اخبار خراسان جنوبی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:
مجوز صادرات زعفران خراسان جنوبی به چین اخذ شد/۳

 

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: اکنون مجوز صادرات مرکبات، عسل، پای مرغ و سیب و لبنیات و زعفران به چین را گرفته ایم و چین و روسیه علاقه مند به خرید کل زعفران خراسان جنوبی هستند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ صفری با بیان این مطلب در جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی خراسان جنوبی با بیان اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان پیگیر بهبود روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است، گفت: خراسان جنوبی نباید تمرکز اقتصادی و تجاری خود را تنها بر تجارت با افغانستان محدود کند، بلکه بسیاری از کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و آسیای مرکزی و حتی افریقا می تواند بازارهای خوبی برای کالاهای این استان باشد.
به گفته وی؛ معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی کامل برای کمک به استان در راستای ارتباط با این کشورها به منظور توسع تجارت و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را دارد.
وی افزود: اولویت اصلی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، ارتباط و تعامل اقتصادی، فرهنگی، علمی، تجاری و … با کشورهای همسایه است که همه این موارد در حال پیگیری می باشند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان این که بازارهایی را هدف قرار داده ایم که محصولات ما را کامل بخرند، تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی دارد به خراسان جنوبی کمک کند تا کالاهای استان وارد بازار جهانی شوند.
به گفته وی؛ چنانچه بازار چین را بتوانیم بدست آوردیم می توان بسیاری از محصولات را به این کشور صادر کرد.
صفری با اشاره به اینکه باید مسیر ترانزیتی چابهار- زاهدان به بیرجند و مشهد، به شکل ریلی و کامیونی هر چه زودتر شکل بگیرد، گفت: توافق ما با کشورهای آسیای مرکزی و روسیه ، صادرات ۳۰ میلیون تن کالا در سال است اما اکنون میانگین حدود ۱۵ میلیون تن کالا صادر می شود که قبلاً حدود ۵ میلیون تن کالا صادر می شده است.
وی افزود:چنانچه مسیر چابهار به زاهدان زودتر وصل شود و کل تزاتزیت مسیر شمال به جنوب کشور راه بیفتد، حداقل در سال ۱۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی خواهیم داشت.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه چینی ها سالانه ۶۵ تا ۷۰ هزار قطار صادرات و واردات به کشورهای مختلف دارند، متذکر شد: این موضوع برای ایران تاکنون نبوده که در دولت سیزدهم پیگیری شد و در حال شکل گیری است.
صفری ادامه داد: مسیرهای مختلف را برای صادرات کالا به بازار جهانی در نظر گرفته ایم و تمرکز دولت بر روی ترانزیت کالا از طریق تنوع مسیرهای صادراتی است.
وی با اشاره به اینکه می توان تلاش کرد که زرشک خراسان جنوبی را در آینده به طور کامل چینی ها بخرند، افزود: تعهد را می دهیم که در این زمینه بازار را برای خراسان جنوبی ایجاد کنیم.
به گفته وی؛ باید چینی ها را برای سرمایه گذاری در بخش زعفران استان بیاوریم که می تواند خراسان جنوبی را توسعه دهد.

 امکان صادرات زرشک خراسان جنوبی به چین 

 

«مهدی صفری» همچنین در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی، گفت: بازارچه ماهیرود بخش خصوصی و دولتی تاکنون فعالیت هایی خوبی انجام داده و دارای امکانات و ظرفیت های خوبی است.

وی با اشاره به اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برای سر و سامان گرفتن بازارچه های مرزی با کشور افغانستان از جمله بازارچه ماهیرود تلاش های زیادی کرده که نتیجه بخش هم بوده است، گفت: تلاش می شود که صادرات به کشور افغانستان را به اندازه سال قبل برسانیم.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشورهای مختلف از جمله پاکستان، کشورهای همسایه، قفقاز، چین و روسیه همه بازارهای خوبی برای کالاهای خراسان جنوبی هستند، گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی دارد تا در هر کشوری که خراسان جنوبی تمایل به ارتباط اقتصادی و تجاری داشته باشد، برای برقراری ارتباط بین دو طرف کمک کند.

صفری با اشاره به اینکه حجم صادرات به کشور چین افزایش یافته است، گفت: هم اکنون مجوز صادرات مرکبات، عسل، زعفران، لبنیات، میگو و پای مرغ به چین اخذ شده است که با این مجوزها حجم صادرات ایران به چین به سه الی چهار میلیارد دلار در سال خواهید رسید.

وی افزود: امکان رایزنی برای صادرات محصول زرشک خراسان جنوبی به کشور چین وجود دارد و با توجه به نیاز چین می توان کل زرشک استان را به این کشور صادر کرد.

کشاندن اختلافات محل کار به شبکه های اجتماعی

هتک حیثیت زن جوان در خراسان جنوبی/۴

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی یک متهم سایبری خبر داد و گفت: این فرد با ساخت چند صفحه جعلی در بستر شبکه اجتماعی موجب هتک حیثیت خانم جوانی شده بود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”قدرت الوانی” اظهار داشت: خانم جوانی با در دست داشتن برگه شکوائیه به پلیس فتا شهرستان”قاین” و عنوان داشت که شخصی ناشناسی با انتشار مطالب کذب و خلاف واقع در شبکه اجتماعی موجب هتک حرمت و همچنین سلب آسایش وی و خانواده اش شده است.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و پیگیری‌های بعمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان”قاین” متهم در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: متهم با بیان مطالب گمراه کننده قصد فریب افسران سایبری را داشت و منکر هرگونه عمل مجرمانه شد ولی با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار توسط مأموران پلیس به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه اختلافات شخصی و کاری خود را به فضای مجازی نکشانند و هرکس در فضای مجازی اقدام به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و … نماید به موجب قانون مرتکب جرم شده و مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 

 

 

پلمپ واحد صنفی توزیع کننده قرص های مخدر و قاچاق در”طبس”/۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”طبس” از کشف ۱۲ هزار و ۳۴۰ عدد انواع قرص های مخدر و غیر مجاز از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: با دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر توزیع قرص های مخدری و قاچاق در یک واحد صنفی واقع در شهرستان طبس، لذا در این خصوص بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی و تحقیقات گسترده میدانی یک واحد صنفی که اقدام به فروش قرص های مخدر قاچاق می کرد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد محل شناسایی شده شدند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس با بیان این که مأموران در بازرسی از محل تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۰ عدد انواع قرص های مخدری و قاچاق و ۱۴ کیلو و ۴۰۰ گرم شربت متادون کشف کردند؛ تصریح کرد: واحد صنفی با اخذ دستور مقام قضائی نیز پلمپ شد.

سرهنگ عباسی خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کشف ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در”نهبندان”/۴

 

جانشین انتظامی”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از ۶ دستگاه خودرو سواری، ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراوردهای نفتی کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”رمضان مرادی” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت توسط خودروهای شوتی، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ۶ دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو های سواری، ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراوردهای نفتی کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این خصوص ۶ خودرو سواری توقیف و ۶ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

حسن قهوه چی برای مدت چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات فوتبال خراسان جنوبی انتخاب شد

حسن قهوه چی برای مدت چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات فوتبال خراسان جنوبی انتخاب شد

با رای اعضای مجمع، حسن قهوه چی برای مدت چهار سال دیگر سکاندار هیات فوتبال خراسان جنوبی شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مجمع عمومی انتخاب رییس هیات فوتبال خراسان جنوبی با حضور مهرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون و رییس مجمع، محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و نایب رییس مجمع، حیدری مسئول کمیته امور استان های فدراسیون، سیده اعظم اسلامی معاون توسعه امور ورزش،فاطمه چهکندی نژاد رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، صادق زینی مسئول حراست و ۲۳ نفر اعضا و حضور دو کاندید آقایان رضا سمعیان و حسن قهوه چی برگزار و حسن قهوه چی با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات فوتبال خراسان جنوبی انتخاب شد. همچنین جعفر حبیب زاده به عنوان نایب رییس آقایان، زهرا رضایی نایب رییس بانوان، ابوالفضل علیانی نماینده روسای هیات های شهرستانی و مهدی الهی نماینده مدیران عامل باشگاهها انتخاب شدند.

