خراسان جنوبی / نمایشگاه صنعت ساختمان در بیرجند گشایش یافت

توقیف پراید با  ۹۱ کیلو تریاک در “خوسف”/۴

 

جانشین انتظامی”خوسف” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در یک عملیات مشترک با مأموران انتظامی”نهبندان” از یک سواری پراید، ۹۱ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سرهنگ”محمد حسن اکبری” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان خوسف در عملیات مشترک با ماموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل مسیرهای احتمالی تردد قاچاقیان یک سواری پراید را مشاهده و به آن مشکوک شدند و مأموران پلیس به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات تخصصی پلیسی سواری پراید را متوقف و در بازرسی از خودرو، ۹۱ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

 

 

 

 

کشف ۷۵ کیلوگرم تریاک در شهرستان”درمیان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”درمیان” از کشف ۷۵ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک با مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۲ موتور سیکلت نیز توقیف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن دشتستانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان درمیان با دریافت اخباری از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی مبنی این که سوداگران مرگ قصد حمل و جابه جایی مواد افیونی را در سطح این شهرستان دارند که موضوع پیگیری و در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات و بررسی های میدانی، هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی ۲ موتورسیکلت که با سرعت بالایی در حال حرکت بودند، مشکوک شدند که پس از شناسایی دقیق با علائم هشدار دهنده به راکبان موتورسیکلت ها دستور ایست داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان درمیان بیان داشت: مأموران موتورسیکلت ها را متوقف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از آن ها ۷۵ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

 

 

 

 

کشف ۱۹۲ کیلو تریاک در “قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک سواری پژو پارس در شهرستان”قاین” ۱۹۲کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف کردند.
.
به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان”قاین” هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو پارس که با سرعت در حال حرکت بود مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: راننده سواری پژو پارس به محض مشاهده مأموران بر سرعت خود افزود و متواری شد که مأموران خودروی حامل موادمخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی و شلیک چندین تیر با رعایت قانون بکارگیری سلاح آن را متوقف کردند که در بازرسی از خودرو ، ۱۹۲ کیلو و ۳۰۰گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در ادامه عملیات یک سواری پراید که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می کرد توقیف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

سردرا فرشید تصریح کرد: ماموران در این عملیات۲ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

همزمان با هفته بسیج:

بهره برداری از ۴طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش سرداران نهبندان

همزمان با هفته بسیج ۴طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش سرداران شهرستان نهبندان امروز به بهره برداری رسید.

 همزمان با هفته بسیج ۴طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش سرداران شهرستانبهره برداری از ۴ طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش سرداران نهبندان نهبندان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل بهره برداری از احیای قنات روستای ملوقان از توابع بخش سرداران با اعتبار ۲۰۰میلیون تومان، بهره برداری از کانال انتقال آب به مزارع روستای زهری با اعتبار ۱۲۰میلیون تومان، بهره برداری از طرح اصلاح شبکه‌ی انتقال آب شرب روستای رومه با اعتبار ۲۰۰میلیون تومان و همچنین بهره داری از حوزه بسج خواهران حضرت رقیه(س) نهبندان با زیربنای ۲۰۰مترمربع با اعتبار ۱میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بوده است.

برای اجرای این طرح‌ها ۱میلیارد و ۶۲۰میلیون تومان هزینه شده است که ۲۳۱خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

 

 

 

 

دستگاه MRI در شهر قاین قابلیت خدمات‌دهی گسترده را دارد

دستگاه MRI در شهر قاین قابلیت خدمات‌دهی گسترده را دارد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاینات گفت: دستگاه پیشرفته MRI پس از سال‌ها انتظار تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین شد که قابلیت خدمات‌دهی به مردم سراسر استان خراسان جنوبی را دارد.

عباس حمیدی‌راد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دستگاه با کمک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خیرین سلامت و پیگیری نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تامین و امروز به بیمارستان شهدای قاین تحویل شد.

وی گفت: با توجه به اینکه این دستگاه تنها MRI بدون محدودیت وزن در استان خراسان جنوبی است، پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر جمعیت ۲۰۰ هزار نفری زیر پوشش در شهرستان‌های قاینات و زیرکوه، به سایر هم‌استانی‌ها هم ارائه خدمات داشته باشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان قاینات اظهار داشت: قیمت روز این دستگاه ۲۸ میلیارد تومان است و خیرین هم با کمک ۶ میلیارد تومانی خود در احداث ساختمان آن کمک کرده‌اند.

وی افزود: عملیات نصب دستگاه MRI حدود سه هفته و زمان انتظار برای راه‌اندازی آن ۲ ماه است که امیدواریم از اواخر بهمن ماه آماده خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها باشیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: طبق دستوری که ۱۷ تیر سال گذشته از وزیر وقت بهداشت گرفته شد تمامی مراحل شامل مجوزها، قراردادها و مراحل خرید به نام بیمارستان شهدای قاین ثبت شده است.

سلمان اسحاقی افزود: هزینه این دستگاه ۲۸ میلیارد تومان بوده که توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پرداخت شد.

وی بیان کرد: مرحله اول احداث ساختمان بود که به همت خیرین ساخته شد و حامیان آن مردم شریف قاین بودند.

 

 

 

پایان آذر ، آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات بانکی ویژه کرونا

پایان آذر ماه سال جاری، آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات بانکی ویژه کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اعلام شد.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از بهره مندی ۶ هزار و ۷۷۲ واحبهره مندی 6772 نفر از تسهیلات بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کروناد اقتصادی استان از تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد.

غلامرضا اشرفی افزود: تا کنون بیش از ۷۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان از محل تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا به تعداد ۶ هزار و ۷۷۲ پرونده متقاضی با اشتغال ۸ هزار و ۵۹۰ نفر در استان پرداخت شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد متقاضیان در حوزه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده از محل تسهیلات بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کرونا در استان، ۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان در بخش خویش فرمایی؛ ۴۰ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان در بخش رسمی و ۳۱ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان در بخش غیر رسمی می‌باشد.

اشرفی  گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم حمایت و پشتیبانی از تثبیت اشتغال موجود و تداوم فعالیت کسب و کار‌های آسیب دیده، برابر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانها؛ مهلت ثبت نام تسهیلات بانکی ویژه کسب و کار‌های بیشتر آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تا پایان آذر ماه سالجاری می‌باشد.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی:

تنها چهار درصد راه‌های خراسان‌جنوبی مجهز به دوربین ثبت تخلف است

تنها چهار درصد راه‌های خراسان‌جنوبی مجهز به دوربین ثبت تخلف است

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود ۶۹ دوربین ثبت تخلف در خراسان‌جنوبی گفت: تنها چهار درصد راه‌های استان مجهز به دوربین ثبت تخلف است.

سرهنگ علیرضا رضایی در ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳۶ میلیون تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: تعداد کل دوربین‌های ثبت تخلف در خراسان‌جنوبی ۶۹ دوربین است که در حقیقت در ازای هر ۷۷ کیلومتر راه اصلی یک دوربین وجود دارد و ۴ درصد راه‌های استان به دوربین مجهز است.

سرهنگ رضایی گفت: ۱۰ درصد ترددها در سطح کشور دارای تخلف سرعت غیر مجاز است که این آمار در خراسان‌جنوبی ۲۱ درصد است.

وی بیان‌کرد: میانگین سرعت در جاده‌های خراسان‌جنوبی ۸۴.۵ کیلومتر بر ساعت است که این میزان در جاده‌های کشور ۷۸ کیلومتر بر ساعت است که این آمار نشان می‌دهد رانندگان خراسان‌جنوبی با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۴۸ درصد تصادفات جاده‌ای استان به شکل واژگونی و خروج از جاده است و این در حالی است که متوسط وقوع تصادفات واژگونی و خروج از جاده در سطح کشور ۳۲ درصد است.

رضایی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، پنج درصد در جاده‌های فرعی و ۳۵ درصد نیز در جاده‌های روستایی است، گفت: عدم وجود مسئول تخلیه فرآورده‌های نفتی تانکرهای سوخت‌رسان صادراتی ترانزیتی، نبود متولی اطفاء حریق در جاده‌های استان و عدم ترمیم و بازگشایی جاده نهبندان به شهداد از جمله مشکلات جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت در هشت ماهه سال جاری ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند، یادآور شد: دوبانده نمودن جاده دیهوک- طبس نیز یکی از ضرورت‌ها است.

