گفته می شود

 

گفته می شوذ با کاهش ارزش لیر ترکیه و همزمان با گشایش مرز زمینی و در پیش بودن تعطیلات آخر سال نو میلادی، گردشگران ایرانی که نزدیک به دو سال گذشته به دلیل بسته بودن مرز زمینی امکان سفر به شهر وان را نداشتند بار دیگر طی هفته های گذشته وارد این شهر شده و برای تعطیلات آخر سال میلادی و نوروز ظرفیت ١٠٠ درصد هتل های این شهر ترکیه را رزرو کرده اند.

 

 

 

گفته می شوذ سیدعلی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان کشور گفته بیش از ۱۵۰ داروی نایاب و کمیاب داریم.درحال حاضر برای تامین برخی داروهای ایرانی مثل «تتراسایکلین» و «کلیدینیوم سی» هم مشکل داریم.این کمبود در کشور ما بی‌سابقه است.

 

 

گفته می شوذ رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در مراسم رونمایی از کتاب روایت اساسی گفته اساسا دانشگاه در ایران تاسیس شد تا حرکت حوزه را متوقف کند و فروغی این کار را کرد.جمهوریت حق مردم است، لطف حکومت نیست اما جمهوریت به شرط حکم الهی است.بعد از انقلاب حکومتی که حق مردم را بگیرد نداشتیم و این ربطی به نظام ندارد. من به بعضی از روسای جمهور رای ندارم، چون قدرت طلب بودند.یکی از علما به من گفت دستم را باید به خاطر رای به یکی از نامزدهای انتخاباتی قطع کنم.

 

 

گفته می شوذ روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی‌بر برکناری و جابه‌جایی قاضی مسعودی‌مقام از ریاست دادگاه جرائم اقتصادی و رسول قهرمانی از دادستانی تهران منتشر شد. این دو نفر در چند سال گذشته به‌دلیل حضور مستمر و فعال‌شان در پرونده‌های بزرگ مفاسد اقتصادی مانند پرونده‌ اکبر طبری، شبنم نعمت‌زاده، محمدهادی رضوی و… در میان افکار عمومی تبدیل به نماد‌های فسادستیز و عدالتخواه دستگاه عدلیه شده بودند، به همین دلیل انتشار خبر برکناری‌شان با واکنش منفی بخشی از افکار عمومی مواجه شد.پیگیری‌ها نشان می‌دهد مسعودی‌مقام همچنان در مجتمع مفاسد اقتصادی حضور دارد و صرفا از این به‌ بعد رئیس مجتمع نخواهد بود، زیرا مشغله‌های مدیریتی او چند ماه گذشته باعث شده بود، بسیاری از پرونده‌هایی که وی قاضی رسیدگی به آنها بود، دچار اطاله دادرسی شوند.همچنین رسول قهرمانی، نماینده دادستان در پرونده‌های مهمی چون اکبر طبری و شبنم نعمت‌زاده به‌هیچ‌وجه از سمت خود عزل نشده و فقط در دادستانی تهران از جایی به جای دیگر منتقل شده‌ است.

 

 

 

گفته می شوذ مشاور دیپلماتیک رئیس امارات گفته که کشورش به دنبال دوری از هرگونه درگیری با ایران است.«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در مصاحبه‌ای گفت که ابوظبی می‌خواهد از هرگونه درگیری بین آمریکا و برخی دولت‌های منطقه با ایران خود را دور نگه دارد.به نوشته رویترز، او در گفت‌و‌گو با اندیشکده «کشورهای خلیج ع. ر. ب. ی» در واشنگتن گفت که منافع امارات در این است که به هر قیمتی از هرگونه درگیری به دور باشد.قرقاش تأکید کرد که نه کشورهای منطقه و نه آمریکا خواهان جنگ دیگری همچون عراق یا افغانستان نیستند.

 

 

گفته می شوذ روح الله ایزدخواه در تذکری شفاهی به ضروت تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرده و گفته نگرانم که تعلل کنیم و جوانان حزب اللهی به ما بگویند که شما این کاره نبودید. ما با شما عهد بستیم تا شفافیت را به رأی بگذارید. ممکن است مجلس بعدی ظرف دو یا سه هفته این طرح را تصویب کند و ما زیر سوال برویم.نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشکر از دولت سیزدهم بابت واکسیناسیون عمومی از برخورد با مخالفان واکسیناسیون اجباری انتقاد کرد و گفت: این منتقدان فقط در کشور ما نیستند. دانشمندان ویروس‌شناسی هم وجود دارند که با واکسیناسیون مخالف هستند. در کشور ما هم جوانان حزب‌الهی و مطالبه‌گری وجود دارند که در ماجراهای برجام، FATF، سند ۲۰۳۰ و… ولایتمداری خود را ثابت کردند. این عزیزان با استناد به نقل قول دانشمندان و بعضی اسناد و مدارک انتقاداتی وارد می‌کنند. با این قشر برخورد چکشی و قضایی نکنید

 

 

 

گفته می شوذ پیگیری ها نشان می‌دهد عددی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان درآمد حاصل از «عوارض سفر به خارج» در نظر گرفته شده مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که تقریبا معادل اعداد سال‌های ۹۸ و ۹۹ است؛ به‌طوری‌که این مبلغ با حدود ۴ میلیون سفر خارجی با همان عوارض ۴۰۰ هزار تومان فعلی قابل تحقق است. تعداد مسافران خارجی طی سال‌های دهه ۹۰ همواره بیش از ۴ میلیون و بعضا تا ۱۰ میلیون مسافر در سال بوده است. این درحالی است که شایعه «عوارض ۵ میلیون تومانی» به معنای فقط ۳۰۰ هزار سفر خارجی در سال آینده است.

 

 

گفته می شود اخیرا محمد آخوندی سخنگو و مدیر روابط عمومی سابق سازمان تربیت بدنی بعد از ۱۲ سال فاش کرد علی دایی را محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت برکنار کرد. حالا خبر می‌رسد بعد از این ماجرا اتفاقات دیگری هم افتاده است. بعد از تصادف معروف علی دایی با خودروی لندکروزش، او چند روزی در بیمارستان بستری بود.

بعد از ترخیص دایی، او چند روزی هم در خانه استراحت مطلق کرد. در یکی از این روز‌ها از طرف محمود احمدی نژاد با تلفن همراه علی دایی تماس می‌گیرند که همسر سرمربی سابق ایران این تماس را پاسخ می‌دهد. فردی که تماس گرفته می‌گوید آقای احمدی نژاد اینجا هستند و قصد دارند با ایشان صحبت کنند. کاپیتان اسبق تیم ملی هم به محض اینکه متوجه می‌شود چه کسی پشت خط است تلفن را قطع می‌کند و می‌گوید: «حرفی با او ندارم!»

 

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به مثالی از میزان عوارض، جریمه و هزینه‌های دیوان سالارانه فردی که می‌خواهد یک مغازه بسازد، خطاب به وزیر کشور گفت: وزیر کشور باید به درآمد پایدار شهری فکر کند و از مستضعفان شهر را اداره نکند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*