اخبار خراسان جنوبی

 

 

فرآوری محصولات حلقه مفقوده در توسعه خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی و معدنی گفت: فرآوری حلقه مفقوده در توسعه استان است که در حوزه سرمایه گذاری مورد توجه قرار گرفته است.

مشیر الحق عابدی  با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های زیاد به خصوص در محصولات استراتژیک داریم که باید برای فرآوری آنها برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از سند آمایش استان باید برنامه‌های توسعه‌ای استان دنبال می‌شود، افزود: در سند آمایش استان لکه گذاری شده تا بخش خصوصی بر مبنای اطلاعات درست برای احداث کارخانجات فرآوری محصولات استراتژیک ورود کند.

وی با اذعان به اینکه از نظرات و پیشنهادات نخبگان دانشگاهی در تدوین این سند استفاده شده است، ادامه داد: استارتاپ های استان در حوزه برخی محصولات استراتژیک استان ورود کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زرشک و زعفران خراسان جنوبی در کشور زبانزد است، عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از علم روز بهترین محصولات روانه بازار کنیم و در زمینه برند سازی برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: معادن استان ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه استان است و شرکت‌های بزرگ توسعه گرا متقاضی دریافت محدوده‌های معدنی استان هستند.

عابدی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور در تعداد معادن و رتبه ۷ را در ذخایر معدنی دارد، تصریح کرد: از ۶۱ ماده معدنی موجود در دنیا ۵۰ ماده معدنی را در خراسان جنوبی داریم.

وی بر توجه به فرآوری در بخش معدن نیز تاکید کرد و افزود: در راستای تسهیل امر سرمایه گذاری تا کنون ۴۰ مجوز بی نام در استان صادر شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی به ظرفیت‌های بکر گردشگری در استان هم اشاره کرد و بیان کرد: گردشگری می‌تواند به عنوان اشتغال پایدار در استان عمل نماید زیرا برگشت سرمایه سرمایه گذاران در این حوزه به نسبت سایر حوزه‌ها خیلی زود تر اتفاق می‌افتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: علی رغم همه ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد هنوز به توسعه پایدار نرسیده‌ایم و در این زمینه باید با برنامه حرکت کنیم.

 

 

 

شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه های شهری خراسان جنوبی تشکیل شد/

    
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میادین شهری ۷ استان از جمله خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: به منظور تسهیل و تسریع در بررسی تقاضاهای استانی ، شوراهای استانی تشکیل و بررسی ساخت و نصب مجسمه ها و یادمان ها در اماکن عمومی به این شوراها واگذار شد.

به گفته وی پس از بررسی پرونده های شوراهای پیشنهادی استان ها، شوراهای هفت استان اردبیل، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، کردستان، یزد و خراسان جنوبی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستورالعمل صدور مجوز ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری در شورای مرکزی تایید شد.

زمزم خاطرنشان کرد: زین پس ساماندهی مجسمه ها و یادمان های شهری و اماکن عمومی از نظر فرهنگی، اجتماعی و هنری و مرجع تایید برای ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و فضاهای شهری، برعهده شوراهای استانی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

«نذر قربانی»؛ بهانه‌ای برای کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «نذر قربانی» همزمان با عید سعید قربان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کمک به معیشت نیازمندان در شرایط کنونی جامعه، از طریق جمع‌آوری و اهدا گوشت قربانی و سایر نذورات و کمک‌های معیشتی اجرا می‌شود.

«نذر قربانی»؛ بهانه‌ای برای کمک به نیازمندان

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانوار زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌جنوبی هستند، اظهار داشت: ۱۰۷ بیمار خاص، یک هزار و ۳۳ بیمار صعب‌العلاج و ۴ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیرپوشش این نهاد هستند.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال ۸ خانوار زیرپوشش کمیته امداد براثر بارندگی و آتش‌سوزی دچار آسیب شدند که ۶۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک مالی برای جبران خسارت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «نذر قربانی» همزمان با عید سعید قربان خبر داد و تبیین کرد: این طرح با هدف کمک به معیشت نیازمندان در شرایط کنونی جامعه، از طریق جمع‌آوری و اهدا گوشت قربانی و همچنین سایر نذورات و کمک‌های معیشتی نیکوکاران به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

آمادگی ۳۰۶ پایگاه نذورات قربانی

سلم‌آبادی از آمادگی ۳۰۶ پایگاه جمع‌آوری نذورات قربانی در استان خبر داد و عنوان کرد: هم‌استانی‌های خیر و نیکوکار در این روز می‌توانند نذورات نقدی و غیر نقدی خود را از طریق دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان تحویل این نهاد دهند تا بین نیازمندان توزیع شود.

وی اضافه کرد: ۶۲ قربانگاه در استان پیش‌بینی شده و خیران می‌توانند نذرهای قربانی خود را به محل‌های مخصوص تعیین‌شده این نهاد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی پس از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نذرهای قربانی خیران با اولویت خانواده‌های سالمند، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بد سرپرست و خانوار‌های دارای بیمار صعب‌العلاج توزیع خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار دام سبک و سنگین در استان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

کمک ۴ میلیاردی در سال گذشته

سلم‌آبادی با یادآوری اینکه در عید قربان سال گذشته مردم نیکوکاران استان بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی، نذرهای قربانی به نیازمندان اهدا کردند، گفت: نذورات قربانی مردم اعم از گوشت، دام زنده و وجوهات نقدی توسط کمیته امداد جمع‌آوری و با نیت بانی خیر بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌های پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر استان، خاطرنشان کرد: واریز به شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ نزد بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند و یا کد آسان پرداخت USSD به شماره #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* از جمله روش‌های پرداخت نذورات مردمی هستند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
همراهی و مداخله مردم، شرط اصلی در مهار کرونا/۳

