اخبار خراسان جنوبی / پیگیری نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در راستای تأمین ماشین آلات شهرداری ماژان

 

 

 

 

موزه تاریخ سیاسی استان در ارگ کلاه فرنگی راه اندازی شود
موزه تاریخ سیاسی استان در ارگ کلاه فرنگی راه اندازی شود
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به موقعیت و پیشینه ارگ کلاه فرنگی بیرجند، موزه تاریخ سیاسی استان در این مجموعه راه اندازی شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با ارائه این پیشنهاد در جلسه بررسی وضعیت صنعت گردشگری استان خاطرنشان کرد: با عنایت به تعدد و پراکندگی جاذبه های گردشگری در سطح استان، این حوزه یکی از محورها و پیشران های توسعه می باشد.
وی تأکید کرد: وجود ۴ اثر ثبت جهانی، بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی و هزار و ۵۰۰ اثر شناسایی شده نشان می دهد شرایط خوبی به لحاظ گردشگری در استان داریم.
استاندار با اشاره به اقلیم و ظرفیت های استان متذکر شد: در سطح استان برخی جاذبه ها وجود دارند که شاید به طور عادی و طبیعی در شمار جاذبه های گردشگری نباشند اما می توانند در مسیر صنعت توریسم قرار بگیرند.
ملانوری ادامه داد: یک معدن، باغ زرشک، مزرعه زعفران، زمین زیرکشت گل نرگس و مواردی از این دست، شاید جاذبه گردشگری نباشند اما به کیفیتی اجرا شوند که به عنوان یک ظرفیت گردشگری، درآمدزایی به همراه داشته باشند.
وی افزود: استانی به وسعت خراسان جنوبی می تواند به پهنا و گستره ای که دارد، در گردشگری فعال باشد.
استاندار تصریح نمود: با عنایت به نقشی که صنعت گردشگری در مسائل توسعه ای،اشتغالزایی، تولید ثروت و درآمد دارد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ملانوری تأکید کرد: صنعتی به کیفیت صنعت توریسم که کم آب بر بوده و اشتغالزایی و تولید ثروت به همراه داشته باشد، نداریم.
وی با اشاره به این که کسانی که استعداد و ذخایر لازم را ندارند، از این صنعت برخوردار نیستند، افزود: خراسان جنوبی به واسطه مرز مشترک با افغانستان، همجواری با چند مقصد گردشگری کشور، ذخایر در اختیار و …در بحث گردشگری، هیچ چیزی کم ندارد.
به گفته وی؛ توسعه فرودگاه ها و افزایش تعداد پروازها را از ملزومات رونق صنعت گردشگری است.
استاندار هدف از برگزاری این جلسه را بررسی وضعیت استان در بحث گردشگری عنوان کرد و گفت: ما در جلسه شورای اداری قبل از سال، همه دستگاه ها را مکلف کردیم که برنامه عملیاتی خود را ارائه نمایند، میراث فرهنگی با توجه به شرایط خاصی که دارد باید برنامه عملیاتی ویژه ای تدوین نماید.
ملانوری متذکر شد: ما زمانی در بحث بهره برداری از صنعت گردشگری موفق خواهیم بود که برنامه عملیاتی قوی، عالمانه، کاربردی و دقیقی در این زمینه داشته باشیم.
به گفته وی؛ ما اگر به این جمع بندی رسیده ایم که گردشگری، محور توسعه است پس باید در برنامه عملیاتی خود، شرایط را به گونه ای پیش ببریم که این ظرفیت تقویت شود.
شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر صندوق کارآفرینی امید ، مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گزارش مبسوطی از وضعیت استان به لحاظ جاذبه های گردشگری ارائه گشت.
راه اندازی دو رصدگاه در پلوند طبس و سه قلعه سرایان از برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای اولین بار در کشور عملیاتی می شود و برنامه ریزی برای تدوین اطلس گردشگری استان از خبرهای خوبی بود که در این جلسه عنوان شد.

لزوم مدیریت مصرف برق برای کاهش خاموشی‌ها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود استان به محدوده قرمز مصرف برق، از مشترکان خواست مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌ها کاهش یابد.

دادگر در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: مقدار بار تعیین شده برای خراسان لزوم مدیریت مصرف برق برای کاهش خاموشی‌هاجنوبی در چند روز اخیر حدود ۲۰۵ مگاوات بوده، اما مصرف استان در این ایام با گذر از حد مجاز، به حدود ۲۲۶ مگاوات رسیده است که همین عبور از حد تعیین شده، باعث اعمال خاموشی‌ها می‌شود.
وی افزود: ساعات اوج مصرف در فصل گرما از ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب است که می‌طلبد مشترکان برق استان با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند و از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: خاموشی‌های برق از اول خرداد همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم اعمال شده است و این خاموشی‌ها در صورتی که غیرمترقبه و از سوی دیسپاچینگ ملی و مرکز کنترل شبکه برق کشور نباشد، قابل اطلاع رسانی به مشترکان خواهد بود.

دادگر افزود:، اما خاموشی‌های کنترل شده و برنامه ریزی شده به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می‌شود و عموم مشترکان نیز می‌توانند از طریق نرم افزار برق من، از فهرست و زمان خاموشی‌های منطقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست پیک بار خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین خصوص، به صنایع و واحد‌هایی که همکاری کنند پاداش پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزهاست گفت: به مشترکانی که رمز ارز‌های غیر مجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.
مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارز‌های غیرمجاز با شماره ۱۲۱ و یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس بگیرند.
دادگر از مشترکان برق استان بار دیگر درخواست کرد با مدیریت مصرف در ساختمان‌های مسکونی ، ادارات ، بخش تجاری و اصناف، صنایع ، کشاورزی و معابر عمومی ، شرکت توزیع برق استان را در توزیع متعادل برق و کاهش هر چه بیشتر خاموشی‌ها یاری کنند.
خراسان جنوبی ۳۹۰ هزار مشترک برق دارد.

روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد

روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۲۲ هزار دوز واکسن جدید طی ۲ روز گذشته به استان خراسان جنوبی تحویل شد و با ورود این تعداد واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان تسریع خواهد شد.

محمد دهقانی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا در هر ساعت از فعالیت مراکز تجمیعی بدون اخذ نوبت می‌توانند برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال براساس تماس تلفنی مراقبین سلامت فراخوان می‌شوند و در بازه زمانی مشخص شده، برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و طی یک مدت کوتاه پیامکی برای آنها ارسال خواهد شد که زمان و مکان تزریق واکسن مشخص و براساس آن زمان‌بندی، به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسیناسیون انجام خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که یک مرکز در بیرجند در پردیس دانشگاه علوم پزشکی و سه مرکز در شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس فعال است که روند واکسیناسیون را تسریع خواهد کرد.

دهقانی گفت: همچنین طی یکی ۲ روز آینده با کمک بسیج، سپاه و شهرداری بیرجند، مرکز واکسیناسیون خودرویی در محل چهارشنبه‌بازار شهر بیرجند راه‌اندازی خواهد شد که این اقدام هم به تسریع واکسیناسیون کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در سطح کشور تا صبح دیروز (شنبه) به طور میانگین ۲،۶۲ از افراد واجد شرایط واکسینه شده بودند که این رقم در استان خراسان جنوبی ۳،۲ افراد واجد شرایط بوده است یعنی ما از میانگین واکسیناسیون کشوری جلوتر هستیم.

