گفته می شود

 

گفته می شود رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته تعداد معاملات ماهیانه در شمیرانات به حدود یک سوم تعداد خانه‌هایی که ایرانیان هر ماه در ترکیه خریداری می‌کنند، رسیده است.مرداد ماه ۲۵۹ فقره خرید مسکن در منطقه ۱ تهران داشتیم در حالی که در همین زمان ایرانی‌ها حدود ۷۰۰ خانه در ترکیه خریدند.درست است که ترکیه کشور همسایه ماست، ولی به طور معمول قوانین و مقررات آن با تغییر مسئولان عوض خواهد شد.در قبرس و گرجستان موارد متعدد کلاهبرداری به بهانه اقامت را شاهد بودیم.مردم به هیچ وجه فریب رنگ و لعاب های تبلیغات مسکن در کشورهای خارجی را نخورند

 

 

 

 

گفته می شود به علت گرانی ‎مشروبات الکلی خارجی بسیاری از میوه‌فروشان در بازار ‎میوه و تره‌بار تهران به تولید مشروب الکلی روی آورده اند!خبرگزاری مهر در این مورد گزارشی به چاپ رساند و نوشته ماموران نیروی انتظامی ۲۵ هزار لیتر آب انگور را در میدان میوه و تره‌بار دور ریختند.خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه نوشت: هفته گذشته عملیاتی در بازار میوه و تره‌بار تهران انجام و به دستگیری چند مورد از متخلفان منتهی شد. متخلفان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

 

 

 

گفته می شود در حرم مطهر امام رضا(ع) تعدادی هنجار شکن با عبور از حفاظ های قرار گرفته در اطراف ضریح مطهر، خود را به ضریح امام رئوف رسانده و با هتک حرمت حرم مطهر امام رضا(ع) پروتکل های بهداشتی حرم را زیرپا گذاشتند.این اقدام باعث شد دقایقی نظم آن صحن والا مقام مختل شود و مدتی درهای ورودی حرم بسته بماند. عدم همراهی مردم با این اقدام سبب شد دوباره آرامش به صحن بازگردد و روال عادی زیارت تداوم یابد.این سنخ اقدامات در طول ایام شیوع کرونا سابقه داشته و همیشه جریانات انحرافی به دنبال آن بودند بتوانند از این تحرکات تصویری خلاف عقلانیت از مذهب شیعه بازنمایی کنند.

 

 

 

گفته می شود محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی خروج امارات متحده عربی از بحران کرونا و آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی را اعلام کرد.

 

 

 

گفته می شود رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفته روزانه ۵۰ پرونده حقوقی در بخش روانپزشکی پزشکی قانونی بررسی می‌شود.۱۰ یا ۲۰ سال پیش شاید به طور مثال ۲ تا ۳ درصد پرونده‌های ما مربوط به درخواست تغییر جنسیت بود، اما امروزه این آمار دو برابر شده و بین ۵ تا ۶ درصد است.

 

 

 

گفته می شود در آغاز سال ۹۰ مقدار پایه پولی حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان قرار داشت، این متغیر پولی در دهه ۹۰ با رشدی بالغ بر ۵۶۰ درصد به عدد ۴۵۵ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۹۹ رسیده است. به بیان دیگر در ده سال گذشته ۳۸۶ هزار میلیارد تومان توسط بانک مرکزی چاپ پول یا خلق اعتبار شده است. بالاترین رشد سالانه پایه پولی در سال‌های دهه گذشته به سال ۹۸ با رشدی معادل ۳۲.۸ درصد تعلق دارد. رشد این متغیر پولی در سال ۹۹ نیز ۲۹.۲ درصد به ثبت رسیده است، این رشد پس از سال ۹۸ بالاترین رشد سالانه در دهه گذشته است. کمترین رشد سالانه پایه پولی در دهه ۹۰ نیز به سال ۹۳ با رشدی معادل ۱۰.۷ درصد تعلق دارد.

 

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ضمن تأیید خبر کاهش ۱۰ درصدی قیمت محصولات لبنی گفته این کاهش قیمت در حمایت از دهک‌های محروم جامعه است

 

 

 

گفته می شود عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اظهار داشته ناتوانی مردم در خرید، سرانه مصرف لبنیات را در کشور کاهش داده است از این‌رو بخشی از شیر تولیدی در کشور به کارخانه‌های تولید شیر خشک رفته و تبدیل به شیرخشک و خامه می‌شود.

 

 

گفته می شود علی مطهری در توییتی نوشته زیان مالی هر یک روز تأخیر در مذاکرات وین و لغو تحریم‌ها به مردم تحمیل می‌شود. اینکه بگوییم در حال بررسی روند مذاکرات قبلی هستیم پذیرفته نیست. در ادامه این توییت آمده است: نتیجه مذاکرات قبلی توسط آقای ظریف دقیق به مجلس گزارش شد. به سختی‌های غیرضروری مردم پایان دهیم. دولت جدید اگر مستقیم و بدون واسطه اروپا با آمریکا مذاکره کند، سریعتر و بهتر نتیجه می‌گیرد.

 

 

گفته می شود امیرعبداللهیان گفته با وزیر خارجه کره جنوبی در مورد مطالبات ایران از این کشور صحبت می کردم و این که بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته از طریق داوری و حکمیت از بانک‌های کره‌ای به خاطر عدم پرداخت مطالبات ملت ایران شکایت کند. درخواست وزیر خارجه کره این بود که این موضوع متوقف تا راهی در این زمینه پیدا شود. وی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی در مورد بحث کره‌ جنوبی خاطرنشان کرد: به وزیر خارجه این کشور گفتم، مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ی را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود روسیه پیشنهاد کرده است یک اتحادیه ۳+۳ با عضویت کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان به اضافه “سه کشور بزرگ منطقه” یعنی روسیه، ترکیه و ایران تشکیل شود.این پیشنهاد در نشست خبری مشترک سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزیران خارجه روسیه و جمهوری اسلامی در مسکو مطرح شد.این همکاری در زمینه‌های امنیتی، مبادلات اقتصادی و ترابری خواهد بود. او گفت که چنین توافقی به نفع سه کشور کوچک منطقه و همچنین روسیه، ایران و ترکیه خواهد بود.

 

 

 

گفته می شود نوه بنیتو موسولینی، رهبر فاشیست ایتالیا، برای دومین بار در انتخابات شورای شهر رم با رایی قاطع پیروز شد و در سمت خود باقی ماند.راشل موسولینی که می‌گوید پیروزی او حاصل کوشش و تلاش سخت او بوده و ربطی به سابقه خانوادگی‌اش ندارد؛ از حزب دست راست افراطی «برادران ایتالیا» در این انتخابات شرکت کرد.خانم موسولینی در این انتخابات توانست با قاطعیت در جایگاه نخست قرار گیرد و بیش از تمام نامزدهای دیگر رای بیاورد.

 

 

 

 

گفته می شود غلامعلی جعفرزاده‌ایمن آبادی ، فعال سیاسی درباره آینده سیاسی علی لاریجانی گفته برای این طیف شخصیت ها، خداحافظی از عرصه سیاسی همیشه موقت خواهد بود. آنها در مقطعی غیبت صغری پیدا می کنند اما نمی توانند وارد غیبت کبری شوند. به عبارت دیگر آنها در یک دوره ای سکوت می کنند اما وقتی ببینند کشور نیاز دارد دوباره ورود خواهند کرد.با شناختی که از آقای لاریجانی دارم او نمی تواند درازمدت سکوت کند. همانطور که بعد از انتخابات او یکی دو پالس داد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*