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در باب مدیریت بیماری کرونا، آن چه اهمیت دارد، همراهی و مداخله مردم است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: ما اگر رعایت نکنیم، آمار بیماران و افراد بستری به سرعت افزایش می یابد و حتی تعداد فوتی ها هم بیشتر خواهد شد.
وی با تأکید بر این که وضعیت فعلی استان با سیستان و بلوچستان قابل مقایسه نیست، گفت: چنانچه ضوابط بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط مشابهی را تجربه خواهیم کرد.
استاندار با اشاره به این که ۱۷ ماه است بیماری در دنیا شایع شده، تصریح نمود: در پیک سوم بیماری در آبان ماه، شرایط بسیار بدی بر استان حاکم شد و به جهت مهار روند صعودی آمار ابتلا، ناچار به اعمال محدودیت های جدی شدیم.
ملانوری ادامه داد: تجربه ما طی این ۱۷ ماه نشان داده بهترین روش برای مدیریت بیماری، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات است.
وی با تأکید بر این که هر موقع سهل انگاری کردیم، با افزایش آمار مبتلایان مواجه شدیم، اظهار داشت: بر اساس گزارش های موجود، میزان رعایت ضوابط بهداشتی که تا چندی پیش ۹۰ درصد بود، در کل کشور به ۴۸ درصد و در استان ما به ۵۸ درصد رسیده است.
به گفته وی؛ با وجود پهناور بودن استان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پراکندگی جمعیت، تنها عواملی که باعث شد، وضعیت مطلوبی داشته باشیم، مدیریت بیماری و همراهی مردم است.
استاندار با تأکید بر این که مدیریت شرایط کرونایی، عین تیغ دو لبه است، گفت: هر نوع محدودیتی در این حالت، زیان بار است و خسارت هایی را به همراه دارد.
ملانوری ادامه داد: ما می توانیم در ستاد کرونا مصوب کنیم کلیه پارک ها، تالارها، واحدهای صنفی، آرامستان ها و… بسته شوند اما آیا بستن این فضاها به تنهایی همه مشکلات را حل می کند؟
وی متذکر شد: درآمد و شغل واحد صنفی که تمام هزینه های خانواده، آب، برق و… را از فعالیت روزانه خود تأمین می کند، نباید دغدغه ما باشد؟
به گفته وی؛ با توجه به این که بخشی از مردم واکسن زده اند و سطح آگاهی ها از تبعات بیماری افزایش یافته، پیشنهاد ما این است که گروه بندی مشاغل بازنگری شود و فعالیت واحدهایی که خیلی تجمع ندارند، محدود نشود.
استاندار، ضمن تشریح اقدامات که برای مدیریت مرز صورت گرفت، گفت: زمانی که سیستان و بلوچستان قرمز شد، منع تردد اعلام کردیم و نیروها در ورودی های استان مستقر شدند تا ورود افراد ممانعت کنند.
ملانوری متذکر شد: با توجه به این که در شرایط قرمز کرونایی، تردد از شهر قرمز و به شهر قرمز ممنوع است، نیروهای ما مانع ورود افراد به استان شدند.
وی تأکید کرد: هیچ مسافری بدون مجوز وارد استان نشده یا از محورهای خراسان‌جنوبی تردد نداشته است.
به گفته وی؛ اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان های نهبندان و سربیشه نیز به منظور مهار بیماری و بیماریابی سریع انجام شد.
استاندار در خصوص روند اجرای واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون ۸۷ هزار دوز واکسن وارد استان شده، افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده اند و جاماندگان می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و بدون نوبت واکسن بزنند.
ملانوری ادامه داد: واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شروع شده و افراد بالای ۵۰ سال نیز طبق دستور وزیر می توانند، برای نام نویسی اقدام نمایند.
وی تأکید کرد: با افزایش روند اجرای واکسیناسیون، می توان امیدوار بود که ایمنی بیشتر شده و ابتلا و مرگ و میز کاهش می یابند.
استاندار به افزایش تجهیزات بهداشتی و درمانی استان به نسبت زمان شروع بیماری اشاره کرد و گفت: در زمینه امکانات و تجهیزات کمبودی نداریم اما معتقدیم نباید اجازه بدهیم که کسی بیمار شود تا ناچار به ارائه خدمات باشیم.
ملانوری خاشعانه از مردم خواست؛ در رعایت دستورالعمل های بهداشتی جدی باشند، از رفتن به پارک و دورهمی خودداری کنند و حتماً ماسک بزنند.
وی با تأکید بر این که تصمیمات ما در ستاد کرونا صرفاً برای حفظ سلامتی مردم است، گفت:برای عید قربان هم مصوب کرده ایم که ذبح گوسفند در معابر و اماکن عمومی ممنوع است و کشتارگاه ها نیز خدمات رایگان ارائه نمایند.
به گفته وی؛ بهتر است مردم قربانی های خود را به سمت مؤسسات خیریه سوق دهند تا به نیازمندان واقعی برسد.

 

 

 

 

دهه امامت و ولایت را برای کمک به نیازمندان غنیمت شماریم/۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دهه امامت و ولایت را برای کمک به نیازمندان غنیمت شماریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست ستاد استانی کمک‌های مؤمنانه گفت: با توجه به در پیش بودن ایام عید قربان تا غدیر و همچنین ماه محرم، می‌توانیم ارادت خود به ائمه اطهار علیهم السلام را با کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان نشان دهیم.

وی افزود: ملت ایران همیشه در صحنه است و تمام کار‌های خیر از مردم سرچشمه می‌گیرد و ما نیز افتخار می‌کنیم که خدمتگزار این چنین مردمی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از تلاش تمام دست اندرکاران رزمایش‌های کمک مؤمنانه گفت: دشمن تلاش می‌کرد با استفاده از شرایط تحریم و کرونا برای کشور ما مشکل ایجاد کند که به لطف خدا و یاری مردم بار دیگر نقشه‌های آن‌ها با شکست روبرو شد.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم از آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه از فردا خبر داد و گفت: جمع آوری کمک‌ها در این رزمایش تا ۱۲ مرداد ادامه دارد و توزیع آن نیز در دهه امامت و ولایت انجام می‌شود.

سردار قاسمی افزود: از آغاز سال ۹۹ تاکنون، در مجموع حدود ۲۸۳ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مؤمنانه و به صورت بسته‌های معیشتی، کمک نقدی و اهدای جهیزیه به نیازمندان اهدا شده است.

 

 

 

قضاوت داور خراسان جنوبی در لیگ برتر فوتبال/۷

فرهادفرهادپور داور خراسان جنوبی در لیگ برتر فوتبال قضاوت خواهد کرد.

فرهاد فرهاد پور داور خوش آتیه استان ، دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و سایپا کرج را از سری مسابقات هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را قضاوت می‌کند.

 

 

۱۱۳ روستای مرزی خراسان جنوبی امسال گازرسانی می‌شود/۲-۷

۱۱۳ روستای مرزی خراسان جنوبی امسال گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی این استان با جمعیت حدود ۲ هزار خانوار تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

سید محمود هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۲ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی بیان کرد: در ادامه نهضت گازرسانی تا پایان امسال، ۱۱۳ روستای مرزی و حدود پنج هزار مشترک در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به ۱۱۳ روستا را بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای تمامی پروژه‌های گازرسانی در استان از جمله گازرسانی به روستاها از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین و پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۶۸ خانوار در شهرهای مرزی و ۳۳ هزار و ۴۸۸ خانوار در روستاهای مرزی خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای بیشترین مرز با کشور افغانستان است تصریح کرد: با بهره‌مندی روستاهای مرزی از گاز طبیعی علاوه بر ایجاد امنیت، آسایش و رفاه، به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت از طریق مرزها نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۲۹ روستا در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و پروژه‌های گازرسانی به حدود ۲۴۰ روستا نیز در دست اجراست.

 

 

شناسایی ۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۱۳ آزمایششناسایی ۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۴ بیمار جدید شامل ۲۶ بستری و ۶۸ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۷ مورد از بیرجند، ۱۳ مورد از قاینات، ۱۲ مورد از طبس، ۹ مورد از نهبندان، شهرستان‌های بشرویه و درمیان هرکدام دو مورد، خوسف و سربیشه هرکدام سه مورد، فردوس ۵ مورد، سرایان ۷ مو. رد و از شهرستان زیرکوه یک مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۶۰۲ تست سریع کرونا در شبانه روز گذشته ۱۸۷ مبتلای جدید شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۱۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۹ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۹۸ بیمار شامل ۴۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱هزار ۸۸۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۳هزار ۸۴۱ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۴۱ نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند ۵۱ هزار و ۱۸ نفر رسید و تا کنون ۲۵ هزار و ۷۱۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

 

 

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در بیرجند برگزار شد/۲-۳

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم به صورت شهرستانی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی اظهار داشت: چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم به صورت شهرستانی با حضور متسابقین شهرستان های بیرجند و درمیان با میزبانی شهرستان بیرجند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع در این دوره از مسابقات ۴۹۲ نفر خواهر و برادر شرکت خواهند کرد افزود: از این تعداد ۲۸۸ نفر در رشته های آوایی و مابقی در رشته های تفسیر ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته های آوایی خبر داد و بیان کرد: این مسابقات در تاریخ ۳۱ تیرماه و یکم مردادماه در بیرجند برگزار می شود.

خدایی تصریح کرد: در این راستا مسابقات خواهران در محل امام زادگان باقریه و مسابقات برادران در محل هیأت محبان الزهرا(س) بیرجند برگزار می شود.

