جذب کمک‌های مردمی، اجرا می‌شود.

آغاز پویش مشق مهربانی در خراسان‌جنوبی/ دانش‌آموزان بی‌بضاعت را دریابید

محمد خسروی اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پویش مشق مهربانی در شهرستان های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این پویش به منظور بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت آحاد مردم، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی در تامین و تهیه نوشت افزار دانش آموزان زیرپوشش سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در اسرع وقت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده این نهاد حمایتی در استان قرار خواهد گرفت.

خسروی یادآور شد: تمرکز فعالیت‌های بهزیستی خراسان جنوبی تامین نوشت افزار، پوشاک، کیف وکفش است و ادارات، مجتمع‌ها و مراکز بهزیستی در کلیه شهرستان‌ها آماده جمع آوری وسایل مورد نیاز برای دانش آموزان بی بضاعت هستند.

وی خاطرنشان  کرد: همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی و شرکای اجتماعی سازمان، خیران، موسسات خیریه و هم استانی‌ها می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این طرح را به شماره حساب قید شده در پوستر، واریز نمایند.

 

 

 

امام جمعه موقت بیرجند:

روابط با کشورهای همسایه از موفقیت‌های دولت سیزدهم است/۲-۳

روابط با کشورهای همسایه از موفقیت‌های دولت سیزدهم است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: روابط با کشورهای همسایه و منطقه از موفقیت‌های بزرگ و بی‌نظیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که ناشی از اقدامات دولت سیزدهم بوده و آثار اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی آن در آینده آشکار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که سومین روز هفته دولت با حضور وزیر آموزش و پرورش اقامه شد افزود: این دولت در یک سال اول فعالیت خود موفقیت‌های زیادی در ابعاد مختلف داشته است.

وی حرکت به سوی الکترونیکی شدن دولت را یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: در سایه این کار بسیاری از معضلات و مشکلات مردم می‌تواند رفع شود.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: البته فشار اقتصادی در جامعه وجود دارد ولی باید بگوییم مقروض‌ترین دولت بعد از انقلاب را آیت الله رئیسی تحویل گرفت و اگر دولت‌های دیگر می‌گفتند خزانه خالی تحویل گرفتیم این دولت خزانه‌ای که هزاران میلیارد تومان بدهکار بوده را تحویل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه درست شدن کارهای اقتصادی نیاز به زمان دارد افزود: همه مردم و مسوولان می‌دانند که فشار اقتصادی وجود دارد اما این نکته مهم است که باید دولتمردان هم برنامه‌ریزی دقیق و جامع داشته باشند تا بتوانند آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال که در دولت‌های قبل شعارش داده شده بود این دولت علیرغم مقروض بودن آن را به سرانجام رساند و امیدواریم این طرح هرچه زودتر کامل شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین وزارتخانه زیربنایی نام برد و افزود: در آموزش و پرورش دو نکته مورد غفلت قرار گرفته که شامل مهارت‌آموزی و دیگری فرهنگ تربیت اسلامی است که در سند تحول بنیادین هم آمده هر زمانی صحبت از کار فرهنگی شده عقاید درست و عفاف و حجاب مطرح می‌شود که البته این دو مساله هم بسیار مهم است اما همه فرهنگ این موارد نیست.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه فرهنگ مدنی در جامعه ضعیف است گفت: قانون‌گرایی، فرهنگ کاری، مسوولیت‌پذیری و اجتناب از دروغ باید در آموزش و پرورش نهادینه شود تا نسل آینده فردی مسوولیت‌پذیر بار بیاورد و از اختلاس و دروغ‌گویی پرهیز کند اما این تحول جای آن در آموزش و پرورش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهم شهریور سالروز خروج آمریکا از افغانستان اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال اشغالگری سال گذشته با خواری و ذلت از افغانستان خارج شدند.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه بالاترین نعمت در جمهوری اسلامی، استقلال است یادآور شد: یکی از نعمت‌هایی که در بین مسائل و مشکلات باید به آن توجه داشت، نعمت امنیت است.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی افزود: این موضوع در اجرا دچار مشکلاتی است که امیدواریم در چاچوب اسلام عمل شود و از طرفی نیاز به اصلاح ساختار هم دارد.

امام جمعه موقت بیرجند ضمن گرامیداشت روز هشتم شهریور سالروز شهادت رجایی و باهنر گفت: غربی‌ها شعار مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند در حالی که خود حامی تروریسم هستند و نمونه آن داعش، القاعده و سایر تروریست‌هاست.

موکب فرهنگی “ماه” و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی در بیرجند برپا می‌شود

برگزاری یادواره شهدای رسانه در بیرجند/۲-۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری یادواره شهدای رسانه در بیرجند خبر داد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه ۴۰ عنوان خدمات با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در یک سال گذشته در استان اجرا شده است، گفت: افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه‌های  طلوع زیرکوه، وحدت درمیان، آفتاب سرایان، خورشید بشرویه، برگزاری جشنواره مد و لباس منطقه ای، دومین سوگواره شعر عاشورایی، احداث اولین موسسه انیمیشن سازی، پانزدهمین جشنواره تئاتر، سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم، جشنواره فیلم فجر ازجمله برنامه‌های مهم این اداره کل در یک سال  گذشته بوده است.
فرخنده افزود: در هفته دولت ۱۴۰۱، خانه مطبوعات استان  با ۱۵۰ متر مربع زیربنا و اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال با تجهیزات ۴ میلیارد ریالی افتتاح  خواهد شد.
وی گفت:به منظور جلوگیری ترویج نوشت افزار ایرانی اسلامی با هدف کمک به تقویت فکری دانش آموزان و حمایت از صنف نوشت افزار استان و تولیدات بومی، نمایشگاه نوشت افزار هویت انقلابی، اسلامی ایرانی یکشنبه ۹ صبح در سالن شماره دو جماران افتتاح می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه با  ۲۸ غرفه به مدت ۶ روز،   صبح و عصر از ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۱   با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در  حسینیه جماران دایر خواهد بود.
فرخنده با اشاره به برپایی موکب اهالی هنر در ایام ماه صفر گفت: این موکب فرهنگی به مدت ۵ شب از هفتم تا یازدهم  از ساعت از ۱۸ الی ۲۲، در محل پارک شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران برپا خواهد شد.
وی افزود: این برنامه با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، طرح ایتام و اکرام همراه خواهد  بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در شب آخر این مراسم  یادواره شهدای رسانه برگزار خواهد شد.

 

 

 

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص ۲۸ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی

اختصاص ۲۸ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی

بیرجند – ایرنا – وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس جمهور برای پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان‌ها مصوب شده که بخشی از آن تخصیص یافته و پروژه‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف نوری همزمان با سومین روز هفته دولت در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: دولت شهید رجایی دولتی مردمی بود و الان این دولت دارد احیا می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین مولفه‌های حکمرانی دولت مردمی اظهار داشت: منظور ما حکمرانی خوب که به تعبیر خارجی‌ها براساس جهان‌بینی مادی است، نیست بلکه براساس تکلیفی که خدا بر گردن ما گذاشته و باید آن را ادا کنیم و شهید رجایی اینگونه بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین مولفه‌ حکمرانی ما که به نام حکمرانی شایسته و متعالی است، مردمی بودن است.

وی افزود: مردمی بودن یعنی یک رئیس جمهور بتواند با همه مشغله‌هایی که  دارد در کمتر از یک سال ۳۱ استان رفته و با مردم رو در رو صحبت کند؛ این به معنای بین مردم، برای مردم و در درگاه رضایت خدا برای مردم است.

نوری دومین مولفه دولت مردمی را عدالت برشمرد و گفت: پیاده‌سازی عدالت سخت است به همین خاطر می‌گوییم امام زمان (عج) عدالت را گسترده خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در دوره یک سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه اجرای عدالت از جمله تامین و توزیع واکسن‌ها، توزیع عادلانه یارانه‌ها و سایر حوزه‌ها انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم وقتی آغاز به کار کرد که بودجه کسری بسیار زیادی داشت، حتی تنخواه‌ها مصرف شده و ذخایر استراتژیک و مواد اولیه مورد نیاز و سایر بخش‌ها از جمله دارویی به ۱۰ درصد رسیده بود.

وی عنوان کرد: سررسید اقساط اوراق پیش فروش از دولت قبل ماهانه باید ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شد و به اقرار خودشان، خزانه خالی بود اما با توکل به خدا و مدیریت مردمی دیدیم یک روز حقوق‌ها عقب نیفتاد، حتی امسال تنخواه هم گرفته نشد.

نوری افزود: همه چیز را به تحریم‌ها بسته بودند، نفت هم صادر نمی‌شد اما اکنون صادر می‌شود؛ دیپلماسی فعالی وجود نداشت اما اکنون کشورهای منطقه و جهان ارتباطات بسیار خوبی برقرار کرده‌اند حتی با ۲۱ کشور هیچ ارتباطی نداشتیم.

وی با بیان اینکه اکنون به ثبات اقتصادی رسیده‌ایم گفت: این اواخر شاهد سیر نزولی برخی قیمت‌ها هستیم و در این مدت مردم به‌طور طبیعی اذیت شدند اما تورم نسبت به سال قبل رو به کاهش است و جا دارد از مردم نیز تشکر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به اذعان رئیس جمهور، مردم ما بسیار خوب هستند و در اجرای این طرح اقتصادی خیلی کمک کردند لذا مردم به دولت اعتماد کردند چون مانند دولت شهیدان رجایی و باهنر، دولت مردمی است.

وی افزود: بین قوا نیز ضمن رعایت استقلال همدلی و همگرایی وجود دارد که باعث هم‌افزایی می‌شود.

نوری بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان تنها یک شعار بود و دولت زمانی که مقروض بود امکان تحویل وجود نداشت اما رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی قول داده بود و به این کار ایمان داشت.

وی گفت: از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بودجه اضافه و بخشی از طرح رتبه‌بندی به فرهنگیان پرداخت شد، در حالی که قاعده بر این بود که طرح از امسال اجرا شود و مجلس و شورای نگهبان هم در این زمینه بسیار کمک کردند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره قبل برخی موارد از قبیل بیمه فرهنگیان و تغذیه دانش‌آموزان حذف شد و امسال بالاترین مدال‌ها را در طول تاریخ المپیادها از سال ۶۴ تا الان داشته‌ایم چون در این زمینه سرمایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: به گفته رئیس جمهور این شعار نیست بلکه دستور است و ما همه مجری هستیم.

نوری اضافه کرد: پارسال میزان تعهد خیرین سه هزار میلیارد تومان بود که به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید اما امسال این رقم به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است همچنین ۹۰۰ گروه جهادی مردمی به آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

وی گفت: اینجا دولت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) می‌شود لذا از فرهنگیان درخواست صبوری و حمایت از دولت را داریم.

نوری افزود: همچنین از مردم این دیار ایثارگر تشکر می‌کنیم و امیدواریم خدا به همه ما توفیق بدهد در راه شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای این استان و دیار قدم برداریم.

وی گفت: شب گذشته در محضر رئیس جمهور بودیم که به مردم خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان سلام رساندند و گفتند هر استان محصولی دارد و محصول خراسان جنوبی فرهنگی بوده و هرجا سوال کنید معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قله‌هایی در جمهوری اسلامی ایران داریم که معلم و از بدنه آموزش و پرورش بوده‌اند افزود: شهید بهشتی که او را به نام قوه قضائیه می‌شناسیم کارمند آموزش و پرورش اما مامور در قوه قضاییه بود.

وی از سه شهید رجایی، باهنر و بهشتی به عنوان سه ضلع تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: شهید رجایی در تربیت معلم، شهید باهنر در تربیت دانش‌آموز و شهید بهشتی در تدوین محتوای درسی فعالیت می‌کردند تا دانش‌آموزان را در رژیم ستم‌شاهی با همه سختی‌های آن دوران برای انقلاب اسلامی آماده کنند.

نوری با تاکید بر اینکه نمی‌توان تصوری جز شهادت برای این شهیدان داشت عنوان کرد: شهیدان باهنر، رجایی و بهشتی از ابرار بودند.

وی گفت: در قله‌های سلول‌های بنیادین که اکنون جزو سه قدرت جهان هستیم نیز زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی به عنوان یک معلم قرار داشت، کسی که ما را به این مرحله رساند و بارها گفته هرچه دارم از معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شهید تهرانی‌مقدم که او را به عنوان پدر علم موشکی ایران می‌شناسیم و بخشی از اقتدار ما مرهون اخلاص و تلاش‌های این شهید بزرگ است که پای پروژه‌ به شهادت رسید، دانش‌آموخته دانشگاه شهید رجایی بود.

وی در پاسخ به یک فرهنگی خانم درخصوص طرح مهرآفرین هم گفت: فرهنگیان تا الان صبوری کرده‌اند، طرح رتبه‌بندی اجرایی شد و این موضوع نیز در حال پیگیری است.

یوسف نوری” وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در سومین روز هفته دولت وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد و در آغاز این سفر یک روزه پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند سخنرانی کرد.

پاسخگویی به سؤالات و مطالبات مردم در میز ارتباط مردمی در محل مصلای المهدی (عج)، حضور در نشست شورای آموزش و پرورش استان و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برنامه‌های این سفر است.

 

استاندار خراسان جنوبی:

دولت سیزدهم جلسات را از پشت میزها به جامعه منتقل کرد/۲-۳

دولت سیزدهم جلسات را از پشت میزها به جامعه منتقل کرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم مردمی بودن آن است یعنی دولت، جلسات هیات دولت و جلساتی که در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود را از پشت درهای بسته به داخل جامعه منتقل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز جمعه در حاشیه میز ارتباطات مردمی که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از کارهای اساسی و محوری دولت مردمی سیزدهم دیدار چهره به چهره با مردم در سراسر کشور بوده است.

وی بیان کرد: اکنون استان یا شهری وجود ندارد که رئیس جمهور یا وزرا نرفته باشند و از نزدیک و چهره به چهره با مردم دیدار نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز شاهد حضور وزیر آموزش و پرورش در استان هستیم که فرصت بسیار مناسبی است.