 

 

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی:

دوره آموزشی خانواده و فضای مجازی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۴

رضایی گفت: دوره آموزشی خانواده و فضای مجازی جهت بالابردن سواد رسانه و فرهنگ استفاده از فضای مجازی خانواده‌ها به صورت مجازی در استان برگزار می‌شود.

«سجاد رضایی»  اظهار کرد: فضای سایبری در زندگی همه مردم رسوخ کرده و برخی افراد وابستگی شدیدی به فضای مجازی پیدا کرده‌اند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی افزود: شیوع بیماری کرونا و ورود آموزش مجازی به میان خانواده‌ها، باعث شده دانش‌آموزان، اولیا و دانشجویان، وقت بیشتری از زندگی خود را در فضای مجازی سپری کنند.

 

وی در ادامه گفت: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه بدون دانش لازم وارد فضای سایبری می‌شوند و در بسیاری از موارد در دام پیام‌های نادرست و انحرافی و حتی کلاه‌برداری‌ها قرار می‌گیرند.

 

رضایی اظهار کرد: وابستگی شدید افراد به فضای مجازی، اثرات بسیاری بر کانون خانواده دارد و اعضای خانواده کمترین مراودات و گفت‌وگوی همدلانه را با یکدیگر دارند.

 

وی افزود: این موضوع آسیب‌هایی به وجود آورده که در کنار سایر عوامل مخرب روابط خانوادگی، موجب سست‌شدن بنیان خانواده‌ها، طلاق عاطفی زوجین و کمرنگ‌شدن صمیمیت میان اعضای خانواده شده همچنین زمینه گسترش شکاف نسلی را فراهم کرده است.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: تلاش برای به حداقل رساندن تهدیدهای شبکه‌های مجازی در کاهش سلامت و پایداری نهاد خانواده، ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی بیان کرد: اگر تمام افراد جامعه از سواد رسانه‌ای لازم برخوردار باشند می‌توانند به درستی از این فضا بهره‌مند شوند و آسیب‌رسانی‌های آن را به حداقل برسانند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی جهت بالابردن سواد رسانه‌ای خانواده‌ها، دوره آموزشی خانواده و فضای مجازی را برگزار می‌کند.

 

رضایی در ادامه توضیح داد: این دوره توسط استاد محمدحسین شاه‌آبادی دکترای علوم ارتباطات و کارشناس خانواده به صورت مجازی در سامانه نسرا https://lms.nasraa.ir/ تدریس می‌شود.

 

وی اظهار کرد: این دوره شامل ۱۸ سرفصل است که به موضوعات مختلف می‌پردازد و در پایان به افرادی که در آزمون قبول شوند، گواهینامه اعطا می‌شود.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: علاقه‌مندان شرکت در این دوره می‌توانند تا ۸ آذرماه، با ورود به سامانه نسرا https://lms.nasraa.ir/ ابتدا عضو سامانه شوند سپس با کلیک روی لینک https://yun.ir/savad123 به صورت مستقیم در دوره خانواده و فضای مجازی ثبت‌نام کنند.

 

رضایی تشریح کرد: جهت مشاهده کلاس‌ها، افراد از قسمت «ورود و عضویت» وارد سامانه نسرا می‌شوند؛ سپس وارد قسمت یادگیری الکترونیکی شده و با کلیک روی نام دوره موردنظر، وارد بخش کلاس‌ها می‌شوند.

 

وی در پایان اظهار کرد: سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی دوره‌های مختلفی در زمینه سواد رسانه‌ای تاکنون برگزار کرده و در آینده نیز کلاس‌های حضوری و مجازی برگزار می‌کند.

 

 

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج صورت گرفت؛

افتتاح و بهره برداری از سالن های ورزشی ماژان و خوسف/۷

افتتاح و بهره برداری از سالن های ورزشی شهر ماژان و خوسف

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سالن های ورزشی شهر ماژان و خوسف افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی، خسروی نماینده مردم شهرستان های بیرجند،خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان شهرستان خوسف سالن های ورزشی مزین به نام سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر های خوسف و ماژان افتتاح و بهره برداری رسید. لازم به ذکر است: این سالن های ورزشی هر کدام به مساحت ۳۵۰ متر مربع، توسط سپاه انصارالرضا (ع) احداث شد و با همکاری و مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان نیز تجهیز شدند.

حضور ۶۰ مجموعه اقتصادی در نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی

 

نمایشگاه صنعت ساختمان در بیرجند گشایش یافت

 بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی و عضو هیئت مدیره اتاق تعاون ایران در بیرجند گشایش یافت.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان جنوبی گفت:بیستمین نمایشگاه ساختمان بیرجنددر مساحتی بالغ بر ۶هزارمترمربع با حضور ۶۰ مجموعه اقتصادی در صنعت ساختمان از استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان، توسط اتاق تعاون خراسان جنوبی برگزار شده است.

غلامحسین حسینی با بیان اینکه دعوت از هیات‌های تجاری خارجی وداخلی برای بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان از دیگر برنامه‌ریزی‌های جدی اتاق تعاون استان است تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند تعاملات دو‌جانبه تولید‌کننده و مصرف‌کننده به صورت مستقیم را موجب شود.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان جنوبی  بیان کرد: باتوجه به اهمیت سلامت جامعه و مشارکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان این نمایشگاه در کرونا، اتاق تعاون استان با همکاری ستاد ملی کرونا و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تمهیدات لازم را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و طرح غربالگری را با استقرار تیم پزشکی و توزیع ماسک رایگان و مواد ضد عفونی در مبادی ورودی سالن به صورت جدی اجرا می کند.

حسینی با تاکید بر نقش و اهمیت صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد، بیان داشت: حرکت در صنعت ساختمان، تکاپو در بخش های مختلف اقتصاد را به دنبال دارد و باید برای رونق و حرکت این صنعت گام هایی مهمی برداشته شود

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی این حوزه می تواند کمک شایانی به رشد کمی و کیفی صنعت پیشران اقتصادی محسوب شود.

وی با تاکید بر ظرفیت های بالقوه در بزرگترین رویداد ملی استان در حوزه صنعت، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای بالقوه در این رویداد مهم اقتصادی و به منظور استفاده بهینه از فرصتهای بوجود آمده در شرایط کنونی و پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان بدون واسطه گری، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فرصتی در جهت ارتباط مستقیم مخاطبان و تولید کنندگان صنایع جهت عقد قراردادهای همکاری است.

حسینی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان استان خراسان جنوبی به عنوان صنعت پیشران در اقتصاد کشور فرصتی دوباره برای تجلی همه‌ آنچه که متولیان بخشهای مختلف این صنعت به دنبال آن هستند بوده است.

وی بیان کرد: از مقامات ومسئولان صنعت ساختمان کشور وهیات های تجاری کشورهای همسایه برای حضور وبازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تهیه سبد مصالح ساختمانی برای تعاونی های مسکن کارگری از سوی شرکت های صنعت ساختمان را از دیگر برنامه های اجرایی این نمایشگاه برشمرد.

نمایشگاه صنعت ساختمان از  ۳ الی ۶آذرماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند در حال برگزاری است.

طرح شکست خورده مناطق نمونه گردشگری خراسان‌جنوبی

مناطق نمونه گردشگری در دولت دهم مطرح شد اما در طول این سال‌ها به یک طرح شکست خورده تبدیل شده است که آنچنان که باید باعث توسعه اقتصادی نشده است.

طرح شکست خورده مناطق نمونه گردشگری خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مناطق نمونه گردشگری می‌توانند فرصتی برای ایجاد اشتغال و درآمد باشند. به صورت کلی درباره این مناطق می‌توان گفت بر اساس ماده ۸ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد تأسیسات زیربنایی و ایرانگردی و جهانگردی و ارایه خدمات مناسب به جهانگردان، دولت می‌تواند در مناطق مستعد کشور و قطب‌های گردشگری با تأکید بر مناطق کمتر توسعه یافته به متقاضی بخش غیردولتی اجازه تأسیس مناطق نمونه گردشگری بدهد و منطقه نمونه گردشگری، مناطقی را در بر می‌گیرد که در جوار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و گردشگری کشور باشد و به منظور ارائه خدمات به گردشگران توسط بخش غیر دولتی اداره می‌شوند.