بررسی مسائل حوزه راه و حمل و نقل خراسان جنوبی در پایتخت

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، مسائل حوزه راه و حمل و نقل استان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، فرهادی در این دیدار با قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ایبررسی مسائل حوزه راه و حمل و نقل خراسان جنوبی کشور در زمینه پروژه‌های راهداری استان به بحث و رایزنی پرداخت.

پیگیری اعتبارات ملی، مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی، رایزنی برای بازسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

دیدار معاون استاندار با مداح قائم مقام رئیس سازمان، مقبلی معاون راه‌های فرعی و روستایی و مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با حضور جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و بهدانی معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همراه بود.

 

 

استاندار خراسان جنوبی: خاطرات یادگاران دفاع مقدس ماندگار شود

استاندار خراسان جنوبی: خاطرات یادگاران دفاع مقدس ماندگار شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا فرصتی برای بهره‌برداری از ظرفیت آنان است و خاطرات این عزیزان باید در کتاب‌ها ماندگار شود تا نسل‌های بعد از آن بهره‌برداری کنند.

حمید ملانوری روز شنبه در مراسم رونمایی از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: کسانی که امروز در قالب تالیف کتاب و ایجاد فضاهای ماندگار برای بیان واقعیت‌های دفاع مقدس اقدام می‌کنند، اجری کمتر از رزمندگان ندارند.

وی اظهار داشت: آن روزها، دفاع از ارزش‌ها و فرهنگ به این بود که اسلحه به دست بگیریم و در مقابل دشمنی بایستیم که در قالب جنگ نظامی به حریم ما تجاوز کرده بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز هم در مقابل جنگ روانی دشمن که با هزینه‌های سنگین به دنبال محو ارزش‌ها از ذهن نسل امروز و آینده است، دفاع این است که قلم به دست بگیریم و با استفاده از ابزار هنر در مقابل تهاجم و جنگ تبلیغاتی بایستیم.

وی با قدردانی از حوزه هنری برای این اقدام فرهنگی و تولید کتاب و نماهنگ مرتبط با دفاع مقدس افزود: این اقدام حوزه هنری در زمینه ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت، در کنار فعالیت‌های خوبی که در حوزه هنر و فرهنگ انجام داده، بسیار ارزشمند است.

ملانوری گفت: بعد از نهضت انقلاب اسلامی در سال ۵۷، دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از افتخارات مهم ملت ایران برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس برای انقلابی نوپا، دانشگاه بزرگی بود که محورها، شاخص‌ها و نمونه‌های بزرگی از پندارها، گفتارها و حرکت‌های انسانی را به ما آموزش داد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دفاع مقدس برای همه نسل‌ها چه در ایران اسلامی و چه دیگر ملت‌های آزادی‌طلب و جوامع آزادی‌خواه، درس ایثارگری، دفاع، ایثار، گذشت، صبر، مقاومت و تقوا به همراه داشت.

وی گفت: سرمنشأ همه درس‌های دفاع مقدس، آموزه‌های دینی است که خداوند به نوع بشر ارزانی داشته و جنگ اگرچه آثار مخرب زیادی به همراه دارد اما برای کشور ما منشأ ثمرات بزرگی بوده است.

ملانوری افزود: افراد زیادی در این دوران مرارت‌هایی را متحمل شدند، برخی قطعه‌ای از اجزای جسم خود را در جبهه جا گذاشتند و خانواده‌های زیادی عزیزان‌شان را در این فضا، تقدیم نظام کردند.

وی دفاع مقدس را طلایی‌ترین دوران انقلاب اسلامی خواند و گفت: امروز ما که صاحب منصب شده‌ایم و در سایه امن کشور زندگی می‌کنیم، وظیفه داریم این فرهنگ را به هر شکل ماندگار کنیم.

با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی از جدیدترین تولیدات حوزه هنری استان شامل کتاب “دولت سری” و نماهنگ بین‌المللی “ابابیل” رونمایی شد.

کتاب دولت سری شامل خاطرات تعدادی از اسرای اردوگاه موصل ۲ به قلم دو تن از نویسندگان استان خراسان جنوبی است.

نماهنگ بین‌المللی ابابیل نیز تولید واحد موسیقی و سرود حوزه هنری و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان است.

این مراسم با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌ها، وحید یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور همراه بود.

 

 

 

سایت مدیریت پسماند شهر بیرجند امسال راه‌اندازی می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: سایت مدیریت پسماند این شهرداری ۹۵ درصد پیشرفت دارد و نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود.

احمد لطایفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های این سایت هزینه شده و مناقصه آسفالت آن در حال انجام است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی خط تفکیک صنعتی پسماند در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که با در نظر گرفتن پیشرفت این خط در مجموع سایت مدیریت پسماند شهرداری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند کاهش آلودگی، بهره‌برداری بیشتر از زباله، تولید کمپوست و کاهش هزینه تفکیک و بازیافت زباله را از مزایای این طرح ذکر کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تولید زباله در شهر بیرجند بیش از پنج درصد افزایش یافته است و روزانه ۹۵ تا ۱۰۰ تن زباله در مرکز استان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: دفع زباله‌های بیمارستانی در سایت شهرداری بیرجند با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراکز بهداشت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.

لطایفی گفت: همیشه دفع زباله‌های بیمارستانی با عملیات آهک و خاک‌پاشی دفن می‌شد اما با شیوع ویروس کرونا محلول خاک و آهک را افزایش دادیم.

وی افزود: در حال حاضر دفع زباله‌های بیمارستانی با توجه به شیوع کرونا ۲ مرتبه در روز انجام می‌شود در صورتی که قبلا این کار روزانه انجام می‌شد.

مرکز آموزش بازی‌های بومی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود

استاندار خراسان جنوبی راه‌اندازی مرکز آموزش بازی‌های بومی و محلی در این استان را خواستار شد و گفت: این مرکز می‌تواند با مشارکت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، فدراسیون و سایر مراکز فعال شود و به تربیت مربی و ورزشکار بپردازد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “حمید ملانوری” روز یکشنبه در دیدار “محمدتقی امیری خراسانی” رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که به خراسان جنوبی سفر کرده است، علت این پیشنهاد را سابقه خراسان جنوبی در بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد.

وی افزود: ورزش‌های بومی و محلی به اندازه دیگر ورزش‌ها هزینه‌بر نیست و فقط آموزش، فرهنگ‌سازی و تشویق لازم دارد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: جذابیت، سرزندگی و نشاطی که در بازی‌های بومی محلی هست، در خیلی از ورزش‌های با عظمت همچون فوتبال نیست.

وی گفت: ما باید به این سمت برویم که هر خانه یک تیم ورزش بومی‌ و محلی داشته باشد و همه اعضای خانواده هم عضو این تیم باشند تا چنانچه مسابقه‌ای برگزار نشد، همه اعضای این تیم‌ها بتوانند در دورهمی‌ها با هم به مسابقه بپردازند و لحظات شادی داشته باشند.

ملانوری با اشاره به اینکه ورود فناوری و استفاده از ابزاری همچون تلفن‌های همراه، فرصت لذت بردن از دورهمی‌ها را از خانواده‌ها گرفته است افزود: توجه به مباحث هنری و ورزشی از اقدامات فرهنگی است که می‌تواند سرزندگی و نشاط را به جامعه تزریق کند و باعث تحکیم بنیاد خانواده شوند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز آموزشی و اجرای طرح “هر خانه، یک تیم ورزش بومی‌ محلی” می‌توانند الگویی برای دیگر استان‌ها هم باشند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در توسعه فرهنگ بومی کشور خیلی نقش دارد گفت: ورزش‌های محلی و بومی در راستای فرهنگ اصیل و سنتی بوده، با آداب و رسوم ما ارتباط دارند و صرفا ورزشی برای تقویت قوای جسمانی نیستند، علاوه بر اینکه کم‌هزینه هستند و نیاز به امکانات بزرگ و پیشرفته هم ندارند.