وی گفت: در این سفر علاوه بر بازدیدها و افتتاحیه‌ها، در میز خدمت مصلای نماز جمعه بیرجند نیز مردم و فرهنگیان از نزدیک با شخص اول وزارت آموزش و پرورش دیدار کردند.

قناعت افزود: در این دیدار مشکلات، دغدغه‌ها و خواسته‌های فرهنگیان از قبیل تبدیل وضعیت‌ها، ثبات شغلی، معوقات و از این قبیل مسائل مطرح شد که وزیر آموزش و پرورش با حوصله این دغدغه‌ها را شنید و دستورات لازم را ارائه داد.

وزیر آموزش و پرورش پشت میز خدمت در مصلای بیرجند/۲-۳

وزیر آموزش و پرورش پشت میز خدمت در مصلای بیرجند

وزیر آموزش و پرورش که در سومین روز هفته دولت به خراسان جنوبی سفر کرده است، در میز خدمت محل برپایی نماز جمعه بیرجند حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان وارد بیرجند و راهی مصلای المهدی (عج) شد.

وی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند به مناسبت هفته دولت بود و پس از اقامه نماز جمعه با همراهی استاندار در میز ارتباطات مردمی برپا شده در مصلای بیرجند حضور یافت.

مردم به‌ویژه فرهنگیان این دیار با مغتنم شمردن فرصت حضور وزیر در نماز جمعه به طرح مسائل و مطالبات خود پرداختند.

وزیر آموزش و پرورش پشت میز خدمت در نماز جمعه بیرجند

وزیر آموزش و پرورش در دیدارهای چهره به چهره با مردم و نمازگزاران به مشکلات و درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی از جمعیت قابل توجه در مصلای المهدی (عج) بیرجند است و میز خدمت امروز در سایر شهرهای استان و محل‌های اقامه نماز جمعه نیز برپا شد.

گفت و گوی بی‌واسطه و راحت فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و استاندار خراسان جنوبی از نکات مهم این دیدار است که مورد استقبال مردم واقع شده است.

تاکید استاندار بر باز گذاشتن در اتاق مدیران به روی همه مراجعه‌کنندگان و اینکه وزیر برای همه افرادی که متقاضی دیدار باشند وقت می‌گذارد، از دیگر نکات مورد توجه در این میز خدمت است.

 

امام جمعه بشرویه؛
حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده است/۲

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه مساجد متاسفانه امروز به نمازخانه های بین راهی تبدیل شده اند، گفت: امروز شاهد حضور کمرنگ جوانان در مساجد هستیم و کانون های فرهنگی هنری مساجد با پتانسیل هایی که دارند می توانند سبب جوانان به مساجد شوند.

حجت الاسلام «سیدمحمد معلمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند به مناسبت هفته جهانی مسجد اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون مرکز برای همه فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بوده است.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: مساجد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مکانی برای هماهنگی و همدلی بین مردم در جهت مبارزه با طاغوت بود و نقش اول را ایفا می کرده است و مرکز تولید محتوا و فکر محسوب می شد.

وی با اشاره به جایگاه مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری بر روی نقش اساسی و کلیدی مساجد در تشویق مردم و هماهنگی آنان و ایجاد وحدت بین مردم و کمک به حوزه اقتصاد و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی تاکید شده است.

حجت الاسلام معلمی با تاکید بر اینکه متاسفانه مساجد ما امروز به نمازخانه و آن هم نمازخانه های بین راهی تبدیل شده اند، ادامه داد: یک مسجد طراز اسلامی مسجدی که به فعالیت های اقتصادی، اجتمای، سیاسی و فرهنگی بپردازد و متاسفانه عمده مساجد به اقامه نماز می پردازند.

امام جمعه بشرویه در ادامه عنوان کرد: هیئت امنا و امام جماعت مساجد اگر توجیه نشوند نمی تواند این نیاز را برطرف کنند و زیر بار اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نخواهند رفت.

وی در خصوص لزوم اجرای طرح ها و ایده های جذاب توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان داشت: اگر کانون ها اقدام به اجرای طرح های جذاب در مساجد کنند قطعا می توانند پتانسیل و ظرفیتی برای جذب جوانان به مساجد محسوب شوند.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه متاسفانه حضور جوانان در مساجد کم رنگ شده است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و برگزاری کلاس های علمی و اشتغال زایی می توانند جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند.

زمین لرزه ۴.۵ ریشتری شوسف را لرزاند/۴

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر، شوسف در شهرستان نهبندان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین و در ساعت ۱۳:۲۰ رخ داد.

میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون خسارت ناشی از زلزله امروز در شوسف نهبندان گزارش نشده و سه تیم ارزیاب به محل اعزام شده است.

تداوم روزهای بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته هم مورد جدیدی از فوت کرونایی در خراسان جنوبی ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در استان همان هزار و ۴۷۸ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۷۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳۹ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از بیرجند، ۱ مورد از بشرویه، ۱ مورد از خوسف، ۲ مورد از زیرکوه، ۳ مورد از سرایان، ۱ مورد از سربیشه، ۶ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس، ۴ مورد از قائنات و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۳ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۱۷ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

اطلاعیه مهم و فوری
قابل توجه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
به اطلاع پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ (سهمیه خراسان جنوبی) می رساند، مدارک مورد نیاز، زمان و مکان مصاحبه عمومی و تخصصی معرفی شدگان اعلام شد.

به اطلاع پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ (سهمیه خراسان جنوبی) می رساند، مدارک مورد نیاز، زمان و مکان مصاحبه عمومی و تخصصی معرفی شدگان به شرح زیر اعلام می گردد:
تذکر مهم: کلیه داوطلبان گرامی موظف به رعایت دستورالعمل کنترل و مراقبت از  ویروس کرونا (پروتکل های بهداشتی) در روز مراجعه به پردیس های استان می باشند.

مدارک مورد نیاز:
** کلیه داوطلبان بایستی مدارک زیر را در روز مصاحبه به همراه داشته باشند:
۱ – دو عدد پوشه روغنی ( برادران رنگ قرمز – خواهران رنگ آبی )
۲- اصل و یک سری تصویر کارت ملی
۳- اصل ویک سری تصویر تمام صفحات شناسنامه
۴- اصل و تصویر دیپلم و یا گواهی تأیید شده که معدل کل دیپلم درآن قید و برابر اصل شده است)
۵- سه قطعه عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (ترجیحا عکسی که موقع ثبت نام در آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)
۶ – کلیه داوطلبان معرفی شده، موظفند اصل مدارک مربوط به فعالیت های فرهنگی، تربیتی و ورزشی را ( برمبنای گواهی رسمی و معتبر) و یک برگ تصویر از آن را با توجه به (نمون برگ شماره ۸) تحویل گروه بررسی مدارک در محل مرکز مجری مصاحبه نمایند. ضمناً دقت نمایند فرم خام را بدون درج امتیاز به همراه مدارک مورد نظر همراه داشته باشند و از درج امتیاز در فرم اکیداً خودداری نمایند.
۷ – کلیه نمون برگ های پیوست این اطلاعیه را دریافت، تکمیل نموده و در روز پذیرش مدارک تحویل مسئول پذیرش مستقر در پردیس ها نمایند.
۸- دفترچه درمانی در صورت وجود
۹- بر اساس جدول تعرفه های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هیئت محترم وزیران در جلسه مورخ ۱۹/۰۸/۱۴۰۰ به شماره ابلاغی ۹۳۶۳۰/ت ۵۸۸۱۷ هـ مورخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۰، هر یک از داوطلبان معرفی شده برای هزینه مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی، با رعایت موارد فوق، مبلغ ۰۰۰/۹۱۰ (نهصد و ده هزار) ریال صرفا در محل پردیس شهید باهنر و امام سجاد (ع) با داشتن کارت بانکی و رمز دوم واریز نمایند.
*** تذکر بسیار مهم: برای واریز وجه مصاحبه نیازی به مراجعه بانک نمی باشد و باید کارت بانکی که رمز دوم فعال دارد در محل پردیس های مصاحبه به همراه داوطلب باشد.
** لازم به ذکر است از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نموده اند، مصاحبه اختصاصی انجام نمی پذیرد. لذا اینگونه داوطلبان از واریز مبلغ فوق الذکر خودداری نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت مبلغ واریزی قابل عودت نخواهد بود.
نکته بسیارمهم: معرفی شدگانی که مبتلا به کرونا شده و درحالت قرنطینه و یا در بیمارستان بستری می‌باشند به شرطی که در طول مدت  انجام مصاحبه، مدارک و مستندات پزشکی  آنان، توسط والدین متقاضی و یا وکیل قانونی به مرکز مجری مصاحبه، ارائه شود، مصاحبه از این گونه متقاضیان، حداکثر با گذشت ۲۰ روز از آخرین روز مصاحبه، درصورت تأیید سلامت وی توسط پزشک معتمد آموزش وپرورش، در استان محل اقامت صورت خواهد گرفت. در راستای صیانت از حقوق سایر متقاضیان آزمون، بعد از انقضای مهلت مقرر، اقدامی میسر نخواهد بود.

زمان پذیرش مدارک و انجام معاینات پزشکی بر اساس جدول شماره (۱) خواهد بود
زمان انجام مصاحبه تخصصی بر اساس جدول شماره (۲) خواهد بود
زمان مصاحبه از روز دوشنبه مورخ ۰۷/۰۶/۱۴۰۱ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۶/۰۶/۱۴۰۱ (صبح ازساعت ۳۰/۷ تا ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸) می باشد که داوطلبان بر اساس جدول زمان بندی انتهای اطلاعیه جهت پذیرش و انجام مراحل معاینات پزشکی از ساعت ۳۰/۷ صبح در پردیس های مربوطه حضور یابند.
مکان  پذیرش مدارک، معاینات پزشکی و مصاحبه تخصصی:
الف) برادران: بیرجند – خیابان معلم – خیابان خلیل طهماسبی – پردیس شهید باهنر  –  تلفن: ۳۲۴۴۴۰۶۷ – ۰۵۶
ب) خواهران: بیرجند – خیابان معلم- تقاطع خیابان حافظ و خیام- پردیس امام سجاد (ع)  – تلفن: ۳۲۴۴۶۸۲۸ – ۰۵۶

تذکرات مهم :
۱    داوطلبان معرفی شده بمی توانند از انتهای همین اطلاعیه با کلیک بر روی عنوان دریافت جداول تقویم زمان بندی و  نمون برگ های پیوست،  جداول و فرم های پیوست را دریافت نموده و پس از پرینت، فرم ها را و تکمیل کرده و در روز مراجعه به پردیس محل مصاحبه به همراه داشته باشند. (به منظور رعایت مسائل بهداشتی حتما داوطلبان اثر انگشت در قسمت پایین فرم ها را در منزل انجام دهند.)
۲    از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در۲     دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته و ۲    (بخش پیوست ها) آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی‌سازمان‌سنجش‌آموزش‌کشور (کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه ی دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (۰۱/۰۷/۷۷ به بعد) و …) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه اختصاصی، منتفی خواهد بود.
۳    حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

۴-    اولویت انجام مصاحبه عمومی و تخصصی براساس حروف الفبا (حرف اول نام خانوادگی ) خواهد بود.
۵-    از داوطلبان محترم درخواست می‏شود جهت انجام مصاحبه عمومی و تخصصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه به محل تعیین شده مراجعه نمایند. موفقیت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی به منزله قبولی فرد تلقی نمی گردد، بلکه داوطلبان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی بوده و در گزینش نهایی که بر اساس ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می گیرد، دارای نمره علمی نهایی نیز بوده باشند.
۶-    تأیید مصاحبه تخصصی متقاضی در هر یک از مراکز مجری مصاحبه، به این مفهوم خواهد بود که صلاحیت تخصصی متقاضی معرفی شده به آموزش وپرورش، برای رشته محل های انتخابی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مورد تأیید قرار گرفته است. بنابراین درصورت تایید صلاحیت های عمومی (گزینش) متقاضی توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس نمره علمی آزمون سراسری و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، گزینش نهایی را انجام خواهد داد.
۷-    متقاضیان معرفی شده، درصورت عدم تمایل به تحصیل در کدرشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی می‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه های مزبور اقدام نموده و یا در مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت ننمایند.  لذا حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی تلقی می‌گردد و مسئولیت آن صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

به استناد اطلاعیه مورخ ۰۱/۰۶/۱۴۰۱ سایت سازمان سنجش، آن دسته متقاضیانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کدرشته محل از مؤسسات دارای شرایط خاص مندرج در این اطلاعیه اقدام نموده اما در این مرحله معرفی نشده‌اند، عدم معرفی آنها به یکی از دلایل ذیل می‌باشد:
۱    شانس قبولی در اولویتهای بالاتر از کدهای مربوط به رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص را دارا می‌باشند
۲    فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله می‌باشند.
بنابراین دلیل عدم معرفی آنان در این مقطع، در کارنامه نتایج نهایی مشخص خواهد شد.
لذا متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه نسبت به مندرجات آن برای آنان سوالاتی وجود دارد، می‌توانند به استناد پرینت کارنامه نتیجه نهائی در موعد مقرر با دلیل، درخواست خود را بشرح ذیل مطرح نمایند.
نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می­توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس  http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره  تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.
شما می توانیدجدول شماره (۱و ۲) تقویم زمانبندی شرکت در مراحل پذیرش مدارک و معاینات دانشگاه فرهنگیان را از اینجا و
نمون برگ های پیوست  را از اینجا دریافت نموده و پس از تکمیل در تاریخ اعلام شده همراه داشته باشید.