نکته مهم اینجا است که در خراسان جنوبی مناطقی با ظرفیت گردشگری بالایی وجود دارد که چندان دیده نشده است و با توجه به چنین طرح شسکت خورده‌ای لازم است که طرح‌های گردشگری برای توسعه اقتصادی استان دیده شود.

مشکل در مناطق نمونه گردشگری

در این زمینه با چند کارشناس فعال در بخش کردشگری گفت‌و‌گو داشتیم که به دلایلی تمایلی به بیان نام خود نداشتند.

به گفتۀ یکی از این فعالان نکته‌ای که در این میان به آن توجه نشده است ظرفیت‌های گردشگری در آن مناطق است که این مناطق بدون در نظر گرفتن نگاه کارشناسی انتخاب شده‌اند و باری بر دوش دولت و بودجه‌های استان هستند و چندان آینده‌ای در پیش ندارند و این قوانین نیاز به اصلاح دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه دولت به تازگی به این مهم دست یافته است و به دنبال اصلاح قوانین هستند اما باید به ظرفیت‌های دیگر گردشگری هر منطقه توجه شود و با توجه به طرح ‌های تخصصی و نگاه کارشناسی به توسعه آنها پرداخت.

یکی دیگر از کارشناسان هم بیان کرد: می‌توان با ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سایر بخش‌ها که علاقمند به توسعه استان در حوزه گردشگری، ایجاد تفرجگاه و فضاهای مفرح هستند، نگاه آنها را به دیگر مناطق گردشگری با ظرفیت بالا جلب کرد و قدمی مؤثر برای مردم برداشته شود تا از این بن بست خارج شویم.

۳ منطقه مجوزدار و ۶​ منطقه بدون سرمایه‌گذار

در همین راستا با «حمیدرضا عطاریان»، کارشناس مسئول سرمایه‌گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم که در این زمینه عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۹ منطقه نمونه مصوب گردشگری داریم که از این تعداد فقط ۳ منطقه دارای سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری آب‌گرم فردوس، بوذرجمهر قاین و شهر تون فردوس دارای سرمایه‌گذار هستند، گفت: آب گرم فردوس متعلق به شرکت‌های زیر مجموعه هلال احمر  است که سرمایه‌گذاری زیادی در آن صورت گرفته، همچنین سرمایه‌گذار دو منطقه شهر تون و قاین شهرداری شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ۶ منطقه نمونه گردشگری دیگر  فاقد سرمایه گذار هستند، گفت: منطقه نمونه گردشگری بنددره به دلیل اینکه سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرد لغو مجوز شده و آمادگی این وجود دارد که سرمایه‌گذار جدید وارد شود.

به گفتۀ وی ۵ منطقه دیگر شامل درخش آسیابان، مصعبی کریمو سرایان، منطقه کوهستانی طبس، ازمیغان طبس و چشمه مرتضی علی خرو طبس است که سرمایه‌گذار ندارند.

دولت به اهداف مدنظر نرسید

کارشناس مسئول سرمایه‌گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری در زمره مصادیق تأسیسات گردشگری است که موفقیتی در آن حاصل نشده است، اظهار کرد: اهداف دولت از این مناطق توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های گردشگری است، که در اکثر این مناطق به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرد.

عطاریان تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات این مناطق این است که محل مورد نظر بدون کار کارشناسی  انتخاب شدند و محدوده‌های آنها بسیار بزرگ بودند که این امر موجب مشکلاتی شد.

وی ادامه داد: از جمله این مشکلات مالکیت‌ها و معارض واگذاری اراضی بود و برای مردم نیز مشکلاتی ایجاد کرد و از طرفی برخی از این مناطق موجب رانت و سوء استفاده قرار گرفته است، همچنین در برخی موارد سرمایه‌گذار برای چنین عرصه‌های بزرگی توان مالی کافی را نداشت.

عطاریان بیان کرد: در سال ۹۵ به دلیل مشکلاتی که این مناطق برای برخی محدوده‌ها ایجاد کرده بود، کمیسیون اصل نود مجلس به موضوع ورود کرد و مقرر شد آیین نامه ایجاد مناطق نمونه گردشگری مورد بازنگری قرار گیرد که تاکنون اصلاحیه مورد نظر ابلاغ نشده است.
به گفتۀ وی در دولت نهم عمده این طرح‌ها مصوب شد ولی به دلیل هزینه بر بودن و مشکلات دیگر در دولت‌های بعدی این مناطق مورد توجه قرار نگرفت.

توجه به ظرفیت‌های گردشگری خراسان‌جنوبی

کارشناس مسئول سرمایه‌گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تأکید کرد: دولت وظیفه خود را در تأمین زیرساخت‌ها انجام داده است؛ حتی اگر در دولت طرح مناطق نمونه گردشگری تعطیل شود ما به دلیل ظرفیت‌های گردشگری موجود به آن توجه می‌کنیم و به عنوان طرح گردشگری سرمایه‌گذار هم جذب می‌شود.

عطاریان خاطر نشان کرد: به صورت کلی خرو و ازمیغان طبس مزیت‌های گرشگری بالایی دارند و زیرساخت‌های این مناطق عمدتاً تأمین شده است  که در صورت ورود سرمایه‌گذار مجوز داده می شود.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق نمونه گردشگری مشوق‌هایی دیده شده است، گفت: از جمله این مشوق‌ها و مهمترین آنها می‌توان به تأمین زیرساخت‌های این مناطق، معافیت‌های مالیاتی، واگذاری اراضی  و آب، برق و گاز اشاره کرد.

به گفتۀ وی نکته ای که در این بخش دیده نمی‌شود این است که در  خراسان جنوبی مناطق گردشگری فراوانی وجود دارد که جزو مناطق نمونه گردشگری نیستند اما دارای ظرفیت‌های بالایی هستند و حتی چند روستای ثبت شده ملی داریم که باید به آنها توجه بیشتری شود.

 

 

استقرار گمرک افغانستان در مرز یزدان تا یک هفته آینده/۲

ظرف یک هفته آینده افغانستان گمرک خود را در مرز یزدان برای رونق مبادلات تجاری با ایران مستقر می‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: هفته گذشته با والی استقرار گمرک افغانستان در مرز یزدان تا یک هفته آیندهشیندن افغانستان جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد طرف افغانی گمرک خود را ظرف یک هفته آینده در مرز یزدان مستقر کند.
موهبتی افزود: با این اقدام مبادلات در آن مرز از حالت خرده فروشی به حالت ترانشیت و کامیونی تغییر می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان یزدان است گفت: در ۲ ماه گذشته بیش از ۲ هزار تن کالا به صورت خرده فروشی با افغانستان صادر کردیم و در روز‌های اخیر تمام کالا‌هایی که دپو شده بود در یزدان را صادر کردیم.

موهبتی با اشاره به اینکه در بازارچه مرزی میل ۷۳ واقع در شهرستان درمیان آمادگی تامین زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد بازار تخصصی سیمان را داریم گفت: کارخانه سیمان باقران قول داده با هزینه خود گمرک افغانستان در آن مرز را احداث کند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات تجاری در مرز عدم ثبات والی ولایت فراه است که در این مدت مرتبا تغییر کرده است و والی جدید فراه یک هفته قبل منصوب شده است افزود: قرار است استاندار با هیاتی به افغانستان سفر کند و رایزنی هایی با والیان ولایت های فراه و هرات به منظور رونق مبادلات تجاری و حل مشکلات موجود داشته باشند.
موهبتی افزود: باید هزینه‌های صادرات را کاهش دهیم و برای این کار لازم است کالا‌هایی که از جنوب کشور آید از طریق دوکوهانه، کالا‌های مرکز کشور از معبر گلورده و کالا‌های شمال کشور از مرز یزدان صادر شود تا هزینه‌های صادراتی کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در دوکوهانه و گلورده زیرساخت‌ها آماده است گفت: طرف افغانستانی از ما زمان خواسته تا مجوز لازم را از دولت مرکز خود بگیرد.
موهبتی با بیان اینکه استقرار گمرک افغانستان در مرز ضروری است افزود: در این صورت مبادلات تجاری رونق خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: نیاز است نیرو‌های گمرک افغانستان در بازارچه‌های مرزی مستقر شوند و ما حتی قول داده ایم برای تامین نیروی گمرکی به آن‌ها کمک کنیم.
موهبتی افزود: با توجه به اینکه طرف افغانی خواهان مبادلات تجاری با دلار است، یکی دیگر از مشکلات ما در بحث تجارت مرزی عدم استقرار بانک ارزی یا صرافی در مرز است که نیاز است این مشکل هم برطرف شود.