کارگاه آموزشی مهارت «نه گفتن» در شهرستان درمیان برگزار شد/۲

کارگاه آموزشی مهارت «نه گفتن» کانون پرورش فکری شهرستان درمیان برگزار شد

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی کارگاه آموزشی «مهارت نه گفتن» ویژه اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگاه آموزشی مهارت نه گفتن  را برگزار کرد.

در این برنامه که با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزا شد کودکان و نوجوانان حاضر با چگونگی جرات مندی و قدرت نه گفتن و اهمیت آن در سنین کودگی و نوجوانی آشنا شدند.

گفتنی است اجرای نمایش خلاق و پرسش و پاسخ در این خصوص از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 

با حکم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی انجام شد

تحویل ساختمان سابق اداره کل استاندارد خراسان جنوبی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر/۴

ساختمان سابق اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با حکم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تحویل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: پیش از این مقرر شده بود ساختمانتحویل ساختمان سابق اداره کل استاندارد خراسان جنوبی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سابق اداره کل استاندارد خراسان جنوبی برای نگهداری معتادان متجاهر تحویل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد که مدیر کل استاندارد از تحویل کلید ساختمان خودداری کرده بود.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: مدیرکل استاندارد خواستار مهلت برای هماهنگی با سازمان استاندارد کشور شده بود، اما به دلیل اینکه دستور تحویل این ساختمان بلا استفاده، برای مرکز نگهداری معتادان متجاهر، از سوی استاندار خراسان جنوبی صادر شده بود، کلید ساختمان امروز با حضور دادستانی، تحویل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شد.

وی گفت: از آنجایی که استاندار در هر استان، نماینده عالی دولت است لذا حکم و دستورات این مقام، لازم الاجراست و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آن را اجرا کنند.

 

 

مهار آتش سوزی واحد تجاری در چهکند/۴

حریق واحد تجاری در چهکند با تلاش بی وقفه آتشنشانان مهار شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی بیرجند گفت: ساعت ۳:۱۲ دقیقه بامداد امروز ۹ مهار آتش سوزی واحد تجاری در چهکندتیر حادثه آتشسوزی در مغازه سوپر مارکت واقع در خیابان پیامبر اعظم شهرک چهکند به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی بیرجند اعلام شد.

حیاتی افزود:اولین تیم عملیاتی از ایستگاه ۵ به محل اعزام شدند که با مشاهده حجم زیاد آتش درخواست نیروی کمکی کرده و تیم عملیاتی از ایستگاه ۶ به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت:خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و تیم‌های عملیاتی پس از قطع جریان گاز و برق اقدام به مهار شعله‌های آتش کردند.

حیاتی افزود: اطفا حریق کامل این حادثه حدود یک ساعت طول کشید و پس از آن عملیات تهویه دود انجام شد.

 

 

 

 

 

به همت خیر طبسی

واگذاری رایگان ۱۰ واحد تجاری برای اشتغال معلولان طبس/۲

خیر طبسی ۱۰ واحد تجاری را بصورت اجاره رایگان برای اشتغال معلولان این شهرستان واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  در حاشیه بازدید از تمرینات تیم گلبال شهرستان، آقای صفایی مدیرعامل شرکت اجاره رایگان ۱۰ واحد تجاری برای اشتغال معلولان طبسنخل طلایی طبس، ۱۰ واحد تجاری خود را برای راه اندازی اشتغال توانخواهان بهزیستی شهرستان بصورت اجاره رایگان واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال از مولفه‌های زیربنایی توانمندسازی افراد دارای معلولیت است افزود: ۱۰ واحد تجاری واقع در بازار گلستان برای راه اندازی کسب و کار توسط معلولان شهرستان (با اولویت جامعه نابینایان و کم بینایان) بصورت اجاره رایگان در نظر گرفته شده و در صورت معرفی افراد واجد شرایط و توانمند مراحل واگذاری و انعقاد قرارداد انجام خواهد شد.

حسینی رییس بهزیستی شهرستان طبس نیز با قدردانی از این اقدام خداپسندانه گفت: در جامعه معلولان شهرستان طبس افراد توانمند بسیاری هستند که با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی و خیرین نیک اندیش شهرستان توانایی انجام کار‌های بزرگی را دارند.

 

 

 

تسهیلات ۳۰۰ میلیاردی برای صنایع دستی خراسان جنوبی/۲-۳

۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای طرح های صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت می شود .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۴۵۶ طرحتسهیلات بیش از 13میلیارد تومانی برای طرح های صنایع دستی خراسان جنوبی صنایع‌دستی مشمول تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ شد.

هادی شاهوردی افزود : برای  ۴۵۶ طرح صنایع‌دستی ۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود:
از ۴۵۶ طرح صنایع دستی تاکنون ۹۳طرح به مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتند .

شاهوردی گفت : برای این  میزان تسهیلات از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته رشد ۳۶ درصدی داشتیم .

شاهوردی گفت : تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براین است تا زمینه جذب حداکثری این اعتبارات
فراهم شود.

وی افزود : با معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل فرآیند اعطای تسهیلات آغاز می‌شود و باید تا حصول نتیجه توسط کارشناس دستگاه اجرایی پیگیری شود.

شاهوردی  افزود : نماینده اداره کل در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به بانک‌های عامل معرفی شده است تا فرآیند اعطلای تسهیلات به‌طور کامل پیگیری شود.

 

 

درخواست راه‌اندازی کنسول غیرمقیم در خراسان جنوبی

ارزآوری از طریق افزایش صادرات، اولویت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: اولویت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، ارزآوری به داخل کشور از طریق افزایش حجم صادرات است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، صفری در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در سایت مرزی ماهیرودارزآوری از طریق افزایش صادرات، اولویت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: وظیفه و هدف معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، ارزآوری برای کشور و ایجاد شغل در کنار آن است که با ورود ارز به کشور، اقتصاد کشور رونق گرفته و مشکلات ما رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تعریف ۱۰ فاکتور، مسائل مربوط به تأمین ارز را برای کشور دنبال می‌کنیم، گفت: از مهمترین این فاکتور‌ها صادرات و وارداتِ مفید است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در دو دهه اخیر تحولات زیادی در مرز خراسان جنوبی ایجاد شده، افزود: یکی از این تحولات ایجاد جاده دسترسی به نوار مرز است.

صفری با اشاره به بازدید سال گذشته دکتر قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و تیم همراه از مرز‌های خراسان جنوبی گفت: نماینده ویژه آیت الله رئیسی با طرف مقابل مذاکرات زیادی داشته که سبب شد بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی مجدد راه‌اندازی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز پیگیری وزارت امور خارجه برای استقرار سرکنسول غیرمقیم در خراسان جنوبی را به عنوان یکی از مهمترین درخواست‌های استان مطرح کرد و گفت: با استقرار سرکنسول غیرمقیم، خدمات مورد نیاز تجار و مسافران هفته‌ای دو یا سه روز در استان ارائه خواهد شد.

اشرفی افزود: در حال حاضر تجار فراه برای دریافت خدمات باید به هرات مراجعه کنند و تجار استان ما نیز خدمات مورد نیاز خود را از خراسان رضوی دریافت می‌کنند که این موضوع دسترسی تجار و مسافران به خدمات را سخت و زمان بر می‌کند.
به گفته وی، بستر و زمینه این کار قبلاً مهیا شده، اما به دلایلی متوقف شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در استان را مغتنم شمرد و با اشاره به بازدیدی که از بازارچه مرزی یزدان صورت گرفته، گفت: از آنجایی که بازارچه یزدان را ایشان خود افتتاح کرده بودند، وضعیت فعلی آن را اسفناک خواندند و تأکید داشتند که این بازارچه زمانی که افتتاح شد از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار بوده و نباید به این سرنوشت دچار می‌شد.