وی افزود: همه ورزش‌های بومی و محلی ما در اقصی نقاط کشور، گویش، شعر و آداب خاصی داشته که امروزه به فراموشی سپرده شده‌اند.

ملانوری با بیان اینکه ورزش قطعه‌ای از پازل فرهنگ ماست گفت: اگر بخواهیم در حوزه مسئولیتی خود موفق شویم و نیازهای جامعه را در همه زمینه‌ها به گونه‌ای برآورده سازیم که منتج به رفاه شود، چاره‌ای جز توجه به فرهنگ و مباحث فرهنگی نداریم.

وی با تکیه بر تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص توجه داشتن به پیوست فرهنگی همه برنامه‌ها گفت: فرهنگ بحث بسیار مهم و ظریفی است که همه مردم متولی آن هستند اما نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت تخصصی و فنی دارد، چرا که برنامه‌های غیرعالمانه به آن ضربه وارد می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دیربازده بودن اقدامات فرهنگی متذکر شد: دشمنان برای انجام اقدامات فرهنگی خود که ما از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنیم، خیلی آگاهانه ورود کرده و هزینه‌های تبلیغاتی سنگین می‌پردازند.

وی تاکید کرد:  چنانچه بخواهیم از اقدامات فرهنگی نتایج خوبی بگیریم، نباید توقع داشته باشیم که کارها زود نتیجه بدهد اما باید از تمام سعی‌مان برای بازدهی مطلوب برنامه‌ها استفاده کنیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نیز در این دیدار با تاکید بر توجه فدراسیون به توسعه زیرساخت‌های ورزشی گفت: احیای بازی‌های بومی و محلی که برای نسل جدید ناشناخته هستند از مهمترین اهداف و برنامه‌های ما در فدراسیون است.

محمدتقی امیری خراسانی با اشاره به توجه فدراسیون به ظرفیت استان‌ها افزود: در تقویم عملیاتی فدراسیون، جام کویر را به نام خراسان جنوبی ثبت کرده‌ایم.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های دائمی ورزش‌های بومی و محلی در پارک‌ها و بوستان‌های استان را پیشنهاد داد.

این دیدار که با حضور مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همراه بود، با هدف بررسی وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه ورزش روستایی و بومی محلی استان برگزار شد.

 

کشف ۴۷ کیلو گرم حشیش از ۲ کوله پشتی قاچاقچیان در خراسان جنوبی/۴

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۷ کیلوگرم حشیش در بازرسی از۲ کوله پشتی قاچاقچیان مواد مخدردر شهرستان”نهبندان” خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”سهل آباد” شهرستان نهبندان با همکاری یگان تکاوری ۱۰۳ دهسلم هنگام کنترل محورهای فرعی به ۲ نفر عابر پیاده که در تاریکی شب در حال تردد بودند مشکوک شدند و به آنان دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: عابران پیاده با مشاهده مأموران و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند که با تلاش مأموران ۲ متهم دستگیر و در بازرسی تکمیلی از کوله پشتی آنان ۴۷ کیلوگرم حشیش کشف شد.

 

 

 

 

کامیون حامل هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ غیر مجاز در “سربیشه” متوقف شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان”سربیشه” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

دستگیری باند سارقان موتورسیکلت و کشف ۵ فقره سرقت در” درمیان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”درمیان” از شناسایی و دستگیری باند سارقان موتورسیکلت و کشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “حسن دشتستانی” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر، تحقیق و بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و با بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی محل اختفاء سارقان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان درمیان افزود: ماموران پس از هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه سارقان شده و ۳ سارق حرفه ای را دستگیر کردند.

سرهنگ دشستانی تصریح کرد: در این عملیات ۳ سارق دستگیر شدند که در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ارتکاب ۵ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

 

 

 

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۱۵ موتورسیکلت در”سربیشه”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان “سربیشه” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۵ دستگاه موتور سیکلت در این طرح توقیف شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، ایجاد مزاحمت و حرکات نمایشی طرح ارتقأ امنیت اجتماعی در شهرستان سربیشه اجرایی شد.

وی بیان داشت: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد که در این طرح ۱۵ دستگاه موتورسیکلت متوقف و روانه پارگینگ شد که متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

 

 

 

 

توقیف۱۷ راس احشام قاچاق در ” نهبندان” /۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”نهبندان” گفت : ماموران انتظامی در بازرسی از یک سواری سمند ۱۷ راس گوسفند قاچاق بدون مجوز دامپزشکی به ارزش ۴۲۵ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”رمضان مرادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان”نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری سمند مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از سواری سمند ۱۷ راس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۲۵ میلیون ریال برآورد شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۸۸ بیمار مبتلا به کرونا روی تخت‌های بیمارستانی

هم اکنون از ۲۰۰ بیمار بستری در بخش‌های عفونی بیمارستان‌های خراسان جنوبی ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا هستند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۰ بیمار جدید شامل ۵ مورد بستری و ۵ مورد سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۸ مورد از بیرجند و دو مورد از قاینات شناسایی شد.

شناسایی ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همزمان ۲۶۶ تست سریع تشخیص کرونا در استان انجام که از این طریق هم ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۲۰۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۸ نفر کرونا مثبتند.

دکتر مهدی زاده گفت: از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۵۰ بیمار شامل ۲۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۷۶۳ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت جدید در استان نداشتیم و تعداد فوتی‌های کرونا در استان همان ۸۸۸ نفر است.

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد؛
جمع آوری ۴ میلیارد ریال فطریه توسط موسسات و مراکز خیریه خراسان جنوبی
عرب نژاد گفت: در روز عید سعید فطر۵۳۰ میلیون ریال فطریه و ۲۸۰ میلیون ریال کفاره توسط ادارات بهزیستی و مراکز دولتی و چهارمیلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال فطریه و ۲میلیارد ریال کفاره توسط موسسات ومراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی در سطح استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عرب نژاد» امروز (۲ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ماه مبارک رمضان پویش «ضیافت همدلی» توسط سازمان بهزیستی جهت کمک به مددجویان تحت پوشش با همراهی خیرین برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این پویش بیش از ۳۵ میلیارد ریال کمک جمع آوری شده است، افزود: این کمک های خیرین به منظور تامین بسته‌های غذایی، بسته‌های بهداشتی، غذای پرسی و افطاری ساده با مشارکت موسسات خیریه تحت پوشش استان هزینه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در طول اجرای این پویش مردم مومن و روزه دار استان مشارکت‌های خود را در قالب غذای گرم، بسته معیشتی و اقلام بهداشتی در اختیار موسسات خیریه و ادارات بهزیستی استان قرار دادند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی برسد.

عرب نژاد با اشاره به جمع آوری فطریه و کفاره گفت: در روز عید سعید فطر ۵۳۰ میلیون ریال فطریه و ۲۸۰ میلیون ریال کفاره توسط ادارات بهزیستی و مراکز دولتی و ۴میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال فطریه و ۲میلیارد ریال کفاره نیز توسط موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی در سطح استان جمع آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: این مبالغ بین جامعه هدف نیازمند بهزیستی، فرزندان مراکز نگهداری، شبرخوارگاه، مراکز نگهداری معلولان توزیع می شود و همچنین ۲هزار و ۱۴۵ بسته ماکارونی از محل کفارات بین مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در سطح استان توزیع شده است.