 

 

 

 

تحلیف ۳۶۲ جوان امدادگر در خراسان جنوبی/۲-۳

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۳۶۲ جوان در استان به عنوان امدادگر جمعیت هلال احمر تحلیف شدند.

 موهبتی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس تدابیر انجام شده، جوانان جمعیت هلال احمر استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات، به عنوان امدادگر جهت پوشش امدادی حوادث با حوزه معاونت امداد و نجات به صورت داوطلبانه همکاری می‌کنند.

او جوانان را سرمایه‌های اصلی و مهم دانست و افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۸۰۶ جوان با جمعیت هلال احمر استان همکاری دارند.

موهبتی با بیان اینکه این جوانان در گروه‌های سنی مختلف در قالب کانون با جمعیت همکاری دارند، گفت: ۳۶ کانون دانشجویی، ۱۵۰ کانون دانش آموزی، ۲۴ کانون روستایی و ۱۴ کانون طلاب در استان فعال هستند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در ۱۱ شعبه هلال احمر سطح استان طی مراسمی با رعایت کامل نکات بهداشتی ۳۶۲ نفر از جوانان هلال احمر استان به عنوان امدادگر تحلیف شدند.

او با اشاره به شرایط تحلیف اعضا برای امدادگری عنوان کرد: افراد باید حداقل ۱۶ سال سن و همچنین حداقل شش ماه با واحد جوانان شهرستان فعالیت مستمر داشته باشد.

موهبتی ادامه داد: اعضا می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی امداد و نجات حائز شرایط لازم برای ورود به فعالیت‌های حوزه امداد و نجات شوند.

 

 

 

 

 

غذاهایی که پیرتان می‌کنند/ علمی

 غذاهایی که پیرتان می‌کنند

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه عادات غذایی بد فاصله ما را تا پیری کم می‌کنند، گفت: اگر به ۱۰ دلیل برای مصرف نکردن نوشابه فکر کنید دیگر به این نوشیدنی لب نخواهید زد.

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چاقی، درد مفاصل، پوسیدگی دندان، دیابت، بیماری قلبی، سرطان روده، افسردگی، بی خوابی، سوزش معده و ریزش مو از مضرات مصرف زیاد نوشابه است.

وی افزود: مصرف زیاد نوشیدنی‌های شیرین، مثل نوشابه می‌تواند روی سلامتی بدن تأثیرات منفی داشته باشد؛ اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید، از بیماری‌های مزمن دوری کنید و عمر طولانی‌تری داشته باشید، مصرف نوشابه را قطع کنید یا به ‌حداقل برسانید.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با فهرست غذاهایی که ما را پیر می‌کنند، تصریح کرد: نوشیدنی‌های گازدار و انرژی زا، گوشت سوخته، شام یخ زده، غذاهای تند  و ادویه دار، غذاهای سرخ شده، کره گیاهی ، کافئین، گوشت‌های نمک سود، سوسیس، ژامبون و گوشت‌های دودی از مهم‌ترین این موارد هستند.

نواب زاده با اشاره به بلایی که با دیر خوردن شام بر سر انسان می‌آید، افزود: با دیر شام خوردن و فاصله کم آن با خواب شبانه، دچار سوزش معده می‌شوید، چربی بیشتری در بدن انباشته می‌شود و فشار خون تان بالا می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین خوابتان مختل می‌شود، خودتان را عادت می‌دهید با بی توجهی غذا بخورید، به غذا خوردن احساسی سوق پیدا می‌کنید، به دندان هایتان صدمه می‌زنید، ساعت بدن تان به هم می‌ریزد و بیشتر وزن اضافه می‌کنید.

نواب زاده یادآور شد: فراموش نکنیم عادات غذایی سهم بسیاری در جوان ماندن یا پیری زودرس بدنمان دارند؛ نباید به هر  نوع غذا و یا هر وقت خوردن غذا خود را عادت دهیم.

 

 

 

 

بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بیرجند افتتاح شد
بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی، مدیران اجرایی استان و هیات تجاری از فعالان اقتصادی کشور افغانستان افتتاح شد.

بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بیرجند در مساحتی بالغ بر ۶هزار متر مربع با حضور ۶۰ مجموعه اقتصادی در صنعت ساختمان از استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان، توسط اتاق تعاون خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

 

دعوت از هیات‌های تجاری خارجی و داخلی برای بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان از دیگر برنامه‌ریزی‌های جدی اتاق تعاون استان بوده که می‌تواند تعاملات دو‌جانبه تولید‌کننده و مصرف‌کننده به صورت مستقیم را موجب شود.

 

 

با توجه به اهمیت سلامت جامعه و مشارکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان این نمایشگاه در شرایط کرونا، اتاق تعاون استان با همکاری ستاد ملی کرونا و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تمهیدات لازم را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده و طرح غربالگری را با استقرار تیم پزشکی و توزیع ماسک رایگان و مواد ضد عفونی در مبادی ورودی سالن به صورت جدی اجرا می‌کند.

 

 

 

 

 

فروش ۵۲۵۸ جلد کتاب در «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» خراسان جنوبی/۲-۳

۵۲۵۸ جلد کتاب در طرح «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» در کتابفروشی‌های عضو طرح در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طرحفروش ۵۲۵۸ جلد کتاب در «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» خراسان جنوبی «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» از ۲۹ آبان لغایت ۳ آذر برگزار شد و در مدت زمان این طرح مردم استان، ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

محمود رمضانی به مشارکت ۱۴ کتابفروشی استان در این طرح اشاره کرد و گفت: ۱۰ کتابفروشی در مرکز استان و ۴ کتابفروشی در شهرستان‌ها در  پاییزه کتاب ۱۴۰۰ فعال بودند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده بود، گفت: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقمندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب‌تر تأمین کنند.

رمضانی گفت: از سوی دیگر طرح‌های فصلی فروش کتاب علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، در شرایط کنونی کمک کننده و موجب دلگرمی کتابفروشی‌های سطح استان است.

وی به کاهش اندک فروش در این طرح به نسبت طرح تابستانه با فروش ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: با وجود کوتاه بودن مدت زمان اجرای این طرح نسبت به طرح‌های گذشته، شاهد استقبال بالای مردم از «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» بودیم به گونه‌ای که فقط  در روز آخر ۷۰ میلیون تومان کتاب خریداری شد.

 

 

 

 

همایش پیاده روی خانوادگی در بیرجند/۷

به مناسبت سالروز تاسیس بسیج مستضعفین ، مسیر پیاده روی خانواده ها در مسیر بند دره بیرجند برگزار شد.

در این همایش که با حضور خانواده بسجیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، بسیجیان و مردم مسیر تفریحی بند دره بیرجند را پیمودند.

این مراسم به مناسبت هفته بسیج با سخنرانی سرهنگ خراسانی فرمانده سپاه بیرجند و حضور مسئولان اجرایی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

خروج تمامی شهر‌های خراسان جنوبی از وضعیت قرمز/۲-۳

بر اساس آخرین به روزرسانی نقشه کرونایی شهرستان‌های فردوس و طبس هم که در وضع قرمز قرار داشتند نیز از وضع قرمز خارج شدند.

بر اساس آخرین نقشه وضع کرونای کشور، شهرستان فردوس و طبس هم به وضع نارنجی تغییر رنگ یافتند.

هم اکنون شهر‌های بیرجند، فردوس و طبس در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

شهرستان‌های بشرویه ، سرایان ، سربیشه ، درمیان، زیرکوه و خوسف در وضع زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

متاسفانه بدترین وضع کرونایی کشور در خراسان جنوبی نسبت به جمعیت و تعداد شهرستان است و هیچ نقطه آبی (کم خطر) در خراسان جنوبی وجود ندارد.

تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

همایش پیاده روی خانوادگی در شهر آبیز زیرکوه/۷

همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته بسیج در شهر آبیز شهرستان زیرکوه برگزار شد.