اشرفی با بیان این که در حوزه جهاد کشاورزی برخی اقلام نظیر نهاده‌های دامی را می‌توانیم از افغانستان وارد کنیم، افزود: قبل از این، کاه و یونجه را با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وارد کرده ایم.

وی با بیان این که در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، اختیار این مقوله برای تنظیم بازار، به وزیر جهاد کشاورزی تفویض شده، خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل استان‌های مرزی می‌توانند نهاده‌های دامی را از کشور‌های همسایه وارد کنند لذا در این خصوص مکاتبات لازم صورت گرفته و تأکید وزارت امور خارجه می‌تواند این روند را تسریع کند.

اشرفی تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که برای رونق در مرز ماهیرود، پایانه مرزی و درب اقتصادی فعال باشند.

 

 

 

 

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی سفر می کند/۲-۳

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از سفر یک روزه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ عباس زاده با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: بعد از سفردهم خردادماه دکتر نیکزاد به استان این سفر، فردا شنبه یازدهم تیرماه تکرار خواهد شد.
وی ادامه داد: مقصد این دور سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، سربیشه و نهبندان است.
معاون استاندار تصریح کرد: بازدید از پروژه های عمرانی، حضور در مناطق معدنی و بررسی مسایل و مشکلات دو شهرستان از برنامه های این سفر یک روزه است.
عباس زاده اظهار داشت: بر اساس برنامه ریز یهای صورت گرفته، دکتر نیکزاد با حضور در مناطق عشایری شهرستان های سربیشه و نهبندان ، با عشایر منطقه هم دیدار خواهند داشت.
وی تأکید کرد: جلسه نهایی و جمع بندی مصوبات این سفر، عصر یکشنبه در محل فرمانداری نهبندان برگزار می شود.
شایان ذکر است: سفر اول نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی جمعی از معاونین وزرا و مدیران کشوری، دهم و یازدهم خردادماه صورت گرفت و در این سفر از برخی پروژه های عمرانی و ظرفیت های شهرستان های غربی استان، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بازدید شد.

 

 

 

 

۱۷ مصوبه در سفر استاندار به شهرستان خوسف

استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای اداری شهرستان خوسف، ۱۷ مصوبه را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار در شورای ادرای  شهرستان خوسف، بیمارستان ۳۲ تختخوابی، مخزن۱۷ مصوبه در سفر استاندار به شهرستان خوسف هزار متر مکعبی ذخیره آب، دارالقرآن، استخر سرپوشیده، زیرساخت‌های عمرانی شهر ماژان و محور‌های روستایی را از جمله این مصوبات عنوان کرد.

آقای قناعت افزود: برای این طرح‌ها ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای بیمارستان خوسف پیگیری‌های زیادی انجام شده، هر چند باید این طرح‌ها زودتر به سرانجام می‌رسید، اما وعده‌ها بر زمین ماند؛ امیدواریم این طرح و سایر طرح‌ها زودتر به اتمام برسد.
آقای خسروی افزود: شهرداری‌های خوسف و ماژان نیز دچار مشکلاتی هستند که انتظار می‌رود به آن رسیدگی شود.
فرماندار خوسف هم رفع مشکلات پیش روی آب رسانی به روستاها، آسفالت معابر و ایجاد شبکه فاضلاب در شهرستان را خواستار شد.

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه خوسف نیز خواستار توجه تکمیل بیمارستان، یکساله شدن قرارداد‌های کاری کارگران معادن و برخی کارخانه‌ها و اجرایی شدن یک درصد فروش معدنی به منطقه شد.

بازدید از طرح‌های عمرانی، خدماتی و درمانی، دیدار با خانواده شهدا، حضور در گلزار شهدا و آرامگاه ابن حسام خوسفی از دیگر برنامه‌های هشتمین سفر استاندار به شهرستان‌ها در خوسف بود.

 

 

 

افزایش ۳.۵ برابری خرید گندم از کشاورزان خراسان جنوبی/۲-۳

کشاورزان خراسان جنوبی تا کنون ۸ هزار تن از تولید گندم خود را به مراکز خرید گندم تحویل داده اند که در مقایسه با پارسال ۳۵۰ درصد افزایش داشته است.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۸ هزار تن گندم توسط ۱۲۰۰ کشاورز افزایش ۳.۵ برابری خرید گندم از کشاورزان خراسان جنوبیاستان در دو هزار محموله تحویل مراکز خرید شده که بخشی از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و باقیمانده مطالبات آن‌ها در اسرع وقت از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

رضوی با اشاره به استقبال کشاورزان استان از خرید تضمینی گندم افزود: خرید گندم امسال نسبت به خرید کل سال گذشته در همین مقطع که ۲۳۰۰ تن بوده حدود ۳۵۰ درصد افزایش داشته که این درحالی است که خرید در استان کماکان ادامه دارد

وی افزود: بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان نهبندان با میزان ۱۲۰۴ تن بوده است.

سرپرست مدیریت تعاون روستایی استان گفت:مراکز خرید گندم در استان بصورت شبانه روزی آمادگی تحویل گندم از کشاورزان را دارند و گندمکاران می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به نزدیکترین مرکز خرید مزرعه خود تحویل دهند.

استان خراسان جنوبی با دارا بودن ۱۵ مرکز خرید مربوط به شبکه تعاون روستایی و ۲ مرکز خرید متعلق به اداره کل غله ، گندم کشاورزان را خریداری می‌کند.

قیمت خرید تضمینی گندم با افزایش ۲ برابری در مقایسه با پارسال، کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید گندم از کشاورزان تا پایان فصل برداشت در شهریور ادامه دارد.

 

 

 

 

هوای ۲ شهرستان خراسان جنوبی ناسالم شد/۲-۳

کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت بسیار ناسالم و شهرستان بیرجند در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

به گزارش امروز خراسان جنوبی حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:بر اساس شاخص کیفیت هوای شهرستان نهبندان، در وضعیت بسیار ناسالمساعتی (ساعت ۷ صبح  ۹ تیر ۱۴۰۱) شهرستان نهبندان با شاخص ۲۶۵ در وضعیت بسیار ناسالم و شهرستان بیرجند با شاخص ۱۰۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 

حاتمی افزود:از ابتدای سال در فروردین ۱۴ روز، اردیبهشت ۱۵ روز و خرداد ۹ روز کیفیت هوا در مجموع ایستگاه‌های استان نامطلوب بوده است و در این مدت در بیرجند ۱۴ روز، نهبندان ۳۳ روز، سرایان ۹ روز و زیرکوه ۱۷ روز کیفیت هوا نامطلوب بوده است.

 

وی توصیه کرد در هنگام آلودگی همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری و در صورت نیاز به حضور در فضای باز حتما از ماسک استفاده کنند.

 

 

 

 

افزایش ۱۲۹ درصدی پرونده‌های تعزیرات خراسان جنوبی/۴

افزایش ۱۲۹ درصدی پرونده‌های ورودی تعزیرات در حوزه کالا و خدمات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت:طی سه ماهه سال جاری تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات خراسان جنوبی در حوزه کالا و خدمات هزار و ۵۹۵ پرونده بوده که رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می دهد.

حسین حسن پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در حوزه کالا و خدمات هزار و ۵۹۵ پرونده بوده است که از این تعداد هزار و ۵۷۴ بوده است که آمار ورودی رشد ۱۲۹ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: مبلغ محکومیت متخلفان در این بخش نیز ۵۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۹۹۲ هزار ریال بوده است که درصد عملکرد ما در این بخش نیز ۹۸.۷ درصد بوده است.

حسن پور ادامه داد: در همین بازه زمانی تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در حوزه قاچاق کالا و ارز هزار و ۴۷۱ پرونده بوده است که از این تعداد هزار و ۴۱۷ بوده است که رشد ۸۹ درصد را نشان می‌دهد و درصد عملکرد ما در این زمینه ۹۶.۳ درصد بوده است.

