حوادث/ سفرهایی به مقصد مرگ/ آتش زدن خانه برای قتل همسر/بازداشت مردی که ۸۷ بار واکسن کرونا زده است /کودک‌آزار سابقه‌دار فضای مجازی دستگیر شد / شلیک مرگبار  به چهار سرباز در پادگان/

افزایش ۵۱ درصدی سفرهای نوروزی با حدود ۷۰۰ کشته

سفرهایی به مقصد مرگ

افزایش ۵۱ درصدی سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ در حالی با کاهش ۲۳ درصدی تلفات جانی همراه بود که بر اساس آمار تا جمعه شب (۱۲ فروردین) ۶۶۳ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست دادند. سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان این مطلب گفت: از بیست و پنج اسفند ۱۴۰۰ تا شامگاه جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ بر اساس آمارها ۶۶۳ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند. در این مدت ۹ هزار و ۴۰۷ تصادف جرحی رخ داده که ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته، کمتر بوده است. توجه نکردن به جلو با ۳۶ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۶ درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۵ درصد بیشترین علت تصادف در تعطیلات نوروزی امسال بوده است. سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز علت اصلی تصادفات جاده‌ای را سرعت و سبقت، خواب‌آلودگی و خستگی اعلام کرد و گفت: علت ۸۲ درصد از تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است که باعث شده آمار تلفات و مجروحان جاده‌ای رو به افزایش بگذارد.  سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت: در این مدت ۶۱ هزار و ۴۰۲ دستگاه خودرویی را که مرتکب سرعت غیر مجاز شدند اعمال قانون و تعداد ۲۱۵۰ خودرویی را که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شدند متوقف و به پارکینگ منتقل کردیم.

شلیک مرگبار  به چهار سرباز در پادگان

نخستین روز سال ۱۴۰۱ در حادثه‌ای هولناک یک سرباز در یکی از پادگان‌های بوشهر چهار سرباز هم خدمتی خود را به قتل رساند.
قاتل پس از ارتکاب جرم با تهدید دژبانی، به بیرون از پادگان فرار کرده و در حین فرار راننده خودرو سمند کنار پادگان را گروگان گرفته و متواری شد.
نیروهای ایستگاه راهور شهید موسوی دیلم اقدام به توقف خودرو کرده که در این حین قاتل با پلیس درگیر شده و با خودرو دیگر متواری شد اما با اقدام به‌موقع پلیس استان متهم طی یک عملیات حساب شده، در یکی از روستاهای حوالی دیلم در محاصره نیروهای انتظامی استان قرار گرفت و دستگیر شد. تحقیقات برای یافتن انگیزه اصلی متهم از این جنایت ادامه دارد.

آتش زدن خانه برای قتل همسر

مردی که با آتش زدن عمدی خانه  همسرش را به قتل رسانده بود، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دهم فروردین با اعلام خبر آتش‌سوزی خانه‌ای در شهر ملایر، مأموران آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام شدند و پس از اطفای حریق زن و شوهری که دچار سوختگی شده بودند روانه بیمارستان شدند، اما چند روز بعد زن میانسال به سبب شدت جراحات وارده فوت کرد؛از آنجایی که کارشناسان آتش‌نشانی معتقد بودند که آتش‌سوزی مشکوک و به احتمال بالا عمدی بوده پلیس وارد ماجرا شد و پس از تحقیقات و بررسی دقیق و علمی از صحنه مشخص شد که این زن و شوهر از مدت‌ها قبل باهم اختلاف داشته‌اند.
سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در این باره گفت: پس از تحقیقات گسترده و تأیید عمدی بودن آتش‌سوزی و با توجه به اینکه مرد میانسال خودش دچار سوختگی سطحی و از بیمارستان مرخص شده بود، به‌عنوان قاتل دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کودک‌آزار سابقه‌دار فضای مجازی دستگیر شد

معاون اجتماعی پلیس فتا از شناسایی عامل انتشار تصاویر مربوط به تحقیر و کودک آزاری توسط احدی از فعالین شناخته شده فضای مجازی، توسط پلیس فتا فاتب خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر بیان داشت؛ برابر رصدهای صورت گرفته و حجم بالای گزارشات مردمی مبنی بر شکوائیه کاربران فضای مجازی از تولید و انتشار تصاویر مربوط کودک آزاری، با تشکیل پرونده قضائی علیه مرتکب و پس از انجام اقدامات فنی توسط کارآگاهان سایبری، فرد خاطی به هویت معلوم در شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت و توسط پلیس فتا فاتب ، پرونده قضایی بر علیه نامبرده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم به هویت معلوم پیش از این نیز دو مرتبه مبادرت به تهیه و انتشار تصاویر نامربوط با موضوع تحقیر، تمسخر و کودک ازاری نموده بود و پس از دستگیری و ارجاع به مقام قضائی و اظهار ندامت، متاسفانه مجددا نسبت به این عمل ناشایست اقدام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تولید و انتشار هرگونه کلیپ، تصاویر یا مضامین کودک آزاری، همسرآزاری و حیوان آزاری به نحوی که باعث تشویش اذهان عمومی گردد جرم تلقی شده و پلیس فتا با خاطیان برابر قانون رفتار خواهد کرد.

براساس گزارش سایت پلیس فتا، این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: بارعایت هنجارها و شئونات رفتاری پذیرفته شده در جامعه، محتواهای خود را پالایش کرده و چنانچه درگذشته همچنین محتوایی منتشر کرده‌اند حذف کنند و در تائید و انتشار مطالب جدید دقت لازم را به عمل‌آورند.

سرهنگ پاشایی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس اعلام کنند.

بازداشت مردی که ۸۷ بار واکسن کرونا زده است

یک مرد ۶۱ ساله آلمانی که برای تزریق واکسن کرونا به چندین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده بود، شناسایی و بازداشت شد.

                                                   بازداشت مردی که ۸۷ بار واکسن کرونا زده است                                       به گزارش ایسنا، رسانه‌های ملی آلمان اعلام کرده‌اند که او در برخی روزها توانسته است تا سه بار در مرکزهای مختلف درمانی، واکسن بزند و تنها در ایالت زاکسنِ آلمان، ۸۷ مراجعه او ثبت شده است.

به گفته سخنگوی صلیب سرخ آلمان، یکی از کارکنان مرکز واکسیناسون در شهر “درسدن” به او مشکوک می‌شود و زمانی‌ که برای زدن دوباره واکسن به یک مرکز واکسیناسیون دیگر مراجعه می‌کند در پی تماس کارکنان درمانی با پلیس، بازداشت می‌شود.

تحقیقات قضایی درباره این مرد آغاز شده و صلیب سرخ آلمان این مرد را به فروش مدارک واکسیناسیون متهم کرده است.

بر اساس گزارش‌ها او هر بار با برگه سفید و خالی واکسیناسیون به مرکز تزریق مراجعه می‌کرد و پس از تزریق واکسن با دستکاری در اطلاعات مندرج، این برگه را به کسانی می‌فروخت که با واکسیناسیون مخالفند. او با نام و تاریخ تولد واقعی خود برای واکسیناسیون ثبت نام می‌کرد اما کارت بیمه خود را نشان نمی‌داد.

این پرونده، ضعف‌های نظام درمانی آلمان را برملا کرد که در آن داده‌های پزشکی دیجیتالی نشده و در یک مرکز سراسری ذخیره نمی‌شوند.

سخنگوی انجمن درمانی ایالت “ساکسونی” می‌گوید: در صورت ثبت‌نام سراسری واکسن‌ها یا دستکم واکسن کرونا، چنین موردی به سرعت افشا می‌شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*