گفته می شود

گفته می شود نماینده اصول‌گرای سابق اصفهان در مجلس، به‌ مناسبت روز مجلس، فاش می‌کند که مجلس با ۲۷۰نماینده، ۳۷۰ خودروی دنا پلاس گرفته و ۱۰۰خودرو اضافه در پارکینگ مجلس پارک شده‌اند.

 

 

گفته می شود باهنر گفته ما همواره گفته‌ایم شورای نگهبان باید طوری صلاحیت‌ها را بررسی کند که در نهایت همه بخش‌های جامعه نامزدهای خود را در انتخابات ببینند. در همین انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، مشاهیری مانند آقای لاریجانی و آقای جهانگیری رد صلاحیت شدند. بد نیست نظرسنجی میدانی شده و مشخص شود، میانگین چه تعداد به دلیل رد صلاحیت آقای لاریجانی یا آقای جهانگیری دیگر تمایلی به شرکت در انتخابات نداشتند؟آرا در جمهوری اسلامی همواره استثنایی بوده است؛ از رفراندوم فروردین سال ۵٧ که بیش از ٩٨ درصد مردم رأی مثبت دادند تا عموم انتخابات‌ ریاست‌جمهوری که میزان آرا زیر ۶٠ درصد نبوده است. در همه سال‌های بعد از انقلاب، میزان مشارکت در انتخابات به میزان مشروعیت نظام گره زده شد که کار درستی هم بود.

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته کسانی که بحث افزایش ۱۰درصدی حقوق را پیش کشیده اند و از آن دفاع می کنند، یا حقوقشان بالاست یا از کف جامعه خبر ندارند و یا نمی دانند در بازار چه خبر است. الان تورم در کشور به ۴۰ درصد رسیده است و طبق قانون برنامه ششم، حقوق‌ها باید همان ۴٠ درصد افزایش پیدا کند. با ١٠ درصد افزایش حقوق، یعنی، ۳۰درصد مخارج و هزینه های زندگی کارمند در هواست. این فرد اگر دهک شش است، به دهک چهار سقوط و ضریب جینی افزایش پیدا می کند و فاصله طبقاتی بیشتر می شود.حقوق ها باید متناسب با تورم و شرایط فعلی افزایش داشته باشد.

 

 

گفته می شود علی مطهری نماینده مجلس دهم گفته شرایط به شکلی شده که فقط افراد مشخص می‌توانند وارد مجلس، دولت و نهادهای دیگر ‌شوند، افرادی که نظرات رسمی نظام را تکرار ‌کنند و از خودشان نظری نداشته باشند.دولت روحانی، حدود ۶٠ درصد قدرت قانونی خود را در اختیار داشت و بقیه قدرت، بیشتر در دست نهادهای دیگر بود. اگر قدرت کاملا در دست دولت گذشته و دست دولت در تصمیم‌گیری باز بود، برجام به این سرنوشت دچار نمی‌شد.اگر گروهی سکوت کرده‌اند شاید به این علت باشد که دیگر امیدی به بازگشت به قدرت سیاسی ندارند و تصور می‌کنند راهی برای ورود آنها به حاکمیت نیست و دیگر نمی‌توانند مؤثر باشند.

 

 

گفته می شود سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تاکید براینکه ​با وجود تکانه‌های اقتصادی در کشور اگر کار مبنایی انجام نشود، تولید فقر خواهد کرد، گفته تکانه اقتصادی و نوسان نرخ ارز طی ماه‌های اخیر موجب شده تا متمول ها دارای املاک، کارخانه و ثروت، ثروتمندتر شده و قشر متوسط جامعه ضعیف تر شوند. وی تاکید کرد: نرخ محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله لبنیات، گوشت، مرغ، تخم مرغ و … چند برابر و گران شده است و اکنون بسیاری از افراد جامعه قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند؛ بنابراین، مجلس شورای اسلامی در بحث بررسی و تصویب بودجه این مسائل را مدنظر قرار دهد.

 

 

 

گفته می شود عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به افزایش عدالت در پله‌های مالیاتی کارکنان دولت گفته در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، پلکان مالیاتی برای تمامی مشاغل به صورت یکسان در نظر گرفته شده و فرقی بین قضات، اعضای هیئت علمی و سایر کارکنان دولت مطرح نشده است. از طرفی، سقف حقوق کارکنان دولت نیز ۳۷ میلیون تومان تعیین شده است که می‌تواند به عدالت در حوزه حقوق و دستمزد کمک کند. همچنین از دیگر احکام قابل دفاع دولت در پیش‌نویس لایحه همراهی با مجلس در وضع مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام است

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی شورای نگهبان در شرایطی از رفع ابهامات و ایرادات طرح «واردات مشروط خودرو» در مجلس و موافقت با این مصوبه در جلسه اخیر این شورا خبر داده که هنوز مصوبه نهایی در این زمینه از سوی شورا اعلام نشده است. برخی تاخیر فرآیند صدور مجوز نهایی را به مخالفت هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو نسبت می‌دهند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شورای نگهبان با طرح «آزادسازی مشروط واردات خودرو» موافقت کرد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*