موکب فرهنگی و هنری«ماه» و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی _ ایرانی در بیرجند برپا می شود

    
موکب فرهنگی و هنری«ماه» و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی _ ایرانی در بیرجند برپا می شود
علی فرخنده از برپایی موکب فرهنگی و هنری«ماه» و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی در خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت خبر داد.
«علی فرخنده» امروز (۳ شهریور۱۴۰۱) در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: همه ساله هفته دولت فرصتی مغتنمی برای مسئولان است که تکالیف خود را در حوزه جهاد امیدآفرینی و خدمات رسانی صادقانه به مردم بازگو کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در ادامه سرمایه اجتماعی مهمترین مولفه پیشرفت کشور دانست و افزود: حضور میلیونی مشتاقان اربعین، اردوهای راهیان نور، حضور جوانان در ایام محرم و ایام اعتکاف و حضور مردم در بزنگاه های انقلاب و راهپیمایی ها از مولفه‌های شکست دشمن در عرصه جنگ نرم است.
فرخنده با اشاره به سیر صعودی اخلاق و فرهنگ و پایبندی جوانان به ارزش ها، عنوان کرد: دشمن باید فرهنگ مردم ایران اسلامی را در ایام کرونا و مواسات، انفاق، کمک مومنانه، برپایی موکب های اربعین و کمک به بازسازی عتبات عالیات بشناسند.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ عنوان خدمات فرهنگی و هنری با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در یک سال گذشته در استان اجرا شده است، گفت: افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه‌های  طلوع زیرکوه، وحدت درمیان، آفتاب سرایان، خورشید بشرویه، برگزاری جشنواره مد و لباس منطقه ای، دومین سوگواره شعر عاشورایی، احداث اولین موسسه انیمیشن سازی، پانزدهمین جشنواره تئاتر، سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم، برگزاری دومین جشنواره کالاهای فرهنگی، برگزاری نهمین جشنواره شعر فجر، اکران چهلمین دوره فیلم فجر و اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات شرق کشور از جمله برنامه‌های مهم در یک سال  گذشته بوده است.
فرخنده در ادامه افزود: در هفته دولت امسال، خانه مطبوعات خراسان جنوبی با ۱۵۰ متر مربع زیربنا و اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی افتتاح خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه نوشت افزار و تولیدات فرهنگی و هنری اسلامی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه به منظور ترویج نوشت افزار ایرانی اسلامی با هدف کمک به تقویت فکری دانش آموزان و حمایت از صنف نوشت افزار استان و تولیدات بومی از روز ششم تا یازدهم شهریور ماه در سالن شماره دو حسینیه جماران بیرجند میزبان عموم مردم خواهد بود.
وی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند برای خرید لوازم التحریر، محصولات فرهنگی و مذهبی و تولیدات هویت بخش ملی، صبح‌ها ۹ الی ۱۲ و عصر‌ها ۱۷ الی ۲۱ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.
فرخنده با اشاره به برپایی موکب فرهنگی و هنری ماه(محفل اهالی هنر) در ایام ماه صفر اشاره کرد و گفت: این موکب فرهنگی به مدت ۵ شب از روز دوشنبه هفتم تا یازدهم شهریور از ساعت از ۱۸ الی ۲۲در محل پارک شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران برپا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این برنامه با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، طرح ایتام و اکرام، اجرای سرود، تعزیه، دمام زنی، خدمات بهداشتی همراه خواهد بود و در شب آخر نیز یادواره شهدای رسانه برگزار می شود.
وی در بخش دیگر سخنانش به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی مجتمع علامه فرزان اداره کل ارشاد استان با هزینه کرد ۷۷ میلیارد ریالی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
فرخنده با اشاره به اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری به پروژه های فرهنگی خراسان جنوبی، تصریح کرد: در همین راستا ۲۰ میلیارد ریال به آمفی تئاتر بشرویه، ۷۰ میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی خوسف و ۶۵ میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی سرایان اختصاص یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: در پروژه‌های زیرساخت فرهنگی استان عقب ماندگی داریم و در اکثر شهرستان ها پروژه های نیمه تمام هستند که باید در سفر دوم رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به بحث زیرساخت های فرهنگ استان شود.

معرفی شخصیت شهیدان باهنر و رجایی در کانون پرورش فکری سربیشه/۲

مرکز فرهنگی و هنری سربیشه به مناسبت  هفته دولت در نشستی که با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوانان این مرکز برگزار شد به معرفی شخصیت شهیدان رجایی و باهنر پرداخت.

بر همین اساس معرفی شخصیت شهید رجایی و باهنر در قالب قصه گویی و مسابقه جدول بر اساس بیانات امام خمینی (ره) در خصوص این درو شهید، بیان دلایل نام‌گذاری هفته دولت، معرفی خدمات دولت به کودکان ونوجوانان، ساخت کاردستی کارت پستال و معرفی کتاب بخشی از برنامه های این مرکز در اولین روز از هفته دولت بود.

ایستگاه نقاشی در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو طبس/۲

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون در شهرستان طبس نیز همزمان با هفته دولت اقدام به برگزاری ایستگاههای فرهنگی و هنری کرد.

بر همین اساس برگزاری ایستگاه نقاشی، معرفی ایام و وقایع هفته دولت، معرفی شخصیت شهیدان رجایی و باهنر، بر اساس کتاب سرگذشت مافر کویر و زندگی نامه شهد باهنر و دانستنیهای انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه های این مرکز بود.

برگزاری آزمون‌ کاردانی دانشکده فنی و حرفه ای و  آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه بیرجند/۲

همزمان با برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید دانشکده فنی و حرفه ای و کارشناسی ناپیوسته، تعداد ۱۱۵۱ داوطلب روز جمعه ۴ شهریور  در دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.
برگزاری آزمون‌ کاردانی نظام جدید دانشکده فنی و حرفه ای و  آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در آزمون‌ کاردانی نظام جدید دانشکده فنی و حرفه ای ۳۹۹ ‏داوطلب خانم و ۵۰۹ داوطلب آقا به رقابت پرداختند . آزمون کارشناسی ناپیوسته  نیز بصورت همزمان با رقابت ۴۲ داوطلب خانم و ۲۰۱ داوطلب آقا  برگزار شد. این دو آزمون  در ساختمان‌های دانشکده علوم بلوک A و B ، کلاس‌های مشترک و سالن امید دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران در نهبندان راه اندازی می شود/۲

 

مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی به همراه سرپرست دانشگاه بیرجند با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار کردند.

سرپرست دانشگاه بیرجند به همراه مجمع نمایندگان استان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار کرد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار که در محل دفتر وزارتی برگزار شد، مباحث مختلفی مربوط به حوزه های علمی و دانشگاهی استان مطرح و کمبود‌ها، نقص‌ها و درخواست‌های استان بیان شد؛ که وزیر علوم برای توسعه و بهبود شرایط دانشگاهی استان قول‌ مساعد دادند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص این دیدار گفت: در دیدار با وزیر علوم تحقیقات و فناوری، موضوع راه اندازی سالن چند منظوره دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد خواهران در دو شهرستان نهبندان و سربیشه پیگیری شد.
او با اشاره به اینکه در گذشته واحد پسران دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نهبندان راه اندازی شده است، افزود: با راه اندازی دانشگاه فنی و حرفه ای، بانوان نیز مشابه پسران امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت.
همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: علاوه بر این که وزیر علوم در آینده‌ای نزدیک به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد، مقرر شد در اعتبارات و بودجه‌ها نیز توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

مسابقات جام پرچم اقدامی بزرگ در راستای ترویج ورزش در مناطق روستایی و عشایری است/۷

مسابقات مینی فوتبال جام پرچم اقدامی بزرگ در راستای ترویج ورزش در مناطق روستایی و عشایری است

آیین افتتاحیه مسابقات جام پرچم شهرستان بشرویه برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  سرپرست معاونت توسعه امور ورزش در آیین افتتاحیه مسابقات جام پرچم شهرستان بشرویه گفت: توسعه ورزش در روستاها باعث نشاط، شادابی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
سید حسین اصغری با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت های ورزشی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: با راه اندازی مسابقات مینی فوتبال جام پرچم در روستاها اقدامی بزرگ در راستای ترویج و توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری به همت وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت که برگزاری اینگونه رویدادهای بزرگ ورزشی در مناطق روستایی کم سابقه، بلکه بی سابقه بوده است.
اصغری تصریح کرد: نگاه دولت مردمی حضرت آیت الله دکتر رییسی و دولتمردان، نگاه توسعه ای و عدالت محور است و به همین واسطه رویداد بزرگ جام پرچم برنامه ریزی و به حول و قوه الهی در سراسر کشور شور و نشاط خاصی در بین جامعه روستایی و عشایری ایجاد شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نیز، با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های مربوطه، شاهد برنامه ریزی و برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی در قالب جام پرچم در رشته های مختلف ورزشی، ویژه جامعه مولد روستایی و عشایر غیور باشیم.

 

 

احتمال طوفان گرد و خاک در مرز/۲

کارشناس هواشناسی گفت: در مرز شرقی استان احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد.

زارعی کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز نیز با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور ،گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: تا اواسط هفته آینده شرایط جوی در استان نسبتاً پایدار و یکنواخت خواهد بود.

زارعی افزود:به لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده تغییر محسوسی در دمای غالب استان رخ نخواهد داد و انتظار داریم کماکان هوا نسبت به شرایط عادی فصل خنک‌تر باشد.

اهدا قالی دست باف برای بازسازی عتبات عالیات/۲

سی و هفتمین قالی دست بافت قالیبافان شهر عشق آباد، برای ساخت صحن حضرت زینب (س) اهدا شد.

اهدا سی و هفتمین قالی دست باف برای بازسازی عتبات عالیات در شهر عشق آباد یک تخته فرش ۹ متری دست بافت که توسط ۳۵ بانو قالیباف شهر عشق آباد در ۱۸ ماه بافته شده بود و حدود ۴۰ میلیون تومان ارزش دارد، برای ساخت صحن حضرت زینب (س) اهدا شد.
محمدی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش دستگردان گفت: تا کنون ۳۷ تخته فرش به متراژ ۲۸۱ متر مربع در کارگاه‌های قالیبافی بخش دستگردان برای اهدا به عتبات و عالیات بافته شده است.

 

 

 

 

 

فرماندار فردوس: ۶۰ پروژه در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود*

فرماندار فردوس از افتتاح و کلنگ زنی ۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از این میزان، حجم سرمایه گذاری در شهرستان بوده و بقیه از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده است.
🔸مهدی روشن در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان فردوس گفت: از این ۶۰ پروژه ، ۳۱ پروژه در محدوده شهرستان و ۲۹ پروژه روستایی است که ۴۹ پروژه در این ایام افتتاح و ۱۱ پروژه کلنگ زنی خواهد شد که با افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر فراهم خواهد شد.
🔸وی گفت: در هفته دولت مازاد بر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها، اجرای برنامه های فرهنگی ، برگزاری میز خدمت ، حضور در مساجد در بحث جهاد تبیین و ارائه گزارش عملکرد برنامه های دولت به مردم از دیگر برنامه های این هفته می باشد.
🔸مقام عالی دولت در شهرستان گفت: دو روز شاخص در هفته دولت امسال پیش بینی کرده ایم که پروژه های برتر در حوزه های بهداشت و درمان، مسکن، راه روستایی و خدمت رسانی در بحث امور جهادی و اشتغال بهره برداری و کلنگ زنی خواهد شد که افتتاح مرکز جامع سلامت روستای خانکوک، افتتاح مرکز جامع سلامت شهر باغستان، افتتاح کلینیک دندان پزشکی کودکان امام علی (ع) و افتتاح ساختمان اورژانس روستای طاهر آباد از پروژه های شاخص حوزه بهداشت و درمان شهرستان می باشد.
🔸روشن اضافه کرد: در موضوع راه های شهرستان بهره برداری از محور اسلامیه به باغستان با اعتبار ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۱۰ کیلومتر راه روستایی سرند و آبدکی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در این هفته انجام خواهد شد.
🔸فرماندار فردوس از بهره برداری دو پروژه مهم معدن در ایام هفته دولت خبر داد و گفت: واحد فرآوری معدن مس با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی واحد فلوریت با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
🔸وی افزود: گازرسانی به دو واحد صنعتی، مسکن محرومین و آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به ۸ واحد صنعتی و تولیدی در مجموع با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از پروژه های مهم هفته دولت امسال است.
🔸مقام عالی دولت در شهرستان فردوس با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم در کنار همه مباحث ، تحقق مطالبات بر زمین مانده مردم در کشور است، افزود: پروژه فاضلاب شهری فردوس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان که پروژه ای مهم در بحث باز چرخانی آب است، امیدواریم تا پایان امسال آغاز عملیات فاز اول تصفیه خانه را شاهد باشیم.
🔸روشن اضافه کرد: سالن دو هزار متری که مطالبه مردم شهرستان امسال با اعتبار ۸ میلیارد تومان آغاز و تا پایان سال شاهد بهره برداری این پروژه نیز خواهیم بود.
🔸وی گفت: در راستای طرح بازآفرینی شهری ، در منطقه جوادالائمه ، مجموعه ورزشی این منطقه با جذب ۶ میلیارد تومان اعتبار ، عملیات اجرایی آن آغاز شده است و از طرح های ملی در بخش کشاورزی ، طرح آبخیز تا جالیز قنات بلده است، که مخزن ذخیره با حجم یک میلیون مترمکعب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته که امیدواریم تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.
🔸وی گفت: برای یک هزار و ۳۰۰ متقاضی تایید شده مسکن ملی،۴۰هکتار زمین برای احداث واحد های ویلایی فراهم شده و نگرانی بابت تامین زمین در شهر فردوس نداریم.
🔸روشن افزود: در شهر اسلامیه نیز آغاز عملیات واگذاری زمین آغاز و در خصوص تامین زمین شهر باغستان نیز پیگیر هستیم که به زودی اجرایی خواهد شد.
🔸وی در ادامه با اشاره به افق شهرستان فردوس، گفت: یکی از مواردی که به صورت جدی پیگیر آن هستیم ، حوزه فرآوری واحد های معدنی در شهرستان است که در دستور کار قرار گرفته است.
🔸فرماندار فردوس افزود: اقدام بعدی در حوزه اشتغال، احیای واحد های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان است که باید با همه محدودیت های که موجود است، در مورد آنها تصمیم گیری کنیم.
🔸روشن گفت: در حوزه کشاورزی نیز تکمیل زنجیره دامداری با احداث کشتارگاه،ایجاد مجتمع های دام سبک در اسلامیه و فردوس در دستور کار قرار گرفته است.
🔸وی تصریح کرد: تا پایان سال تمامی پروژه های نیمه تمام شهرستان تعیین تکلیف خواهد شد و در خصوص تامین اعتبار آنها تا نیمه اول سال آینده ، تصمیم گیری می شود.
🔸فرماندار فردوس در پایان به دستاوردهای مهم برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس اشاره کرد و گفت: این رویداد با همت بسیج سازندگی کشور و زیر نظر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای،برگزار می شود که ظرفیت خوبی برای شهرستان است.
🔸روشن افزود: باید با استفاده از این ظرفیت، تاریخ سازی کنیم و با تبیین درست دستاورد های اجلاسیه، این نگاه را بین مردم تقویت کنیم.