 

 

 

 

توقف کامیون حامل هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ غیر مجاز در سربیشه

ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال در سربیشه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای

سرهنگ کارگر افزود: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

تذکر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف به رئیس جمهور/۲-۳

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور: افزایش قیمت کالا‌های اساسی در آستانه انتخابات تشویق آن‌ها به حضور در انتخابات است یا ناامیدی از حضور؟

حسین خسروی اسفزار با انتقاد از افزایش مجدد قیمت کالا‌های اساسی خطاب تذکر شفاهی نماینده مجلس به رئیس جمهوربه رئیس جمهور گفت: افزایش قیمت کالا‌های اساسی در آستانه انتخابات تشویق آن‌ها به حضور در انتخابات است یا ناامیدی از حضور؟

وی در نطق میان دستور نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت و فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین، در تذکری شفاهی به رئیس جمهور گفت: در گذشته گفتید، چون تمامی گرانی‌ها تا پایان سال ۹۹ انجام شده، تا پایان دولت گرانی نداریم! در جلسه اخیر هیات دولت هم بیان کردید نامزد‌های ریاست جمهوری به مردم دروغ نگویند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس یازدهم افزود: حال سوال اینجاست که این گرانی‌ها چند هفته اخیر از جمله نان، آرد، روغن، لبنیات و سایر اقلام دروغ است یا راست؟ اگر صحت دارد، چرا اقدامی انجام نمی‌دهید؟ در آستانه انتخابات گرانی و افزایش مشکلات مردم تشویق آن‌ها به حضور در انتخابات است یا ناامیدی از حضور؟

وی گفت: شما در شروع ریاست جمهوری گفتید اگر مشکلات قابل حل نبود، کاندید نمی‌شدم. شما را به خدا قسم می‌دهیم پیش بینی امام امت را جدی بگیرید که فرمودند اگر دولت کاری کند که مردم در صحنه ناراضی شوند، آن روز برای مصیبت است و مجلس و دولت موفق نخواهند شد و فاتحه کشور را باید خواند.

 

نخستین موزه تخصصی لباس محلی و منسوجات کشور در بیرجند افتتاح شد/۲-۳
نخستین موزه تخصصی لباس محلی و منسوجات کشور با حضور استاندار خراسان جنوبی در خانه پردلی بیرجند به بهره برداری رسید.

 

این موزه شامل پوشش های سنتی استان از دوره قاجاریه تا دوران معاصر است که به مناسبت هفته میراث فرهنگی گشایش یافت.

 

تالار نمایش، کارگاه پارچه بافی سنتی، پوشش های مناطق مختلف استان، عکاسخانه و خیاط خانه از بخش های این موزه است.

 

در این موزه تخصصی انواع لباس های ابریشمی دست باف، اطلس، کرباس، برک، قارت و عروس و همچنین پارچه های سنتی برک، کرباس و مله به نمایش گذاشته شده است.

 

این موزه که با هدف گردآوری لباس های محلی از طریق خریداری یا به امانت گرفتن راه اندازی شده، به بازآفرینی و احیای انواع لباس های محلی استان نیز می پردازد.

 

 

 

 

موزه لباس و منسوجات سنتی در بیرجند افتتاح شد

موزه لباس و منسوجات سنتی در بیرجند افتتاح شد

موزه لباس و منسوجات سنتی روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در بافت تاریخی شهر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش ایرنا نخستین موزه تخصصی لباس محلی و منسوجات کشور به مناسبت هفته میراث فرهنگی در خانه تاریخی پردلی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

این موزه که با هدف گردآوری لباس‌های محلی از طریق خریداری یا به امانت گرفتن راه‌اندازی شد، به بازآفرینی و احیای انواع لباس‌های محلی استان خراسان جنوبی نیز می‌پردازد.

موزه لباس و منسوجات سنتی از این پس میزبان گردشگرانی خواهد بود که علاقه‌مند به شناخت فرهنگ غنی جنوب خراسان هستند.

این بنا به روش درونگرا ساخته شده و عناصری همچون سردر، ورودی هشتی، دالان، حیاط مرکزی و ایوان ستون‌دار معماری بنا را شکل داده و یادگاری از دوران قاجار است.

تالار نمایش، کارگاه پارچه‌بافی سنتی، پوشش‌های مناطق مختلف خراسان جنوبی، عکاسخانه و خیاط خانه از بخش‌های این موزه است و انواع لباس‌های ابریشمی دستباف، اطلس، کرباس، برک، قارت و عروس همچنین پارچه‌های سنتی برک، کرباس و مله به نمایش گذاشته شده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز از موزه تاریخ طبیعی و خانه بی بی مرادی در بافت قدیم شهر بیرجند بازدید کرد.

ساخت این خانه مانند سایر خانه‌های قدیمی براساس شیوه خانه‌سازی سنتی ایرانی انجام شده و در این بنا که اتاق‌هایی کوچک اطراف آن را فرا گرفته، تاریخ طبیعی این خطه با نمایش انواع فسیل به نمایش گذاشته شده است.

خانه فروتنی و موزه عروسک از دیگر مکان‌هایی بود که مورد بازدید استاندار و هیات همراه قرار گرفت که در مرکز بافت تاریخی شهر بیرجند و از بناهای فاخر با ویژگی‌های معماری مناطق گرم و خشک ایران است.

این خانه دارای عناصر معماری همچون سردر ورودی، هشتی حیاط مرکزی و اتاق‌های در اطراف حیاط بوده که به موزه صنایع دستی با محوریت عروسک‌سازی تبدیل شده است.

عروسک‌های قابل بازدید در این فضای تاریخی بیانگر آداب و رسوم سالیان دراز مردم این خطه است که در قالب عروسک نحوه پوشش لباس نیز معرفی می‌شود.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند چهار اثر ثبت جهانی دارد که یکی از آنها حوله‌بافی روستای خراشاد است.

روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند سال ۱۳۹۷ به عنوان روستای جهانی توبافی (حوله‌بافی سنتی) از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید و خراسان جنوبی در حال حاضر ۹۴۲ اثر در فهرست میراث ملی دارد.

پیگیری نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در راستای تأمین ماشین آلات شهرداری ماژان/۲س

نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خواستار تأمین ماشین آلات شهرداری ماژان شد.

پیگیری نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در راستای تأمین ماشین آلات شهرداری ماژان

به گزارش امروز خراسان جنوبی حسین خسروی نماینده مردم بیرجند،درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی طی مکاتبه ای با   رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خواستار تخصیص و تأمین ماشین آلات جهت شهرداری شهر جدید تاسیس ماژان از توابع شهرستان خوسف شد.

سازمان شهرداری ها ها و دهیاری های کشور نیز در پاسخ به مطالبه نماینده مردم بیرجند ،درمیان و خوسف عنوان کرد:مطابق منابع اعتباری در اختیار این سازمان از محل منابع ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ،خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی در دستور کار می باشد که پس از طی تشریفات و تامین اعتبار به شهرداری مذکور تحویل خواهد شد.

 

 

 

شهردار قاین بازداشت شد/۲

شهردار قاین به دلیل تخلفات مالی بازداشت شد.

شهردار قاین به دلیل تخلفات مالی به دستور مقام قضایی بازداشت شده است.

