گقته می شود 

 

 

گقته می شود معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته با توجه به تحریم‌های همه‌جانبه‌ای که کشورهای غربی علیه این کشور اعمال کرده‌اند، مسکو دیگر نیازی به روابط دیپلماتیک با آن‌ها ندارد و زمان آن رسیده سفارتخانه‌هایی را «مهر و موم» کند.«دیمیتری مدودوف» همچنین گفته روسیه در واکنش به این تحریم‌ها، تمامی دارایی‌های افراد و شرکت‌های غربی در این کشور را ضبط خواهد کرد و ممکن است حتی دارایی‌های این شرکت‌ها، ملی‌سازی شوند

 

 

گقته می شود یک فعال سیاسی نسبت به فراگیر شدن کرونا در کشور واکنش نشان داد.عباس عبدی با انتشار نقشه کرونایی قرمز رنگ ایران در توییتر نوشت: در این دو سال هیچ گاه کرونا تا این حد فراگیر نبوده است. اگر واکسن نبود الان ارقام فوتی چهار رقمی شده بود. اکنون می‌توان فهمید که تاخیر شش ماهه در تامین واکسن چه هزینه سنگینی را در موج پنجم که بیشترین مرگ و میر را داشت به ایران تحمیل کرد.

 

 

 

گقته می شود مجری شبکه افق از نامه یک وزیر اقتصادی به رییس جمهور درباره برجام خبر داد. امیرحسین ثابتی مجری شبکه افق در توئیتی نوشت که یکی از وزرای مهم اقتصادی دولت با نگارش نامه ای به رئیس جمهور اعلام کرده، هیچ نیازی به توافق برای اداره کشور ندارد و امور جاری کشور را با شرایط فرض ادامه تحریم ها می تواند به خوبی جلو ببرد. کما اینکه در شش ماه گذشته نیز توانسته وضعیت قابل قبولی را در مقایسه با دوره قبل ارائه کرده دهد.

 

 

 

گقته می شود دبیرکل حزب اتحاد ملت گفته با وجود کسری بودجه، تورم و رکودی که وجود دارد، یا باید دولت با وجود تحریم ها، میدان را به کاسبان تحریم بدهد که با دور زدن تحریم ها نفت ما را آن هم محدود و هم با قیمت پایین تر بفروشند و همین وضعیت کژدار مریز ادامه پیدا کند که بدون تردید به نارضایتی ها دامن زده خواهد شد. یا اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای دولت فعلی این است، برجام را احیا و رفع تحریم ها را در قالب فرآیندی ببیند که در وهله اول با مذاکره مستقیم با طرف اصلی یعنی «آمریکا» این تحریم ها رفع شود، و بعد برای پیشگیری از ارجاع مجدد پرونده ایران به شورای امنیت باید سطح تعامل و تبادل تجاری خود را با همه کشورها من جمله آمریکا افزایش دهد. یعنی نه شرقی و نه غربی پس از دوران جنگ سرد باید بشود «هم شرقی و هم غربی» در چهارچوب منافع ملی کشور و افزایش صادرات و ‌واردات. زیرا بدون صادرات و واردات هیچ اقتصادی و تولیدی به رونق نخواهد رسید.

 

 

گقته می شود مدیرکل ایمنی ترافیک سازمان راهداری کشور اعلام کرده که ۸۵ درصد از دوربین های ثبت تخلف در جاده های کشور فعال هستند.

 

 

گقته می شود در پی حمله روسیه به اوکراین که اعتراضات زیادی را در دنیای ورزش به دنبال داشته و محرومیت‌های گسترده‌ای را علیه روسیه ایجاد کرده است، فدراسیون جهانی جودو نیز در بیانیه ای اعلام کرد، ریاست افتخاری ولادیمیر پوتین بر فدراسیون جهانی جودو را به حالت تعلیق درآورده است‌.

 

 

گقته می شود نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرده از آنجا که خواست مردم در طرح صیانت مستتر نیست ما آن را قبول نداریم. علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشته «تندروهای مجلس نمی گذارند دیگر نمایندگان طرح صیانت را بررسی کنند. به نام ساماندهی دنبال محدودیت اینترنت هستند. از این اقدام یکباره مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه متعجب شدم. هیئت رئیسه باید به امضاها احترام بگذارد و دوباره رای گیری کند تا اگر شد، طرح از اصل هشتاد و پنج خارج شود. اگر هیئت رئیسه این کار را نکند، برخی نماینده ها از جمله خودم اعتراض خواهیم کرد و طرحی خواهیم نوشت که این طرح هوا شود. چون خواست مردم در این طرح مستتر نیست، ما آن را قبول نداریم.»

 

 

گقته می شود محمود نبویان، عضو کمیسیون اصل نود گفته در توافقی که احتمالا در چند روز آینده رخ می دهد، آنچه مطلوب نمایندگان است، وجود ندارد. در مورد لغو تحریم آیسا و کاتسا به هیچ عنوان تضمین نداده‌اند. در مورد تبدیل ارز مطلقا تضمین نداده اند. آمریکا اصلا تضمین نداده که از برجام خارج نشود. کنگره امروز آمریکا اکثرا دموکرات هستند و ما می توانیم از کنگره تضمین بگیریم. به جای اینکه آنها تضمین عدم خروج دهند، از ما تضمین گرفته اند. قرار بود آمریکا تحریم ها را لغو، اما راستی آزمایی کرده و گزارش به ما داده شود، ولی هیچ یک از این موارد انجام نشده است.

 

گقته می شود محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه علنی گفته، اخباری که پیرامون توافقات به ما رسیده خوب نیست. او تاکید کرد که منافع ملت ایران باید رعایت شود. او ادامه داد اگر قانون راهبری مجلس رعایت نشود قطعا دولت باید پاسخگو باشد.

 

 

 

 

گفته می‌شود بزرگ‌ترین موسسه مالی عمومی چین، تامین مالی برای خرید مواد خام از روسیه به علت ترس از تهدید تحریم‌ها از جانب آمریکا و هم پیمانانش را محدود کردند

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*