وی بیان کرد: مبلغ محکومیت متخلفان در این بخش ۴۹۵ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۵۰۶ هزار ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در مورد پرونده‌های بهداشت، دارو و درمان نیز تعداد پرونده‌های ورودی ما نیز ۱۸۸ مورد بوده است که از این تعداد ۱۸۰ پرونده مختومه شده است که نسبت به سال قبل نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است.

حسن پور افزود: مبلغ محکومیت متخلفان در این حوزه یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال بوده است.

وی با تأکید بر اینکه علت افزایش پرونده‌های ورودی در حوزه کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز افزایش بازرسی‌ها بعد از اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها بوده است که به ویژه از طرف جهاد کشاورزی به واسطه نظارت‌های دقیقی که در مورد کالاهای اساسی دارد، پرونده‌های خوبی به ما می‌رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان یادآور شد: البته درست است که بعد از اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها قاچاق برخی از اقلام خوراکی چون روغن و آرد کاهش یافته است ولی ما همچنان پرونده‌های قاچاق سوخت را داریم.

 

 

 

 رشد طلاق در ۷ شهرستان / ۱۱۰ برنامه در هفته ازدواج اجرا می شود

بیرجند- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از رشد میزان طلاق در هفت شهرستان استان در سال های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قناد ظهر پنج شنبه به مناسبت هفته ازدواج در نشست خبری اظهار کرد: در نمایی کلی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ خراسان جنوبی همیشه از نظر میزان ازدواج از متوسط کشور بالاتر و از نظر میزان طلاق پایین‌تر بوده است.

به گفته وی در سال‌های اخیر رشد طلاق در هفت شهرستان فردوس، قائنات، زیرکوه، طبس، بیرجند، بشرویه و سرایان بیشتر بوده است که علت اصلی آن ایجاد تغییرات در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل موجود در این شهرستان‌ها، بیشتر کارگاه‌های آموزش ازدواج را در این شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم، گفت: در سال گذشته کل متقاضیان تسهیلات ازدواج در استان ۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر تسهیلات گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت دو هزار و ۸۳۶ نفر از متقاضیان تسهیلات ازدواج را دریافت نکرده‌اند.

قناد اضافه کرد: در سال جاری هم تا پایان اردیبهشت پنج هزار و ۴۴۷ متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در استان داشته ایم که هزار و ۱۰ نفر آنها تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی چهار هزار ۴۶۴ نفر در صف دریافت تسهیلات هستند و ۱۸.۵ درصد متقاضیان وام چهار درصد ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت کرده‌اند.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان اظهار کرد: بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ همه افرادی که از اول فروردین ۱۳۹۷ ازدواج و تسهیلات دریافت نکرده‌اند ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و به آقای زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ هم ۱۵۰ میلیون تومان باید با یک ضامن پرداخت شود.

قناد تصریح کرد: به ایثارگرانی که مشمول مفاد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند، آقای زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت این تسهیلات تخلف است.

به گفته وی هفته ازدواج ۱۰ تا ۱۶ تیر ماه است که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) است که به این مناسبت حداقل ۱۱۰ برنامه شامل ۴۰ برنامه ورزشی و ۷۰ برنامه دیگر در ۱۴ محور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن وصال و تجلیل از فعالان حوزه ازدواج، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، مسابقه کتابخوانی از کتاب سه قفل سه کلید، گفتگوی جوانان با مسئولان مرتبط با قانون خانواده و جوانی جمعیت، کمپین مشاوره رایگان، رونمایی از محصولات فرهنگی و غیره از جمله این برنامه‌ها است.

قناد تصریح کرد: پنج وظیفه محوری ایجاد و راه اندازی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، تولید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، برگزاری کارگاه‌های پیش، پس و بعد از ازدواج، راه اندازی مجامع خیرین ازدواج و رصد پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان را برعهده داریم.

وی با اشاره به اینکه حل و فصل مسائل جوانان فرابخشی است، اضافه کرد: ما تنها انجام کار ستادی را برعهده داریم و برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و تقسیم کار بین دستگاه‌ها را انجام می‌دهیم و همه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان باید به وظایف خود در این مورد عمل کنند.

وی ادامه داد: دو مرکز مشاوره تخصصی در مرکز استان است که هزار و ۴۳ مشاوره در سال گذشته و ۳۱۸ مورد امسال در آنها انجام شده که ۵۶۰ مورد آن به افراد دارای سنین ۱۸ تا ۳۵ سال، رایگان بوده است.

وی از راه اندازی مجمع خیرین ازدواج بیرجند خبر داد و گفت: مجمع خیرین ازدواج استان هم در حال راه اندازی است و اعتبارات عرصه ازدواج باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

اگر پول از فیفا بگیریم به استان ها می دهیم

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: اگر تحریم‌های ظالمانه هر چه زودتر برداشته شود تا بتوانیم منابع مالی را از فیفا دریافت کنیم بدون شک بخش بسیار خوبی در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی شامگاه چهارشنبه با حضور میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس مجمع، محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و نایب رئیس مجمع، طهمورث حیدری مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون، سیده اعظم اسلامی معاون توسعه امور ورزش، فاطمه چهکندی نژاد رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، صادق زینی مسئول حراست و ۲۳ نفر اعضا و حضور دو کاندیدا رضا سمعیان و حسن قهوه چی برگزار و حسن قهوه چی با کسب ۱۵ رأی برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی انتخاب شد.

براساس این گزارش همچنین جعفر حبیب زاده به عنوان نایب رئیس آقایان، زهرا رضایی نایب رئیس بانوان، ابوالفضل علیانی نماینده رؤسای هیئت‌های شهرستانی و مهدی الهی نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها انتخاب شدند.

میرشاد ماجدی در حاشیه مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت فوتبال خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: اگر تحریم‌های ظالمانه هر چه زودتر برداشته شود تا بتوانیم منابع مالی را از فیفا دریافت کنیم بدون شک بخش بسیار خوبی در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد. یکی از استان‌ها خراسان جنوبی خواهد بود که در زمینه کارهای اجرایی، برنامه‌های توسعه، استعدادیابی و عمرانی به آن کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: میزان این اعتبار فعلا مشخص نیست اما هرچه سریع‌تر هدایت منابع مالی از سمت فیفا به فدارسیون انجام شود زودتر بودجه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. افرادی که برای رأی مجمع انتخاباتی خراسان جنوبی حضور پیدا کردند قلب، ذهن و حس آنها برای فوتبال این استان می‌تپد تا بهترین انتخاب برای این استان اتفاق بیفتد. برغم اشتیاق و میل مردم خراسان جنوبی به ویژه نسل جوان آن به فوتبال، این استان هنوز نتوانسته ظرفیت اصلی خود را نشان دهد.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امیدواریم بعد از این مراسم شاهد اتفاقات خوبی برای استان باشیم و با همتی که وزارت ورزش و جوانان و هم فدراسیون به این هیات خواهد داشت بتواند بازپروری خود را به دست آورده و شاهد حضور جوانان خوب استان در سطوح مختلف تیم‌های فوتبال باشیم.

 

 

 

 

 

 

در بازدید استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

تکمیل مجتمع فرهنگی هنری خوسف ۷ میلیارد تومان نیاز دارد

تکمیل مجتمع فرهنگی هنری خوسف ۷ میلیارد تومان نیاز دارد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بازدید استاندار از پروژه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی هنری خوسف گفت: این پروژه اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود رمضانی روز پنجشنبه در این بازدید که نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار خوسف، جمعی از مسوولان استان و شهرستان حضور داشتند، افزود: عملیات اجرایی پروژه ساخت مجتمع فرهنگی هنری یا آمفی تئاتر خوسف از سال ۱۳۸۴ آغاز شد.

وی بیان کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه در شهر خوسف ۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال است و تکمیل آن براساس برآوردهای صورت گرفته، هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هشتمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز به مقصد خوسف انجام شد و جواد قناعت در اولین برنامه با حضور گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با حضور در آرامگاه آیت‌ الله سید احمد عبادی، یاد و نام مؤسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان خوسف، برادر نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌ جنوبی و برادر امام جمعه فقید مشهد را گرامی داشت.