 

 

 

همزمان با دومین روز هفته دولت رقم خورد؛
بهره‌برداری از مدرسه نه کلاسه روستای اسفشاد در شهرستان قاینات/۲

 

🔹همزمان با دومین روز هفته دولت مدرسه نه کلاسه روستای اسفشاد شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.
🔹به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مراسم افتتاح این مدرسه با حضور استاندار، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران، ائمه جمعه و سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار شد.
🔹عملیات اجرایی این مدرسه ۹ کلاسه که امروز در روستای اسفشاد به بهره برداری رسید در سال ۱۳۹۳ شروع شده است.
🔹این مدرسه در دو طبقه با زیربنایی هزار و ۲۰۶ متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان هزینه شده است.
🔹جمعیت دانش آموزی برخوردار از این زیرساخت آموزشی ۲۱۶ نفر می باشد.
🔹روستای اسفشاد از توابع شهرستان قاینات، بیش از ۳ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

 

 

سرهنگ بخشی خاطرنشان کرد: مبارزه با جرائم اقتصادی از اولویت های مهم پلیس بوده و با جدیت با مفسدان اقتصادی برابر قانون برخورد می شود و از شهروندان می خواهیم که به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت ها و تخلفات اقتصادی و قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

 

 

 

کشف ۸۲ کیلو تریاک در”نهبندان”/۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”نهبندان” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه خاور بنز حامل بار اثاثیه منزل ۸۲ کیلو و ۳۰۰گرم تریاک در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”رمضان مرادی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خاور بنز حامل بار اثاثیه منزل مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران در بازرسی تکمیلی از خاور، ۸۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل بار خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

برگزاری یادواره شهدای رسانه در بیرجند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری یادواره شهدای رسانه در بیرجند خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای رسانه در بیرجند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه ۴۰ عنوان خدمات با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در یک سال گذشته در استان اجرا شده است، گفت: افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه‌های  طلوع زیرکوه، وحدت درمیان، آفتاب سرایان، خورشید بشرویه، برگزاری جشنواره مد و لباس منطقه ای، دومین سوگواره شعر عاشورایی، احداث اولین موسسه انیمیشن سازی، پانزدهمین جشنواره تئاتر، سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم، جشنواره فیلم فجر ازجمله برنامه‌های مهم این اداره کل در یک سال  گذشته بوده است.
فرخنده افزود: در هفته دولت ۱۴۰۱، خانه مطبوعات استان  با ۱۵۰ متر مربع زیربنا و اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال با تجهیزات ۴ میلیارد ریالی افتتاح  خواهد شد.
وی گفت:به منظور جلوگیری ترویج نوشت افزار ایرانی اسلامی با هدف کمک به تقویت فکری دانش آموزان و حمایت از صنف نوشت افزار استان و تولیدات بومی، نمایشگاه نوشت افزار هویت انقلابی، اسلامی ایرانی یکشنبه ۹ صبح در سالن شماره دو جماران افتتاح می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه با  ۲۸ غرفه به مدت ۶ روز،   صبح و عصر از ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۱   با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در  حسینیه جماران دایر خواهد بود.
فرخنده با اشاره به برپایی موکب اهالی هنر در ایام ماه صفر گفت: این موکب فرهنگی به مدت ۵ شب از هفتم تا یازدهم  از ساعت از ۱۸ الی ۲۲، در محل پارک شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران برپا خواهد شد.
وی افزود: این برنامه با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، طرح ایتام و اکرام همراه خواهد  بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در شب آخر این مراسم  یادواره شهدای رسانه برگزار خواهد شد.

افتخار آفرینی دومیدانی کاران نابینا و کم بینای خراسان جنوبی/۷

دومیدانی کاران نابینا و کم بینای خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور دو مدال نقره کسب کردند.

افتخار آفرینی دوومیدانی کاران نابینا و کم بینای خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی زیر ۲۳ سال به میزبانی تهران برگزار شد.

در این ماراتن ملی مریم مالداری و ریحانه مطهری در رشته دوی ۴۰۰ متر و پرش طول دو مدال نقره را از آن خود کردند.

مرجان مردانی و سکینه مهربانی فر، مربیگری و سرپرستی تیم را بر عهده داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

صرفه جویی ۷ میلیون دلاری با مصرف CNG در خراسان جنوبی؛

خراسان جنوبی رتبه سوم رشد مصرف CNG در کشور

براساس آمار منتشر شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور، خراسان جنوبی رتبه سوم افزایش مصرف CNG را تیرماه داشته است.

خراسان جنوبی رتبه سوم رشد مصرف CNG در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: براساس آمار منتشر شده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بازه زمانی تیرماه در منطقه خراسان جنوبی ۵ میلیون و ۷۱۱ هزار مترمکعب CNG مصرف شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۸ درصد رشد داشته است.

مردانی گفت: این میزان رشد مصرف در خراسان جنوبی در بین مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سومین رتبه، افزایش رشد را داشته است.
وی با اشاره به اینکه این میزان مصرف CNG در خراسان جنوبی موجب صرفه جویی ۸ میلیون و ۲۲۴ هزار لیتر بنزین شده است، گفت: با موازنه ترکیبی قیمت بنزین و CNG این مصرف موجب صرفه جویی ۷ میلیون و ۱۸۷ هزار دلاری یا ۱۷۸ میلیارد تومانی شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی  با اشاره به اقدامات این شرکت در خصوص ترویج مصرف سوخت CNG به جای بنزین در راستای کمک به محیط زیست و کاهش مصرف بنزین در استان گفت: یکی از اقدامات این شرکت، تبدیل رایگان خودرو‌های عمومی از بنزین سوز به دوگانه سوز می‌باشد.

مردانی گفت: از ابتدای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی در خراسان جنوبی ۲۱۶۳ خودرو با همکاری سه مرکز مجاز رایگان دوگانه سوز شده اند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

پیگیری اجرای دو طرح زیرساختی و مهم در زمینه تأمین انرژی برای خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت : دو طرح زیرساختی و مهم در زمینه تأمین انرژی برای خراسان جنوبی را پیگیری می کنیم .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی گفت:  خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان کرمان و خط انتقال گاز از دشتک زاهدان به نهبندان از طرح‌ های زیرساختی مهمی است که در حوزه تأمین انرژی برای استان پیگیری می‌کنیم.

آقای قناعت در آیین افتتاح طرح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی و ۵۰ روستای شهرستان بیرجند در دومین روز هفته دولت افزود : طی سه ماه آینده هم شاهد اتمام طرح گازرسانی به تمام مجموعه‌های صنعتی استان خواهیم بود.

وی گفت : در بخش برق‌رسانی هم ۱۰۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی از این نعمت برخوردار هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود : در خصوص آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی هم تفاهم‌ نامه‌ای بین شرکت آب و فاضلاب استان و قرارگاه امام حسن مجتبی بسته شده که تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند  و این هم از اقدامات جهشی و انقلابی این دولت  در خراسان جنوبی برای رفع محرومیت است.

آقای قناعت با اشاره به اینکه ۲ طرح  بزرگ که از موضوعات زیرساختی خراسان جنوبی هم است داریم پیگیری می‌کنیم، گفت: یکی بحث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان کرمان به خراسان جنوبی به طول ۹۰۰ کیلومتر است، در اکثر استان‌های کشور انتقال فرآورده‌های به شکل شبکه‌ای انجام می‌شود که در خراسان جنوبی اینگونه نیست و این موضوع از لحاظ پدافندی و امنیتی حائز امنیت است.

وی افزود: اجرای این خط از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی است که داریم پیگیری می‌کنیم که خواهش من این است که شما هم روی این موضوع حساس باشید و در سربزنگاه ما را کمک کنید.

 

 

 

با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جشن پایان گازرسانی در خراسان جنوبی

با گازرسانی ۱۳۳ روستای خراسان جنوبی عملیات گاز رسانی و پوشش آن در استان به صد در صد رسید.

جشن پایان گازرسانی در خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، امروز با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی طرح گازرسانی منطقه ویژه اقتصادی به نمایندگی از سایر پروژه‌های گازرسانی استان در هفته دولت به بهره برداری رسید.
برای این طرح ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

تعداد طرح های قابل بهره برداری و کلنگ زنی شرکت گاز استان در هفته دولت ۳۲۶ مورد با اعتبار ۵۷۳ میلیارد تومان است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به تلاش دولت در جهت تامین زیرساخت‌ها گفت: اینکه مدیران جهادی خراسان جنوبی موفق شدن در زمانی کوتاه طرح بزرگ‌تر سانی را تحقق بخشند قابل قدردانی است.

زاهدی وفا افزود: در خصوص انتقال آب دریای عمان پیگیر رسیدن این خط انتقال به خراسان جنوبی و پس از آن تا خراسان رضوی نیز هستیم.

وی با توجه به لزوم خانه دار شدن مردم گفت: در تفاهم نامه با وزارت مسکن و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را تقبل کردیم و اولویت با کارگران، کارمندان و بازنشسته‌ها است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال زایی و تولید دانش بنیان نیز گفت: تولید دانش بنیان ضرورت بقای اقتصادی برای ماست و در بودجه هم منابع خوبی برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده و ما به دنبال ایجاد شغل‌های پایدار و مولد در کشور هستیم.

زاهدی وفا گفت: درصدد به وجود آوردن شرکت‌های سرمایه گذاری در استان هستیم تا با ایجاد شرکت‌های سرمایه گذاری تعاونی وضعیت را بهبود بخشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گازرسانی در خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور را امری مهم و جهادی عنوان کرد.

اسحاقی در خصوص مشکلات قطعی گاز نیز گفت: یکی از مشکلات ما در زمستان قطعی گاز بویژه در واحد‌های صنعتی مثل مجتمع فولاد قاین و کارخانه‌های مرکز استان است که باید رسیدگی شود.

وی خواستار برقراری عدالت اجتماعی در خصوص کارگران فصلی از سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شد.

استاندار هم از اتمام طرح گازرسانی در استان و اتمام گازرسانی به واحد‌های صنعتی تا سه ماه آینده خبر داد و گفت:با گازرسانی ۱۳۳ روستای استان عملیات گاز رسانی و پوشش آن به صد در صد رسید و در ادامه پیگیر خط انتقال فرآورده‌های نفتی به صورت شبکه‌ای و لوله‌ای هستیم که جزو مصوبات سفر رییس جمهور است و امیدواریم با حضور وزیر نفت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

قناعت افزود: در بحث آبرسانی نیز با توجه به کمبود آب، پیگیر انتقال آب از دریای عمان هستیم و تا پایان سال ۱۴۰۳ همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب بهره مند می‌شوند.

وی گفت: در هفته دولت در خراسان جنوبی هزار و ۱۰۵ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

همچنین صبح امروز سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز تخصصی برق و فنی و حرفه‌ای بیرجند بازدید کرد.
زاهدی وفا در جریان این بازدید گفت: امکانات این مرکز کامل است و تاکید ما نیز بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
وی گفت: آن چیزی که در نهایت در رشد اقتصادی موثر خواهد بود مهارت‌های آموزی است و مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند با دارا بودن مربیان مجرب، استعداد‌های خوب استان و تجهیزات به روز، موفق شد برای المپیاد طرح ارائه دهد که امیدوارم در المپیاد ملی مهارت کشور در رشته مکاترونیک در  مهرماه بدرخشند و سفیران خوبی برای مهارت افزایی کشور باشند.

زاهدی وفا افزود: دولت در جریان سفر‌های استانی منابع خوبی را برای مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته تا سطح آموزش‌ها ارتقا پیدا کند و تعداد کارآموزان نیز بیشتر و کیفی‌تر و آموزش‌ها نیز بازار محور باشد.

 

 

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی:
خراسان‌ جنوبی پیشگام در تشکیل قرارگاه جمعیت است
اسدزاده با بیان اینکه خراسان‌ جنوبی پیشگام در تشکیل قرارگاه جمعیت است، گفت: اقتضائات زیست‌بوم استان را در قانون جمعیت مدنظر قرار می دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «فرشته اسدزاده» ظهر امروز (۳ شهریور) در دیدار با مشاوران حوزه بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در برشی که از سند تحول دولت مردمی برای زنان در نظر گرفته شده بحث خانواده به طور خاص دیده شده است.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی ادامه داد: مطالبی که در سند مطرح شده، عظمت نگاه مدیران را در سند تحول نشان می‌دهد اما هرآنچه به صورت اخص به خانواده بر می‌گردد قسمت‌های مغفولی را پوشش می‌دهد که قبل از این خیلی کم به آن توجه شده بود.

 

اسدزاده افزود: در راستای سند تحول مردمی، سند تحول حوزه زنان و خانواده در ابعاد چندگانه‌ای مدنظر است که دفاتر امور بانوان استانداری‌های کشور موظف هستند در حوزه‌های زیست عفیفانه، الگوی خانواده، نشاط خانوادگی و اجتماعی، کسب و کار پایدار و از همه مهمتر جمعیت، برنامه‌های خود را اولویت‌بندی کنند.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین استانی بود که قرارگاه جمعیت در آن شکل گرفت، تصریح کرد: همراهی بسیار خوب دستگاه‌های عضو در قرارگاه، نویددهنده باورمندی مدیران ما در این عرصه است.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در استان یک سری ابهاماتی در بحث قانون جوانی جمعیت مطرح شده بود که ما تمام تلاش خود را کردیم تا همه اقتضائات زیست‌بوم استان و آنچه برای ما با غرب کشور و استان‌های برخوردار کشور متفاوت بود و در قانون لحاظ نشده بود را مدنظر قرار دهیم.

