حوادث/

بازداشت شبکه فساد تعدادی از کارکنان دولت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی از دستگیری مدیر سابق و شماری از کارکنان یک دستگاه‌ اجرایی استان خبر داد و گفت: این پرونده نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی از دستگیری مدیر سابق و شماری از کارکنان یک دستگاه‌ اجرایی استان خبر داد و گفت: این پرونده نیاز به بررسی بیشتر دارد.
سیدجواد ایلالی روز پنجشنبه با بیان اینکه این افراد به اتهام ارتکاب جرائم مالی دستگیر شدند اظهار داشت: این مدیر خاطی به موجب گزارش مراجع نظارتی و در نتیجه تحقیقات و بررسی های اولیه، مرتکب جرائم مالی و سوء استفاده از بیت المال شده بود که با توجه به مستندات ارائه شده تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و دستگیر شد.
وی گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و مراتب در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مطرح در حال رسیدگی است.
ایلالی با تأکید بر ضرورت صیانت از حقوق عامه و حفاظت از بیت المال به عنوان رسالت ذاتی دستگاه قضایی به متعرضان به بیت المال هشدار داد و اظهار داشت: در شرایط خاص و ویژه ای قرار داریم و معیشت مردم و حوزه مسائل اقتصادی از اهمیتی خاص برخوردار است بر این اساس اجازه نمی دهیم عده ای با سوءاستفاده از جایگاه خود هم قانون را زیرپا بگذارند و هم برای نظام و حاکمیت هزینه تولید و تحمیل کنند و از طرف دیگر با فرصت طلبی، منافع شخصی را به حقوق دیگران ترجیح دهند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد افزود: نوع و ماهیت اتهامات انتسابی به متهم مزبور و دیگر ابعاد مختلف این پرونده و نیز شناسایی دیگر ایادی احتمالی مرتبط با این موضوع در دست بررسی است و اخبار تکمیلی با ذکر جزییات، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

انتقام از دختر پولدار بعد از شنیدن پاسخ منفی

مدتی قبل گزارش سرقت دلار و یوروهای دختر جوانی به پلیس اعلام شد و به دنبال این گزارش، تحقیقات برای دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

به گزارش ایران مدتی قبل گزارش سرقت دلار و یوروهای دختر جوانی به پلیس اعلام شد و به دنبال این گزارش، تحقیقات برای دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

دختر جوان در تحقیقات گفت: من نقاش هستم و آثارم را در اینستاگرام و نمایشگاه‌های مختلف به معرض نمایش می‌گذارم. از مدتی قبل تصمیم گرفتم برای آموزش و تحصیل در دانشگاهی معتبر به اروپا بروم. روز حادثه نخست به سفارت و بعد از آن هم به صرافی رفته و دلار و یورو خریدم، اما هنوز از صرافی فاصله زیادی نگرفته بودم که موتورسواری دو ترک به من نزدیک شد و زمانی که در پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم، یکی از آنها در خودرو را باز کرد و کیفم را به سرقت برد.

سارقان اجیر شده

با شکایت دختر نقاش، تحقیقات برای شناسایی موتورسواران سارق آغاز شد و کارآگاهان پلیس به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. در بازبینی دوربین‌ها تصویر متهمان به دست آمد. زمانی که تصاویر سارقان با آلبوم متهمان اداره آگاهی تطبیق داده شد، هویت دو متهم جوان به دست آمد. حمید و محسن، از سارقان کیف‌قاپ بودند که چند روز قبل از سرقت، از زندان آزاد شده بودند. در نهایت دو متهم جوان دستگیر شدند. در تحقیقات اولیه متهمان به سرقت دلار و یوروهای دختر نقاش اعتراف کردند: ما این دختر را نمی‌شناختیم، بعد از آزادی از زندان، یکی از دوستانم به سراغ‌مان آمد و گفت دوستش در جست‌وجوی دو سارق حرفه‌ای است و پول خوبی هم می‌دهد.

آنها ادامه دادند: ما که تازه از زندان آزاد شده بودیم و وضع مالی خوبی نداشتیم، پیشنهاد را قبول کردیم. مشخصات مالباخته را فردی به نام سامان که ما را اجیر کرده بود، داد. حتی ساعت خروج از خانه و محل زندگی‌اش را هم به ما داد. ما دختر جوان را تعقیب کردیم و بعد از خروج از صرافی، کیف او را در فرصتی مناسب به سرقت بردیم. سامان بیشتر به دنبال مدارک و پاسپورت دختر جوان بود و پول خوبی هم از این سرقت به ما داد.