قناعت امروز از محل برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ و پروژه در دست اقدام دارالقرآن خوسف نیز بازدید کرد.

عملیات اجرایی پروژه دارالقرآن خوسف سال ۱۳۹۰ آغاز شد و این پروژه بعد از گذشت ۱۱ سال در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیش بینی می‌شود اتمام این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد همچنین برای اجرای این پروژه تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه ورزشی با عمر ۱۱ سال

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه ورزشی با عمر ۱۱ سال

استاندار خراسان جنوبی از پروژه استخر سرپوشیده خوسف که از سال ۱۳۹۰ در حال اجرا است، بازدید و بر پیگیری برای تکمیل آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این بازدید که نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار خوسف، جمعی از مسوولان استان و شهرستان حضور داشتند، گفت: این پروژه یکی از زیرساخت‌های ورزشی شهرستان بوده که از سال ۱۳۹۰ کلید خورد و در حال اجرا است.

محمدحسین خسروی افزود: پروژه استخر سرپوشیده خوسف اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی بیان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته، تکمیل این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه هشتمین سفر شهرستانی خود امروز از گود زورخانه شهر خوسف نیز بازدید کرد.

عملیات اجرایی گود زورخانه خوسف از سال ۱۳۹۹ شروع شد و در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیش بینی می‌شود تکمیل این پروژه چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر خوسف هم بازدید کرد که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات اجرایی ساخت بیمارستان خوسف در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه نیمه‌تمام دانشگاه علوم پزشکی در خوسف، ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

بنابر برآوردهای صورت گرفته تکمیل این پروژه که از مطالبات مردم منطقه است، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

 

 

 

 

 

برگزاری کنکور در ۶ شهرستان خراسان جنوبی با مسئولیت آموزش و پرورش است/۲-۳

برگزاری کنکور در ۶ شهرستان خراسان جنوبی با مسئولیت آموزش و پرورش است

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آزمون سراسری در ۶ شهرستان بشرویه، خوسف، درمیان، زیرکوه، سربیشه و طبس با مسئولیت و نظارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سید علیرضا موسوی‌نژاد در بازدید استاندار از حوزه آزمون سراسری شهرستان خوسف افزود: ۴ هزار و ۱۳۹ دانش‌آموز دختر و پسر استان در ۶ حوزه آزمون تحت نظر آموزش و پرورش و در پنج گروه آزمایشی هنر، علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و زبان خارجه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: از میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون سراسری امسال، ۲ هزار و ۶۱۲ نفر دختر و یک هزار و ۵۲۷ نفر پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: صبح امروز یک هزار و ۶۱۷ دانش‌آموز دختر و پسر در این ۶ حوزه، در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۷۶ دانش‌آموز نیز در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کردند.

استاندار خراسان جنوبی که امروز در هشتمین سفر شهرستانی به خوسف رفته است از محل برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان بازدید کرد.

۱۷ هزار و ۱۰۳ داوطلب استان خراسان جنوبی در آزمون سراسری ۱۴۰۱ به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۹۲ داوطلب زن و ۶ هزار و ۷۱۱ داوطلب مرد هستند.

در این آزمون ۷ هزار و ۲۵۲ داوطلب شامل ۴ هزار و ۳۷۴ داوطلب زن و ۲ هزار و ۸۷۸ داوطلب مرد در حوزه آزمونی دانشگاه بیرجند حضور می‌یابند.

کنکور سراسری ۱۴۰۱ از چهارشنبه هشتم تیر تا شنبه یازدهم تیر ماه به مدت چهار روز و در پنج رشته تحصیلی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت منزل در بیرجند/۴

دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت منزل در بیرجند

 فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک سارق را دستگیر کردند که به ۳۰ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا فولادی اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۴ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با روبه‌رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۳۰ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه ماموران با توجه به اظهارات سارق دستگیر شده ۲ نفر مالخر را شناسایی و دستگیر کردند افزود: در این رابطه سه متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ فولادی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

 

 

انهدام باند سارقان حرفه‌ای در شهرستان خوسف/۴

 

فرمانده انتظامی خوسف از دستگیری هفت سارق و کشف سه فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  سرهنگ محمدحسن اکبری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع و باغ‌های کشاورزی در شهرستان خوسف، پیگیری موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، هفت نفر سارق را شناسایی کردند و طی چند عملیات جداگانه سارقان هنگام انجام سرقت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف بیان داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما با روبه‌رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به سه فقره سرقت مزارع و باغ‌های کشاورزی اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: با توجه به اینکه اعلام دقیق مشخصات اموال سرقتی از سوی مالباخته نقش مهمی در کشف آن دارد، شهروندان نسبت به ثبت مشخصات اموال با ارزش خود اقدام کنند.

 

 

 

۶۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان خوسف نیاز به بهسازی دارد/

۶۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان خوسف نیاز به بهسازی دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان خوسف نیاز به مرمت و بهسازی دارد که در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله جلال‌زاده روز پنجشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از برخی محورهای روستایی شهرستان خوسف افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای عملیات بهسازی و مرمت راه‌های روستایی این شهرستان ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: دوراهی خوسف تا معدن قلعه‌زری و بصیران ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که مسیر دسترسی ۵۰ روستای شهرستان‌های نهبندان و خوسف را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: ترانزیت سنگ نهبندان به اصفهان و ماشین‌آلات سنگین ویژه معدن طلای خوسف از این مسیر برای تردد استفاده می‌کنند.

وی گفت: با وجود اقدامات انجام شده، ۳۰ کیلومتر از این محور نیاز به مرمت، بهسازی و روکش آسفالت دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر شهرستانی به خوسف از زیرساخت‌های عمرانی شهر جدید ماژان هم بازدید کرد.

بلوار ورودی شهر، امکانات شهرک و نیازهای بافت جدید شهر از جمله موارد مطرح شده در این بازدید بود و تامین اینترنت G۴ و آبرسانی به شهرک جدید نیز مطالبه شد.

استاندار خراسان جنوبی از مخزن هزار متر مکعبی شهر ماژان نیز بازدید کرد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عملیات احداث این مخزن را در سه کیلومتری شهر ماژان سال ۱۴۰۰ آغاز کرد و مجموع پروژه آبرسانی به شهر ماژان ۳۰ درصد و مخزن ذخیره آب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابر اعلام مسوولان اعتبار برآورد شده برای تکمیل این پروژه ۲۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان خوسف در این بازدید حضور داشتند.

هشتمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز به مقصد خوسف انجام شد و جواد قناعت در اولین برنامه با حضور گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با حضور در آرامگاه آیت‌ الله سید احمد عبادی، یاد و نام مؤسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان خوسف، برادر نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌ جنوبی و برادر امام جمعه فقید مشهد را گرامی داشت.

 

 

 

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان خراسان جنوبی/۲-۳

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان در قالب تفاهم‌نامه همکاری استانداری با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تهیه و توزیع اقلام مربوط به اجرای فاز اول تفاهم‌نامه همکاری استانداری با کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این اعتبار برای ارائه خدمات مناسب‌تر به نیازمندان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام به استان اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: درخصوص برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر و منظم‌تر به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان، تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و این نهاد به امضا رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: این تفاهم‌نامه شامل ۱۴ بخش از مسئولیت‌ها و برنامه‌های ویژه کمیته امداد برای نیازمندان استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: براساس این تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی و هماهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در استان با همکاری کمیته امداد، خدمات مناسب‌تری به نیازمندان در سال جاری ارائه شود.

عباس زاده گفت: در مرحله اول این تفاهم‌نامه ۸۱۲ قلم کولر آبی و یخچال به نیازمندان تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به‌ویژه با مساعدت‌های کمیته امداد خمینی (ره) بتوانیم سال ۱۴۰۱ خدمات بهتر و متراکم‌تری به مردم و نیامندان ارائه دهیم تا موجبات رضایت بیشتر آنان فراهم شود.