 

 

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

پایانه گمرک یزدان برای خرده‌فروشی بازگشایی شود/۲

پایانه گمرک یزدان برای خرده‌فروشی بازگشایی شود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: در راستای کمک به مردم افغانستان شایسته است که پایانه گمرک یزدان برای خرده فروشی بازگشایی شود.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما اکنون به واسطه حضور نیروهای غیور مرزبانی و ارتش در مرزهای خراسان‌جنوبی، هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه از نظر امنیت نداریم و خوشبختانه آرامش کامل در مرز استان حاکم است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بیان‌کرد: اما در این برهه حساس باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای حمایت از مردم مسلمان و رنج کشیده کشور همسایه مان، افغانستان به نحو احسن استفاده کنیم که در این راستا می‌توانیم بازگشایی پایانه گمرک مرزی یزدان در جهت خرده‌فروشی را داشته باشیم.

اسحاقی ادامه‌داد: نظر من بر این است که بازگشایی پایانه گمرک یزدان برای خرده‌فروشی در کاهش دغدغه‌ها و کمک به مردم کشور همسایه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته پیرامون موضوع بازگشایی پایانه گمرک مرزی یزدان تلاش‌هایی صورت گرفته و برای موافقت نهایی به کمیسیون مشترک ایران و افغانستان واگذار شده است، افزود: شایسته است تا آن زمان و در شرایط فعلی برای خرده‌فروشی این بازگشایی صورت گیرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقت‌های این اقدام از برخی نهادهای ذی صلاح اخذ شده است، گفت: امید است استاندار محترم خراسان‌جنوبی موافقت نهایی جهت بازگشایی برای خرده فروشی را هر چه سریع‌تر انجام دهند.

اسحاقی یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مرزبانی و گمرک نیز از آمادگی خاصی برای این بازگشایی برخوردار هستند.

در شهرستان‌های قرمز خراسان جنوبی

ممنوعیت فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها/۴

فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها در تمامی شهرستان‌های با وضع قرمز خراسان جنوبی ممنوع شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارتممنوعیت فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها استان گفت: با توجه به قرار گرفتن تعدادی از شهرستان‌های استان در وضع قرمز کرونایی و روند افزایشی شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها ه صورت پذیرش مهمان ممنوع شده است و فقط می‌توانند به صورت بیرون بر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

علی تهوری افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت سلامت مردم به جهت جلوگیری و کنترل انتشار ویروس کرونا، تمام واحد‌های صنفی مجاز به فعالیت نیز در کل استان بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل‌های و عدم پذیرش مشتری بدون ماسک هستند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان سازمان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و اماکن بر فعالیت واحد‌های صنفی در دو شیفت صبح وعصر نظارت دارند افزود: در صورت فعالیت باشگاه‌های ورزشی و پذیرش مهمان در رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی واحد‌های مذکور ضمن اعمال تخلف ، توسط پلیس اماکن پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واحد‌های صنفی الزامی است، گفت: متصدیان واحد‌های صنفی از ارائه خدمت و فروش کالا به مشتریان فاقد ماسک و کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در واحد صنفی خودداری کنند.

تهوری تاکید کرد: در صورت استفاده نکردن متصدی واحد صنفی و مشتری از ماسک ، متخلفان به اتهام رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به تعزیرات معرفی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر با همراهی همه مردم و اصناف روند ابتلاء به بیماری کاهش یابد و فعالیت واحد‌های مذکور از سر گرفته شود.

 

 

 

 

 

واکسیناسیون افراد بالای ۵٠ سال ساکن خراسان جنوبی/۲-۳

امکان ثبت نام تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir برای افراد بالای ۵۰ سال ساکن خراسان جنوبی فراهم شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، افراد ۵۰ تا ۶۰ سال ساکن استان‌ که دارای پرونده در پایگاه‌های بهداشت هستند می‌توانند هم‌اکنون برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

شریف زاده افزود: اگر فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و پس از آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام کند، این اقدام بدین منظور است که افراد از سایر استان‌ها به این استان برای واکسیناسیون سرازیر نشوند.
وی گفت: دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: افراد ۶۰ سال به بالا (متولدان ۱۳۴۰ و قبل از آن) در همه‌ استان‌های کشور می‌توانند از طریق salamat.gov.ir برای تزریق واکسن ثبت‌نام کنند و برای این کار نیازی به داشتن پرونده در پایگاه‌های بهداشتی نیست.

مرمت قلعه تاریخی سده /۲

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات از شروع مرحله جدید مرمت قلعه تاریخی سده این شهرستان خبر داد.

حمید عباس‌زاده گفت: قلعه سده واقع در آرین‌شهر از نوع قلاع بیابانی است و باشروع مرحله جدید مرمت قلعه تاریخی سده در قاینات نقشه ۶ ضلعی نامنظم از مصالح خشت و گل، در دوره صفویه ساخته شده، اکنون دور تازه‌ای از مرمت قلعه شروع شده است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات افزود: کارگاه عمرانی با ادامه عملیات خشت‌زنی و شرح کار مرمت بخشی از دیواره‌ها و برج‌های قلعه در حال انجام است.

عباس‌زاده ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات مناسب، مرمت آن در آینده ادامه یابد و وضعیت این اثر تاریخی مهم که سندی بر قدمت و پیشینه منطقه است، بهبود یافته و تثبیت شود.

وی در خصوص قدمت و شاخصه‌های این اثر تاریخی گفت: ورودی قلعه در ضلع شرقی آن بوده و سنگی مدور آن را مسدود می‌کند و ۹ برج مدوری که در اندازه‌ها و فواصل متفاوت در حصار قلعه ساخته شده‌اند علاوه بر جنبه دیدبانی و نگهبانی، باعث استحکام قلعه نیز هستند.

عباس زاده گفت: بخش‌هایی از حصار و بیشتر فضا‌های داخل قلعه توسط عوامل انسانی و طبیعی از بین رفته و در پشت اضلاع جنوبی و غربی بقایای خندق قلعه نمایان است.

این بنا در فهرست آثار ملی کشور با شماره ۵۹۳۹ به ثبت رسیده و تحت نظارت و حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

 

 

 

 

۲ کشته و زخمی در محور روستایی خوسف/۴

واژگونی خودروی سمند در محور خوسف_ ارک دو کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، رئیس جمعیت هلال احمر خوسف گفت: صبح امروز بر اثر واژگونی خودروی سمند در کیلومتر ۵ محور خوسف _ارک راننده ۶۰ ساله۲ کشته و زخمی در محور روستایی خوسف خودرو به دلیل شدت جراحات در صحنه فوت کرد
ولی زاده افزود: سرنشین خودرو که به شدت مصدوم شده بود توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شد.

 

وی علت حادثه را سرعت زیاد و خواب آلودگی راننده عنوان کرد.

 

 

 

 

 

ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات خراسان جنوبی/۲-۳

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و مرمت قنات های خراسان جنوبی در سال جاری مصوب شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این اعتبار از محل اعتباراتابلاغ ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات خراسان جنوبی ملی برای جاری شدن آب در قنات های آسیب دیده از سیلاب‌ها و قنات های  نیازمند لایروبی و مرمت در استان مصوب شده است.

محمدی با بیان اینکه مرمت قتات ها علاوه بر تخصیص اعتبار ملی نیازمند مشارکت مالکان و بهره برداران است، افزود: در مرمت قنات‌ها ۸۵ درصد هزینه مرمت کمک بلاعوض دولت و ۱۵ درصد مشارکت بهره برداران و مالکان است.