 

اسدزاده متذکر شد: احصاء این ابهامات را در اولویت قرار دادیم و تاکنون چندین نامه به وزارت کشور و کمیسیون جمعیت مجلس ارسال کردیم و امید است در اولین فرصت در خدمت مجمع نمایندگان استان باشیم تا همراهی آن‌ها را در این عرصه جلب کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت مسائل بانوان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: خیلی از وقت‌ها انتصاب برخی مسائل حاشیه‌ای به بانوان حتی در حد خیانت به بانوان محسوب می‌شود و ما را متهم به مباحثی می‌کند که سهمی در آن نداشتیم.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه چگونگی فعال‌سازی بانوان در عرصه اجتماع در دستور کار خواهد بود، گفت: خیلی از جاها گلایه‌هایی از حضور اجتماعی بانوان در عملیات و مشاغل مردانه مطرح می‌شود که در این مبحث باید نگاه مجددی برای میدان‌سازی برای مشارکت اجتماعی بانوان داشته باشیم.

 

اسدزاده به پرورش اسلامی بانوان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با نگاه کارگروه دختران در دفتر امور بانوان به سمت و سوی تربیت دینی دختران بپردازیم تا دختران ما همسرانی باشند متقی و بتوانند کانون خانواده خود را مبتنی بر یک زندگی اسلامی شکل دهند و در تربیت فرزندانشان الگوهای اسلامی را مدنظر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: همچنین برنامه دهگردشی را در حوزه بانوان قرار دادیم و همراه مشاوران حوزه زنان زمانی را در روستاها بودیم و دغدغه‌های آن‌ها را از نزدیک شنیدیم.

 

 

 

 

فرماندار درمیان:
۳۴ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شوند
فرجامی فرد گفت: ۳۴ روستای شهرستان درمیان در زمینه آبرسانی در دستور کار قرار دارند که از این تعداد ۱۷ روستا در دهه فجر و مابقی در هفته دولت سال آینده آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستاناز بیرجند، «مهدی فرجامی فرد» امروز (۳ شهریور) در دیدار با امام جمعه شهرستان با بیان اینکه راه بیرجند-اسدیه از جدول ۱۹ به یک رسیده است، اظهار کرد: این راه با پیگیری های انجام شده استاندار، نماینده مردم، مدیرکل راه و شهرسازی امسال در رتبه راههای شریانی قرار می گیرد که با تحقق این مهم اعتبار ملی برای ادامه کار دریافت خواهد کرد.

فرماندار درمیان با اشاره به این مهم که ۱۰۰ درصد روستاهای درمیان از نعمت گاز و برق برخوردار هستند، افزود: ۳۴ روستای شهرستان در زمینه آبرسانی در دستور کار قرار دارند که از این تعداد ۱۷ روستا در دهه فجر و مابقی در هفته دولت سال آینده آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه باید فاصله مردم و مسئولان کاهش پیدا کند، اظهارداشت: رئیس جمهور با این هدف در طول یک سال به ۳۱ استان سفر کرده و از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار گرفتدادند.

به گفته فرجامی فرد، بیش از هفت هزار میلیارد تومان پروژه از استان، در سفر رئیس جمهور تعریف شده است که تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان تزریق نقدینگی در حوزه های مختلف انجام شده است.

وی از دستاوردهای دولت به سلامت روان و مبارزه با بیماری کرونا، پوشش بیمه رایگان، پوشش بیمه ناباروری با هدف حمایت از افزایش جمعیت، مردم سازی یارانه ها و… اشاره کرد.

فرماندار درمیان، در ادامه ضمن تبریک هفته دولت از برنامه های این شهرستان به افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۰ پروژه با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان کلنگ زنی می شود.

به گفته وی با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها ۶ هزار و ۳۵۶ خانوار (۲۴ هزارو ۷۳۹) نفر برخوردار می شوند.

بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از طرح‌های آبرسانی خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در این استان ۱۶۰ هزار نفر در قالب ۵۰ هزار خانوار از آب شرب سالم در مناطق روستایی برخوردار می‌شوند.

حسین امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان با اعتبار هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال در ۱۱۲ روستا افتتاح می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رزگ، کم چاه، کوشک‌آباد، گزیک، چشمه موسی، چهکند روشناوند، حمبل، حج نج، پایدارسازی آب روستای بجد و مجتمع پسوچ شهرستان بیرجند نیز با برخورداری ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر از مزایای آن، آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه ۱۱ مخزن با ظرفیت ۲ هزار و ۱۱۰ مترمکعب، ۶ ایستگاه پمپاژ، ۶۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی افزود: همزمان با هفته دولت پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند نیز با اجرای ۲۷ کیلومتر خط انتقال افتتاح می‌شود.

امامی گفت: همچنین برای آبرسانی به روستاهای افضل‌آباد و تل عارف شهرستان نهبندان پنج مخزن با ظرفیت ۴۶۰ مترمکعب، ۲ ایستگاه پمپاژ، ۱۵ کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه در شهرستان نهبندان عملیات آبرسانی به روستاهای حسین‌آباد ابله، حسین‌آباد سرکل از مجتمع افضل‌آباد و روستاهای حسنعلی، شیور و حسن‌آباد از مجتمع طارق با حجم عملیات ساخت یک مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، ۲۳ کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه توزیع تا پایان شهریور ماه جاری تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در شهرستان مرزی درمیان نیز موفق به اجرای پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد شدیم تا ۱۴۰ خانوار با جمعیت ۶۰۸ نفر از آب بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای رفع مشکلات کمبود آب مجتمع فخرود عملیات حفر و تجهیز چاه درمیان عملیاتی شده است که از مزایای آن ۲۱ روستا با جمعیت سه هزار و ۴۲۱ نفر برخوردار خواهند شد.

امامی بیان کرد: در هفته دولت امسال پروژه آبرسانی به مجتمع کویر شهر طبس با حجم عملیاتی سه مخزن با حجم ۱۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۳۳ کیومتر خط انتقال افتتاح می‌شود و سه هزار و ۷۶۹ نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی گفت: همچنین آبرسانی به شهرک ولی‌عصر (عج) شهر سربیشه با حجم عملیات ۵۰ مترمکعب مخزن و ۳.۵ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۱۶۰ نفر و آبرسانی به روستای کلاته محمد لاله با ۴.۲ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۶۸ نفر در هفته دولت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۴۰۱ روستای استان با ۲۷ دستگاه تانکر سیار آبرسانی می‌شود و از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۷۲ هزار و ۵۱۰ متر مکعب آب به این روستاها ارسال شد.

وی گفت: شهرستان نهبندان با ۸۶ روستا، بیرجند با ۶۷ و سربیشه با ۶۴ روستا به ترتیب بیشترین روستاهای استان را در آبرسانی سیار دارند.

امامی از عملیات اجرایی در روستاهای فاقد تاسیسات آبرسانی در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: این طرح برای آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی مدت اجرای ۳۰ ماه در حال اجرا است.

وی بیان کرد: علاوه بر این قرارداد، آبرسانی و پایدارسازی شبکه آب ۶۵ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی توسط شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است که با توجه به اولویت اجرایی تعیین شده، در برنامه تکمیل و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

آموزش و پرورش فصلی برای دفاع مقدس در کتب درسی تدوین کند

 

 

آموزش و پرورش فصلی برای دفاع مقدس در کتب درسی تدوین کند

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دفاع مقدس حافظ هویت ما شد گفت: آموزش و پرورش فصل جداگانه ای برای دفاع مقدس داشته باشد که هر مسلمان با دفاع مقدس آشنا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرایطی که در دنیا به وجود آمده دنیا را به دو نیم شرق و غرب تقسیم کردند که بلوک شرق در واقع دست ساخته غرب است.

وی گفت: به تعبیر امام راحل آمریکا شوروی را ابزار قرار داده بود و آن را بازی می دادند و امروز گذر زمان نشان می دهد انقلاب اسلامی برای نجات بشر چه کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  وامام جمعه بیرجند افزود: گزینه های روی میز یک واقعیت بوده که همواره دشمنان به آن اشاره کردند و جهان با اسم صدام به این کشور حمله کردند که ما در تهیه سیم خاردار خود مشکل داشتیم.

عبادی با بیان اینکه در دفاع مقدس دشمنان امورات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و دینی را مورد هجوم قرار دادند تصریح کرد: دفاع مقدس سبب حفظ دین، اخلاق و ناموس و اسلام ما شد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امسال آلمان برای جبران عقب ماندگی های نظامی خود تلاش می کند چرا که هر کشور بحث نظامی نداشته باشد نابود است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس این نسل بشر را حفظ کرده و با تمام کارشکنی ها و دیکته های بیگانه امروز در تمام فصول زندگی خود حرف برای گفتن داریم.

عبادی با بیان اینکه دفاع مقدس حافظ هویت ما شد اظهار کرد: آموزش و پرورش فصل جداگانه ای برای دفاع مقدس داشته باشد که هر مسلمان با دفاع مقدس آشنا شود.

وی با بیان اینکه باید به صورت خانوادگی مادران بحث دفاع مقدس را به فرزندان خود بگویند افزود: قدرت های آنچنانی که با یک تشر و اشاره به دنیا اولتیماتوم می دادند و بدون هیچ مقدمه ای دیگران دست بلند می کردند اما اکنون ایران و ستون امنیت جهانی قرار دارد و دنیا شکل جدیدی پیدا کرده و در این شکل جدید اندیشه انقلاب اسلامی روشن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم شرق و غرب به دنبال عدالت هستند و در پیاده روی بزرگ اربعین نیز مردم جهان طعم و بوی عدالت را از کربلا استشمام می کنند.

 

چهار موزه دفاع مقدس امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تاکنون ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال شده و چهار موزه دیگر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا “علی‌اصغر جعفری” روز پنجشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ هر استان یک موزه خواهد داشت و آمار موزه‌های دفاع مقدس در کشور به ۳۷ موزه خواهد رسید.

وی گفت: عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز امسال آغاز شد و از سایر استان‌ها عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید رفع شود زیرا این استان در دفاع مقدس پیشگام بوده است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس یک مقطع تاریخی نبود بلکه یک گفتمان جاری را در جامعه ایجاد کرد که همواره کشور را به سمت تعالی هدایت می‌کند.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد تا ارزش‌های دفاع مقدس را نهادینه و این ارزش‌ها را به نسل جوان منتقل کند.

جعفری ادامه داد: دفاع مقدس نوعی از سبک زندگی را به مردم ارایه کرد که امروز الگو است و با تدبیر مقام معظم رهبری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در کشور نقش موثری در نهادینه کردن و ترویج ارزش‌ها دارد.

وی گفت: با تدبیری که صورت گرفت استان‌های کشور منطقه‌بندی شدند و استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان جزو استان‌های منطقه چهار قرار گرفتند که این منطقه‌بندی نقش موثری در ارایه تجربیات استان‌ها داشته است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: یکی از مهمترین موضوعات بنیاد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است که از ۲ سال گذشته تاکنون هر سال یک میلیون پیشکسوت در ۳۰ شهریور ماه با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) و به‌صورت ارتباط تصویری در استان‌ها تجلیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه هرگونه اقدام در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین است گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تحریف دفاع مقدس است قرارگاه جهاد تبیین تشکیل شده که تصمیم‌گیری و اقدام به صورت منطقه‌ای است.

 

 

 

چاپ ۵۸ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته تدوین ۷۸ عنوان کتاب آغاز و ۵۸ کتاب به اتمام و به چاپ رسیده که ۲۰ عنوان جزو کتب صوتی بوده است.

چاپ 58 عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: به تدبیر سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، استان‌ها به هفت منطقه تقسیم شده و استان خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و استان سمنان جزو منطقه چهار بوده که جلسات منطقه‌ای برای بحث تبادل تجربیات و ایده ها و مواردی که کمک به پیشبرد اهداف و مأموریت‌های استان‌های مدنظر نماید، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در خرسان‌جنوبی تلاش‌های زیادی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته و یکی از دغدغه‌هایی که در این حوزه وجود داشته بحث ساخت موزه دقاع مقدس استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: خوشبختانه با توجه دولت مردمی و انقلابی، تأمین اعتبار برای این موزه در استان صورت گرفت و از ۱۷ خردادماه امسال به طور عملی کار اجرایی موزه دفاع مقدس استان آغاز شده است.

فلاحی به موزه بین‌المللی صحرای طبس اشاره داشت و افزود: عملیات اجرایی این موزه نیز با مدیریت آقای جعفری، مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس کشور سال گذشته آغاز شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای یادمان‌های شهدای گمنام استان نیز از طریق مصوبات سفر اعتبارات خوبی گرفته‌ایم که در حال ساخت است، یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی که توسط مجموعه استان شده، بنا است که با حداکثر هفته دفاع مقدس سال آینده این یادمان‌ها به اتمام رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ یادمان نیمه تمام در استان وجود دارد که در حال انجام و ساخت بوده و تأمین اعتبار شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب نیز اقدامات خوبی در بنیاد حفظ آثار استان صورت گرفته است، گفت: سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی باید تولید کنیم که سال گذشته تدوین ۷۸ عنوان کتاب آغاز و ۵۸ کتاب به اتمام و به چاپ رسیده که ۲۰ عنوان جزو کتب صوتی بوده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های استان نمایندگی بنیاد حفظ آثار از سال گذشته فعال شده و تلاش‌های خوبی با حضور جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و در واقع هر نمایندگی به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: نمایندگی‌ها به صورت خودگران فعالیت داشته و حمایت‌های حداقلی می‌شوند.

 

 

 

 

سرپرست وزارت کار: بیمارستان جدید شهر قاین براساس ضوابط وزارت بهداشت ساخته شود

 

 

سرپرست وزارت کار: بیمارستان جدید شهر قاین براساس ضوابط وزارت بهداشت ساخته شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت بیمارستان جدید در شهر قاین در گرو تأمین زمین طبق حداقل ضوابط وزارت بهداشت است.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از قاین؛  محمد هادی زاهدی‌وفا با بیان این مطلب در حاشیه افتتاح پایگاه سلامت کوثر شهر قاین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الحمدالله در شهر، عزم و اراده‌ خوبی برای مشارکت در امور خیر وجود دارد.