در این مراسم ۱۸۰ عدد یخچال و ۶۳۲ عدد کولر آبی به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند تحویل شد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان خوسف تامین شده است

اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان خوسف تامین شده است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تسریع در تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف که مطالبه به‌حق مردم است با توجه به وجود اعتبار لازم، موضوع تکمیل این پروژه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوسف که در پایان سفر یک روزه به این شهرستان برگزار شد افزود: گاهی برای یک پروژه اعتبار موجود نیست اما برای بیمارستان خوسف ۱۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که ۱۰ میلیارد تومان آن نقدی در حساب است لذا دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری باید تکمیل این پروژه را به‌جد دنبال کنند.

وی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم و مسوولان منطقه تکمیل این بیمارستان است که دانشگاه علوم پزشکی باید به جد پای کار باشد همچنین نماینده مردم و فرمانداری در صورت مشاهده پیشرفت کُند پروژه باید موضوع را پیگیری کنند و دانشگاه نیز علت کندی و تاخیر را شفاف‌سازی و توضیح دهد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای توسعه زمین بیمارستان نشستی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مرتبط برگزار و برای توسعه بیمارستان تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با بیان اینکه هشتمین سفر شهرستانی استاندار در شهرستان خوسف ۱۸ مصوبه داشته است ادامه داد: مبادا این مصوبات روی کاغذ بماند بلکه باید اجرایی شود همچنین برخی از این مصوبات تا پایان سال قابل اجرا است.

قناعت تاکید کرد: اعتباری دریافت کرده‌‎ایم که باید جذب و نه اینکه برگشت داده شود لذا در شهرستان فرماندار باید پیگیر مصوبات جلسه امروز یا سفرهای سرزده باشد.

وی گفت: در استانداری نیز دفتر استاندار و معاونت امور عمرانی پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی از جمله خوسف است تا این مصوبات و اعتبارات با پیگیری‌های جهادی و دلسوزانه مدیران شهرستانی و استانی اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ۵۰ کیلومتر جاده ماژان – معدن قلعه‌زری نیازمند بازسازی و بهسازی است که از این میزان ۱۰ کیلومتر وضعیت نامناسب‌تری دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای بهسازی این مسیر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: از این میزان پنج میلیارد تومان توسط اداره راه و شهرسازی برای تامین قیر، ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان تامین خواهد شد.

قناعت گفت: درخصوص میدان ورودی شهر خوسف از سمت بیرجند تحت عنوان میدان شهید سلیمانی، جلسه‌ای توسط معاون عمرانی استاندار با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرماندار، مسئولان فنی و مدیران مرتبط شهرستان برگزار شود.

وی بیان کرد: در این خصوص مصوبه شورای ترافیک را داریم که اگر نیاز به بازنگری ندارد و مصوبه قبلی مورد تایید است خروجی جلسه باید اعلام و فرمانداری موضوع را پیگیری کند تا تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سفرهای استاندار به شهرستان‌ها به دو شکل رسمی (با هماهنگی فرماندار و احصای پروژه‌ها با دستور کار مشخص) و سفرهای سرزده و موردی (مانند حضور در نماز جمعه، بازدید از پروژه‌ها و دیدار با مردم) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشتمین سفر شهرستانی امروز به خوسف انجام شد گفت: شهرستان خوسف همچنان که در ذخایر زیرزمینی، معدنی و طلا می‌درخشد در نیروی انسانی هم ذخایر علمی و فرهنگی خوبی همچون ابن حسام، خاندان عبادی و شهدای بزرگواری دارد.

قناعت اظهار داشت: در این سفر یک میلیارد تومان برای گلزار شهدای شهرستان از محل اعتبارات استانی اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری و سالن آمفی تئاتر خوسف هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور اختصاص داده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سفر رئیس جمهور به استان در شهریور پارسال انجام شد که ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب سفر بوده و تاکنون یک ششم آن به استان تخصیص یافته و بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده است.

وی بیان کرد: یک ماه قبل معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سفر کرد که این سفرها مصوبه ندارند بلکه به منظور ارزیابی سفر قبل انجام می‌شود.

قناعت گفت: در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با حضور معاون رئیس جمهور درخواست هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر شد که در نهایت با پیگیری‌های متعدد هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان متمم مصوبات سفر به استان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: برای تکمیل دارالقرآن خوسف یک میلیارد تومان از محل اعتبار استانی اختصاص یافت و برای تکمیل استخر سرپوشیده خوسف که از دغدغه‌های اداره ورزش و جوانان و فرماندار بود نیز چهار میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور و مابقی اعتبار در سفر وزیر ورزش و جوانان در هفته‌های آتی به بیرجند پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تکمیل گود زورخانه‌ خوسف یک میلیارد اعتبار استانی و یک میلیارد اعتبار شهرستانی اختصاص می‌یابد، گفت: سایر اعتبار مورد نیاز هم در سفر وزیر ورزش پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف هم ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی اختصاص می‌یابد.

قناعت گفت: برای تکمیل ساختمان بهداشت و درمان شهرستان در صورت تامین یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان، یک میلیارد تومان اعتبار استانی هم تامین خواهد شد.

وی افزود: مقرر شد روشنایی شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام و تا هفته دولت بهره‌برداری شود، درخصوص آسفالت معابر هم یک میلیارد تومان اعتبار استانی به آن اختصاص می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای تامین زیرساخت‌های عمرانی شهر ماژان ۲ میلیارد تومان اعتبار استانی اختصاص یافت همچنین برای تامین آب روستاهای همچ، گولک و شیخ‌آباد خوسف یک میلیارد اعتبار استانی و یک میلیارد اعتبار شهرستانی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: برای آبرسانی به چاه طالقانی، استقلال و ابوذر غفاری ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار استانی تامین می‌شود و برای حل مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی و تراکتورها جلسه‌ای به ریاست معاون استاندار و با حضور مسوولان جهاد کشاورزی، فرمانداری و شرکت نفت برگزار خواهد شد.

قناعت افزود: برای تکمیل ساختمان بخشداری ماژان نیز ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: جلسه‌ای برای تامین تسهیلات کشتارگاه صنعتی خوسف با عاملیت بانک صادرات در استانداری برگزار و مساعدت‌های لازم برای تامین تسهیلات انجام خواهد شد.

 

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مطرح کرد:

درخواست راه‌اندازی کنسول غیرمقیم در خراسان جنوبی

درخواست راه‌اندازی کنسول غیرمقیم در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیگیری وزارت امور خارجه برای راه‌اندازی کنسول غیرمقیم در خراسان جنوبی یکی از مهمترین درخواست‌های استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا “جواد اشرفی” روز پنجشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی که با حضور “مهدی صفری” معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سایت مرزی ماهیرود برگزار شد افزود: با راه‌اندازی کنسول غیرمقیم، خدمات مورد نیاز تجار و مسافران هفته‌ای ۲ یا سه روز در استان ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر تجار استان فراه افغانستان برای دریافت خدمات باید به هرات مراجعه کنند و تجار خراسان جنوبی نیز خدمات مورد نیاز خود را از خراسان رضوی دریافت می‌کنند که این موضوع دسترسی تجار و مسافران به خدمات را سخت و زمان‌بر می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بستر و زمینه این کار قبلا مهیا شده اما به دلایلی متوقف شده است.

وی با اشاره به بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه گفت: از آنجایی که بازارچه یزدان را ایشان افتتاح کرده بودند، وضعیت فعلی آن را اسفناک خواندند و تاکید داشتند این بازارچه زمانی که افتتاح شد از وضعیت مطلوبی برخوردار بود و نباید به این سرنوشت دچار می‌شد.