گفتنی است:  در اقدامی انقلابی توسط قوه قضائیه و نهادهای نظارتی_امنیتی شهردار قاین و چند عضو ارشد شهرداری و شورای این شهر که مجدداً کاندیدای شورای شهر هم شده بودند، دستگیر شده اند.

 

 

 

 

 

با دستور رییس کل دادگستری؛

فعالیت ۶ تور گردشگری در خراسان جنوبی ممنوع شد/۳و

 

فعالیت ۶ تور گردشگری در خراسان جنوبی ممنوع شد

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در دستور قضایی به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان،  ممنوعیت فعالیت ۶ تور گردشگری را صادر کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این دستور قضایی آمده است: نظر به اینکه متاسفانه تورهای گردشگری در سال‌های اخیر با حضور در استان به ویژه مناطق گردشگری شهرستان طبس به لحاظ عدم رعایت شئونات دینی موجبات جریحه‌دار شدن عفت عمومی و اعتقادات دینی مردم متدین و ولایتمدار استان خراسان جنوبی را فراهم و تصاویر مبتذل گردشگران را نیز به منظور سودجویی و جلب نظر مشتریان خاص در فضای مجازی منتشر کرده بودند، جهت جلوگیری از ادامه روند نابسامان فعلی،مقرر می‌دارد از اول خرداد ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ هرگونه حضور یا فعالیت تورهای گردشگری ذیل الذکر در خراسان جنوبی ممنوع است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این دستور قضایی تاکید کرد: بدیهی است ماموران انتظامی و ضابطین دادگستری موظفند در صورت مشاهده فعالیت این تورها در استان در مبادی ورودی استان از ورود آنها جلوگیری کنند و آنها را به مبدا عودت دهند.

وی متذکر شد: به نحو مقتضی مراتب به مدیران تورهای مشمول ممنوعیت اعلام تا از پذیرش گردشگر به مقصد این استان تا پایان دوره ممنوعیت خودداری کنند و مسوولیت ناشی از عدم رعایت مفاد آن به عهده آنها خواهد بود.

بنابر این گزارش فعالیت تورهای گردشگری ایران زمین، آرند تور، آس تور، دنالی، ژیوار البرز و مایا سافاری به مدت یک سال از سوی دادگستری خراسان جنوبی در این استان ممنوع اعلام شد.

 

 

 

 

 

امام جمعه خوسف:

شفافیت برنامه کاندیداها نخبگان شهری را به عرصه انتخابات می‌آورد/۲س

شفافیت برنامه کاندیداها نخبگان شهری را به عرصه انتخابات می‌آورد

امام جمعه خوسف گفت: شفافیت برنامه کاندیداها نخبگان شهر و روستا را به عرصه انتخابات می‌آورد.

حجت‌الاسلام حامد شاهبیکیاظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم قانون اساسی در کشور ما شوراهای شهر و روستا و سپردن امانت مدیریت شهری به دست خود مردم و منتخبین آن است.

وی با اشاره به تصمیمات مهم و کلان شوراها در پیشبرد امور یک منطقه بیان‌کرد: از جمله تصمیمات مهم شوراها انتخاب یک شهردار متخصص و مطلع از مسائل شهری است که در توسعه شهر تأثیرگذار است.

انتشار فراخوان جشنواره ” تئاتر مجازی خراسان جنوبی “/۲

    
انتشار فراخوان جشنواره " تئاتر مجازی خراسان جنوبی "
فراخوان جشنواره ” تئاتر مجازی خراسان جنوبی” به میزبانی قاینات منتشر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، عباس میرزنگویی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات در این خصوص گفت : اولین جشنواره استانی مجازی “تئاتر + خانه ” را با توجه به شیوع بیماری کرونا ، در راستای حمایت از قانون ((درخانه بمانیم))  برگزار می کنیم.

وی هدف از جشنواره را شناسایی ، کشف استعدادهای خلاق ، توانمند سازی هنرمندان ، ایجاد فرصت ارتباط و تبادل تجربه  درزمینه‌های مختلف هنر نمایش و همچنین نشر هنر تئاتر در بین خانواده ها در سطح استان دانست و افزود: مونولوگ ، خانواده تئاتر و دیگر گونه های اجرایی ، بخش های این جشنواره هستند.

 

پویش دانش آموزی رای اولی ها/۳

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور مشارکت حداکثری دانش آموزان رای اولی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری پویش دانش آموزی رأی اولی ها راه اندازی شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرشید جعفری با بیان این که در این پویش سوالاتی مانند چرا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکتمی کنید؟ و معیار شما برای رئیس جمهور منتخب چیست؟مطرح است، اظهار کرد: در این پویش از دانش آموزان خواسته شده تا احساس و شوق خود را در سن تکلیف سیاسی و حضور در انتخابات بنویسند.

وی با اشاره به راه اندازی  پویش فوق برای  دانش آموزان مدارس دوره اول و دوم متوسطه و تداوم آن  تا پایان خرداد ماه سال جاری عنوان کرد: دانش آموزان دختر و پسر استان که علاقمند به شرکت در این پویش می باشند،تا پایان خرداد ماه  فرصت دارند آثار خود را از طریق آدرس rayavaliha@  شبکه شاد ارسال کنند.

به گفته جعفری، این پویش در اداره کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی معاونت پرورشی و فرهنگی طراحی و با میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اجرا می شود.  

صیانت ازحقوق ومنافع فرهنگیان،مهم ترین رسالت حراست
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهم ترین رسالت و وظیفه ذاتی حراست، صیانت و پاسداری ازحقوق و منافع فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در نشست آموزشی مسئولین و  کارشناسان حراست مدیریت های آموزش و پرورش شهرستان ها و استان، اظهار کرد: برنامه ریزی صحیح،آموزش های نوین و کاربردی، کار تیمی و منسجم لازمه تحقق توانمندسازی نیروها و کارشناسان حراست است.

وی، با اشاره به نقش حراست در حفظ  سرمایه های عظیم و ارزشمند انسانی، عنوان کرد: تلاش بی وقفه در جهت ارتقای رضایتمندی عمومی از خادمین نظام تعلیم و تربیت، تکریم ارباب رجوع و صیانت از حریم مقدس معلم در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی، از مواردی است که امید مردم به آینده را افزایش می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،  ایجاد احساس امنیت در کارکنان و کاهش چالش ها را از دیگر وظایف حراست دانست و بیان کرد: حراست در آموزش و پرورش و فرایند تعلیم و تربیت، شالوده و رکن اصلی صیانت از  ارزش ها و حفظ کرامت معلمین است که باهمت مضاعف، فداکاری و هوشیاری به صورت شبانه روزی توطئه های نرم دشمن را در جنگ نرم فرهنگی رصد نموده و  خنثی می کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که عملکرد حراست به گونه ایست که اکثر فرهنگیان مومن و ولایی استان حراست را مأمن، ملجأ و تکیه گاه خود می دانند، ادامه داد: مجموعه حراست از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت است که در تحقق اهداف و آرمان‌های این حوزه نقش بی بدیل دارد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: مجموعه حراست در آموزش و پرورش استان، با هدف کمک به تربیت نسل فردای بهارستان علم و ادب و مشارکت در سازندگی، آبادانی، توسعه، پیشرفت و حفاظت از ارزش‌ها، اصول دینی و عقیدتی، علمی، فرهنگی و هنری در عرصه استانی و ملی،  و زندگی عزتمندانه فعالیت می‌کند.