وی بیان کرد: ما مطلع شدیم که زمینی برای ساخت بیمارستان جدید توسط خیرین واگذار شده که از این مشارکت‌های مردم استقبال و تلاش می‌کنیم که بیمارستان جدیدی برای شهر ساخته شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چند جایی در شهر قاین برای ساخت بیمارستان معرفی شده اما آنها طبق ضوابط  وزارت بهداشت نیست و اگر حداقل ضوابط را داشته باشد در اولین فرصت سعی خواهیم کرد که این طرح اجرایی شود.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: چند نقطه‌ای که از نظر ضوابط وزارت بهداشت قابل قبول است، زمین مناسب توسط خیرین در اختیار بگذارند تا کار بیمارستان جدید در قاین شروع شود.

وی یادآور شد: از ظرفیت خیرین حتما استفاده خواهد شد تا طبق ضوابط وزارت بهداشت بتوانیم برای مردم این شهر زیرساخت بهداشتی فراهم کنیم.

افتتاح پایگاه سلامت کوثر قاین با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی

مراسم افتتاح پایگاه سلامت کوثر قاین با حضور استاندار خراسان جنوبی و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی   برگزار شد.  نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی،جمعی از مدیران، ائمه جمعه و سرپرست فرمانداری شهرستان قاینات نیز در این مراسم حضور داشتند.

عملیات اجرایی پایگاه سلامت کوثر با ۲۵۰ متر زیربنا در سال ۱۳۹۵ شروع شده و امروز در دومین روز هفته دولت سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است. جمعیت تحت پوشش خدمات این پایگاه ۹ هزار و ۴۵ نفر می باشد.

بیشتر بخوانید

مراسم افتتاح میدان نیروگاه شهر قاین

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و در جریان سفر سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، میدان نیروگاه شهر قاین به بهره برداری رسید.

این میدان یکی از پروژه های کلیدی و اساسی شهرداری قاین می باشد که در راستای ارتقاء سطح ایمنی شهروندان اجرا شده است. عملیات ساخت میدان نیروگاه شهر قاین در سال ۱۳۹۸ آغاز شده و امروز در دومین روز هفته دولت سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

در این پروژه ۷ هزار متر مربع زیر سازی و آسفالت، ۲ هزار متر جدول گذاری، تأمین روشنایی، اجرای فضای سبز،جدول گذاری و… انجام شده است. اعتبار هزینه شده برای اجرای این میدان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که از محل منابع داخلی شهرداری تأمین شده است.

بهره‌برداری از مدرسه نه کلاسه روستای اسفشاد در شهرستان قاینات

همزمان با دومین روز هفته دولت مدرسه نه کلاسه روستای اسفشاد شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید. مراسم افتتاح این مدرسه با حضور استاندار، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران، ائمه جمعه و سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار شد.

عملیات اجرایی این مدرسه ۹ کلاسه که امروز در روستای اسفشاد به بهره برداری رسید در سال ۱۳۹۳ شروع شده است. این مدرسه در دو طبقه با زیربنایی هزار و ۲۰۶ متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان هزینه شده است.

جمعیت دانش آموزی برخوردار از این زیرساخت آموزشی ۲۱۶ نفر می باشد. روستای اسفشاد از توابع شهرستان قاینات، بیش از  ۳ هزار نفر جمعیت دارد.

دلجویی استاندار از خانواده شهیدین غلام علی زاده

استاندار خراسان جنوبی در جریان سفر به شهرستان قاینات از خانواده شهیدین غلام علی زاده دیدار کرد.  قناعت که به منظور حضور در مراسم افتتاح و بازدید چند پروژه عمرانی در دومین روز هفته دولت به قاین سفر کرده بود، به دیدار خانواده شهیدین غلام علی زاده رفت.

شهیدان محمدحسن و محمدحسین غلام علی زاده در خانواده ای مذهبی در قاین متولد شده و پرورش یافتند. این دو برادر بعد از جذب در بسیج، راهی جبهه شدند و به صورت همزمان در ۱۷ اسفند ماه سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

محمدحسن در سن ۲۱ سالگی و محمدحسین در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به نام اولین اردوی جهادی در سال ۱۳۴۷؛

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس آغاز شد

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس آغاز شد

بیرجند – ایرنا – فرماندار فردوس اعلام کرد: برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران از امروز (سوم شهریور) همزمان با شروع رزمایش ۵۰ گروه جهادی خدمت‌رسان در این شهرستان آغاز شد.

مهدی روشن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه‌ها تا ۱۳ شهریور ماه جاری روز برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران ادامه دارد و گروه‌های جهادی با حضور در فردوس و سایر نقاط خراسان جنوبی به مدت ۱۰ روز در راستای نیازها و عرصه‌های شناسایی شده در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و پزشکی به مردم منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی از حضور ۶۰۰ نخبه جهادی از سراسر کشور سه روز قبل از برگزاری اجلاسیه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب از زلزله فردوس همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران نیز رونمایی می‌شود.

فرماندار فردوس اظهار داشت: شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس روی داد و ابتدا باید دولت وقت به مردم با کمک‌های معیشتی و درمانی خدمت‌رسانی می‌کرد که عملا این کار را انجام نداد و ۲ روز بعد از این واقعه تلخ، رهبر معظم انقلاب که در آن زمان طلبه‌ای ۲۹ ساله بودند با جمعی از روحانیت حدود ۸۰ نفر وارد منطقه شدند و پایگاه امدادی روحانیت را فعال کردند.

وی افزود: همان ابتدا با کار تشکیلاتی منظم که ایشان برنامه‌ریزی کرده بودند، ۱۲ کامیون امدادی همراه با این گروه وارد منطقه شد و اقلام امدادی در اختیار مردم قرار گرفت.

روشن گفت: آنچه حائر اهمیت است اینکه در یک نظام شاهنشاهی آن زمان به جای اینکه به مردم کمک شود و در اسناد ساواک هم هست که حتی یک ساختمان بهداری که نوساز بوده و در اثر زلزله فردوس خراب نشده آن را خراب کردند تا مردم نتوانند استفاده کنند.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه خدمت‌رسانی مشکلاتی را برای مردم و گروه امدادی که وارد منطقه شد، به وجود آوردند ولی در مقابل یک گروه جهادی با کار تشکیلاتی می‌آید و به مردم خدمت‌رسانی می‌کند که اولین اردوی جهادی را در ایران رقم می‌زند.

فرماندار فردوس افزود: اولین اردوی جهادی که ۵۴ سال قبل توسط مقام معظم رهبری در زمان زلزله فردوس پایه‌گذاری شد، تاریخ و مبدا فعالیت‌های جهادی در کشور قرار می‌گیرد که یک کار جهادی بوده و امروز به عنوان الگو مطرح است.

وی گفت: همزمان با برگزاری اولین اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، مبدا فعالیت جهادی در کشور مشخص می‌شود که افتخاری برای این شهرستان و استان خراسان جنوبی است.

روشن با اشاره به سیره کار جهادی رهبر معظم انقلاب که پس از زلزله فردوس در منطقه حضور یافتند گفت: در این حرکت جهادی کارهای فرهنگی و امدادی برنامه‌ریزی شده و نیازهای مردم به ثبت رسیده که این شاخص‌ها الگویی برای فعالان گروهای جهادی در کشور است.

وی ادامه داد: برای نخبگان جهادی که سه روز در شهرستان فردوس حضور خواهند داشت دوره تخصصی سیره جهادی رهبری برگزار می‌شود تا این الگوسازی منتقل شود.

فرماندار فردوس گفت: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران بدان جهت اهمیت دارد که اولین بار جهادگران کل کشور دور هم جمع می‌شوند و یک الگو، مبدا و تاریخ برای ادامه کارشان پیدا می‌کنند که تاریخ آن به کار جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۴۷ فردوس مربوط می‌شود.

وی افزود: علاوه بر فعال شدن ستادی در استان، ۱۲ کمیته اعم از علمی، پشتیبانی، مشارکت‌های مردمی، اردوهای جهادی، بانوان، نمایشگاه و فرهنگی هنری از ۲ ماه قبل در فردوس تشکیل شده که تا روز برگزاری اجلاسیه برنامه‌های تعیین شده را پیگیری می‌کنند.

روشن با بیان اینکه از هفتم تا نهم شهریور برنامه‌های فرهنگی عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان کشوری را در شهرستان خواهیم داشت گفت: همچنین بزرگداشت شهدا و افراد مرحوم که در پایگاه امدادی سال ۴۷ زلزله فردوس فعال بودند اعم از شهید هاشمی‌نژاد، شهید کامیاب، مرحوم آیت الله واعظ طبسی و آیت‌الله فردوسی پور و سایر بزرگان از دیگر این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی هنری برای عموم مردم پیش‌بینی شده است افزود: در حوزه رسانه و پرداختن به جهاد تبیین رسانه‌های استان فعال شده‌اند و پخش زنده اجلاسیه نیز هم برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار فردوس اظهار داشت: اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس ۱۳ شهریور ماه با حضور هزار میهمان خارج از استان برگزار می‌شود و همزمان با برپایی این اجلاسیه ۱۵ پروژه در شهرستان فردوس افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه دستاوردهای مهمی برای منطقه به همراه خواهد داشت گفت: علاوه بر ۱۵ پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی هم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها برنامه‌ریزی شده که مزایای آن شامل کل استان است.

روشن افزود: برخی از برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران از اول شهریور آغاز شده و برپایی جلساتی با اقشار مختلف مردم و ضبط خاطرات از زلزله سال ۴۷ توسط یک تیم تدوین از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در حال انجام است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

 

 

 

 

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

منابع خوبی برای مهارت‌آموزی در سفرهای استانی دولت منظور شد

منابع خوبی برای مهارت‌آموزی در سفرهای استانی دولت منظور شد

بیرجند – ایرنا – سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در سفرهای استانی منابع خوبی را برای مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته است تا سطح آموزش‌ها ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدهادی زاهدی‌ وفا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزش مهارتی در حوزه برق و الکترونیک بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: همچنین افزایش کمی و کیفی تعداد کارآموزان مد نظر است و اینکه آموزش‌ها بازارمحور شود.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در پیشبرد نیازهای کشور گفت: مهارت‌آموزی در سرلوحه امور این وزارتخانه قرار دارد و در تمامی سفرهای استانی به دلیل اهمیت مهارت‌آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاخص استان‌ها بازدید می‌کنم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساختار آموزشی مرکز تخصصی برق و الکترونیک بیرجند را خوب و حرفه‌ای توصیف کرد و گفت: به لطف خدا و توان مهارتی کارآموزان، تیم مکاترونیک کشور از استان خراسان جنوبی در مهر امسال راهی مسابقات جهانی آلمان خواهد شد که افتخار بزرگی برای استان و کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این بازدید به شرایط رهگیری مهارت‌آموزان پس از اتمام دوره اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد مهارت‌آموختگان در سن اشتغال این استان وارد بازار کار می‌شوند.

حسن کامرانی‌فرد افزود: با توجه به اهمیت تقویت مهارت‌آموزی در سال جاری تعهدات این اداره کل در برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های هدف ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ هزار نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استان صاحب یک مهارت شدند که در پنج ماه گذشته این آمار بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است.

 

 

 

دولت ۱۶۰ میلیارد تومان به آبخیزداری خراسان جنوبی اختصاص داد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته دولت سیزدهم ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان اختصاص داده که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: تخصیص اعتبارات ویژه در حوزه آبخیزداری باعث رونق مجدد نهضت آبخیزداری در استان خراسان جنوبی شده است.

وی اظهار داشت: از این اعتبار تاکنون ۹۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۴۶ حوزه را تحت پوشش قرار داده و ۲۶ سازه جدید احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای کاهش معضلات خشکسالی، کاهش فرسایش خاک و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده است.

وی از اقدامات مقابله با بیابان‌زایی در ۱۰ شهرستان با ۱۰ پروژه در سطح ۶۰ هزار هکتار و با تخصیص اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

نصرآبادی ادامه داد: در حوزه مرتع نیز طرح‌های مرتعداری، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی، پیگیری و اجرایی شده، علاوه بر این با اعتبار ۲ میلیارد تومان ۱۲ پروژه در حوزه جنگل از تولید نهال تا مراقبت و نگهداری اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از طرح کاداستر در خراسان جنوبی اجرایی شده است گفت: تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ برای ۱۱ میلیون هکتار از اراضی استان کاداستر انجام شده بود و از شهریور پارسال تاکنون سه میلیون هکتار دیگر از اراضی حدنگاری شده و ۲۰۰ هزار هکتار دیگر باقی مانده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در این هفته افتتاح می‌شود که ضمن بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر، ۱۳۰ رشته قنات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به دیدار اخیر استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: با قول مساعد رئیس سازمان مقرر شد در یک بازه سه ساله از سال ۱۴۰۲ به بعد اعتبار لازم برای مطالعات آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی برای یک میلیون هکتار از این حوزه‌ها تخصیص یابد.

نصرآبادی درباره طرح احیای ردیف ملی آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز مرزی گفت: یک سوم حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی مرزی است بنابراین احیای این ردیف بودجه به‌طور جد در حال پیگیری است.

 

 

 

پروژه‌های اقتصادی خراسان جنوبی به خط اعتباری ویژه نیاز دارد

پروژه‌های اقتصادی خراسان جنوبی به خط اعتباری ویژه نیاز دارد

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم برای تامین منابع مالی پروژه‌های صنعتی و اقتصادی استان خط اعتباری ویژه‌ از منابع مختلف مانند تامین اجتماعی، شستا یا سایر منابع دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی صفدری‌زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان جنوبی در دومین روز هفته دولت برگزار شد افزود: وزارت تعاون و کار از وزارتخانه‌های استراتژیک کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی است.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی منابع مالی و مدیریتی کافی همچنین انگیزه جدی برای توسعه استان را دارد و انتظار داریم موافقت با پیشنهاد تامین مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی را برای پروژه‌های اقتصادی، مزیت‌دار و قابل توجیه در دستور کار قرار دهید.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در این استان بیکار هستند که ریشه کن شدن این تعداد در دولت سیزدهم شدنی است چون عزم و اراده آن در استان وجود دارد و بخش خصوصی پای‌ کار است.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین مالی پروژه‌های اقتصادی و صنعتی استان با توجه به قدرت و ظرفیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدنه دولت، با اختصاص خط ویژه اعتباری ما نیز قول می‌دهیم در پایان این دولت فرد بیکاری در استان نباشد.