ادیبیان رئیس اداره ورزش شهرستان زیرکوه گفت:حدود ۲ هزار نفر در این همایشهمایش پیاده روی خانوادگی در شهر آبیز زیرکوه شرکت کردند و مسیر ۳ کیلومتری شهر ابیز تا گلزار شهدای گمنام آبیز را پیاده و با رعایت پروتوکول‌های بهداشتی پیمودند.

۷۵ نفر به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

حرکات ورزشی نمایشی، تکواندوکاران شهرستان و بازی تیر و کمان و معاینات و تست سلامت از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری سومین دوره مسابقات انتخابی المپیاد استعداد‌های برتر تکواندو/۷

سومین دوره مسابقات انتخابی المپیاد استعداد‌های برتر تکواندو خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی این رقابت‌ها صبح امروز با حضور دختران تکواندو کار نوجوان استان در اوزان مختلف دربرگزاری سومین دوره مسابقات انتخابی المپیاد استعداد‌های برتر تکواندو خانه تکواندو بیرجند برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها خانم‌ها نسترن سعیدی نیا، زهراخسروی، ریحانه سلیمانی، سمیرا نایبی فر، منورمسینایی نژاد، حدیث صفرزاده مؤفق شدند جواز حضور در رقابت‌های کشوری استعداد‌های برتر ورزشی تکواندو را کسب کنند.

مرحله کشوری این رقابت‌ها باتوجه به شرایط کرونا متعاقبأ اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

واکسن نزده ها، ۶ برابر بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند/۲-۷

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند: افرادی که واکسینه نشدند ۶ برابر بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در خصوص وضعیت بیماری کروناواکسن نزده ها، ۶ برابر بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند گفت: وضعیت بیماری کرونا در روز‌های اخیر نسبتا با ثبات شده هرچند که افزایشی را در موارد بیماری بعد از فرونشستن پیک ششم داشتیم، در حال حاضر خوشبختانه با واکسیناسیونی که انجام شده، موارد بیماری رو به افزایش نیست و تقریبا ثابت اما با افزایش نسبی خفیف است.

دکتر ضیائی  در خصوص علل افزایش نسبی خفیف بیماری افزود: علل افزایش بیشتر دورهمی‌ها و عدم توجه به پروتکل‌ها است، چون می‌دانیم با زدن واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد، ولی اتفاق خوبی که افتاده و تحقیقات نشان داده که افرادی که واکسینه نشدند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه به بیماری مبتلا می‌شوند و ۱۴ برابر بیشتر فوت می‌کنند.

به گفته وی اگر واکسن بزنیم هم خطر ابتلا کمتر می‌شود و هم خطر موارد شدید و مرگ کمتر خواهد شد همانطور که علیرغم باز شدن مدارس و ضعف در رعایت پروتکل‌ها هنوز افزایش چشمگیری برای بیماری نداشتیم.

دکتر ضیائی گفت: توصیه ما تزریق واکسن و کامل کردن واکسیناسیون برای افرادی که نوبت دوم را زدند یا افرادی که واجد شرایط برای نوبت سوم هستند.

وی افزود: از طرفی مدارس به صورت فعال بازگشایی شدند که خواهش ما این است علائم فرزندانتان را کنترل کنید اگر خودشان یا دوستانشان علائمی داشتند به مسئولین بهداشتی مدرسه اطلاع دهند و از حضور در مدرسه اجتناب کنند و برای درمانشان اقدام کنند.

به گفته وی مسئولین مدرسه تامین موارد بهداشتی از قبیل ماسک و رعایت پروتکل‌ها را بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت داشته باشند ان شاءلله با خبر‌های خوبی که از رسیدن دارو‌های جدید داریم و تکمیل واکسیناسیون بتوانیم این ایام را پشت سر بگذاریم و به دوران قبل از کرونا نزدیک شویم.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند

بصیرت ، راه درمان تهاجم فرهنگی/۲-۳

خطیب جمعه بیرجند: ما امروز در معرض تهاجم‌های مختلف دشمنان از جمله تهاجم فرهنگی قرار داریم و بصیرت راه درمان تهاجم فرهنگی است.

 آیت الله عبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجندگفت: نگاه مسئؤلانه هر انسانیبصیرت راه تهاجم فرهنگی است به خود، عمل، سکوت و فریادش را لازمه انسان‌شناختی دانست و گفت: آنچه که به‌صورت یک عامل مؤثر در حفظ ارزش‌های انسانی ، فرهنگی و … جامعه نقش دارد این است که همه امور با بصیرت تحت نظر باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیج یک حرکت است افزود: برکت انقلاب اسلامی این است که بسیج مستضعفین جهان را در دامنش دارد.

وی گفت: بحث یک کشور نیست و استکبار جهانی جنایتی نبوده که انجام نداده باشد؛ هر جای دنیا که فتنه، آدم‌کشی، ویرانی، آدم‌سوزی و آوارگی است، پای استکبار جهانی در میان است و این بسیج مستضعفین است که از پای نخواهد نشست تا آرمان انبیا را به صحنه میدانی بیاورد.

امام جمعه بیرجند گفت: راه‌حل و تفکر بسیجی یعنی فرد پیش و بیش از اینکه به فکر خودش باشد، در پی خدمت به جامعه خود و نوع بشر است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز دشمنان زمین گیر شدند و گذر زمان به نفع انقلاب، اسلام و تفکر بسیجی است که در جهان فراگیر شده است، افزود: امروز فرهنگ بسیجی به کشور‌های دیگر صادر شده، اما آنچه برای نیروی بسیجی ضرورت دارد بصیرت است.

 

 

 

 

شناسایی ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا از ۷۹۵ آزمایش مولکولی و سریع در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روشناسایی ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبیز گذشته از ۳۲۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۶۸ بیمار و از ۴۷۰ تست سریع ۸۳ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد مورد ۷ مورد از بشرویه، ۳۵ مورد از بیرجند، ۳ مورد از خوسف، ۸ مورد از درمیان، ۷ مورد از زیرکوه، ۹ مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۳۰ مورد از طبس، ۱۸ مورد از فردوس و ۱۳ مورد از قاین و ۲۰ مورد از نهبندان، شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۲۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۴ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در شبانه روز گذشته دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان ثبت شد و آمار جان باختگان این بیماری به هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافت.

 

 

 

 

دو هزار و ۲۵۶ پرونده قاچاق کالا در تعزیرات خراسان‌جنوبی مختومه شد

دو هزار و ۲۵۶ پرونده قاچاق کالا در تعزیرات خراسان‌جنوبی مختومه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: دو هزار و ۲۵۶ پرونده قاچاق کالا طی هشت ماهه سال جاری در تعزیرات خراسان‌جنوبی مختومه شد.

حسین حسن‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در هشت ماهه سال جاری در حوزه کالا و خدمات هزار و ۸۹۱ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی وارد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هزار و ۸۷۱ پرونده نیز در حوزه تخلفات کالا و خدمات نیز مختومه شده است، بیان‌کرد: متخلفین به ۶۹ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۶۸۹ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

حسن پور در زمینه جرائم مرتبط با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه نیز دو هزار و ۲۴۹ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیرات در خراسان‌جنوبی وارد شده و در همین بخش نیز دو هزار و ۲۵۶ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: متخلفین در این بخش نیز به دو هزار و ۶۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۴۳۸ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در بخش بهداست، دارو و درمان نیز در هشت ماهه سال جاری تعداد ۶۹۰ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی وارد شده و ۶۹۱ پرونده نیز مختومه شده است.

حسن پور یادآور شد: متخلفان در این بخش نیز به ۲۰ میلیون و ۸۶ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۱ اکیپ بازرسی داشتیم که هزار و ۲۹۰ بازرسی از اصناف انجام دادند، گفت: در این بازرسی‌ها تعداد ۲۱۳ واحد دارای تخلف بوده و به ۴۹۱ واحد نیز تذکر داده شده است.

 

فرماندار فردوس خبر داد؛

تامین زمین برای طرح جهش مسکن در فردوس و اسلامیه

تامین زمین برای طرح جهش مسکن در فردوس و اسلامیه

فردوس – فرماندار فردوس با اشاره به تامین زمین در فردوس و اسلامیه برای اجرای طرح جهش مسکن، گفت: در تلاش هستیم در شهر باغستان هم با تامین زمین، این شهر در لیست شهرهای مشمول قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس اظهار کرد: از ابتدای طرح مسکن ملی تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی در شهرستان فردوس ساخته و به واجدین شرایط واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از چهار میلیون واحد مسکن طرح جهش ملی، ۲۶ هزار واحد سهم خراسان جنوبی است، افزود: سهم شهرستان‌ها پس از پالایش ثبت‌نام شدگان این طرح مشخص خواهد شد.