به گفته واقعی، همه ارکان نظام تعلیم و تربیت در کنار هم ارزش پیدا کرده و می‌توانند مسیر موفقیت را طی‌ کنند لذا تمام حوزه‌ها به یک اندازه برای ما اهمیت دارند و همه باید به سوی توفیق در دستیابی به اهداف ماموریت اصلی خود در این مجموعه کنار هم گام برداریم.

 

 

 

 

خراسان جنوبی ۵۵ شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم کرد

خراسان جنوبی ۵۵ شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه گرامیداشت سوم خرداد در این استان خبر داد و گفت: از ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ۵۵ شهید مربوط به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر هستند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فرارسیدن گرامیداشت سی‌ و نهمین سالگرد عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر ۲۰۰ عنوان برنامه در خراسان جنوبی با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: روزهای سوم و چهارم خرداد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ‌ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس، اجرا و پخش برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از شبکه استانی خاوران، دیدار فرماندهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس از مهمترین برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزاری نشست‌های تبلیغ و تبیین دستاوردهای حماسه آزادسازی خرمشهر، یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس و رژه موتورسواران در تجلیل از شهدای خرمشهر را از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت سوم خرداد در خراسان جنوبی بیان کرد.

وی مراسم تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، پخش فیلم‌های مناسبتی و روایت‌گری راویان دفاع مقدس در روزهای سوم و چهارم خرداد در صدا و سیمای استان و بانگ “مقاومت و پیروزی” همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر ساعت ۱۱ روز دوشنبه سوم خرداد از شبکه‌ خاوران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

فلاحی گفت: چهاردهمین کنگره جانبازان و ایثارگران حماسه فتح خرمشهر فردا به صورت وبینار همزمان با سراسر کشور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار خواهد شد و ۱۸ برنامه در گلزار شهدای شهرها و روستاهای استان نیز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش نیز با توجه به تعطیلی مدارس در شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی مراسم تجلیل از جهادگران دفاع مقدس، برگزاری شب‌های شعر و خاطره، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر خیابانی، فضاسازی مرتبط با آزادسازی خرمشهر در سطح شهرها و روستاها، برگزاری یادمان “عملیات بیت‌المقدس” و تکریم شهدای آزادسازی خرمشهر، هدایت پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های ارشد با موضوعات دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، رونمایی کتاب و تولیدات هنری و فضای مجازی، برگزاری ۱۰ همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مجازی و حضوری در استان، برگزاری یادواره شهدا، پخش چند نماهنگ جدید و موشن‌گرافی در فضای مجازی، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری را از دیگر برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد اعلام کرد.

دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد در خراسان جنوبی از شکل‌گیری سامانه برخط معاونت روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  در سال جدید خبر داد و افزود: ۲۵۰ برنامه تا امروز در این سامانه ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۸۰۰ برنامه افزایش پیدا کند.

بنابر اسناد موجود ۷۰۰ رزمنده از خراسان جنوبی در قالب سه گردان ابوذر به فرماندهی شهید آهنی، گردان مالک اشتر به فرماندهی شهید فایده و گردان شهید بهشتی به فرماندهی شهید آخوندی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند و ۵۵ شهید و ۳۳ جانباز از این دیار تقدیم شده است.

 

 

 

 

 

راه اندازی سامانه حمایت از فعالیت‌های کیفیت بخش آموزشی

سامانه حمایت از فعالیت‌های کیفیت بخش آموزشی در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: این سامانه کاربردی برای ارتقای کیفیت آموزش‌های دانشگاه، حمایت از مجموعه فعالیت‌های اعضای هیأت علمی و در راستای سند چشم‌انداز دانشگاه بیرجند برای تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد در حل مسائل جامعه راه‌اندازی شد.

رستمی‌نژاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سامانه منجر به ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی، افزایش توان اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانشجویان در دانشگاه بیرجند می‌شود، افزود: این سامانه با هدف حرکت در مسیر سند راهبردی دانشگاه و برنامه عملیاتی تدوین آیین‌نامه گرنت آموزشی، فراهم آوردن زمینه ارتقای رتبه دانشگاه بیرجند در شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور، ارتقای کیفیت آموزش‌های دانشگاه و توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی دانشجویان راه‌اندازی شده است.

 

 

 

عطش در پارک جنگلی قاین/۲ و

خشکسالی و چالش تامین آب، فضای سبز پارک جنگلی قاین را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات در خصوص طرح پارک عطش در پارک جنگلی قاینجنگلی قهستان این شهرستان گفت: طرح این پارک با وسعت ۱۱۷هکتار دارای ۸۵ هکتار فضای سبز است که عملیات اجرایی آن از سال۱۳۸۰ آغاز شده است.

احمد گلی افزود: با توجه به کاهش شدید دبی آب چاه پارک جنگلی و از طرفی خشکسالی متمادی، این اداره از چندین سال قبل عملیات لوله کشی و آبیاری قطره‌ای در سطح ۴۵هکتار از این پارک را اجرایی کرد.

وی گفت: هم اکنون این اداره با مشکل تامین آب برای آبیاری درختان و همچنین تأمین آب بهداشتی برای استفاده عمومی مردم مواجه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات گفت: پیگیری از طریق شرکت آب منطقه‌ای در جریان است و امیدواریم این شرکت هر چه زودتر با تغییر مکان چاه پارک جنگلی موافقت کند.

گلی با اشاره به اینکه کارشناسی محل جدید نیز با همکاری اداره شهرستان انجام گرفته است گفت: با توجه به شرایط موجود باید با همکاری بیشتر شرکت آب منطقه‌ای چاه جدید هر چه زودتر حفر تا شرایط این پارک به روال عادی برگردد.

وی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از خشکیدگی درختان آبیاری با تانکر و تراکتور انجام و آب مورد نیاز از چاه مدیریت بحران شهرستان حمل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات از مسئولان شهرستانی و استانی خواست برای جلوگیری از نابودی این فضای سبز به منابع طبیعی کمک کنند.

 

پارک جنگلی قاین حاصل زحمات چندین ساله تشکیلات منابع طبیعی دارای بیش از ۳۵هزار اصله درخت کاج، سرو، اقاقیا، بادام، توت، عناب، زرشک و سایر گونه‌های مثمر و غیرمثمر است، که در طول سال‌های متمادی آماده سازی و ظرفیت سازی، برای اوقات فراغت و تفرج شهروندان و مسافران مسیر جاده آسیایی سیستان و بلوچستان -بیرجند به مشهد گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

مانور عملیاتی تیم‌های امداد جاده ای دیهوک/۲س

همزمان با ششمین روز از هفته جهانی ایمنی راهها، مانور عملیاتی تیم‌های امداد جاده ای بخش دیهوک برگزار شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک گفت: این مانور با حضور دیگر اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه درکیلومتر ۱۳۰ محور دیهوک – راور بعنوان یکی از پرترددترین محور‌های این بخش انجام شد.
کیانپور افزود: در این صحنه تصادف فرضی که نشانگر بی دقتی به قوانین راهنمایی و رانندگی رانندگان بود و منجر به مسدودشدن جاده و خروجی‌های خودرو در اثر درهم فرو رفتن بدنه آن شده و خودرو آتش گرفته بود، نیرو‌های امدادی و عمل کننده در صحنه حاضر شدند و با استفاده از تجهیزات و امکانات کار اطفا حریق و امدادرسانی را انجام دادند.

در این مانور دستگاه‌های راهداری، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه وعوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر مشارکت داشتند.

