حوادث/ شرط‌بندی برای سرقت از خانه خانم دکتر/ دستگیری ۱۹ عضو یک شرکت هرمی در مشهد/ مرگ دانشجوی ریاضی در سقوط از طبقه هشتم/

شرط‌بندی برای سرقت از خانه خانم دکتر

مباشر معتاد خانم دکتر برای شرط‌بندی با دوستانش، نقشه سرقت از خانه ویلایی او را طراحی کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» مدتی قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت خانه‌اش خبر داد: من و همسرم هر دو دکتر هستیم و وضع مالی خوبی داریم. برای انجام کارهای مالی و ملکی، مرد جوانی را به‌عنوان مباشر استخدام کردیم. همسرم برای انجام کاری به خارج از کشور رفته بود و روز حادثه از مباشرم خواستم برای انجام یک سری کارهای اداری به دنبالم بیاید تا به دماوند برویم. خانه‌ام در غرب تهران است و ساعتی پس از این تماس، بهنام، مباشرم به مقابل خانه‌مان آمد و من سوار خودرواش شده و راهی دماوند شدیم اما وقتی چند ساعت بعد به تهران رسیدیم، از دیدن خانه بهم ریخته و سرقت طلاها و وسایل با ارزش خانه شوکه شدم. با شکایت خانم دکتر، تحقیقات برای رسیدگی به این موضوع آغاز شد و مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته خانه شاکی پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد که دقایقی بعد از خروج خانم دکتر و مباشرش از خانه دو مرد که داخل خودرویی در انتظار بودند وارد ساختمان شده و سرقت را انجام داده‌اند.
گرچه سارقان صورت‌هایشان را پوشانده بودند، اما باتوجه به اینکه آنها در کمین زن جوان بوده و خانه‌اش را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفته بودند، این احتمال مطرح شد که سرقت کار یک آشنا باشد. بنابراین تحقیقات آغاز شد و در نخستین گام بهنام برای تحقیق و بازجویی به اداره آگاهی رفت.
وی در تحقیقات اولیه، زمانی که در مقابل مدارک پلیسی قرار گرفت خیلی زود لب به اعتراف گشود و گفت: من فوق لیسانس دارم و کار و زندگی خوبی داشتم تا اینکه یکی از دوستانم مرا با قمار و شرط‌بندی آشنا کرد و من معتاد شدم کم کم اعتیاد به قمار و کراک مرا بدبخت کرد کارم را از دست دادم و حتی خانه‌ام را فروختم.
او ادامه داد: یکی از آشناهایم وقتی وضع مرا دید خانم دکتر را به من معرفی کرد. قرار بود مباشرش باشم اما یک شب پای میز قمار بودم که برای دوستانم تعریف کردم برای خانمی کار می‌کنم که وضع مالی خوبی دارد. همین حرف باعث شد که دوستم سهیل پیشنهاد سرقت را مطرح کند. او گفت شما عرضه سرقت ندارید بعد هم سر سرقت شرط بستیم.
قرار شد من چند روز قبل از سرقت، کلید یدکی خانه را بسازم و منتظر فرصتی بودم تا خانم دکتر از من بخواهد که او را بیرون ببرم. زمانی که تماس گرفت و خواست باهم به دماوند برویم، سریع به همدستانم خبر دادم و آنها که زودتر از من به محل رسیده بودند پس از اینکه ما خانه را ترک کردیم، با کلید وارد شده و سرقت را انجام دادند.
با دستگیری بهنام، دو همدست او نیز بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنان، مقداری از اموال سرقتی کشف شد و مقداری از وسایل نیز توسط سارقان فروخته شده بود که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