حلاج مقدم با تاکید بر اینکه در شهرستان فردوس این طرح به‌صورت ویلایی و۲ طبقه اجرا خواهد شد، گفت: این ظرفیت وجود دارد تا افرادی که در محدوده شهری دارای زمین هستند بدون اینکه فرم جیم آنها قرمز شود از تسهیلات طرح مذکور استفاده کنند.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه اولویت در طرح جهش ملی مسکن در فردوس با زمین‌های خالی داخل محدوده خدماتی شهر است، گفت: تمام تلاش مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن باید در این راستا باشد تا از هزینه‌های اضافی خدمات زیرساختی در خارج از محدوده جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید از اکنون پیش بینی‌های لازم برای تأمین اعتبار طرح‌های توسعه‌ای مسکن را داشته باشند تا در صورتی که نیاز به واگذاری زمین در خارج محدوده باشد با مشکل نبود اعتبار مواجه نشوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس نیز گفت: در طرح جهش ملی مسکن علاوه بر وجود زمین در چهار نقطه شهر فردوس، پیش‌بینی سایت ۱۷.۵ هکتاری در انتهای بلوار پروفسور صنعتی انجام شده که در مجموع توانایی ساخت ۵۱۰ واحد مسکونی را خواهیم داشت.

مهدی عربی با اشاره به اینکه تا کنون یک‌هزار و ۹۵۰ نفر در طرح جهش ملی مسکن در شهرستان فردوس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: البته افراد واجد شرایط نهایی پس از پالایش مشخص خواهند شد.

رئیس بنیاد مسکن فردوس نیز با اشاره به اینکه افرادی از گذشته در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام و عملیات ساخت واحدهای مسکونی آنها شروع شده، افزود: متأسفانه برخی از این افراد حاضر به پرداخت سهم مشارکت خویش نیستند که این امر موجب تأخیر در ساخت بقیه واحدها نیز شده است.

کاظم مهمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز کار پالایش ثبت‌نام شدگان طرح جهش ملی مسکن انجام نشده و عضو در سامانه نداریم، امکان جایگزینی این افراد وجود ندارد و با توجه به افزایش هزینه، مصالح ساختمانی و دستمزدها به مشکلی برای سایر افراد تبدیل شده است.

۳۶۲جوان خراسان جنوبی به عنوان امدادگر جمعیت هلال احمر تحلیف شدند

۳۶۲جوان خراسان جنوبی به عنوان امدادگر جمعیت هلال احمر تحلیف شدند

بیرجند- ۳۶۲ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طی مراسمی به عنوان امدادگر تحلیف شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، فائزه موهبتی با اشاره به اهمیت استفاده از توان و ظرفیت جوانان در حیطه امدادگری بیان کرد: بر اساس تدابیر انجام شده، جوانان جمعیت هلال احمر استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات، به عنوان امدادگر جهت پوشش امدادی حوادث با حوزه معاونت امداد و نجات به صورت داوطلبانه همکاری می کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، جوانان را سرمایه های اصلی و مهم جمعیت دانست و افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۸۰۶ جوان با جمعیت هلال احمر استان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه این جوانان با گروه های سنی مختلف در قالب کانون با جمعیت همکاری دارند، گفت: ۳۶ کانون دانشجویی، ۱۵۰ کانون دانش آموزی، ۲۴ کانون روستایی و ۱۴ کانون طلاب در استان فعال است.

موهبتی با اشاره به لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در ۱۱ شعبه هلال احمر سطح استان طی مراسمی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ۳۶۲ نفر از جوانان هلال احمر خراسان جنوبی به عنوان امدادگر تحلیف شدند.

وی با اشاره به شرایط تحلیف اعضا برای امدادگری عنوان کرد: سن عضو باید حداقل ۱۶ سال تمام بوده و حداقل شش ماه با واحد جوانان شهرستان فعالیت مستمر داشته باشد.

موهبتی ادامه داد: اعضا می توانند با گذراندن دوره های آموزشی مقدماتی و تکمیلی امداد ونجات حائز شرایط برای ورود به فعالیت های حوزه امداد و نجات شوند.

۳۷۰ خانوار در شهرستان نهبندان از آب بهداشتی برخوردار می‌شوند

۳۷۰ خانوار در شهرستان نهبندان از آب بهداشتی برخوردار می‌شوند

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان گفت: طرح آبرسانی به هفت روستا در حال اجراست که با بهره‌برداری کامل از این طرح‌ها ۳۷۰ خانوار در این شهرستان مرزی از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مهدی نسیمی‌مسک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبرسانی به روستاهای «حسن‌آباد و سرکل» از محل مجتمع امین‌آباد با  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تاکنون در زمینه اجرای این طرح یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن یک میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات امسال، طرح آبرسانی به این ۲ روستا تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۲۰ خانوار از مزایای آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان عنوان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای «استند و سه فرسخ» نیز از محل مجتمع آبرسانی سرفرسخ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تاکنون در زمینه اجرای این طرح یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به یک میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

وی افزود: در صورت تخصیص کامل اعتبارات این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۱۰ خانوار از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

نسیمی‌مسک بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای «کلاته خداد، لبک و بیدک» با مجموع جمعیت ۱۴۰ خانوار در ماه جاری با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ روستای شهرستان نهبندان با تانکر آبرسانی می‌شود و کم‌آبی مهمترین مشکل برخی روستاهاست که اختصاص اعتبار لازم کمک موثری در حل مشکلات کم‌آبی روستاییان است.

 

 

 

استاندار منتخب خراسان جنوبی: ارتقای شاخص‌های اقتصادی در اولویت است/۳

استاندار منتخب خراسان جنوبی: ارتقای شاخص‌های اقتصادی در اولویت است

 استاندار منتخب خراسان جنوبی ارتقای شاخص‌های اقتصادی این استان را در اولویت برنامه‌های کاری اعلام کرد و گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های ارزشمند و منحصر به‌فرد دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها، توسعه استان دنبال خواهد شد.

جواد قناعت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که مردم آن بسیار عزیز، محترم، ولایتمدار و همیشه همراه با نظام هستند.

وی گفت: مردم این استان در تمامی انتخابات گذشته مشارکت حداکثری داشته‌اند و هرجا که نیاز بوده، مردم خراسان جنوبی جزو اولین‌ها بودند که در میدان حمایت از نظام حاضر شده‌اند.

استاندار منتخب خراسان جنوبی اضافه کرد: متاسفانه وقتی شاخص‌های اقتصادی و رونق اقتصادی را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که این استان رتبه خوبی ندارد، به عنوان مثال سهم بخش کشاورزی ما از تولید ناخالص داخلی بخش کشاورزی کشور، ۱.۳ درصد است یعنی رتبه بیست و هفتم کشور که اصلا رتبه خوبی نیست.

وی گفت: سهم بخش صنعت استان ما از صنعت کشور ۲ دهم درصد است و رتبه سی و یکم کشور را داریم یا در بخش خدمات رتبه بیست و نهم کشور را داریم که اینها همه نشان می‌دهد علیرغم اینکه کارهای خوبی در گذشته صورت گرفته، خراسان جنوبی در آیتم‌های رشد اقتصادی وضعیت خوبی ندارد.

پیگیری مشکلات اقتصادی اولین هدف مدیریت استان

قناعت با بیان اینکه اولین هدف ما پیگیری موضوع معیشت و مشکلات اقتصادی مردم استان است افزود: برای اینکه این شرایط رقم بخورد، باید بستر برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران ایجاد شود، همچنین طرح‌های راکد و نیمه‌فعال با بررسی موانع و رفع آنها فعال شوند.

وی گفت: یکی از معضلات جدی، کلیدی، اساسی و مهم در خراسان جنوبی، کم‌آبی است که باید آن را به‌صورت ویژه، جهادی، اختصاصی و خارج از نوبت با استفاده از ظرفیت‌های استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی پیگیری کنیم تا بتوانیم این معضل را مرتفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی که هنوز به‌طور رسمی معارفه نشده است، عنوان کرد: در راستای حل مشکل کم‌آبی، پیگیری طرح انتقال آب از خلیج فارس یکی از کارهای جدی بنده خواهد بود و در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع معادن خراسان جنوبی به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و استعدادهای مهم این استان گفت: برخی معادن خراسان جنوبی منحصر به‌فرد است و شاید در هیچ استان دیگر کشور وجود نداشته باشد.

تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی مختلف در خراسان جنوبی استخراج و خام‌فروشی می‌شود که باید زنجیره تولید و فرآوری آن در راستای توسعه اقتصادی تکمیل شود.

قناعت از خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین ذخیره‌گاه منیزیت کشور نام برد و گفت: معدن مس قلعه‌زری با عیار بسیار بالا در دنیا معروف است و ما باید از ظرفیت‌های معادن استان در راستای توسعه پایدار استفاده کنیم.

وی با اشاره به کویری بودن خراسان جنوبی و اینکه ۱۰ درصد بیابان‌های ایران به این استان اختصاص دارد تاکید کرد: باید از این ظرفیت برای رشد صنعت گردشگری با جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کنیم.

استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: تجربه‌ای در بنیاد مستضعفان داریم که در منطقه قلعه‌گنج کرمان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ایجاد کردیم و باعث اشتغال پایدار شده و از ظرفیت زنان هم برای کسب و کار خانگی استفاده شده که این نوع برنامه‌ها را در خراسان جنوبی هم دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آثار تاریخی ارزشمندی که در خراسان جنوبی داریم را باید آماده کنیم تا ثبت جهانی شود و وقتی این اتفاق رخ دهد، باعث معرفی اثر و جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد شد.

استفاده از ظرفیت مرز برای شکوفایی اقتصادی

قناعت با اشاره به ظرفیت مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان و وجود چهار بازارچه مرزی در این استان گفت: باید مشکلات این بازارچه‌ها پیگیری شود تا در راستای شکوفایی اقتصادی استان فعال شوند، باید ارتباط با استان فراه افغانستان پررنگ‌تر از گذشته شود و در مجموع از ظرفیت مرز در راستای توسعه بیشتر خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی افزود: خراسان جنوبی از دانشگاه‌ها و مراکزی علمی استخوان‌دار و قدیمی برخوردار است و گروها و رشته‌های دانشگاهی مهم و مطرح در سطح کشور دارد.

استاندار منتخب خراسان جنوبی گفت: می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی استان بهره ببریم و یکی از مشکلاتی که همه استان‌ها و خراسان جنوبی نیز با آن مواجه بوده، کاهش بهره‌وری است.

وی گفت: خراسان جنوبی در تولید زعفران رتبه دوم کشور را دارد و از ظرفیت مجامع علمی و دانشگاه می‌توان استفاده کنیم تا شاهد افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری محصولات کشاورزی استان باشیم.

قناعت بیان کرد: افتخار بنده این است که خدمتگزار مردم استانی خواهم بود که رییس جمهوری نماینده مردم آن در مجلس خبرگان رهبری است.

وی گفت: نه تنها رییس جمهوری اشرافیت بر خراسان جنوبی دارند بلکه اشرافیت بر ظرفیت‌ها و مشکلات کل کشور دارند و تمامی استان‌های کشور را یکپارچه و کامل می‌بینند.

دنبال کردن برنامه‌های دولت سیزدهم در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه برنامه‌های دولت سیزدهم در استان مدنظر فعالیت‌های ما خواهد بود و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر است افزود: مبنای همه فعالیت‌های ما سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های برنامه ششم توسعه، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار محوری دولت سیزدهم به‌ویژه اهداف و معیارهایی است که رییس جمهوری مبنای راهبردی برنامه‌های خود ارائه داده‌اند.

نهمین استاندار خراسان جنوبی گفت: زیربنای همه این برنامه‌ها مبنای راهبردی گام دوم و توصیه هفت‌گانه این بیانیه است که مبنا، شالوده و اساس کار ما قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اخلاق‌مداری، توجه به موضوعات پژوهشی، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، عدالت، فسادستیزی و توجه به قشرهایی که نیازمند حمایت هستند، مرزبندی با دشمنان و توجه به عزت ملی در روابط خارجی از جمله ارزش‌ها و برنامه‌های بیانیه گام دوم انقلاب است.

“جواد قناعت” در جلسه روز گذشته (چهارشنبه سوم آذر ماه) هیات وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت و سکاندار این استان مرزی شد.

وی متولد سال ۱۳۴۴ و اهل آمل در استان مازندران است که از سال‌ ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ استاندار گلستان بود.

استاندار جدید خراسان جنوبی طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۸ تاکنون معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان بوده است.

وی دارای مدرک دکترای شیمی آلی، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و کارشناسی شیمی محض است.

 

 

 

۱۱ پروژه شاخص فرهنگی در خراسان جنوبی در دست اجرا است

۱۱ پروژه شاخص فرهنگی در خراسان جنوبی در دست اجرا است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ پروژه شاخص فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مختلف استان به متراژ کلی ۱۳ هزار و ۱۲۱ متر مربع در دست اجرا است.

ناصر نبی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها تا پایان سال مالی جاری ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده خواهد شد.

وی احداث خانه فرهنگ بیرجند را از پروژه‌های شاخص مرکز استان عنوان کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان سال مالی جاری خانه فرهنگ بیرجند با زیربنای ۲ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون در زمینه اجرای آن با مجموع اعتبارات سال جاری سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی گفت: ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز با زیربنای ۱۵۰ متر مربع تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و این پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در مرحله تجهیز است.

نبی‌زاده افزود: سالن علامه فرزان بیرجند به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های شاخص فرهنگی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تاکنون در زمینه اجرای این پروژه پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به پنج میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۲۷۴ متر مربع فضای فرهنگی و هنری از سال ۱۳۹۷ تاکنون در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالن آمفی تئاتر گلبانگ بیرجند، تماشاخانه استاد کامیابی‌ مسک، تماشاخانه طبس و قاین، نگارخانه استاد اسماعیلی، فاز اول مجتمع فرهنگی هنری بشرویه، بهسازی سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین، مکتب‌خانه موسیقی مقامی و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا از جمله پروژه‌هایی است که در سه سال گذشته تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی درباره تکمیل تالار بزرگ بیرجند که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، گفت: با توجه به ملی بودن پروژه، تمامی مراحل اجرا برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این اداره کل پیگیر اجرای کامل آن است.

نبی‌زاده عنوان کرد: تالار بزرگ بیرجند با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکنون ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در واگذاری قطعی زمین تالار بزرگ بیرجند از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم مشکل داریم و هنوز موافقت‌نامه واگذاری قطعی زمین تالار بزرگ شهر به امضا نرسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل تالار بزرگ بیرجند به ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و پیگیری‌های مستمر برای تسریع در روند اجرای پروژه و تکمیل آن انجام می‌شود، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از پروژه بازدید داشته‌اند که امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز روند اجرایی پروژه آغاز شود.

وی گفت: مجموع فضاهای فرهنگی، هنری و تخصصی این اداره کل ۲۵ هزار و ۴۳۹ متر مربع است که این میزان فضای اعلام شده به نوعی با فعالیت‌های تخصصی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط است.

نبی‌زاده یکی از عوامل مهم در ارتقای فرهنگ هر جامعه را وجود زیرساخت‌ها دانست و افزود: زیرساخت‌ها و امکانات، شرایط و بستری را فراهم می‌کند که هنرمندان در بخش‌های مختلف به تولید، خلق اثر، آموزش، گفت و گو و نقد و بررسی درباره آثار فرهنگی و هنری می‌پردازند.

وی تصریح کرد: اگر ما شرایط لازم را برای بروز و ظهور هنرمندان فراهم نکنیم، امکان جلوه‌گری و بروز توانمندی فرهنگی و هنری استان فراهم نمی‌شود.

 

 

 

۱۲ پروژه عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی افتتاح شد

12 پروژه عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی افتتاح شد

با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ۱۲ پروژه عمرانی در میغان نهبندان به بهره برداری رسید که کتابخانه و سینما سیار ارمغانی دیگر از قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستانهای هدف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند،  در آخرین روز از هفته بسیج با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان پروژه های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای میغان شهرستان نهبندان به بهره برداری رسید.

