حوادث/ اعترافات قاتل دو طلبه گنبدی :به خاطر خصومت شخصی آنها را کشتم/ حمله گرگ‌ها به «هشجین» خلخال مدارس را تعطیل کرد/ادعای مرد میانسال در دادگاه : می خواستم پسرم را بترسانم/

اعترافات قاتل دو طلبه گنبدی :

به خاطر خصومت شخصی آنها را کشتم

عاملان قتل دو طلبه گنبدی در حالی پس از ۲۵ روز دستگیر شدند که قاتل اصلی اختلافات شخصی را انگیزه این جنایت‌ها اعلام کرده است.
حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در تشریح این پرونده گفت: شامگاه شنبه ۱۳ فروردین پس از اعلام خبر قتل دو روحانی اهل سنت به نام‌های «پژمان» و «خوجه» در حوزه علمیه محله چای‌بوئین گنبد کاووس با سلاح گرم پرونده این قتل «به صورت ویژه» تحت رسیدگی قرار گرفت. با شروع تحقیقات پلیسی، اطلاعاتی و امنیتی قاتلان این دو روحانی در گنبد کاووس دستگیر شدند. متهم اصلی در بازجویی‌ها «اختلافات شخصی» را انگیزه اصلی قتل عنوان کرده است.
وی  با بیان اینکه قاتل و همدست او و فردی که از ماجرای این قتل‌ها خبر داشت نیز دستگیر شده‌اند، افزود: متهم اقرار کرده است به علت اختلافات شخصی، پس از تهیه اسلحه، اقدام به قتل دو روحانی گنبدی کرده است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان با تأکید بر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این قتل‌ها هیچ انگیزه خارجی یا ارتباط به گروه‌های تروریستی ندارد، خاطرنشان کرد: هم مقتولان و هم سه نفری که دستگیر شده‌اند، از اهل سنت گنبدکاووس هستند.
آسیابی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهم، چهار قبضه سلاح جنگی کشف شده است، ادامه داد: پرونده در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس به‌صورت ویژه در حال رسیدگی است.
سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی کشور نیز در این باره گفت: در تاریخ سیزدهم فروردین ماه امسال خبر قتل دو طلبه اهل سنت در محله چای بوئین گنبد کاووس به پلیس اطلاع داده شد که در جریان آن پلیس وارد عمل شد و با وجود پیچیدگی‌های حادثه، در نتیجه اقدام هماهنگ اطلاعاتی و عملیاتی پلیس عوامل این جنایت روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه شناسایی و دستگیرشدند و از آنان سلاح به کار رفته در قتل نیز کشف و ضبط شد.
براساس اعلام سایت پلیس، رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه عامل اصلی قتل و دو همدست وی دستگیر شده‌اند، گفت: ضارب علت قتل را خصومت شخصی اعلام کرد با این حال تحقیقات از متهمان پرونده در جریان است.
ادعای مرد میانسال در دادگاه :