زندگی دوباره ۵ بیمار نیازمند عضو/۲و

اهدای اعضای جوان به ۵ بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس مرکز جامع بیماری های خاص خراسان جنوبی گفت: جوان ۲۶ ساله که در اثر  تصادف دچار مرگ مغزی شده بود روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از طبس عازم مشهد شد.

 

دهقانی افزود: کلیه ها، کبد و قرنیه چشم این جوان دیروز در بیمارستان منتصریه مشهد به ۵ بیمار نیازمند اهدا شد

 

 

 

 

 

 

 

احتمال بارندگی در خراسان جنوبی/۲

افزایش ابر در ۲۴ ساعت آینده پدیده غالب در خراسان جنوبی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به خروجی مدل های هواشناسی پدیده غالب در استان افزایش ابر خواهد بود و احتمال بارش پرداکنده فردا بعدازظهر در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

 

افزود: به لحاظ دمایی روند افزایش دما به ویژه در طول شب دور از انتظار نخواهد بود و هوا گرمتر می شود.

 

 

 

 

 

گزارشی از فرآیند تزریق واکسن در بیرجند

لطفا واکسن خاصی را طلب نکنید!/۷

لطفا واکسن خاصی را طلب نکنید!

 تزریق واکسن کرونا به سالمندان ادامه دارد و آن چیزی که می‌تواند روند آن را سریع تر کند، همراهی مردم است چراکه درخواست نوع خاصی از واکسن نه تنها شرایط را سخت تر می‌کند بلکه باعث روند کند واکسیناسیون خواهد شد.

تزریق واکسن کرونا طبق پروتکل‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است . ابتدا به دلیل آسیب‌پذیری گروه‌های سالمند، از این گروه‌ها آغاز شده و همین طور ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، برای آشنایی با نحوه تزریق واکسن به یکی از پایگاه‌های سلامت شمال شهر بیرجند رفتیم. سالمندان به ترتیب در حال مراجعه بودند و بدون تجمع واکسن را دریافت کرده، کمی توقف می‌کردند و سپس خارج می‌شوند. مراقبان سلامت به جامعه هدف منطقه خود زنگ زده، ساعت و زمان دقیق مراجعه را مشخص کرده و از سالمندان می‌خواستند در این زمان تعیین شده همراه یک نفر مراجعه کنند.

حس کردم هنوز زنده‌ام!

پیرمردی که برای تزریق مراجعه کرده بود، واکسن خود را زد؛ دست به دعا برداشت و گفت: خدا خیرشان دهد و بعد دعاهایی نصیب کادر درمان و وزیر بهداشت کرد.

چقدر زیبا بود این دعاها. مراقب سلامت از او خواست در سالم منتظر بنشیند تا اگر در نیم ساعت بعدی علائمی داشت به او رسیدگی شود. در طول مدت نیم ساعت در حال دعا و ذکر بود برای بیماران و کادر درمان.

می‌گفت: وقتی به من زنگ زدند که برای تزریق واکسن مراجعه کن احساس کردم هنوز وجود دارم و هنوز مسئولان کشور دلشان برای من می‌تپد؛ احساس کردم هنوز زنده‌ام.

نیم ساعتش که تمام شد و دید علائمی ندارد با معاینه مراقبان سلامت با پایی که به کندی پیش می‌رفت، مرکز را ترک کرد اما دعا بر لب داشت.

آن طرف تر زن و شوهر سالمندی دست در دست یکدیگر برای تزریق آمده بودند. آنان نیز با کمی ترس وارد اتاق شدند و وقتی تزریق تمام شد مسرورتر از قبل بودند. تا مرا دیدند خواستند از مردم بخواهم تا هر آنچه وزارت بهداشت خواسته انجام دهند و براساس پروتکل‌ها واکسن خود را تزریق کنند.

مراقبان سلامت توصیه می‌کنند پس از تزریق واکسن کرونا، اشخاص به مدت نیم ساعت در یک مرکز بهداشت و درمان تحت نظر قرار گیرند، زیرا عوارض اصلی واکسیناسیون در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد.

ضعف، بی حالی و سرگیجه، تهوع، استفراغ، غش کردن، برخی از واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، اختلالات تنفسی و کوتاهی تنفس از جمله عوارض تزریق واکسن است. تداوم عوارض تزریق واکسن بعد از یک هفته باید به پزشک اطلاع داده شود.

حجم سنگین عملیات واکسیناسیون کرونا و ضرورت کمک دستگاه‌ها 

امیرمهدی زنگویی مطلق، رئیس مرکز بهداشت بیرجند پیش از این گفته بود: در شهرستان بیرجند ۲۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند که در دو نوبت باید ۴۰۰ هزار دوز واکسن به آن‌ها تزریق شود.

وی به حجم سنگین عملیات واکسیناسیون کرونا در بیرجند اشاره کرد و از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست مرکز بهداشت را در تسهیل واکسیناسیون یاری کنند.

زنگویی مطلق  با اشاره به وجود ۴ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در بیرجند افزود: واکسیناسیون کرونای ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان بیرجند انجام شده و با وجود فراخوان مابقی افراد، هنوز کسی مراجعه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود واکسن در خراسان جنوبی نداریم و برای بیماران خاص و سالمندانی که توانایی مراجعه حضوری ندارند، تیم‌های سیار پیش بینی شده است تا امکان حضور آنان در مراکز تجمیعی فراهم شود.

کمبود واکسن شایعه است

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۹ اردیبهشت‌ماه، واکسیناسیون کرونا ویژه افراد بالای ۷۵ سال در استان آغاز شده است.

وی افزود: محموله جدید واکسن از هفته گذشته وارد خراسان جنوبی شده و این امر روند تزریق را سرعت بخشیده و مشکلی از نطر توزیع واکسن نداریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه روند واکسیناسیون باتوجه به جمعیت مطلوب است، تصریح کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان در حال افزایش است و هر مکانی را که انتخاب کنیم باید حتماً شرایط لازم را داشته باشد تا افراد بتوانند پس از واکسن نیز توقف کنند.

دو مرکز تجمیعی در هفته جاری در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

شریف‌زاده با بیان اینکه در شهرستان بیرجند به سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیاز داریم که یک مرکز راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: دو مرکز تجمیعی دیگر نیز در هفته جاری در بیرجند راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باتوجه به جمعیت، مراکز تجمیعی در هر شهر راه‌اندازی می‌شود، افزود: در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین نیز این مراکز آماده شده که در شهرستان طبس روز پنجشنبه تزریق واکسن را آغاز کرده و در شهرستان‌های فردوس و قاین از امروز این مراکز  واکسیناسیون را آغاز کردند.

درخواست عجیب سالمندان

کامبیز مهدی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز چندی پیش به خبرنگاران گفت: در برخی از شهرستان‌ها افراد بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند چراکه علت عدم مراجعه در این شهرستان‌ها درخواست نوع خاصی از واکسن کرونا است و تزریق واکسن موجود مورد پذیرش گروه هدف نیست.

وی با بیان اینکه عدم پذیرش نوع واکسن موجود توسط سالمندان، در فرایند واکسیناسیون مشکل ایجاد می‌کند، بیان کرد: بر اساس سند واکسیناسیون کرونا و طبق دستور وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی زمانی واکسیناسیون گروه سنی پایین‌تر را می‌توانند آغاز کند که تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۸۰ به درصد خاصی برسد.

نگذارید روند واکسیناسیون کند پیش رود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌ها درخواست دریافت واکسن کرونا در افراد بالای ۸۰ سال تمام شده، اما پوشش واکسن کرونا به ۵۰ درصد نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی پهناور است، یادآور شد: مشکل کمبود واکسن در استان وجود ندارد، اما دیگر مراجعه کننده‌ای برای تزریق این نوع واکسن وجود ندارد.