خواستگار کینه‌جو

با اعتراف دو سارق جوان، سامان بازداشت شد و در رابطه با نقشه سرقت گفت: با شقایق در اینستاگرام آشنا شدم. وقتی متوجه شدم وضع مالی خوبی دارد، به دروغ خودم را دانشجوی دکتری و از خانواده‌ای ثروتمند معرفی کردم. هر روز یک خودرو کرایه می‌کردم و به سر قرار می‌رفتم و لباس‌هایم را هم از دوستم که خشکشویی داشت، می‌گرفتم. همه چیز خوب پیش می‌رفت و او هم به من علاقه‌مند شده بود. می‌خواستم با شقایق ازدواج کنم و به خارج از کشور بروم.

او ادامه داد: اما از بخت بد، یکی از دوستان مشترک‌مان راز دروغ‌های مرا برملا کرد. وقتی شقایق واقعیت را از من پرسید، به او گفتم دروغ گفته‌ام و کارمند ساده یک شرکت هستم و خانواده‌ام هم نه تنها پولدار نیستند بلکه از خانواده‌های فقیر هستیم. فکر می‌کردم شقایق آنقدر عاشقم باشد که از ازدواج منصرف نشود اما تصورم اشتباه بود. او به محض اطلاع از این موضوع، به من جواب رد داد و قطع رابطه کرد و همین مسأله برایم کینه شد. از طریق دوست مشترک‌مان مطلع شدم او قصد دارد برای سفر به اروپا دلار و یورو بخرد به همین دلیل دو سارق اجیر کردم و نقشه سرقت کیفش را کشیدم. البته هدف من بیشتر این بود که مدارکش را سرقت کنم تا نتواند به خارج از کشور برود و انتقام سنگینی از او بگیرم.با اعتراف متهم، تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

 

 

کشته‌های حادثه گروگان‌گیری ایلام به ۶ نفر رسید

تعداد کشته‌شدگان حادثه گروگان‌گیری ایلام به ۶ نفر رسید.

 کشته‌های حادثه گروگان‌گیری ایلام به ۶ نفر رسید به گزارش مهر، سعید رستمی یکی دیگر از افرادی که در حادثه گروگان‌ گیری بنیاد مستضعفان ایلام زخمی شده بود به علت شدت جراحات دار فانی را وداع گفت.

پیش از این ۵ نفر از کارکنان این اداره کل جان خود را حادثه گروگان‌گیری از دست داده بودند.

شیوا محمدی، ناهید روشنی، ساسان ملک زاده، میلاد فتاحی، سعید رستمی و نجف رستمی ۶ نفری هستند که در این حادثه کشته شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

کلاهبرداری ۵۰ میلیارد تومانی در فضای مجازی/

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور از انهدام باند کلاهبرداری در فضای مجازی با ترفند دعانویسی و رمالی خبر داد.

 کلاهبرداری ۵۰ میلیارد تومانی در فضای مجازی به گزارش تابناک، سرهنگ مصطفی نوروزی گفت: در پی وصول پرونده‌ها و گزارشات متعدد به یکی از واحد‌های پلیس فتا پیرامون کلاهبرداری در قالب دعا نویسی، رمالی، سحر و جادو در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا قرار گرفت.

او می گوید: متهمان پرونده با شگرد بارگذاری پست‌ها و مطالبی با مضمون فالگیری، دعانویسی، فروش مهره مار و … اقدام به فریب شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کردند و به منظور جلب اعتماد کاربران اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی‌های ساکن خارج از کشور می‌کردند.

به گفته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت ۲ نفر از عوامل و متهمان اصلی پرونده با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

او گفت: مجرمان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در راستای جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری استفاده می کردند، مردم به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده با مضمون دعا نویسی، رمالی، سحر و جادو توجه نکنند؛ چرا که تمامی این فعالیت‌های مجرمانه صرفاً با انگیزه کسب مال نامشروع و کلاهبرداری از هموطنان صورت می‌پذیرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*