به گفته وی به زودی سهمیه شهرستان‌ها از اعتبار ابلاغ شده با توجه به تعداد قنات ها شاخص افراد بهره‌ مند از قنات ها و درصد پیشرفت فیزیکی قنات ها در دست اجرا اعلام می‌شود.

وی گفت: از محل اعتبارات پارسال ۹۴ رشته قنات با هزینه ۱۴ میلیارد تومان در خراسان جنوبی مرمت و احیا شد.

به گفته وی در این قنات ها ۲۴ کیلومتر فعالیت عمرانی از جمله کول گذاری، لایروبی و روکش سیمانی انجام شد.

خراسان جنوبی با ۶ هزار و ۹۴۷ رشته قنات رتبه اول کشور به لحاظ تعداد قنات ها را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

در ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان؛

کسب سه رتبه کشوری فرهنگیان خراسان جنوبی/۷

سه رتبه سوم، در ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور توسط معلمان خراسان جنوبی کسب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار فرهنگی در چندین سال اخیر است.

واقعی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در سه حوزه و ۵ رشته به صورت شهرستانی، استانی وکشوری، افزود: این مسابقات با هدف اُنس بیشتر فرهنگیان با مفاهیم قرآنی، نهج البلاغه و احکام، تشویق فرهنگیان به ارتقاء معلومات خود در آموزه‌های مذهبی و دینی، انتقال این علوم به دانش آموزان به منظور تعمیق معارف قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود.

وی از مشارکت قریب ۲ هزار معلم استان در این مسابقات خبر داد و گفت: در ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، معلمان استان در رشته‌های قرائت، تحقیق، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه والگوی برتر تدریس احکام نماز، شرکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به راهیابی ۱۲۰ اثر برگزیده از ۱۲ شهرستان به مرحله‌ استانی این دوره از مسابقات، افزود: از مجموع آثار راه یافته به مرحله استانی ۶۰ اثر از معلمان خانم فرهنگی و ۶۰ اثر از معلمان آقا بود.

واقعی با بیان این مطلب که داوری مسابقات بصورت مجازی و باحضور داوران برتر استانی در هفته پایانی اردیبهشت ماه انجام شد؛ گفت: از میان این ۱۲۰ اثر، ۳۰ اثر برگزیده خانم و آقا به عنوان آثار برتر استانی معرفی شدند، که ۱۰ اثر جواز حضور در مرحله کشوری را بدست آوردند.

وی افزود: مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، بصورت غیرحضوری و در فضای شاد؛ به میزبانی خراسان رضوی و مشهد مقدس برگزار شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان خانم ها، سمانه مقصودی از شهرستان بیرجند، فرزانه شکوهیان از شهرستان نهبندان و حجت الاسلام ایمان حسنی از شهرستان بیرجند موفق به کسب رتبه سوم کشور به ترتیب در رشته‌های روش تدریس احکام، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم و روش تدریس احکام شدند.

توزیع هزار بسته مواد غذایی بین نیازمندان خراسان جنوبی/۳-۲

خیران آبشار عاطفه‌ها هزار بسته مواد غذایی را در آستانه فرارسیدن دهه امامت و ولایت بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع کردند

به گزارش خبرگزارری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، در پنجمین مرحله رزمایش مومنانه این تعداد سبد غذایی تحت عنوان ضیافت علوی بین افراد تحت پوشش و شناسایی شده موسسه آبشار عاطفه‌ها به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان توسط خیران تهیه و توزیع شد.

هر بسته غذایی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان شامل برنج، روغن، رب، چای، سویا، تن ماهی، کنسرو لوبیا و ماکارونی است.

 

 

 

 

 

کاهش ۲۰ درصدی فروش میوه در بیرجند/

فروش میوه در میدان میوه و تره بار بیرجند در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند گفت: فروش میوه در میدان میوه و تره بارکاهش ۲۰ درصدی فروش میوه در بیرجند بیرجند در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

حیدری با اشاره به این که میوه‌های سردرختی افزایش قیمت داشته است، افزود: محصولات باغی مانند سیب، گلابی، هلو، آلو زرد، شلیل، هندوانه، خربزه، گیلاس، آلبالو نسبت به مدت مشابه پارسال حداقل ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی گفت: بیشتر میوه‌های بیرجند از مراکز میوه و تره بار شیراز، اصفهان، مشهد و کرمان تهیه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند افزود: میوه‌های انگور، خیار و گوجه فرنگی افزایش قیمت نداشته و قیمت آن تقریبا مشابه پارسال است،

حیدری با اشاره به این که قیمت انگور پارسال حدود ۱۲ هزار تومان، گوجه فرنگی حدود ۵ هزار تومان و خیار حدود ۸ هزار تومان بوده است، گفت: این میوه‌ها امسال نیز با همین قیمت در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

وی افزود: افزایش کیفیت میوه ها، افزایش کرایه‌های حمل و نقل و کاهش تولید میوه‌های سر درختی باعث شده قیمت میوه‌ها افزایش داشته باشد.

 

«کلوت‌های شهداد»؛ چشم‌اندازی ماورایی در دل لوت/۵

«کلوت‌های شهداد»؛ چشم‌اندازی ماورایی در دل لوت

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلوت‌های شهداد را از جاذبه‌های خاص بیابان لوت عنوان کرد و گفت: این چشم‌انداز ماورایی و زیبا، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

به گزارش  ایرنا جغرافیا و اقلیم‌های متنوع ایران باعث شده کشورمان همواره از ظرفیت‌های لازم برای توسعه انواع گردشگری و جذب گردشگران با علایق ویژه برخوردار باشد. در این میان باید از کویرها و بیابان‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و طبیعی ‌ایران یاد کرد.

علی‌اصغر مونسان با اشاره به سالگرد ثبت جهانی بیان لوت (۲۷ تیر ۱۳۹۵) در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: بیابان‌های ایران از چشم‌اندازی بی‌بدیل و ظرفیت‌هایی کم‌نظیر، برخوردارند و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این پهنه سوزان و اسرارآمیز کشورمان بازدید می‌کنند و بیابان لوت یکی از این مناطق مهم و ارزشمند کشورمان به شمار می‌آید که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: کویر لوت به مثابه مجموعه‌ای بزرگ و دیدنی از پدیده‌های شگفت‌انگیز بیابانی بوده و بازدید یا تحقیق در همین خصوص، تجارب ارزشمندی را در اختیار جهانگردان، منجمان و علاقه‌مندان محیط‌های بیابانی قرار می‌دهد.

«کلوت‌های شهداد یکی از جاذبه‌های خاص بیابان لوت است که چشم‌انداز ماورایی و زیبای آن، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند؛ این کلوت‌ها در طی هزاران سال پدیدار شده‌اند و با توجه به زیبایی خیره‌کننده به عنوان عارضه بزرگ کلوخی، علاقه‌مندان زیادی از سراسر جهان دارند. نکته حائز اهمیت در خصوص کلوت شهداد کرمان که آن را در سراسر جهان بر سرزبان‌ها انداخته است، شهرت این منطقه به عنوان یکی از گرم ترین نقاط کره زمین است.»

«کلوت‌های شهداد|» چشم‌اندازی ماورایی در دل لوت

گرما در بیابان لوت گرم‌ترین و خشک‌ترین نقطه زمین، به اندازه‌ای است که لاشه حیوانات قبل از تجزیه، خشک می شود

بیابان لوت نخستین اثر ثبت جهانی طبیعی ایران 

بیابان لوت در عرصه‌ای به وسعت ۲۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر مربع گسترده است، اما حریم آن ۱۷هزار و ۹۴۱ کیلومتر مربع محاسبه شده که شامل ریگ یلان (تپه‌های ماسه ای)، کلوت‌ها، نبکاها، رودخانه شور، هامادا (دشت ریگی)، پهنه بازالتی گندم بریان است. اما در این میان کلوت ها در غرب و ریگ یلان در شرق با چشم‌اندازی زیبا و شگفت‌انگیز خودنمایی می‌کنند.