صفدری‌زاده افزود: در یک سال گذشته دولت سیزدهم دست به اقداماتی زد که در سال‌های گذشته هیچکس جرات آن را نداشت و امروز امید تازه‌ای در استان و کشور شکل گرفته و کمک کنید مساله مهم توسعه اقتصادی استان نیز رقم بخورد.

وی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اکنون موتورهای محرکه توسعه استان خراسان جنوبی شتاب گرفته است و معتقدیم خراسان جنوبی محروم نیست اما از لحاظ معرفی ظرفیت‌ها شاید محروم باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: حضور موثر بخش خصوصی نیاز به ایجاد بسترهای مناسب در زمینه ارتقای سیاست‌ها و ریل‌گذاری توسعه اقتصادی دارد و در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی در استان هستیم که می‌تواند پروژه‌های مهمتر و بزرگتری هم رقم بخورد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است لذا گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی و تولیدی کار دشواری است که باید به‌طور ویژه از شرکت گاز استان قدردانی شود.

سلمان اسحاقی افزود: یکی از مشکلات استان به‌ویژه در فصل زمستان قطعی گاز است که برخی واحدهای تولیدی با قطعی گاز دچار مشکل می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از استاندار خراسان جنوبی برای سفرهای شهرستانی و پیگیری مشکلات شهرستان‌ها گفت: استاندار ابتدا مباحث کارشناسی را بررسی و برای رفع مشکلات وارد میدان می‌شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل پنج وزارتخانه است که برای این مجموعه مهم و پرکار باید شخصی معرفی شود که توانایی اداره پنج وزارتخانه را داشته باشد.

وی گفت: اکثر نیروهای کشور ما کارگران و بخش‌های خصوصی هستند اما باید دید در سال‌های گذشته چه اتفاقی افتاده که بخش خصوصی بی‌انگیزه شده و گلایه‌مند است.

اسحاقی عنوان کرد: برای بررسی این موارد درخواست داریم وزارت تعاون برنامه آسیب‌شناسی از وزارتخانه را در دستور کار قرار دهد همچنین همه استان‌ها را مکلف کند تا برنامه ‌و ‌چشم‌انداز توسعه استان‌ها را مشخص و به وزارتخانه ارسال کنند تا با تکیه بر مباحث اقتصادی، کارنامه دولت سیزدهم برای مردم مشهود و محسوس باشد.

 

 

 

پروژه‌های شهری بیرجند با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان آماده افتتاح شد

پروژه‌های شهری بیرجند با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان آماده افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – شهردار بیرجند اعلام کرد: هفت پروژه شهرداری با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بهترین روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: بوستان الهیه به مساحت ۲.۲ هکتار با اعتبار سه میلیارد تومان و آسفالت معابر سطح شهر بیرجند به متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌هاست.

وی گفت: آیلندهای بلوار الهیه، بلوار جوادیه و بلوار نماز، پیاده‌رو سازی بلوار رجایی و جوادیه و سرویس بهداشتی مکانیزه بازار به تعداد هشت چشمه از دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرداری بیرجند در هفته دولت است.

شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال اخیر افزود: زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر به متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع و هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومان، برگزاری بیش از ۵۰ جشن و برنامه فرهنگی در بوستان‌ها و فرهنگسرای شهر و برگزاری ۳۰ برنامه ورزشی از جمله این اقدامات است.

وی گفت: تکمیل و افتتاح بوستان خطی طبیعت در منطقه گردشگری بند دره به مساحت ۵.۴ هکتار و اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان، بوستان خطی مهرشهر به مساحت ۵.۲ هکتار و هزینه‌کرد ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند به مساحت ۸۰ هکتار و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

بهترین ادامه داد: راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار شهرداری به منظور حمایت از حقوق شهروندی و مصرف‌کننده و با هدف کاهش قیمت‌ها، افزایش کیفیت میوه و تره‌بار و حذف واسطه‌های غیرضرور روزانه با بیش از ۵۰ غرفه و بهسازی جایگاه‌های موقت بازار روز غفاری نیز در یک سال اخیر انجام شد.

وی بر فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در مرکز استان توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: طرح‌های دیگری در حوزه‌های تفریحی و خدماتی در حال تهیه و تدوین است.

شهردار بیرجند عنوان کرد: خانه‌های محله شعبانیه و الهیه و خانه خراطی در میدان امام حسین (ع) و خانه صنایع دستی میدان امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پروژه‌ در دست اجرای باغ شهرداری گفت: این پروژه شامل احداث ۲ عدد آبنما، اجرای پیاده‌رو سازی میدان اجتماعات شامل تخریب و خاکبرداری به مساحت ۲۵۰ متر مکعب، اجرای کامل موزائیک به مساحت هزار و ۵۵۰ مترمربع، آماده‌‎سازی باغچه‌ها و انجام عملیات کاشت چمن و گلگاری فضا به مساحت ۲ هزار متر مربع در حال انجام است.

بهترین افزود: بوستان احمدی روشن به مساحت ۲ هکتار در سه فاز نیز در دست اجراست که فاز نخست ۹۵ درصد، فاز دوم ۳۵ درصد و فاز سوم ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در صورتی که اراضی پادگان ۰۴ بیرجند واگذار شود به سرعت این پارک احداث می‌شود و در پارک اجتماعات ظرفیت بیش از ۲۰ هزار نفر و برگزاری مراسم ملی  و مذهبی پیش‌بینی شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه پروژه شهر فعال در بیرجند اجرا و تمام شهر تصویربرداری می‌شود گفت: لایه‌های ورزشی متناسب با محلات و مناطق شهر توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی اعلام خواهد شد.

وی افزود: پروژه شهر فعال با همراهی مدیریت شهری برای ایجاد شهر دوستدار ورزش، دوستدار بازی کودکان، دوستدار پیاده‌روی، دوستدار دوچرخه و شهر دوستدار تناسب و آمادگی جسمانی اجرا می‌شود.

بهترین اظهار داشت: طرح جایگاه گازوئیل برای اتوبوس‌های درون و برون شهری در بلوار مسافر بیرجند تهیه شده و مجوز آن در حال به‌روز رسانی است.

وی گفت: باغ گیاه‌شناسی در بوستان جنگلی بیرجند تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود همچنین احداث پارک آبی و مجتمع عظیم تجاری برای شناسایی سرمایه‌گذار فراخوان شده است.

 

 

 

کارنامه سال اول دولت مردمی در استان‌ها؛

خراسان جنوبی، پیشتاز در دیپلماسی اقتصادی و رونق بازارچه‌های مرزی/۷-۴

خراسان جنوبی، پیشتاز در دیپلماسی اقتصادی و رونق بازارچه‌های مرزی

 افزایش صادرات، تقویت بازارچه‌های مرزی و جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته در خراسان جنوبی بوده است.

به گزارش ایرنا یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان خراسان جنوبی برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

رصد گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های مهم استانداری های سراسر کشور در سال نخست دولت سیزدهم که توسط وزارت کشور منتشر شده، نشان می دهد توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه جزو سیاست های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این راستا، استان های مرزی از جمله خراسان جنوبی به افزایش صادرات و رونق بخشیدن به فعالیت بازارچه های مرزی توجه خاص کرده اند.

توسعه تجارت مرزی

توسعه دیپلماسی اقتصادی و ایجاد بازار برای محصولات واحدهای تولیدی کشور و ایجاد اشتغال در یک سال گذشته از طریق صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان پیگیری شده است.

از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۰  تا پایان خرداد ماه سال جاری بیش از ۴۹۲ میلیون دلار صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان انجام شده است. میزان ترانزیت از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان در این مدت، معادل ۲۹۳۵ دستگاه کامیون به میزان ۸۰ هزار تن بوده است.

همچنین بازگشایی بازارچه مرزی یزدان با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان از شهریور پارسال در دستور کار قرار گرفت و اکنون خرده فروشی کالا به صورت مقطعی در این بازارچه در حال انجام است.

خراسان جنوبی، پیشتاز در دیپلماسی اقتصادی و رونق بازارچه‌های مرزی

جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی

مبلغ ۵۰  میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز راه های استان و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان نیز برای تکمیل بیمارستان بشرویه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافته است.

با هدف سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی، معدنی و تجاری، معادل ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان انجام شده که بیش از برنامه پیش بینی شده است.

اختصاص مبلغ ۲۵  میلیارد تومان برای تکمیل شبکه فاضلاب بیرجند، تعیین مبلغ ۶۰  میلیارد تومان برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر فردوس، اختصاص مبلغ ۶۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان و اختصاص مبلغ۱۲۳  میلیارد تومان برای آبرسانی به محلات عشایری از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در طول سال نخست فعالیت دولت سیزدهم بوده است.

 

 

 

مدرس حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از جهاد تبیین است

 

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از جهاد تبیین است

 مدرس حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین در جامعه، باید ویژگی‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه برای جوانان تبیین و ترویج شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی مقدم پنجشنبه شب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت مجاهدین بدون مرز، سردار شهید حاج محمدناصر ناصری در حسینیه جماران بیرجند افزود: شهدا راه فضیلت را به روی ما گشودند و ما را از دشمنان قسم‌خورده نجات داده‌اند لذا باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در اذهان و افکار جوانان ما پمپاژهایی علیه نظام، انقلاب و شهدا صورت می‌گیرد، دشمنان در اتاق‌های فکر نشسته و برای نسل جوان ما پمپاژ فکری می‌کنند و نسخه می‌نویسند.

مدرس حوزه با بیان اینکه دشمنان شبهات خود را در جامعه پمپاژ می‌کنند گفت: اگر یادواره‌ها می‌تواند جوابی برای لجن‌پراکنی‌ها و شبهه‌افکنی‌های دشمن باشد که  خوب است در غیر این صورت شهدا به جلسات ما نیاز ندارند.

وی افزود: اگر شهدایی مانند سردار ناصری‌ها نبودند چاقویی که در سینه طلبه مشهدی وارد شد، صدها برابر می‌شد لذا شهدای برون مرزی برای ما در درون مرزها امنیت آوردند، شهدا سینه‌های خود را در مقابل دشمن تا دندان مسلح سپر کردند تا ما امروز با خیال راحت دور هم نشسته و جلسه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به اینکه مسلمانان نمی‌توانند نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند گفت: کمک‌های ایران به مقاومت اندک است اما از جهات مختلف کمک‌کننده به ایران و تامین کننده امنیت مرزهای ماست در حالی که چه شبهاتی در این خصوص مطرح کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم، شهدای برون مرزی و سایر مجاهدان حق زیادی بر گردن ما دارند افزود: جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری‌ها جزیره‌ای امن شده است و این دشمنان را از درون می‌سوزاند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تقارن روز خبرنگار امسال با عاشورا گفت: تمامی شهدا به گونه‌ای خبرنگار هستند زیرا از تاریخ کربلا درس گرفته‌اند.

وی گفت: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، اگر حضرت زینب (س) نبود مسیر کربلا گم می‌شد لذا در ادامه راه این بانوی بزرگوار باید در تبیین ارزش‌ها تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا تاکید کرد: نسل امروز باید با الگوبرداری از سیره و روش شهدا، راه و مشق آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه یادواره‌ شهدا باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و هجمه‌های دشمن که نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده باید نسبت به آگاه‌سازی جوانان و جامعه اقدام کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: برگزاری یادواره شهدا نوعی جهاد تبیین است و باید ایثار و رشادت‌های شهدا برای نسل جوان و نوجوان جامعه در این مراسم بیان شود.

سردار علیرضا یوسفی افزود: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند و برگزاری یادواره‌های شهدا تلاش برای پاسداشت ارزش‌های آنها است.

وی با بیان این مطلب که شهدا از ما چه انتظاراتی دارند اظهار داشت: اگر امروز وصیت‌نامه شهدا را مرور کنیم به اتفاق همه آنان توصیه کرده‌اند که پشتیبان ولایت فقیه باشید و نگذارید آسیبی به علمدار خیمه انقلاب وارد شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در این برهه از زمان به دلیل هجمه بیش از حدی که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در فضای مجازی و حقیقی بر افکار جوانان، نوجوانان و کودکان وارد می‌کنند، مساله جهاد تبیین مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: با برگزاری یادواره شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا آشنا می‌شوند و با ورود به برنامه‌های یادواره شهدا در راستای ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند.

سردار یوسفی افزود: همانطور که سرود «سلام فرمانده» توانست بر جهان تاثیر بگذارد امید است همه بتوانیم نقش سربازی خود را برای مقام معظم رهبری به بهترین نحو ایفا کنیم.

سردار سرلشکر شهید محمدناصر ناصری متولد ۱۳۴۰ در خراسان جنوبی است که ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه شماری از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

مزار این شهید والامقام که به عنوان مجاهد بدون مرز یاد می‌شود، در گلزار شهدای بیرجند است.

 

 

 

 

 

بهره‌برداری از ۱۲ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی/۷

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری ۱۲ پروژه ورزشی استان در هفته دولت گفت: با افتتاح این پروژه‌ها ۱۱ هزار ۳۰۰ متر مربع به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

محمدحسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در ادامه سلسله افتتاح ها و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سطح استان و در راستای گرامی داشت هفته دولت، تعداد ۱۲ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: هزینه‌کرد این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی‌ بوده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: پروژه‌های افتتاحی شامل ۱ باب سالن ورزشی چند منظوره و ۱۱ باب زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال می‌باشد.

خسروی یادآور شد: با بهره برداری از  تعداد ۱۲ پروژه ورزشی خراسان‌جنوبی ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع به سرانه ورزشی استان افزوده خواهد شد.

 

 

 

 

مدال برنز هندبال نوجوانان کشور به تیم زغال‌سنگ طبس رسید/۷

پرونده مسابقات قهرمانی هندبال نوجوانان باشگاه های منطقه یک کشور در خراسان‌جنوبی با سکونشینی تیم زغال سنگ در طبس بسته شد.

مدال برنز هندبال نوجوانان کشور به تیم زغال‌سنگ طبس رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، از شهرستان طبس گلشن خراسان جنوبی به عنوان قطب هندبال استان نام می‌برند‌ که نشان از درخشش و مدال‌آوری تیم باشگاه زعال‌سنگ پروژه طبس در مسابقات قهرمانی و لیگ‌ برتر باشگاه های کشور دارد.