مرگ دانشجوی ریاضی در سقوط از طبقه هشتم

سقوط مرگبار پسر دانشجو از طبقه هشتم خوابگاه پرونده تازه ای مقابل بازپرس جنایی پایتخت گشود.
به گزارش  «ایران»، ساعت ۸:۳۰  شامگاه ۸خرداد سقوط مرگبار پسر جوانی از طبقه هشتم ساختمان خوابگاهی در یکی از خیابان‌های ولیعصر به بازپرس محمدحسین زارعی اعلام شد.
به دنبال اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل که یکی از خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر بود، شدند. با حضور در محل با جسد پسر ۲۰ساله مواجه شدند که از طبقه هشتم ساختمان ۱۰طبقه خوابگاه به پایین سقوط کرده بود. پسر جوان دانشجوی رشته ریاضیات و ساکن شهرستان بوده که پس از باز شدن دانشگاه‌ها در خوابگاه ساکن شده بود. به گفته دوستانش، وی در  فروردین امسال، یک‌بار تصمیم داشته خود را به پایین پرتاب کند اما دوستانش جلوی او را گرفته بودند و بعد از آن تحت درمان مشاورین دانشگاه و پزشکان بوده است.
شب حادثه نیز وی به کنار پنجره رفته بوده که دوستانش به او متذکر می‌‌شوند مراقب باشد، اما لحظاتی بعد با شنیدن صدایی مهیب، وارد اتاق او شده و دریافتند پسر جوان از پنجره نورگیر به حیاط خلوت افتاده است.
جسد برای معاینات به پزشکی قانونی منتقل شد و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات ادامه دارد.

دستگیری ۱۹ عضو یک شرکت هرمی در مشهد

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری ۱۹ عضو یک شرکت هرمی در محدوده بلوار توس مشهد خبر داد.

                                                   دستگیری ۱۹ عضو یک شرکت هرمی در مشهد                                       به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد شفیع‌زاده در این خصوص اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در اقدامی اطلاعاتی به سرنخ‌هایی دست یافتند که حکایت از وسوسه و فریب جوانان ساده‌لوح با وعده کسب در آمد طلایی از راه عضویت در یک شرکت هرمی داشت.

وی افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود با شناسایی محل برگزاری جلسات این شرکت هرمی که ساختمانی در محدوده بلوار توس مشهد بود، دریافتند ۱۹ جوان فریب خورده از مازندران، خوزستان، سبزوار، لرستان، زنجان، بروجرد، شیراز، آبادان، ماهشهر، زاهدان و همدان به خراسان و مشهد آمده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی ساختمان مذکور را با هماهنگی مقام قضائی پلمپ و ۱۹ جوان را دستگیر کردند. برابر بررسی‌های اولیه پرونده سرشاخه اصلی این شرکت هرمی با مجموعه‌گیری از طعمه‌های خود مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اخذ می‌کرده است.

شفیع‌زاده گفت: متهمان پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد معرفی شده‌اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

 

 

داماد وزیر سابق در پرونده فساد ۳۶ میلیون دلاری

طبق حکم قطعی دادگاه، شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۲ تهران (اقتصادی) مکلف است سریعاً نسبت به اتخاذ تصمیم شایسته قانونی در ارتباط با موضوع اتهامی ۳ فرد پیرامون پرداخت تسهیلات ۳۶ میلیون دلاری در بانک پارسیان اقدام کند.

                                                   داماد وزیر سابق در پرونده فساد ۳۶ میلیون دلاری                                       ‌به گزارش فارس، ‌خبر تبرئه شدن علی دیواندری، مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان ‌طبق حکم شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی و قضاوت اسدالله مسعودی مقام، روز گذشته منتشر شد.

‌‌در حکم صادره شده از سوی دادگاه مذکور، بیان شده است که با پرونده‌سازی سه نفر که یکی از آنها ابر بدهکار بانکی و دیگری داماد یکی از وزرای دولت قبل است، این فساد حادث شده است.