این گستره به عنوان بیست‌وهفتمین بیابان بزرگ جهان و بیست‌ویکمین اثر ثبت شده ملی ایران در فهرست جهانی یونسکو، جزو گرم‌ترین و خشک ترین نقاط کره زمین محسوب می‌شود و گرما چنان است که لاشه حیوانات تجزیه نمی‌شود، قدرت تبخیر آب به گونه ای است که پیش از تجزیه شدن لاشه توسط باکتری‌ها، خشک می‌شود.

پرونده بیابان لوت که با همکاری و هماهنگی بین‌دستگاهی همچون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست، موسسه جغرافیایی دانشگاه تهران و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دستگاه متولی آماده شده بود با تایید اکثریت اعضای حاضر در اجلاس به ثبت جهانی رسید.

بیابان لوت و سامانه محیطی آن دارای ارزش‌های بالفعل و بالقوه فراوان با شاخص‌ترین عوارض محیط طبیعی بیابان‌های دنیا نظیر ناحیه کلوت‌ها با داشتن مرتفع‌ترین یاردانگ‌های (شیارهای) دنیا، گرم‌ترین نقطه سطح کره زمین، بلندترین تپه‌های ماسه‌ای و نبکاهای جهان، خندق‌های بزرگ فرسایشی، شبکه‌های هیدرولوژیک، چاله‌های زمین ساختی، پدیده‌های کم‌نظیر نمکی و دشت‌های وسیع ریگی (هامادا)، روستاهای تاریخی و استقرارگاه های انسانی در حاشیه آن با ۶ هزار ساکن است.

قرار گرفتن قطب حرارتی زمین در این بیابان و وجود بسیاری از محوطه های پیش از تاریخ و تاریخی در عرصه و حریم اثر، وجود محوطه ها و گورستان های دوره مس سنگی و دژ های تاریخی به همراه قنات‌های زیبا و دیدنی منطقه از دیگر ارزش های ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی است.

بیابان لوت دو معیار از معیارهای چهارگانه میراث طبیعی شامل پدیده های طبیعی ویژه مناطقی با زیبایی های طبیعی استثنایی و اهمیت زیبایی شناسانه را دارد و از نمونه‌ های برجسته مراحل عمده تاریخ زمین، فرآیند زمین شناختی مداوم در تکامل عوارض یا عوارض فیزیوگرافیک و ژئومورفیک است.

 

 

 

 

 

۴۳۷ دستگاه ماینر غیر مجاز در استان خراسان‌جنوبی کشف شد/۴

 

437 دستگاه ماینر غیر مجاز در استان خراسان‌جنوبی کشف شد

 معاون شرکت توزیع برق استان خراسان‌جنوبی گفت: در شرایط حساس پیک تابستان، ۴۳۷ دستگاه ماینر غیر مجاز با قدرت ۹۷۷ کیلووات در استان کشف شده است.

محسن بخشایی با اشاره به  تشکیل اکیپ‌های شناسایی و اقدام قانونی با متخلفان توسط پلیس امنیت اقتصادی، اظهار داشت: از یک مشترک صنعتی در شهرستان بشرویه ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز به قدرت تقریبی ۵۴ کیلووات کشف شده است که این میزان معادل مصرف ۹۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه با تقویت و توسعه راه‌های کشف و ابتکار عمل در شناسایی ماینرهای غیرمجاز میزان کشفیات در حال افزایش است، افزود: هم استانی‌های عزیز می توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیر مجاز را به شماره ۶- ۳۲۴۰۰۵۸۵ -۰۵۶ اطلاع داده و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره مند شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان  خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند گفت: استفاده از دستگاه‌های رمز ارز به صورت غیر مجاز در شرایط فعلی کمبود برق در کشور، بزرگترین ضربه به زندگی مردم است و این شرکت به صورت جدی موضوع را پیگیری و رصد می کند.

بخشایی تصریح کرد: در پی رصدهای اطلاعاتی و افزایش آمار فعالیت‌ دستگاه‌های تولید رمز ارز، شرکت توزیع برق با همکاری دیگر نهادهای اطلاعاتی و همچنین نیروی انتظامی، تمرکز خود را بر جلوگیری از فعالیت این دستگاه‌ها و تامین برق پایدار و کاهش خاموشی ناشی از افزایش بار شبکه گذاشته است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم و سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در کشف رمز ارزهای غیر مجاز و همکاری با شرکت توزیع برق استان در این شرایط حساس پیک تابستان، مجموع دستگاه‌های ماینر غیر مجاز کشف شده در استان را ۴۳۷ دستگاه با قدرت ۹۷۷ کیلووات عنوان کرد.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: هرموقع سهل انگاری کردیم آمار مبتلایان کرونا افزایش یافت

 

استاندار خراسان جنوبی: هرموقع سهل انگاری کردیم آمار مبتلایان کرونا افزایش یافت

استاندار خراسان جنوبی با بیا اینکه مدیریت شرایط کرونایی، عین تیغ دو لبه است، گفت: هرموقع سهل انگاری کردیم آمار مبتلایان افزایش یافت.

 حمید ملانوری در جمع مسئولان استان با بیان اینکه همراهی و مداخله مردم، شرط اصلی در مهار بیماری است، اظهار کرد: اگر رعایت نکنیم، آمار بیماران و افراد بستری به سرعت افزایش می یابد و حتی تعداد فوتی‌ها هم بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر این که وضعیت فعلی استان با سیستان و بلوچستان قابل مقایسه نیست، گفت: چنانچه ضوابط بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط مشابهی را تجربه خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در پیک سوم بیماری در آبان ماه، شرایط بسیار بدی بر استان حاکم شد، گفت: برای مهار روند صعودی آمار ابتلا، ناچار به اعمال محدودیت‌های جدی شدیم.

ملانوری با بیان اینکه تجربه ما طی این ۱۷ ماه نشان داده بهترین روش برای مدیریت بیماری، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات است، تاکید کرد: هر موقع سهل انگاری کردیم، با افزایش آمار مبتلایان مواجه شدیم.

وی اظهار داشت: با وجود پهناور بودن استان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پراکندگی جمعیت، تنها عواملی که باعث شد، وضعیت مطلوبی داشته باشیم، مدیریت بیماری و همراهی مردم است و هر نوع محدودیتی در این حالت، زیان بار است و خسارت‌هایی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: با توجه به این که بخشی از مردم واکسن زده اند و سطح آگاهی‌ها از تبعات بیماری افزایش یافته، پیشنهاد ما این است که گروه بندی مشاغل بازنگری شود و فعالیت واحدهایی که خیلی تجمع ندارند، محدود نشود.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص روند اجرای واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون ۸۷ هزار دوز واکسن وارد استان شده، افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده اند و جاماندگان می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و بدون نوبت واکسن بزنند، همچنین واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شروع شده و افراد بالای ۵۰ سال نیز طبق دستور وزیر می توانند، برای نام نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با افزایش روند اجرای واکسیناسیون، می توان امیدوار بود که ایمنی بیشتر شده و ابتلا و مرگ و میز کاهش می یابند، گفت: در زمینه امکانات و تجهیزات کمبودی نداریم اما معتقدیم نباید اجازه بدهیم که کسی بیمار شود تا ناچار به ارائه خدمات باشیم.