اشرفی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی برخی اقلام نظیر نهاده‌های دامی را می‌توانیم از کشور افغانستان وارد کنیم افزود: قبل از این کشور، کاه و یونجه را با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وارد کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، اختیار این مقوله به جهت تنظیم بازار به وزیر جهاد کشاورزی تفویض شده و براساس این دستورالعمل استان‌های مرزی می‌توانند نهاده‌های دامی را از کشورهای همسایه وارد کنند لذا مکاتبات لازم صورت گرفته و تاکید وزارت امور خارجه می‌تواند این روند را تسریع کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت اثرگذار مرز رسمی ماهیرود در شرق کشور اظهار داشت: همه تلاش ما این است که به جهت رونق در مرز ماهیرود، پایانه مرزی و درب اقتصادی آن فعال باشند.

خراسان‌ جنوبی در چهار شهرستان سربیشه، درمیان، نهبندان و زیرکوه ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان هم‌مرز با شهرستان سربیشه و مرز ماهیرود در این استان است.

این استان دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است که پایانه مرزی ماهیرود فعال‌ترین مرز خراسان جنوبی در سال‌های اخیر بوده است.

همچنین فعال‌سازی بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه همزمان با آغاز به‌کار دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و دنبال می‌شود.

 

 

معاون وزیر خارجه: ارزآوری برای کشور اولویت دیپلماسی اقتصادی است/

معاون وزیر خارجه: ارزآوری برای کشور اولویت دیپلماسی اقتصادی است

بیرجند – ایرنا – معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: اولویت معاونت دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه، ارزآوری به داخل کشور با افزایش صادرات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی صفری روز پنجشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی که در سایت مرزی ماهیرود برگزار شد افزود: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه وظیفه و هدف آن ارزآوری برای کشور است که در کنار آن ایجاد شغل را هم داریم زیرا با ورود ارز به کشور خیلی از مباحث به چرخش در می‌آید و مشکلات ما رفع می‌شود.

وی گفت: ۱۰ مولفه را تعریف کردیم و با این مولفه‌ها مسائل تامین ارز را برای کشور دنبال می‌کنیم که یکی از آنها صادرات و دیگری واردات مفید است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به همجواری استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان ادامه داد: در ۲ دهه اخیر تحولات زیادی در مرز خراسان جنوبی ایجاد شده که یکی از این تحولات ایجاد جاده دسترسی به نوار مرزی در شرق کشور است.

وی به بازدید سال گذشته نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و هیات همراه از مرزهای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: نماینده ویژه رئیس جمهور با طرف مقابل مذاکرات زیادی داشته است که باعث شد بازارچه مرزی استان مجدد راه‌اندازی شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه چهارشنبه شب وارد بیرجند شد و امروز به همراه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه نیز بازدید کرد.

این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه مبادلات مرزی استان از طریق بازارچه مرزی یزدان انجام شد.

در این بازدید بر ضرورت پیگیری‌ها در ۲ سطح استانی و ملی تاکید و مقرر شد وزارت امور خارجه در جهت پیگیری امور اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

حضور در نشست کمیسیون توسعه صادرات، مدیریت واردات، تزانزیت، حمل و نقل، گمرک و امور مرز اتاق بازرگانی بیرجند و نشست شورای مدیریت روابط خارجه استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر امور خارجه به خراسان جنوبی است.

 

 

گلایه بیماران خراسان جنوبی از کمبود دستگاه ام ار آی در استان/

بیماران خراسان جنوبی از کمبود دستگاه ام ار آی در استان گلایه داشته و خواستار پیگیری شدند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، خراسان جنوبی یکی از استانهای وسیع کشور و دارای ۱۱ شهرستان است. وسعت و پراکندگی استان باعث شده برخی از خدمات رسانی به تمام استان به سختی انجام شود و مردم را با مشکلات فراوانی رو به رو کند. یکی از مسائل بسیار مهم برای مردم خدمات رسانی بهداشتی و درمانی است که لازمه زندگی مردم بوده و کمبود و نبود تجهیزات در شهرستانهای استان دردی مضاعف بر درد بیماری است.

کمبود دستگاه ام ار آی در بیمارستانهای خراسان جنوبی موضوعی است که مورد گلایه هم استانی ها است و خواستار رسیدگی شدند. در خراسان جنوبی تنها در بیمارستانهای ولیعصر (عج) و امام رضا (ع) بیرجند و بیمارستان شهدای قاین دستگاه ام ار آی وجود دارد و ۹ شهرستان استان فاقد دستگاه ام ار آی است.

بحث تجهیز بیمارستانهای فردوس و طبس به دستگاه ام ار آی چندین سال است که مطرح شده اما تا کنون این امر محقق نشده است.

گلایه بیماران از انتظارهای طولانی مدت بیش از یک ماهه برای دریافت نوبت ام ار آی در بیمارستانهای شهر بیرجند از گلایه های مطرح شده است.

چاجی یکی از بیماران منتظر در صف انتظار نوبت گیری ام ار آی بیمارستان ولی عصر بیرجند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: بیش از یک ماه شده در انتظار دریافت نوبت جهت انجام ام ار آی برای گردن هستم.

وی افزود: وقتی بیماری برای درمان به پزشک مراجعه میکند و نیار به ام ار آی دارد بهتر است در کمترین زمان نوبت ام ار آی به بیمار داده شود چراکه بعد از گذشت بیش از یک ماه نتیجه ام ار آی نتیجه ای که باید باشد نیست.

این بیمار عنوان کرد: کمبود دستگاه ام ار آی در بیمارستانهای استان باعث شده بیماران سایر شهرستانها نیز برای انجام ام ار آی به بیرجند آمده و این مسئله باعث افزایش مدت زمان نوبت دهی میشود.

چاجی عنوان کرد: خراسان جنوبی یکی از استانهای کم برخوردار و مرزی کشور است از طرف دیگر مردم این استان به دلیل نوع زندگی و فعالیت های زیادی که دارند همیشه از دردها دست، پا، کمر، گردن و … نالان هستند لذا لازم است دستگاه ام ار آی بیشتری برای بیمارستانهای استان در نظر گرفته و برای کاهش نوبت دهی اقدام شود.

وی اظهار کرد: دو شیفت فعال بودن قسمت ام ار آی بیمارستان ولی عصر (عج) با توجه به حجم مراجعات و بیماران زیادی که در انتظار هستند پاسخگو نیست.

این بیمار افزود: ظاهرا مراجعات ام ار آی از تمام استان را بین بیمارستانهای امام رضا (ع) و ولی عصر (عج) تقسیم کردند اما باز هم برای دریافت نوبت باید بیش از یک ماه تا ۴۰ روز منتظر بود.

زارگزی یکی از بیماران منتظر در نوبت ام ار آی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: بیش از یک ماه شده در نوبت انجام ام ار آی برای ناراحتی از ناحیه پا هستم.

وی افزود: من بومی شهرستان درمیان هستم و چون بیمارستان اسدیه به دستگاه ام ار آی مجهز نیست ناچارم برای انجام ام ار آی به بیرجند مراجعه کنم و اینجا هم باید مدت زمان طولانی در انتظار دریافت نوبت باشم.

این بیمار اظهار کرد: اگر حداکثر زمان انتظار برای دریافت نوبت ام ار آی ۱۰ روز باشد قابل تحمل است اما اینکه به بیش از یک ماه و حتی بیشتر زمان انتظار نوبت دهی میرسد آدم از ادامه درمان و انجام ام ار آی پشیمان میشود.

زارگزی عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخواست می‌شود برای تجهیز سایر بیمارستانهای استان به دستگاه ام ار آی پیگیری و اقدام کنند چراکه برای بیماران شهرستانی مراجعه به مرکز استان جهت پیگیری درمان سخت و گاهی اوقات امکان ناپذیر است.

دکترعلی اکبر اسماعیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: دستگاه ام‌ارآی یک وسیله تشخیصی تصویربرداری است نه وسیله درمانی که بعضی از بیماران به اشتباه فکر می‌کنند این دستگاه درمانی است.