می خواستم پسرم را بترسانم

مرد میانسال که به خاطر اختلاف با پسر جوانش او را به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از آذر سال ۹۸ با کشف جسد پسر جوانی در منطقه پردیس رودهن آغاز شد. پس از آن مأموران به محل اعزام شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول از ناحیه گردن با چاقو مجروح شده و بر اثر شدت جراحت وارده فوت کرده است. در ادامه جسد مقتول به دستور قاضی کشیک به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کار قرار دادند.
در نخستین گام مأموران با شناسایی هویت مقتول که محسن نام داشت به سراغ خانواده‌اش در منطقه شرق تهران رفتند اما آنها عنوان کردند از چند روز قبل پسرشان به مسافرت رفته و از او خبری نداشتند. با این حال مأموران که به حرف‌های ضد‌ونقیض پدر خانواده مشکوک شده بودند او را زیر نظر گرفتند و با ردیابی تلفن همراه او متوجه شدند که در زمان وقوع قتل، وی در همان منطقه کشف جسد حضور داشته است؛ ضمن اینکه در تحقیقات بیشتر، پیدا شدن آثار خون روی یکی از لباس‌های پدر مقتول، کارآگاهان را به کشف راز این جنایت نزدیک‌تر کرد.
به این ترتیب پدر مقتول دوباره احضار شد و وقتی دربرابر مستندات و شواهد قرار گرفت درنهایت لب به اعتراف گشود و گفت: از مدت‌ها قبل بر سر مسائل مختلف با پسرم اختلاف داشتم. او کارهایی می‌کرد که آبروی خودش و خانواده را به خطر می‌انداخت. روز حادثه برای صحبت و حل این اختلافات با پسرم سوار ماشین شدیم و به سمت رودهن حرکت کردیم. یک ساعتی با او صحبت کردم اما زیر بار نمی‌رفت و حرف‌هایش را تکرار می‌کرد تا اینکه بین راه پیاده شدیم و به رستورانی رفتیم و با هم ناهار خوردیم.
وی افزود: پس از آن دوباره سوار ماشین شدیم اما بازهم بحث‌مان شروع شد. هر چقدر تلاش کردم تا او را مجاب کنم که اشتباه می‌کند و مسیر زندگی‌اش را درست کند توجهی نمی‌کرد تا اینکه در محدوده پردیس، محسن شروع به داد‌ و بیداد کرد و به نشانه اعتراض از ماشین پیاده شد و من هم برای ادب کردن و ترساندنش چاقویی را برداشتم و به سمتش رفتم که محسن به جای اینکه بترسد شروع به پرخاشگری کرد و من هم که عصبانی شده بودم در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با چاقو ضربه‌ای به او زدم که به گردنش خورد و پسرم روی زمین افتاد.
متهم در حالی که سرش را به پایین انداخته بود، گفت: تا به خودم آمدم، دیدم محسن از شدت خونریزی جان باخته و من هم از ترسم بلافاصله سوار خودروام شدم و فرار کردم و در وسط راه چاقو را از پنجره به بیرون پرتاب کردم و به خانه برگشتم.
بعد از اعترافات پدر مقتول، وی به همراه مأموران به محل جنایت رفت و بازسازی صحنه انجام شد.
پس از اعترافات متهم، بازسازی صحنه و نظریه پزشکی قانونی و تکمیل تحقیقات پرونده، متهم با کیفرخواست قتل عمد به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح روز گذشته در برابر قضات از خودش دفاع کرد.
در ابتدای این جلسه مادر مقتول به‌عنوان ولی‌ دم از مجازات شوهرش صرفه‌نظر کرد و گفت: من شکایتی از شوهرم ندارم. در ادامه متهم که با قید وثیقه آزاد بود، به جایگاه رفت و گفت: هیچ پدری راضی به مرگ پسرش نیست. آن روز به واقع قصدی برای کشتن پسرم نداشتم و فقط می‌خواستم او را ادب کنم. فکر می‌کردم محسن با دیدن چاقو و عصبانیت من کوتاه می‌آید و می‌ترسد اما وقتی به سمتش رفتم او عصبانی‌تر شد و یک مشت به صورتم کوبید و کاری کرد که در یک لحظه کنترلم را از دست دادم.
وی در ادامه افزود: حالا، هم پسرم را از دست داده‌ام و هم جلوی همسرم سرافکنده و بشدت هم پشیمانم. من در این مدت سه بار خودکشی کردم اما زنده ماندم حالا از قضات می‌خواهم تا در صدور حکم شرایط من را در نظر داشته باشند که عمدی در کارم نبود.

ورود گرگ‌های گرسنه به شهر هشجین خلخال باعث ترس و وحشت ساکنان و تعطیلی مدارس این شهر تا آخر هفته شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ۱۰روز قبل بود که خبر حمله دو گرگ گرسنه به یک خانم معلم و یک زن روستایی در دو منطقه از شهر هشجین به اورژانس و پلیس اعلام شد. خانم معلم ۳۴ساله که صبح زود عازم محل کار خود بود در مقابل مسجد جامع شهر، یک قلاده گرگ با سرعت به او حمله‌ور شده و از ناحیه سر، صورت و پاها و گردن صدماتی به این معلم وارد کرده است.
دومین مصدوم نیز خانمی ۷۳ساله به نام طوبی بود که هنگام غذا دادن به اردک‌ها در کوچه همجوار محله شیخ قریشی مورد حمله قرار گرفت. وی نیز اظهار داشت گرگ در یک لحظه به من حمله و دهان و گردن مرا زخمی کرد که در آن لحظه با روسری، دور گردن گرگ را فشار دادم و درنهایت گردنم را رها و سپس دست‌هایم را زخمی کرد و با داد و فریاد اهالی، متواری شد.
پس از این دو حادثه دستور استقرار دو تیم حفاظت محیط‌ زیست در حاشیه شهر هشجین در مناطق مسکونی، باغی و مناطق همجوار با روستاهای اطراف صادر و قرار شد ضمن هماهنگی‌ با محیط‌ زیست استان اردبیل و با هدف حفظ جان شهروندان، تیم‌های عملیاتی محیط‌ زیست شهرستان خلخال در منطقه به گشت بپردازند تا از خطرات و حوادث احتمالی و حمله مجدد حیات وحش و مخصوصاً گرگ به شهروندان جلوگیری نمایند. اما با وجود این مراقبت‌ها روز گذشته حضور دوباره گرگ‌ها به هشجین باعث ترس و وحشت ساکنان شد. درهمین رابطه سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال گفت: در پی مشاهده شدن چند قلاده گرگ در شهر هشجین اردبیل، مدارس این شهر تا پایان هفته غیرحضوری شد.
وی در ادامه افزود: این تصمیم با حضور مسئولان در راستای محافظت از دانش‌آموزان و با هدف مقابله و کنترل این حیوانات گرفته شده است، چراکه هفته قبل دو گرگ چند شهروند هشجینی را زخمی کرده بودند.
فرماندار خلخال تصریح کرد: با هدف حفظ جان شهروندان، تیم‌های عملیاتی محیط‌ زیست شهرستان خلخال در منطقه گشت‌زنی می‌کنند تا از حمله احتمالی گرگ به شهروندان جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*