وی با تأکید بر این که تصمیمات ما در ستاد کرونا صرفاً برای حفظ سلامتی مردم است، افزود: برای عید قربان هم مصوب کرده ایم که ذبح گوسفند در معابر و اماکن عمومی ممنوع است و کشتارگاه‌ها نیز خدمات رایگان ارائه  کنندو بهتر است مردم قربانی‌های خود را به سمت مؤسسات خیریه سوق دهند تا به نیازمندان واقعی برسد.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نیز از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ دُز واکسن سینوفارم است که به عنوان دُز اول و دوم به گروه هدف متقاضی تزریق خواهد شد.

غلامرضا شریف زاده گفت: همچنین از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن ایرانی کووبرکت است که به عنوان مرحله اول به جامعه هدف تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌های وارد شده به استان از امروز آغاز می‌شود، افزود: با ورود این محموله به استان، روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیرد و هم اکنون امکان ثبت نام برای افراد ۵۰ تا ۶۰ سال نیز در سامانه فراهم شده است.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: تاکنون ۸.۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جمعیت هدف واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کردند.

شریف زاده افزود: اگر فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و پس از آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام کند، این اقدام بدین منظور است که افراد از سایر استان‌ها به این استان برای واکسیناسیون سرازیر نشوند.

 

 

 

 

 

گرگ های گرسنه ۳۴ رأس دام در سربیشه را دریدند/۴

گرگ‌های گرسنه حدود ۳۴ رأس گوسفند و بز را در روستای ابراهیم آباد بخش مرکزی شهرستان سربیشه تلف کردند.

گرگ های گرسنه ۳۴ رأس دام در سربیشه را دریدند

بخشی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شب گذشته بر اثر حمله چند قلاده گرگ به آغل گوسفندان در روستای ابراهیم آباد بخش مرکزی سربیشه ۳۴ رأس دام تلف شدند که از این تعداد ۲۰ رأس دام بیمه بودند.

بخشی افزود: غرامت قابل پرداخت به دام‌های بیمه شده حدود ۸ میلیون تومان براساس تعرفه‌های انتخابی، پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم بیمه در جبران بخشی از خسارت به دامداران و کشاورزان، از بهره برداران این بخش خواست: با توجه به اینکه بیمه دام سبک در تمامی فصول سال انجام می‌شود نسبت به بیمه دام های خود اقدام کنند.

 

 

 

 

پیام استاندار خراسان جنوبی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک/ امیدواریم نجمه خدمتی دوباره تاریخ ساز شود

در پیام استاندار خراسان جنوبی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک آمده است؛امیدواریم این بانوی ورزشکار تیراندازی کشورمان بتواند با توکل بر خدا، خودباوری و دعای خیر مردم ایران به ویژه مردمان متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی با کسب افتخار، یک بار دیگر تاریخ ساز شود.

پیام استاندار خراسان جنوبی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک/ امیدواریم نجمه خدمتی دوباره تاریخ ساز شود

به گزارش خبرنگار خاورستان،استاندار خراسان جنوبی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است؛

میدان المپیک، تجلیگاه ارزش ها و مناسبات انسانی و ترویج دهنده فضایل و سجایای اخلاقی است و شرکت در این جشنواره بزرگ ورزشی، افتخاری بزرگ در دوران حیات ورزش حرفه ای ورزشکاران قلمداد می شود.

با عنایت به منشور و اهداف جهانی المپیک، بدون تردید رسالت اصلی کاروان ورزشی ایران در این آوردگاه، صدور پیام صلح، معنویت و اخلاق به جامعه جهانی است.

ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان ورزشی ایران در المپیک ۱+۲۰۲۰ توکیوی ژاپن امیدواریم، با دعای خیر مردم، ورزشکاران کشورمان بتوانند با ارائه عملکردی قابل قبول، پیام آور عزت، اقتدار و توانمندی ملت بزرگ ایران باشند و با به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه، تبلور عینی عزم و اراده ملت قهرمان ایران زمین را در مصاف با حریفان، بارها و بارها به منصه ظهور برسانند و همچون گذشته شادی بخش و امیدآفرین، ظاهر شوند.

حضور نجمه خدمتی، یگانه ورزشکار المپیکی استان در کاروان ورزشی ایران برای دومین دوره متوالی، بیانگر وجود استعدادهای فراوان و ظرفیت های بیشمار خراسان جنوبی در عرصه های مختلف، به ویژه در زمینه ورزش است، لذا امیدواریم این بانوی ورزشکار تیراندازی کشورمان بتواند با توکل بر خدا، خودباوری و دعای خیر مردم ایران به ویژه مردمان متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی با کسب افتخار، یک بار دیگر تاریخ ساز شود.

فارغ از کسب هر نتیجه ای به ویژه برای نماینده شایسته خراسان جنوبی در المپیک، هیچ چیزی از ارزش ها، لیاقت ها و توانمندی های این بانوی جوان، با استعداد و خوش آتیه کشورمان نخواهد کاست و بی شک مسیر تعالی و فتح قله های عزت و افتخار در آوردگاه های مختلف آسیایی و جهانی برای ایشان همچنان هموار خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

شبستان خراسان جنوبی گزارش می دهد:
تبعیض بین بیماران کرونایی؛ بومی یا غیر بومی !/ ۷

شیوع بیماری کرونا و طولانی شدن مدت زمان آن از یک سو مشکلات فراوانی برای اقشار مختلف مردم به وجود آورده و از سوی دیگر باعث خستگی کادر درمان شده است اما خستگی کادر درمان نباید باعث انتخاب گزینشی بیماران و ندادن خدمات به افراد به صورت یکسان باشد.

به گزارش شبستان شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در کشور و جهان تبعات جبران ناپذیری را برای اقشار مختلف رقم زد از ورشکستگی اصناف گرفته تا افزایش مرگ و میر مردم و مدافعان سلامت.

طولانی شدن مدت زمان این بیماری و مشاهده پیک و موج های اول تا پنجم باعث بروز مشکلاتی برای اقشار مختلف جامعه و خستگی کادر درمان شده است. با توجه به طولانی شدن روند مبارزه با بیماری کرونا و ایجاد محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، شاهد سختی ها و مشکلات در جامعه هستیم اما طولانی شدن روند درمان، نبود واکسن و… نباید باعث بیخیالی مردم و گوش نکردن به هشدارهای وزارت بهداشت باشد چرا که اولویت حفظ سلامت مردم بوده و باید سختی‌ها و محدودیت‌ها را برای ریشه‌کن کردن این ویروس تحمل کرد. می توان از تحمیل ۸ سال جنگ، تحریم های ظالمانه علیه ایران از سوی دشمنان، مشکلات اقتصادی موجود در کشور و در انتها بیماری کرونا به عنوان آزمایش های الهی نام برد.

با اینکه تلاش شبانه روزی کادر درمان و تقدیم برخی از بهترین پزشکان و نیروهای درمانی در مبارزه با بیماری کرونا برکسی پوشیده نیست، اما گاهی از گوشه کنار کشور و به تبع آن خراسان جنوبی زمزمه هایی از عدم رسیدگی مناسب و تخلف برخی از کادر درمان به گوش می رسد که به دلیل سهل انگاری مشکلاتی را برای بیماران و شهروندان به وجود آورده است.

یکی از شهروندان مود ضمن انتقاد از برخورد کادر درمان این شهر می گوید: با شروع موج پنجم کرونا و درگیری تعداد زیادی از اهالی شهر مود به بیماری کرونا، چند روز گذشته برای تزریق سرم به مرکز بهداشت و درمان مراجعه کردم که متأسفانه کادر درمان بعد از اینکه متوجه مثبت بودن تست کرونای بیمار شدند از همکاری برای تزریق آمپول و سرم در منزل بیمار خودداری کردند.