دادگاه در بخشی از حکم مذکور تاکید می‌کند: «شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۲ تهران (اقتصادی) مکلف است سریعاً نسبت به اتخاذ تصمیم شایسته قانونی در ارتباط با موضوع اتهامی این ۳ نفر پیرامون پرداخت تسهیلات ۳۶ میلیون دلاری در بانک پارسیان اقدام نماید».

این سه نفر از شیوه‌ها و اهرم‌های غیرقانونی و نامشروع برای فرار از قانون و برداشت از بیت‌المال بهره جسته‌اند و دستِ کم در یک فقره، ۳۶ میلیون دلار از منابع بانک پارسیان را به یغما برده‌اند و در زمانی که علی دیواندری در فرایند تحقیقات و رسیدگی قضایی می‌کوشید که ‌اثبات کند بدهکاران باید منابع بانک را برگردانند، با توسل به اهرم‌های قدرت و ثروت که در اختیار داشتند، دست به پرونده‌سازی ‌علیه وی زده‌اند.

د‌ر این راستا، دادگاه ‌تمهیدات لازم برای بازپسگیری دارایی‌های به غارت رفته مردم در بانک‌های پارسیان و ملت را مد نظر قرار داده است و به منظور برخورد قاطع با غارتگران بیت المال و خیانتکاران به کشور در دوران تحریم‌ها‌ از دادسرای عمومی و انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خواسته و آنرا مکلف به رسیدگی و اتخاذ تصمیم سریع نسبت به موضوع اتهام این سه نفر ‌کرده است.

 

 

 

 

 

 

شلیک مرگبار مقابل چشمان مردم

تیراندازی دو موتورسوار در محمدیه قزوین منجر به مرگ راننده و سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ شد.
به گزارش «ایران»، این حادثه عصر روز یکشنبه هشتم خردادماه، در کمربندی شرقی محمدیه قزوین رخ داد. به گفته شاهدان عینی یک خودروی پژو ۴۰۵ مقابل یک مکانیکی پارک شده و دو نفر در آن بودند که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت کنار خودرو توقف کرد و راکب موتورسیکلت به سمت خودرو رفت لحظاتی بعد مشاجره لفظی بین او و دو سرنشین خودرو در گرفت و در نهایت مرد موتورسوار با سلاح کمری به سمت یکی از سرنشینان خودرو شلیک کرد و او را کشت. در ادامه سرنشین دیگر خودرو که قصد فرار داشت از خودرو پیاده شد اما از ناحیه پا هدف گلوله مرد مهاجم قرار گرفت و ثانیه‌ای بعد هم ضارب با شلیک گلوله‌ای به سرش جان او را گرفت. در نهایت هم مرد مسلح، در کمال خونسردی با همدستش متواری شد. دقایقی بعد کارآگاهان پلیس جنایی استان با حضور در محل جنایت و بررسی‌های اولیه، تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل‌ها آغاز کردند. به گفته کارآگاهان شواهد حاکی از آن است که ضارب با انگیزه شخصی دست به این جنایت زده است.
قاضی مصطفی کرمی‌راد دادستان عمومی و انقلاب محمدیه در این باره گفت: با اعلام وقوع این جنایت بلافاصله مسئولان قضایی و مأموران پلیس در محل وقوع جرم حاضر شدند و در بررسی صحنه و خودروی مقتولان یک قبضه سلاح گرم و یک اسلحه قلابی از نوع پلاستیکی کشف کردند. براساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، انگیزه این جنایت، خصومت و عداوت شخصی بوده و شناسایی قاتل و همدست او به‌صورت ویژه در دستور کار مقامات قضایی و کارآگاهان پلیس قرار دارد و تمامی دستورات قضایی لازم نیز در این رابطه صادر شده است. این مقام قضایی همچنین با بیان اینکه، پرونده قضایی این جنایت هولناک به‌صورت ویژه تحت بررسی قرار دارد و روند رسیدگی به اطلاع عموم خواهد رسید، به شهروندان توصیه کرد: در این خصوص از اظهارنظرهای خلاف واقع پرهیز کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*