زیرساخت‌های مناسب و وجود سالن ورزشی استاندارد و مهان‌نوازی مردمان این خطه خراسان‌جنوبی، زمینه موافقت فدراسیون برای میزبانی مسابقات قهرمانی هندبال نوجوانان منطقه یک کشور را  فراهم کرد.

این ماراتن منطقه‌ای با شرکت شش تیم‌ حرفه‌ای باشگاه های هندبال استان‌های خراسان جنوبی و رضوی به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد.

تیم‌های هندبال فردوس، سبزوار و شیروان در گروه A مسابقات هندبال نوجوانان منطقه یک کشور و تیم های زغال سنگ طبس، مشهد و آزادشهر در گروه B رقابت‌ها رودروی‌ یکدیگر صف‌آرایی کردند.

در نخستین روز از این رویداد ورزشی تیم‌های هندبال فردوس و زغال‌سنگ طبس به نمایندگی از خراسان جنوبی در مقابل حریفان خود وارد کارزار شدند که کابل خودرو سبزوار با نتیجه ۲۲ بر ۱۵ از سد هیات هندبال فردوس گذشت و  زغال‌سنگ‌ طبس نیز با نتیجه  ۱۵ بر ۱۷ بازی را به تیم  اشتاد سازه مشهد واگذار کرد و تیم های آزاد شهر و شیروان استراحت داشتند.

در دومین روز از مسابقات هندبال نوجوانان منطقه یک کشور تیم هیئت هندبال فردوس به نمایندگی از خراسان‌جنوبی با نتیجه ۳۱ بر ۱۶ بر هیئت هندبال شیروان غلبه کرد، تیم زغال سنگ طبس، دیگر نماینده استان با  ۲۹ بر ۱۶ تیم هیئت هندبال آزادشهر را از پیش رو برداشت  کابل خودرو سبزوار ۳۰ بر ۹ هیئت هندبال شیروان را مغلوب کرد و اشتاد سازه مشهد ۳۰ بر ۱۴ تیم هیئت هندبال آزادشهر را برد.

 در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی هندبال نوجوانان منطقه یک کشور تیم زغال سنگ طبس به مصاف تیم کابل خودرو سبزوار رفت و تیم نوجوانان هندبال فردوس در مقابل اشتاد سازه مشهد صف‌آرایی کرد.

در این مرحله از رقابت‌ها تیم هندبال نوجوانان کابل خودرو سبزوار با پیروزی ۱۸ بر ۱۶ در مقابل نوجوانان زغال سنگ طبس به فینال مسابقات هندبال نوجوانان منطقه یک کشور راه یافت و
در بازی دوم نیمه نهایی نیز تیم هندبال نوجوانان هیئت هندبال فردوس از سد اشتاد سازه مشهد گذشت و راهی فینال این کارزار شد.

تیم هندبال کابل خودرو سبزوار در فینال مسابقات هندبال نوجوانان منطقه یک کشور با پیروزی مقابل اشتاد سازه مشهد به مقام قهرمانی رسید و  در دیدار رده‌بندی نیز تیم هندبال نوجوانان زغال سنگ طبس با پیروزی مقابل تیم هیئت هندبال شهرستان فردوس به مقام سوم دست یافت و نماینده فردوس نیز حائز رتبه چهارم رقابت‌ها شد.

 مراسم اختتامیه این رویداد ورزش ملی در رشته زیبای نفس‌گیر هندبال نوجوانان کشور با حضور نمایندگان فدراسیون، مسؤولان اداری و ورزشی خراسان‌جنوبی و علاقه مندان به این ورزش در سالن ۵ آذر طبس گلشن برگزار و از تیم‌های برتر این مسابقات با حکم و مدال قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

معاینه فنی بیش‌از ۱۴ هزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در خراسان‌جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: طی ۵ ماهه ابتدایی سال بیش‌از ۱۴ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

معاینه فنی بیش‌از ۱۴ هزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در خراسان‌جنوبی

مسعود قاسمی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان فعالیت دارند که طی ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۲۷۱ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به این مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه انواع کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس برای تست و معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند، افزود: بیشتر از ۱۱۰۸۸ خودرو از معاینه فنی قبول و نزدیک به ۳۱۸۳ خودرو نیز از آزمایش‌ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفرهای جاده‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در معاینات فعلی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغ‌ها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک‌ها تست می‌شود.

قاسمی یادآور شد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها بوده و آج لاستیک و میزان آلایندگی و تست سرعت نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای (خودروهای سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

 

 

 

سرپرست وزارت تعاون: اقتصاد کشور برای شکوفایی به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

سرپرست وزارت تعاون: اقتصاد کشور برای شکوفایی به 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برای بلندکردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: سال گذشته سرمایه گذاری کشور منفی ۴.۷ بوده و نمی توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛  محمد هادی زاهدی وفا شامگاه پنج شنبه با بیان این مطلب در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان اظهار داشت: هر دولتی که می آید وعده هایی می دهد و بر اساس آن عمل می کند و کثرت این وعده دادن و عدم اجرای آن باعث کاهش سرمایه اجتماعی می شود لذا مسئولان باید به بحث رابطه مردم با دستگاه های دولتی توجه بسیاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم بیشتر با مدیران و کارمندان دولت ارتباط دارند و فکر می کنند که آن فردی که مقابلشان قرار گرفته، رئیس دولت است و اگر خدمات بر اساس رویکرد مردمی نباشد اولین نارضایتی را در قالب رئیس جمهور عنوان می کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مدیران باید با مردم به گونه ای برخورد کنند که این سرمایه اجتماعی افزایش یابد. سرمایه اجتماعی دولت همان سرمایه اجتماعی نظام است و امیدواریم این موضوع روز به روز بهتر شود.

زاهدی با بیان اینکه متأسفانه بحث بهره وری بخش دولتی بسیار کاهش یافته، افزود: این موضوع وقتی در اقتصاد منعکس می شود باعث کاهش بهره وری بخش خصوصی هم می شود و این مسئله را مسئولان استان باید پایش کنند.

وی بیان کرد: هر چه زمان بهره وری دولتی افزایش پیدا کند قطعاً کاهش توجیه اقتصادی را در پی دارد و اگر بخواهیم به یک فرمول اقتصادی در بخش خصوصی فکر کنیم حتماً باید به کاهش زمان ارتباط و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی توجه داشته باشیم چرا که در غیر این صورت توجیه اقتصادی بسیاری از کارها از بین خواهد رفت.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه سرعت مجوزهای کسب و کار تسریع شده  است، گفت: باید عزمی جدی به وجود آید تا این توجیه اقتصادی سرمایه گذاری از دست نرود و مدیران مختلف و استاندار خراسان جنوبی توجه کنند که جذب سرمایه گذار از سخت ترین کارهاست و با کاهش هزینه های سرمایه گذاری می توانیم موفق عمل کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: به گزینه های جانشین برای حل مشکلات استان فکر کنید و اگر بخواهید در چارچوب اداری عمل نمایید پروژه ها روی زمین باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه دولت برای بلندکردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، اظهار داشت: سال گذشته سرمایه‌گذاری کشور منفی ۴.۷ بوده و نمی توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم و بحث جدی رشد اقتصادی کشور وابسته به بحث جذب سرمایه گذاری است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی از مشکلات استان خراسان جنوبی را بر اساس اهمیت و توان خود، در مرکز پیگیری و حل خواهیم کرد.

ضرورت توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رفع مشکلات

استاندار خراسان جنوبی در این نشست بر ضرورت توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رفع مشکلات استان تأکید کرد وگفت:چند موضوع مهم و حیاتی وجود دارد که ممکن است تبعات آن دامن گیر استان شود.

جواد قناعت اظهار داشت: با اشاره به وضعیت بیمارستان میلاد بیرجند گفت: این بیمارستان به شکل هیئت امنایی و خودگردان اداره می شود و ممکن است مشکلاتی را دامن گیر استان کند و درخواست داریم از حالت هیئت امنایی خارج شده و ساختار آن تغییر پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی به مشکلات شهرستان قاین اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و درخواست داریم با توجه به این که زمین مورد نیاز با کمک خیرین آماده شده، بیمارستان ۳۲ تختخوابی در قاین احداث شود.

قناعت با بیان اینکه سرمایه گذاری ویژه شرکت های تابعه وزارت کار در استان از جمله شستا را درخواست داریم، ادامه داد: این شرکت ها می توانند در حوزه فرآوری معدنی و صنایع وابسته و صنایع تبدیلی استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری داشته باشند.

وی افزود: نشست هایی با شستا برگزار کردیم که برخی راکد مانده و برخی جلو رفته است اما هنوز به مرحله کلنگ زنی نرسیده ایم و با توجه به عقب ماندگی استان در حوزه سرمایه گذاری امیدواریم شاهد ورود این شرکت ها به خراسان جنوبی باشیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه استان از کمبود پزشک متخصص و عمومی رنج می برد، گفت: نیاز به برخی از مشوق هاست تا متخصصان وارد خراسان جنوبی شوند و سقف پرداختی به متخصصان در استان باید بر اساس دستورالعمل های بخش های محروم باشد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مشکلات بیمارستان میلاد توجه کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مشکلات بیمارستان میلاد توجه کند.

طالبی اظهار داشت: بیمارستان میلاد یا همان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند به صورت خودگردان اداره می شود و از امکانات خوبی برخوردار است.

وی با ذکر این نکته که این بیمارستان به دلیل نحوه مدیریت خودگردانی در آستانه تعطیلی قرار دارد، متذکر شد: در صورت بروز این اتفاق، بیش از ۲۷۰ نفر از پرسنل این بیمارستان بیکار خواهند شد.

وی با بیان اینکه  تعطیلی این بیمارستان تبعات بسیاری برای استان به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: در بیمارستان میلاد تجهیزاتی وجود دارد که در هیچ بیمارستانی در استان نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان، گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ۳۶ تخت فعال بیمارستان شهید رحیمی بیرجند کفاف نیاز استان را نخواهد داد، در صورتی که بیمارستان میلاد به ۹۶ تخت بیمارستانی مجهز است.

وی خاطرنشان کرد : این پروژه بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی ساخته شده و تنها راه فعال ماندن این بیمارستان این است که به حالت ملکی تبدیل شود.

طالبی درخصوص چالش های بیمارستان میلاد بیرجند گفت: رشد چند برابری دارو و تجهیزات، عدم نظارت و پشتیبانی مجموعه هلدینگ تأمین اجتماعی، عدم تفکیک سرمایه در گردش، عدم کفایت هزینه های بیمارستانی، بدهی های بسیار و… از جمله دلایل مختلفی است که این بیمارستان را در معرض تعطیلی قرار داده است.

وی در پایان بیان داشت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بیمارستان میلاد نخواهد توانست روی پای خود بایستد و امیدواریم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت این بیمارستان را بر عهده بگیرد.

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبات معطل مانده استان را دریابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبات معطل مانده استان را دریابد.

جواد اشرفی اظهار داشت: برخی مصوبات سفرهای قبلی مسئولان در خراسان جنوبی وجود دارد که روی زمین مانده و نیازمند رسیدگی و عملیاتی شدن است.

وی بیان کرد: یکی از این مصوبات، بحث احداث نیروگاه بادی، سرمایه گذاری در شهرستان نهبندان و تقاضا برای افزایش سرانه اشتغال استان با ۲۵۸ میلیارد تومان می باشد که روی زمین مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به پروژه هتل کویر خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ۲۹ سال است که این پروژه راکد مانده و کسی برای تعیین تکلیف و واگذاری آن اقدامی نمی کند.

اشرفی با اشاره به اینکه قرار بود شرکت سرمایه گذاری شستا، یک مجتمع دامپروری ۱۰ هزار رأسی در استان احداث کند، افزود: این موضوع روی زمین مانده، در حالی که استان هایی مانند خراسان جنوبی برای توسعه یافتن نیازمند سرمایه گذاری این شرکت ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداریخراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و ۶۰ هزار رأس دام سنگین وجود دارد و روزانه بالغ بر ۱۲۰ تُن شیر تولید می شود.

اشرفی در خصوص بحث توسعه بخش تعاون گفت: امیدواریم این موضوع در یکی از شهرهای استان به عنوان تعاون شهر معرفی و بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود.

تمام جمعیت خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شدند

 

تمام جمعیت خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شدند

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: با اتمام پروژه‌های گازرسانی روستایی به برکت هفته دولت جمعیت ۱۰۰ درصدی خراسان جنوبی تحت پوشش گاز قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند، سید محمود هاشمی ظهر امروز همزمان با دومین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح مشعل گاز منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: با اتمام پروژه‌های گازرسانی روستایی به برکت هفته دولت جمعیت ۱۰۰ درصدی خراسان جنوبی تحت پوشش گاز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از شهریور ۱۴۰۰ تا هفته دولت امسال تعداد ۹۷۰ پروژه با هزینه‌کرد ۸۸۶  میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است افزود: در هفته دولت تعداد ۳۲۶ پروژه گازرسانی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی آن با اعتبار ۵۷۳ میلیارد تومان کلید خورد که از این تعداد ۶۹ پروژه گازرسانی با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: گازرسانی به ۱۳۳ روستای استان با اعتبار ۳۸۲ میلیارد تومان، ۱۲۳ واحد صنفی و تولیدی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و گازرسانی به ۱۸۴ واحد مسکونی محروم در ۱۰۸ روستای استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی ادامه داد: گازرسانی به ۷۰۵ واحد طرح جهش مسکن ملی در قالب ۶ پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی متذکر شد: گازرسانی به نواحی و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، نهبندان با هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های استان است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی اظهار داشت: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

هاشمی از پایان عملیات اجرایی گازرسانی قطعه اول خط تقویتی شوسف به نهبندان با هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: گازرسانی به شهرک‌های گلخانه‌ای شقایق نهبندان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی ۳۷ واحد صنفی باقیمانده خراسان جنوبی با اعتبار مورد نیاز ۴۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی گازرسانی طرح‌های جهش مسکن ملی استان در قالب ۱۱ پروژه با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*