وی که خواست نامش فاش نشود، می افزاید: با وجود این اتفاق و شنیدن این گونه گلایه ها از دیگر شهروندان، با تحمل مشکلات فراوان و هزینه کرد حدود ۵۰ هزار تومان، برای تزریق سرم و آمپول به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مراجعه کردم.

شهروند دیگری از شهر مود ضمن تقدیر از کادر درمان می گوید: در ابتدا و اوایل شیوع بیماری کرونا مرکز بهداشت اقدام به ضدعفونی منازل افراد مبتلا به کرونا می کرد که متأسفانه به علت بی مبالاتی برخی شهروندان و اجازه ندادن آن ها به کادر درمان در حال حاضر منازل افراد مبتلا ضدعفونی نمی شود.

«علی مودی» از مسئولان مرکز بهداشت می خواهد برای ضدعفونی منازل افراد مبتلا اقدام کنند تا از درگیری دیگر افراد خانواده به این بیماری جلوگیری شود.

یکی دیگر از شهروندان مود که ظاهرا در یکی از شهرهای اطراف زندگی می کند و در طول سال در ایام تعطیل اعم از نوروز و تابستان در منزل شخصی خود در مود مستقر است، می گوید: برخورد کادر درمان فقط با افرادی که در طول سال در این شهر زندگی می کنند بسیار خوب و منطقی است.

او که خواست نامی از او برده نشود، ضمن گلایه مندی از برخورد برخی از پرسنل کادر درمان می گوید: در چند روز گذشته فرزند ۱۶ ساله ام بی حال بود و با توجه به درگیری برخی از اهالی خانواده به بیماری کرونا وی را به مرکز درمانی بردم اما با وجود خواهش فراوان؛ کادر درمان اجازه ورود به مرکز را به ما ندادند و در حیاط مرکز ایستادیم.

وی ادامه می دهد: هنگامی که در حیاط مرکز به انتظار ایستاده بودیم، پزشک مرکز وارد شد و وقتی علایم فرزندم را دید اعلام کرد باید میزان اکسیژن خون فرزندم سنجیده شود و به این ترتیب با کمک پزشک وارد مرکز شدیم اما متأسفانه در زمان معاینه و آماده کردن بیمار، پرسنلی که از ورود ما جلوگیری می کرد با لحن بسیار زننده ای با ما برخورد کرد.

وی به استناد سخنان یکی از دوستانش مبنی بر افزایش چند برابری حقوق کادر درمان در مراکز بهداشتی و … پس از شیوع بیماری کرونا، به این نکته هم اشاره کرد که خستگی کادر درمان و زحماتشان بر کسی پوشیده نیست، اما متأسفانه برخی از پرسنل و کادر درمان برخود مناسبی با بیمار و خانواده او ندارند و به بهانه های مختلف از ویزیت کردن بیمار حودداری می کنند مگر کادر درمان در هر منطقه و شهر و آبادی باید فقط به ساکنان همیشگی آن منطقه خدمات رسانی کند؟

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان می گوید: پرسنل و کادر درمان موظف به پاسخگویی بیماران در طول شبانه روز هستند.

دکتر«حسن بیازی» می افزاید: چنانچه صحت گلایه های شهروندان محرز شود با پرسنل و کادر متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی و بیمارستان دوربین مدار بسته وجود دارد، یادآور می شود: پس از بررسی های لازم با افرادی که در بحث درمان مردم به بهانه سنگ اندازی می کنند برخورد و توبیخ در پرونده آن ها ثبت می شود.

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه با اشاره به نارنجی بودن وضعیت کرونا در این شهرستان می افزاید: بیمارستان آماده پذیرش بیماران کرونایی است و با توجه به نبود بخش ICU در بیمارستان مود، بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند به مرکز استان اعزام می شوند.

وی از شهروندان می خواهد در صورت مشاهده برخورد نامناسب، عدم رسیدگی و… کادر درمان مراتب را برای پیگیری به بازرسی، حراست و یا مسئول شبکه بهداشت شهرستان منعکس کنند.

۸۰۰ میلیون تومان برای بیابان لوت در خراسان جنوبی هزینه شد/۳-۷

۸۰۰ میلیون تومان برای بیابان لوت در خراسان جنوبی هزینه شد

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ میلیون تومان در پنج سال گذشته تاکنون برای بیابان لوت به عنوان یک اثر جهانی در خراسان جنوبی جذب و هزینه شده است.

زهرا رضایی ملکوتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی پایگاه بیابان لوت در روستای دهسلم نهبندان از اولین اقدامات بعد از ثبت جهانی این اثر  بوده که در پنج سال گذشته انجام شده است.

وی اظهار داشت: این دفتر به عنوان مرکز اطلاع رسانی برای ارائه اطلاعات قبل از ورود به بیابان لوت کمک زیادی  به گردشگران کرده است.

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی مهمانسرا در مجاورت دفتر پایگاه جهانی بیابان لوت در روستای دهسلم ادامه داد: همکاری در راه‌اندازی کمپ کویرنوردی در روستای دهسلم برای پذیرایی گردشگران خارجی و داخلی از دیگر اقدامات انجام گرفته در پنج سال گذشته بوده است.

وی به چاپ کتابچه، بروشور و کتاب کودکان برای  معرفی بهتر جاذبه‌های بیابان لوت و روستای دهسلم اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای مسیر گردشگری در نخلستان دهسلم برای هدایت بهتر گردشگران، همکاری با تعدادی از اهالی روستای دهسلم برای راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی و تحقیق و پژوهش بر روی تنوع گونه‌های گیاهی در بیابان لوت نیز از دیگر عملکرد دفتر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی است.

رضایی ملکوتی ادامه داد : اجرای برنامه‌های متنوع در محل پایگاه واقع در روستای دهسلم برای گردشگران ، همکاری با تورها برای ورود گردشگران به بیابان لوت، برگزاری چندین نمایشگاه عکس از جاذبه‌های بیابان لوت و روستای دهسلم از دیگر برنامه‌هایی است که پنج سال  گذشته با جهانی شدن بیابان لوت انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح دومین دفتر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در بیرجند گفت: نمایشگاه عکس از جاذبه‌های لوت و روستای دهسلم هم در این دفتر  واقع در باغ و عمارت جهانی اکبریه تا پایان هفته از ساعت ۹ تا ۱۲ برای بازدید علاقه‌مندان باز است.

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی ادامه داد: این نمایشگاه به منظور معرفی ارزشهای جهانی بیابان لوت، با موضوع معرفی جاذبه‌های گردشگری و مردم شناسی بیابان لوت و روستاهای حاشیه این بیابان در حوزه خراسان جنوبی با ۱۸ اثر از عکس‌های ایمان بهدانی برگزار شده است.

وی افزود: نمایشگاه عکس بیابان لوت با مشارکت انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار، شرکت آسیاپرواز، پایگاه جهانی بیابان لوت و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی برگزار شده است.

بیابان لوت به عنوان اولین میراث طبیعی ایران در سال ۲۰۱۶ در یونسکو به ثبت رسیده است، پهنه ای از این بیابان که در خراسان جنوبی قرار دارد، دارای شواهد تمدنی طولانی و جنبه های بی بدیل مردم شناسی و البته جذابیت های طبیعی بی نظیری همچون بلندترین تپه های ماسه ای (ریگ یلان) است و روستاهای حاشیه این بیابان همچون حیدرآباد و دهسلم نیز همه ساله پذیرای گردشگران فراوانی است.