جانشین  سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج  اظهار داشت:  طبق آیات قرآت کریم همه انسانها در خسران اند به جز کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند  چرا که ایمان به تنهایی کفایت نمی کند و  باید عمل صالح هم انجام دهیم.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه اقدامات بسیحیان در منطقه و اقدامات قرارگاه پیشرفت آبادانی و بسیج سازندگی که در جای جای استان با کمک موسسات خیریه و مردم انجام می شود همان عمل صالح و نمونه بارز عمل است گفت: همه تلاش دشمن بر این است که مردم را از نظام و انقلاب جدا کند.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاههای اجرایی شفاف است که باید رضایت حداکثری مردم را با خدماتی که به آنها داده میشود و در راستای حل مشکلات مردم انجام دهند افزود: سپاه و بسیج توانسته در این ۴۰ سال اخیر نقش خود را ایفا کند و با هم افزایی کامل با دستگاهها و افزایی در سپاه و بسیج دارد کارنامه درخشانی از خود به جای گذارند.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی ادامه داد: در خیلی ازمناطق و دهستانها سپاه و بسیج با کمک مردم و خیرین مشکلات  راحل  کرده ،اما در برخی نقاط هم با وجود اینکه فلسفه وجودی دستگاه این است تامشکل مردم را حل کند، اما در انجام آن مشکل کوتاهی کرده و سپاه و بسیج که ماموریت اصلی آن حفاظت ازانقلاب و دستاورد های آن است نمیتواند بنشیند و ببیند مردم مشکل  دارند.

یوسفی با بیان اینکه سیاست ما در سپاه خراسان جنویی هم افزایی با همه دستگاههای اجرایی اعم از قوه قضاییه و مجریه است افزود: با همه مجموعه ها  به دنبال تعامل سازنده هم افزایی به نیت حل مشکلات مردم هستیم.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی گفت:مردم ما در همه مناطقی که مجموعه سپاه وقرارگاه پیشرفت و ِآبادانی فعالیت می کنند پای کار اند و ماهم تلاش داریم تا مشکلات با کمک مردم حل شود و در این راستا مردم  نقش اصلی را داشته باشندچرا که توان  و قدرت مردم از قدرت همه بالاتر لست.

سرهنگ یوسفی گفت: معتقدیم تاکنون ما در بسیج و سپاه و دستگاه ههای اجرایی هنوز نتوانسته ایم به طور کامل از  ظرفیت کامل مردمی استفاده و همه ظرفیتها را پای کار بیاوریم و همچنین نتوانستیم ظرفیت ها را کامل شناسایی و بالقوه و بالفعل تبدیل کنیم هر چند تاکنون  تلاشهای خوبی شده است .

وی  آب شرب را اولویت اصلی برای نهبندان دانست و افزو د:  اولویت اصلی آب شرب است و تا آب شرب نباشد سکونت امکان پذیر نیست  و در این راستا دستگاههایی که مسئولیت دارند باید کمک کنند و ما در بسیج  سازندگی و قرارگاه پیشرفت همت داشته و خواهند داشت که مشکلات مردم منطقه به لحاظ آب شرب به حداقل برسد..

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) هم در این مراسم از افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی شامل ۱۱ پروژه  کانال انتقال آب و یک پروژه تامین آب شرب روستایی خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سرهنگ هنری با بیان اینکه این پروژه ها شامل ۴هزار متر کانال انتقال آب است که ۱۰۰ متر احیا  و مرمت قنوات  مربوط به تامین آب شرب روستا بوده و ۳ هزار متر خط انتقال آب به روستا است که مربوط به شرب روستا بوده است افزود:  این پروژه ها  با کمک مجموعه خیرین و مشارکت فعال مردم دهستان میغان نهبندان  به اتمام رسیده است .

وی  از اولویت های برنامه های قرارگاه پیشرفت و ِآبادانی در استان را  فعال کردن ظرفیتهای مردمی و پای کارآوردن مردم و توانمندسازی مردم منطقه که مشارکت فعالی را در اجرای پروژه های عمرانی داشته باشنددانست.

هنری افزود: این پروژه ها با نظر خود مردم و اولویت سنجی از طریق ارتباطات حضوری و مداوم که با مردم روستا  صورت گرفته مشخص شده و با هماهنگی دستگاههای اجرایی مربوطه با اعتبارات خیریه و خیرین کار آن به اتمام رسیده که امروز شاهد بهره برداری از این پروژه ها هستیم.

همچنین در پایان این مراسم آیین رونمایی از کتابخانه و سینمای سیار قرارگاه  پیشرفت و آبادانی استان برگزار شد و قرار است سینما سیار و کتابحانه سیار برای گردش در دهستانهای هدف راه اندازی شود ودر روستاهای محروم و هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی حضور داشته باشد.

به‌مناسبت روز قاینات و با مشارکت کانون پرورش فکری؛

فراخوان مهرواره نقاشی شهر من سرزمین من منتشر شد/۲

فراخوان مهرواره نقاشی شهر من سرزمین من منتشر شد

به‌مناسبت ۲۲ آذر ماه روز قاینات و با مشارکت مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر کانون پرورش فکری، فراخوان مهرواره نقاشی « شهر من سرزمین من» در این شهرستان منتشرشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فراخون این مهرواره با همراهی فرمانداری شهرستان قاین، شورای اسلامی و شهرداری، مدیریت آموزش و پرورش، و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قاین توسط کانون پرورش فکری کودکانون و نوجوانان با هدف آشنایی بیشتر کودکان ونوجوانان این شهرستان با آداب و رسوم، بناهای محلی و محصولات کشاورزی و… هم‌زمان با ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

بر اساس این گزارش، کودکان ونوجوانان ۷ تا ۱۸ سال می توانند آثار نقاشی خود را با موضوعات  افتخارات، صنایع دستی، آداب و رسوم، پوشش های محلی، بنا های تاریخی، محصولات کشاورزی شهر من و همچنین من شهرم را دوست دارم را با تکنیک آزاد و در قالب A۵ و A۴  و با ذکر مشخصات تا تاریخ ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه این مهرواره واقع در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به آدرس «قاین، خیابان شهید کلاهدوز مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر کانون پرورش فکری و یا مدارس خود»تحویل دهند.

گفتنی‌است بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان ۲۲ آذرماه به عنوان روز قاینات نام‌گذاری شده است

دعوت فوتبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی/۷

دعوت فوتبالیست خراسان جنوبی به اردوی استعدادیابی مرحله کشوری زیر ۱۶ سال

آرمین قاسمی فوتبالیست بیرجندی به اردوی استعدادیابی زیر ۱۶سال کشور دعوت شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با کم شدن خطر همه گیری ویروس کرونا و واکسینه شدن جمعیت کثیری از هموطنان و ورزشکاران، با برگزاری رویدادهای ورزشی ملی، فنر جمع شده استعدادهای ورزشی در خراسان جنوبی آزاد شد و شاهد افتخار آفرینی و درخشش آنان در میادین ورزشی هستیم. بر همین اساس در پی اعلام فدراسیون فوتبال، آرمین قاسمی فوتبالیست استان به اردوی استعدادیابی مرحله کشوری زیر ۱۶ سال فوتبال دعوت شد. اردوی استعدادیابی زیر ۱۶سال در چهار گروه از تاریخ ۹ لغایت ۱۷ آذرماه در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

اعزام تیم خراسان جنوبی به مسابقات وزنه برداری شرق کشور/۷

اعزام تیم خراسان جنوبی به مسابقات وزنه برداری شرق کشور

تیم وزنه برداری خراسان جنوبی برای رویارویی با رقیبان شرق کشور، به سیستان و بلوچستان اعزام شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم وزنه برداری خراسان جنوبی با ترکیب آقایان اولاد دمشقی،احمد محمودی،رضایی، محمد غلامی،هادی نژاد،کرمانی،علی غلامی با مربیگری حسن پوشیده رو و سرپرستی روح ا… نوفرستی به این مسابقات  اعزام شدند. این مسابقات از صبح روز پنج شنبه آغاز، و ورزشکاران به رقابت با حریفان خود می پردازند و تیم های خراسان جنوبی،خراسان شمالی،خراسان رضوی و دوتیم از سیستان و بلوچستان در این مسابقات حضور دارند. شایان ذکر است: حسن پوشیده رو داور ارزنده استان خراسان جنوبی در این دوره از مسابقات قضاوت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*