حوداث/ سرقت گوشی به سفارش مالخر/سرقت گازوئیل از لوله اصلی شرکت نفت

سرقت گوشی به سفارش مالخر

 سارق سابقه‌دار که تازه از زندان آزاد شده بود به پیشنهاد یک خریدار اموال مسروقه گوشی‌های مدل بالا سرقت می‌کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل دختر جوانی در تماس با پلیس از سرقت گوشی تلفن همراهش توسط راکبین یک موتورسیکلت خبر داد. به‌دنبال اعلام خبر سرقت، تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی سرقت‌ها دو پسر جوان سوار بر موتورسیکلت در خیابان پرسه زده و گوشی‌های تلفن همراه را از عابران یا راننده‌ها در پشت چراغ قرمز به سرقت می‌بردند.
شناسایی سارقان
در بازبینی دوربین‌های محل گوشی قاپی، مأموران موفق شدند تصاویر متهمان را به‌دست بیاورند. یکی از متهمان به نام امین از مجرمان سابقه دار بود که سال گذشته پس از آزادی، سرقت‌هایش را دوباره از سر گرفته بود و با تشکیل باندی دو نفره، گوشی قاپی می‌کرد.
با دستگیری متهم ۲۰ ساله و همدستش، آنها به گوشی قاپی‌های سریالی اعتراف کردند.
امین گفت: پس از آزادی از زندان برای اینکه باید رد مال شاکی‌های قبلی‌ام را پرداخت می‌کردم تصمیم گرفتم دوباره سرقت کنم. یک روز که به پاتوق مصرف مواد رفته بودم، پژمان که صاحب پاتوق بود پیشنهاد داد که برای او گوشی سرقت کنم تا آنها را با مبالغی بالاتر از مالخرهای دیگر از من بخرد. به پیشنهاد پژمان به همراه یکی از هم پاتوقی‌هایم باندی را تشکیل دادیم و سرقت‌ها را آغاز کردیم. طبق سفارش پژمان، ما فقط گوشی‌های آیفون و سامسونگ مدل بالا را سرقت می‌کردیم. ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد و باتوجه به خلوتی خیابان پرسه می‌زدیم و با مشاهده سوژه مناسب، سرقت را انجام می‌دادیم. شگرد دیگرمان این بود که پشت چراغ قرمز، راننده‌هایی که در حال صحبت با تلفن همراه بودند را شناسایی کرده و در چشم برهم زدنی گوشی‌های آنها را می‌قاپیدیم. گاهی اوقات در روز ۵ گوشی سرقت می‌کردیم و آنها را به پژمان تحویل می‌دادیم. باتوجه به مدل گوشی‌ها از یک تا ۷ میلیون تومان آنها را به پژمان می‌فروختیم.
دستگیری مالخر
با اعتراف امین، تحقیقات برای دستگیری پژمان آغاز و کارآگاهان پلیس موفق به دستگیری مرد جوان در پاتوقش شدند. در بازرسی از مخفیگاهش بیش از ۲۰۰ گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
پژمان در تحقیقات گفت: از آنجایی که مدتی بود با یکی از اتباع بیگانه آشنا شده بودم او گوشی‌های سرقتی را با مبلغی مناسب از من خریداری می‌کرد و به خارج از کشور به‌صورت قاچاقی انتقال می‌داد، تصمیم گرفتم طبق خواسته او گوشی سرقتی بخرم. بعد از آن گوشی‌ها را دو میلیون تومان گرانتر به خریدار می‌فروختم و او هم گوشی‌ها را به خارج از کشور انتقال می‌داد.
با اعتراف پژمان، مرد جوانی که گوشی‌های سرقتی را از او خریداری می‌کرد نیز شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات در رابطه با شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

سرقت گازوئیل از لوله اصلی شرکت نفت

۶ مرد تبهکار با حفر یازده متری زمین از خط لوله انتقال سوخت شرکت نفت در بندرعباس ۳۰ هزار لیتر گازوئیل سرقت کردند.
به گزارش «ایران»، چندی قبل مأموران پلیس بندرعباس در جریان سرقت یک باند از خط لوله انتقال گازوئیل قرار گرفتند. مأموران پلیس آگاهی بندرعباس با انجام اقدامات فنی و پلیسی، محل حفر زمین و سرقت از خط لوله را واقع در روستای پشته ایسین شناسایی کردند.
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان در این باره گفت: در پی مصوبه شورای تأمین مبنی بر رسیدگی و پیگیری جدی حفاری خط لوله انتقال سوخت شرکت نفت استان هرمزگان مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس با مدیریت و نظارت مستقیم فرمانده انتظامی شهرستان قرار گرفت. پس از انجام تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی متوالی و تحت نظر قرار دادن عوامل دست‌اندرکار و مجرمانی که مشارکت داشته‌اند و پس از شناسایی محل، مأموران با تشکیل چندین تیم عملیاتی و با هماهنگی قضایی، پس از ورود به محل دپوی سوخت قاچاق دو نفر از متهمان را که در حال انجام سوخت‌گیری بودند، دستگیر کردند. همچنین مشخص شد متهمان به طرز ماهرانه با حفر زمین به طول ۱۱ متر یک لوله را به خط لوله اصلی انتقال سوخت شرکت نفت متصل کرده و در حال تخلیه سوخت از نوع گازوئیل هستند که پس از هماهنگی‌های مربوطه ۶ متهم دستگیر و نسبت به انتقال سوخت مکشوفه به مقدار ۳۰ هزار لیتر توسط سوخت‌رسان شرکت نفت اقدام شد. شناسایی و دستگیری سایر متهمان و میزان سوخت‌های سرقت و قاچاق شده‌ به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

 

 

کشف نوزاد رهاشده دیگر این‌بار در مقابل شیرخوارگاه آمنه

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، آخرین جزئیات کشف نوزاد رها شده در مقابل شیرخوارگاه آمنه را توضیح داد.

به گزارش تسنیم، محمد نصیری؛ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره صحت و سقم خبر رها شدن نوزادی چندروزه در محدوده خیابان ونک در مقابل شیرخوارگاه آمنه اظهار: بله این مطلب، صحت دارد و در روز پنجشنبه این نوزاد رها شده است.

وی توضیح داد: روز پنجشنبه هفته گذشته از طریق گریه‌های این نوزاد در مقابل شیرخوارگاه آمنه، یکی از شهروندان مطلع می‌شود که پس از آن و از طریق اورژانس این موضوع پیگیری می‌شود.

نصیری گفت: این نوزاد در مقابل شیرخوارگاه آمنه رها شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره جنسیت این نوزاد نیز تصریح کرد:‌ این نوزاد دختر بوده و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران تحت فرآیند درمانی قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*