۲۷ تیر ۹۵ درحالی که نشست یونسکو آخرین ساعات چهلمین اجلاس خود را در استانبول پشت سر می‌گذاشت، بیابان لوت ایران با موافقت بیشتر کشورهایی که در وصف آن سخن گفتند به ثبت جهانی رسید.

تا قبل از آن، ایران دارای ۱۹ اثر ثبت شده در میراث جهانی بود که همه آنها جزو آثار فرهنگی محسوب می‌شدند و هیچ اثر طبیعی از ایران در فهرست میراث جهانی وجود نداشت.

این میراث جهانی در جنوب شرقی ایران و میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان مشترک است.

بیابان لوت در عرصه ای به وسعت ۲۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر مربع گسترده است اما حریم آن ۱۷ هزار و ۹۴۱ کیلومتر محاسبه شده که شامل ریگ یلان (تپه‌های ماسه‌ای)، کلوت‌ها، نبکاها، رودخانه شور، هامادا (دشت ریگی) و پهنه بازالتی گندم بریان است.

 

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی:

۱۱۰ پروژه مدرسه سازی در شهرستان بیرجند در حال اجرا است/۲-۳

۱۱۰ پروژه مدرسه سازی در شهرستان بیرجند در حال اجرا است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۱۰ پروژه مدرسه سازی در بیرجند در حال اجرا است، گفت: ۳۱ پروژه مربوط به روستاهای اطراف شهر بیرجند است.

محمود چاوشان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان بیرجند اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ۱۱۰ پروژه دارد که از این تعداد ۳۱ کلاس درس مربوط به روستاهای اطراف بیرجند است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در شمال شهر بیرجند با مشکل کمبود کلاس درس رو به رو هستیم که در این زمینه نیز پروژه‌هایی در دست اجرا است، بیان‌کرد: ۶ پروژه در شمال شهر بیرجند در حال اجرا است.

چاوشان ادامه‌داد: پروژه برکت شهید بصیری پور ۱۲ کلاس درس، پروژه دکتر گنجی یک ۶ کلاس درس، پروژه قلم چی ۱۲ کلاس درس، پروژه تکتم ۶ کلاس درس، پروژه دکتر گنجی دو نیز ۶ کلاس و پروژه کانون نیز چهار کلاس درس دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای پروژه‌های مدرسه‌سازی شمال شهر بیرجند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: تا مهرماه به جز پروژه تکتم و کانون بقیه کلاس‌های درس تحویل آموزش و پرورش برای استفاده دانش آموزان عزیز داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: برای پروژه برکت شهید بصیری پور ۱۰ میلیارد تومان، تکتم چهار میلیارد تومان، پروژه گنجی یک نیز ۳.۵ میلیارد تومان، پروژه قلم چی هشت میلیارد تومان، پروژه کانون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پروژه گنجی دو نیز پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

برگزاری اختتامیه مرحله استانی جشنواره فانوس در بیرجند/۲-۳

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ۱۳ مرداد در بیرجند برگزار می‌شود.

رحیم‌آبادی مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: حوزه دفاع مقدس در تمام شاخه‌های هنری یک حوزه بسیار جذاب برای هنرمندان است تا بتوانند آثار خود را تولید کنند.

او با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس، افزود: این جشنواره در بخش‌های هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی و سنتی، رادیویی و بخش تلویزیونی و سینمایی برگزار می‌شود.

رحیم‌آبادی بیان کرد: جشنواره ملی فانوس با هدف معرفی برترین آثار تولیدی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها در حوزه‌های مختلف هنری دفاع مقدس با همت و تلاش سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره هنری در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

رحیم‌آبادی عنوان کرد: تعداد ۱۰۵ اثر از هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در روز ۱۳ مرداد از آثار برتر تقدیر خواهد شد.

 

 

 

درختان مرکز تحقیقات محمدیه خوسف طعمه حریق شدند/۴

میرزائی رئیس مرکز آتش نشانی شهرستان خوسف از آتش گرفتن درختان مرکز تحقیقات محمدیه این شهرستان خبر داد.

میرزائی رئیس مرکز آتش نشانی شهرستان خوسف گفت: ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه امروز خبری مبنی بر آتش گرفتن درختان مرکز تحقیقات محمدیه به آتش نشانی شهر خوسف اعلام شد.

او افزود: یک تیم دو نفره با یک خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند که در تحقیقات اولیه مشخص شد تعدادی از کارکنان اقدام به روشن کردن آتش و سوزاندن علف‌های خشک در کنار درختان کاج کرده بودند که وزش باد تنه و شاخ و برگ دیگر درختان کاج را دچار حریق کرده بود.

 

 

 

 

به منظور تسریع در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی

استفاده از ۱۰۱۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی/۲-۳

هزار و ده دستگاه از ناواگان حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی به منظور تسریع حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: به منظور تسریع در حمل کالا‌هایاستفاده از ۱۰۱۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی اساسی قرارگاه مرکزی در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تشکیل و متناظر با آن قرارگاه استانی به ریاست مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تشکیل شده است.
جلال زاده افزود: برای حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی ۱۰۱۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل استان با پلاک عمومی به بندر امام خمینی (ره) اعزام که از این تعداد ۱۴۸ دستگاه اقدام به بارگیری کالای اساسی و حمل آن کرده اند.

وی گفت: همچنین برای تسریع در این امر ۱۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل راهداری با پلاک دولتی نیز به بندر امام خمینی (ره) اعزام شده و اعزام ناوگان تا زمان حمل کامل کالا‌های اساسی از بندر مذکور ادامه خواهد داشت.

 

 

 

از ابتدای مرداد در خراسان جنوبی؛

برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان استان/۷

پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان خراسان جنوبی از اول مرداد در استان برگزار می شود.

معاون اداره کل زندان‌های استان در جلسه ستاد برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان خراسان جنوبی گفت: المپیاد ورزشی زندانیان استان با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی استان از اول تا بیستم مرداد درکلیه زندان‌های استان در دو بخش زنان ومردان برگزار می‌شود.
نیک نام افزود: این المپیاد در رشته‌های فوتبال ، فوتسال ، والیبال ، دارت ، تنیس روی میز ، ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

 

هلال احمر خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در جذب جوانان کسب کرد

هلال احمر خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در جذب جوانان کسب کرد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته تاکنون ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر عضو این جمعیت شدند که در مقایسه با سایر استان‌های کشور، خراسان جنوبی حایز رتبه نخست کشوری شد.

فائزه موهبتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته جذب ۲ میلیون نفر در جمعیت هلال احمر کشور مطرح شد که طبق این مهم هر استان پنج درصد جمعیت جوان را باید جذب کند.

وی ادامه داد: طبق این چشم‌انداز در خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۲۰ هزار نفر جوان جذب می‌شدند که در حال حاضر به عدد ۲۱ هزار و ۷۰۰ رسیدیم.

موهبتی از عضویت فعال ۷۰ درصدی جوانان جذب شده در جمعیت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی بخش قابل توجهی از جذب شدگان به صورت امدادگر فعال می‌شوند.

وی جذب، سازماندهی، آموزش، بکارگیری و نگهداری را از مهمترین مراحل حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد.

موهبتی یادآور شد: تمامی این مراحل با هدف بشر دوستانه صورت می‌گیرد و به داوطلبان آموزش‌های ابتدایی، عمومی و تخصصی را فرا می‌گیرند.

امدادگران داوطلب جوان خراسان جنوبی با میانگین جمعیتی ۶۰ درصدی آقایان و ۴۰ درصدی بانوان در ۶ کانون غنچه‌های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی عضویت دارند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*