وی افزود: در ارتباط با بحث تشخیص نیز تعدادی از مراجعان فکر می‌کنند تصویربرداری با ام‌ارآی تمام بیماری‌ها تشخیص داده می شود از این جهت برخی از بیماران تصورشان بر این است که باید حتما ام‌ارآی از تمام بدن انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: برخی از پزشکان نیز به واسطه اصراری که از طرف بیمار برای نوشتن ام‌ارآی بعمل می اید و برای این‌که رضایت بیمار را جلب کنند علی‌رغم عدم نیاز بیمار به انجام ام‌ارآی آن را برای بیمار درخواست می‌کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: انجام ام‌ارآی برای برخی از بیماران لازم است و باید انجام شود که پزشک مربوطه نوشته و این یک نیاز واقعی است اما این‌که بیمار پزشک را تحت فشار نوشتن ام‌ارآی بگذارد و همکار پزشک نیز به دلیل جلب رضایت بیمار این اقدام را انجام دهد یک نیاز القایی است.

وی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از ام‌ارآی هایی که برای بیماران نوشته یا درخواست می‌شود نیازهای القایی، غیر علمی و غیر استاندارد است و این سیستم درمانی را با حجم زیادی از درخواست‌ها و ترافیک انجام ام‌ارآی مواجه می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حتی در برخی از موارد درخواست ام‌ارآی توسط متخصصین غیر مرتبط نوشته می‌شود برای نمونه پزشکی که متخصص اعصاب و روان است برای انجام ام‌ارآی از اندامها و مفاصل بیمار هم درخواست می‌دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در اینگونه موارد انجام برخی ام‌ارآی ها در تعهد بیمه نیست و بیمار باید هزینه را از جیب خود بدهد.

وی با بیان این‌که در کشور ما مدیریت منابع و تجهیزات استاندارد رعایت نمی‌شود، افزود: درخواست‌های القایی باعث مطالبه غیر ضروری و بیش از حدی می‌شود که می‌تواند منابع ملی ما را هدر بدهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: باید این آگاهی بخشی عمومی را ارتقا دهیم که متاسفانه به دلیل نبود آگاهی از مباحث سلامت و درمان درخواست انجام ام‌ارآی از پزشکان زیاد است و برخی از پزشکان نیز با درخواست های غیر ضروری انجام ام‌ارآی به این مسئله دامن می‌زنند.

بیش از ۵۰ درصد درخواست‌های انجام ام‌ارآی غیر ضروری است

اسماعیلی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی و بررسی‌های میدانی انجام شده در سطح استان بیش از ۵۰ درصد درخواست‌های انجام ام‌ارآی غیر ضروری است.

وی افزود: باید با استاندارد سازی و نظام سطح بندی خدمات و فعال کردن گروه های علمی اینگونه درخواست‌ها را علمی و استاندارد سازی کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر درخواست انجام ام‌ار‌آی به موقع و درست باشد اصلا ترافیک ام‌ارآی در استان نخواهیم داشت.

وجود سه دستگاه ام‌ارآی در خراسان‌جنوبی/ ام ار آی بیمارستان ولی عصر از مدار خدمات خارج شده است

اسماعیلی بیان کرد: در مرکز استان دو دستگاه ام‌ار‌آی در بیمارستان‌های ولی عصر (عج) و امام رضا (ع) داریم که به دلیل مسائل فنی دستگاه ام‌ارآی بیمارستان ولی عصر از مدار خدمات رسانی خارج شده و بیماران جهت انجام ام‌ارآی به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انجام ام‌ارآی در بیمارستان امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل انجام می‌شود و فقط دستگاه چند ساعت در شبانه روز برای سرد شدن خاموش می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که انجام ام‌ار‌آی برای برخی از بیماران زمان زیادی می‌برد، عنوان کرد: برخی از بیماران نیاز به انجام ام‌ارآی قسمت های مختلف بدن دارند که بیش از یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد و این نیز بر ترافیک انتظار می‌افزاید.

اسماعیلی بیان کرد: در بیمارستان قاین نیز یک دستگاه ام‌ارآی داریم که بیماران شهرستان قاین و غیر اورژانسی حتی از مرکز استان نیز به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بیماران شهرستان‌های سرایان و فردوس نیز تا زمان تجهیز این شهرستان‌ها به دستگاه ام‌ارآی می‌توانند از دستگاه ام‌ارآی بیمارستان قاین استفاده کنند.

پیگیری نصب دستگاه ام‌ارآی برای بیمارستانهای فردوس و طبس

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای شهرستان‌های غرب استان از سال ۱۳۹۷ مبالغی با کمک خیران جمع آوری و قرار بود دستگاه ام‌ارآی برای بیمارستان فردوس نصب شود و علی‌رغم این‌که مکان در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس آماده است اما دستگاه ام‌ارآی هنوز نصب نشده است.

اسماعیلی عنوان کرد: برای بیمارستان طبس نیز پیگیری هایی انجام شده و ساختمان محل نصب دستگاه ام‌ارآی در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش دستگاه ام‌ارآی در مرکز استان نیز از بخش خصوصی درخواست‌هایی داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیش‌بینی می‌شود طی ۶ ماه آینده برای شهرستان‌های فردوس و طبس دستگاه ام‌ار‌آی نصب شود.

اسماعیلی افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی درستی که با درخواست‌های درست و بجا، افزایش سطح سواد جامعه و حذف درخواست‌های القایی انجام شود بتوانیم خدمات خوبی با سرعت و بدون ترافیک برای بیمارانی که نیاز واقعی به انجام ام‌ارآی دارند انجام دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

دستگیری باند سقط جنین در بیرجند/۴

یک باند سقط جنین توسط سازمان اطلاعات سپاه در بیرجند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی افراد سودجویی که دارو ها‌ی غیر مجاز را با ۲۰ برابر قیمت به مردم می‌فروختند؛ فاقد هر گونه سواد پزشکی و تخصص در این زمینه  بودند و تاکنون به انجام چندین مورد سقط جنین اعتراف کردند و به عوارض خطرناک و جبرنا ناپذیر این داروها اذعان دارند.

این افراد با تبلیغ در صفحات اینستاگرامی به نام پزشکان قلابی، اقدام به تجویز دارو‌های سقط جنین می‌کردند و حتی برای باور پذیر کردن تبلیغات خود از شگرد‌های مختلفی استفاده می‌کردند.

در قانون جوانی جمعیت، مجازات‌های سقط جنین، فروش دارو و تبلیغ در این زمنیه تشدید شده است.آژیر خطر پیری موجب شد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب برسد، بر اساس ماده ۵۶ این قانون سقط جنین ممنوع است و مجازات‌هایی در این زمینه  برای آن پیش بینی شده، اما هستند افراد سودجو و پزشک نما‌هایی که حاضرند به خاطر منافع مالی دست به این عمل غیر قانونی بزنند که در روز‌های اخیر سازمان اطلاعات سپاه یک باند سه نفره سقط جنین را در شهر بیرجند شناسایی و دستگیر کرد.

 

 

 

 

جریمه ۶۶۷ میلیونی متهم قاچاق سوخت در نهبندان/۴

متهم قاچاق سوخت در نهبندان ۶۶۷ میلیون جریمه شد .

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ماموران ایست و بازرسی سهلجریمه ۶۶۷ میلیونی متهم قاچاق سوخت در نهبندان  آباد شهرستان نهبندان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده که پس از توقف  بازرسی‌های لازم از آن انجام گرفت.

وی افزود: قبل از بازرسی راننده اقدام به پاره کردن مشک حاوی ۸۰۰ لیتر گازوییل قاچاق داخل خودرو نموده،  لذا ماموران گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نهبندان ارسال کردند.

حسن پور افزود : شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات  موجود در پرونده،  وی را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز  به پرداخت مبلغ ۴۴۴ میلیون و ۹۲۹ هزارریال جزای نقدی و از حیث سوخت هدر رفته مبلغ ۲۲۲ میلیون و ۴۶۴ هزار ریال به جریمه وی اضافه گردید.

عضو شورای قضائی استان گفت: به موجب مقررات قانونی هر شخص که مرتکب تخلف حمل یا نگهداری کالا‌های قاچاق یارانه‌ای شود علاوه بر ضبط کالا معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا جریمه نقدی می‌گردد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*