اکنون واکسیناسیون کرونا با روندی مطلوب در حال پیش روی است؛ صحبت‌هایی نظیر “من این واکسن را نمی‌زنم” یا “واکسن نوع دیگری را به من تزریق کنید”؛ نه تنها زخمی را مرهم نمی‌بخشد بلکه برای خود و هم نوعانمان زخمی جدید می‌تراشد؛ در این آشفته بازار بیماری، مراقب یکدیگر باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقات دارت ویژه جوانان جمعیت هلال احمر  خوسف/۷

برگزاری مسابقات دارت ویژه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف

به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر مسابقات دارت ویژه جوانان جمعیت ،در شهر ستان خوسف برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات دارت ویژه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف با حضور بیست نفر و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد. در این مسابقات به ترتیب امید بهمدی- فاطمه باغانی- حسین حقگو مقام های اول تا سوم مسابقات را به دست آوردند.

راه اندازی دفتر اسناد رسمی دیهوک/۲س

دفتر اسناد رسمی دیهوک با پیگیری مسئولین محلی این منطقه راه اندازی شد.

در پی درخواست مردم دیهوک مبنی بر راه اندازی دفتر اسناد رسمی در این منطقه و با پیگیری‌های مسئولین محلی و موافقت سازمان اسناد و املاک کشور دفتر اسناد رسمی شماره ۵۸ دیهوک راه اندازی شد.

تایید صلاحیت ۵۰۵۶ داوطلب شوراهای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی/۲و

۲۲۵ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های روستا و مناطق عشایری خراسان جنوبی رد صلاحیت شدند.

از ۵ هزار و ۳۲۱ داوطلبان ثبت نام شده برای این شورا در استان، هیات نظارت تایید صلاحیت ۵۰۵۶ داوطلب شوراهای اسلامی روستابخش، صلاحیت ۱۵۴ نفر و هیات اجرایی، صلاحیت ۷۱ نفر را رد کرده اند که بدین ترتیب  ۵ هزار و ۵۶ نفر تایید صلاحیت شدند.

دبیر هیات عالی نظارت شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین تاکنون ۸۴ نفر از داوطلبان شوراهای روستا، انصراف دادند و دو نفر هم متاسفانه فوت کردند.

حسین پور افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده از فردا به مدت ۴ روز (تا ششم خرداد) فرصت دارند درخواست خود را برای بررسی مجدد در هیات‌های نظارت شهرستانی، ثبت کنند.

وی گفت: هیات‌های نظارت شهرستان‌ها تا ۱۵ خرداد فرصت دارند به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کنند.

 

دبیر هیات عالی نظارت شورا‌های اسلامی استان گفت: به ۱۴ روستایی که در زمان ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستایی به حد نصاب برگزاری انتخابات نرسیدند، خوشبختانه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها، روستای دیگر اضافه نشد.

 

 

راه اندازی خط مستقیم مبادلات پستی خراسان جنوبی – خراسان رضوی/۲س

به منظور کاهش مدت سیر مرسولات پستی و افزایش کیفیت ارائه خدمات، خط مستقیم مبادلات پستی خراسان جنوبی (بیرجند) – خراسان رضوی (مشهد) راه اندازی شد.

راه اندازی خط مستقیم مبادلات پستی خراسان جنوبی- خراسان رضویبمدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه با راه اندازی این خط مستقیم، مدت سیر مرسولات به مقصد خراسان رضوی و بالعکس کاهش می‌یابد، گفت: با توجه به کاهش تخلیه و بارگیری، آسیب دیدگی مرسولات هم کاهش می‌یابد.

احمد الهامی افزود:با راه اندازی این طرح و افزایش کیفیت خدمات پستی، شاهد افزایش امنیت مرسولات و افزایش رضایت مشتریان خواهیم بود.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، مرسولات ارسالی به مشهد که قبل از این یکبار در گناباد تخلیه و مجدد بارگیری می شد، تنها یک بار تخلیه و بارگیری می‌شود.

الهامی اتصال کریدور شمال شرق به جنوب شرق از طریق بیرجند را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: علاوه بر خط مستقیم مبادلات پستی خراسان رضوی (مشهد)، خط مستقیم مرسولات به استانهای تهران و سیستان و بلوچستان نیز در استان فعال است.

 

 

 

اجر مؤلفین دفاع مقدس، کمتر از رزمندگان نیست/۷س

از دو محصول فرهنگی حوزه هنری خراسان جنوبی در بیرجند رونمایی شد.

رونمایی از محصولات فرهنگی حوزه هنری خراسان جنوبیاستاندار خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی حوزه هنری استان گفت:  امروز ارزش کار کسانی که در قالب تالیف کتاب در ایجاد فضاهای ماندگار برای بیان واقعیات دوران دفاع مقدس و انقلاب خدمت می ‌کنند، کمتر از رزمندگان نیست.

ملا نوری با بیان اینکه دفاع و جهاد  امروز این است که قلم به دست بگیریم و در حوزه فرهنگ ، ارزشهای دفاع مقدس را ماندگار کنیم گفت: تنها راه مصون نگهداشتن کشور در مقابل جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن که با هزینه بسیار سنگین به دنبال محو ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس هستند حمایت از تولید اینگونه  آثار است.

در این مراسم که با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، وحید یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور  برگزار شد، از کتاب دولت سری شامل خاطرات تعدادی از اسرای اردوگاه موصل ۲ و نماهنگ بین المللی ابابیل رونمایی شد.

 

 

۴۳ هزار تن گندم در خراسان جنوبی برداشت می‌شود

۴۳ هزار تن گندم در خراسان جنوبی برداشت می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: سطح زیرکشت گندم آبی و دیم در خراسان جنوبی ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۴۳ هزار تن گندم برداشت شود.

سید مجتبی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت گندم در استان خراسان جنوبی امسال نسبت به سال قبل کاهش نیافته است اما پیش‌بینی می‌شود که برداشت محصول به دلیل کاهش بارندگی، افزایش شوری خاک، حمله آفات و بیماری‌ها و افزایش خسارت سرما که همه متاثر از خشکسالی است، بیش از ۳۰ درصد کاهش یابد.

وی گفت: سال زراعی گذشته ۶۵ هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم استان برداشت شد که امسال به‌دلیل بارش‌های کم، برداشتی از مزارع دیم نداشتیم و پیش‌بینی ما برای برداشت از مزارع آبی ۴۳ هزار تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال با توجه به گرمای زودرس هوا و کاهش شدید نزولات جوی، برداشت گندم زودتر از سال‌های گذشته و اوایل اردیبهشت آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت گندم در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان قاینات با سه هزار و ۲۳۵ هکتار و کمترین سطح زیرکشت مربوط به بیرجند با ۲۵۰ هکتار است.

حسینی گفت: در برداشت محصول جو هم شاهد کاهش ۳۰ درصدی محصول به دلیل اثرات خشکسالی خواهیم بود و سطح زیرکشت جو در سال جاری ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح، حدود ۴۵ هزار تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت جو در استان مربوط به شهرستان بشرویه با هفت هزار و ۴۰۰ هکتار است و سال گذشته از ۲۰ هزار و ۴۳۵ هکتار سطح زیرکشت جو در خراسان جنوبی ۶۵ هزار و ۳۹۱ تن محصول برداشت شد.

سطح زیرکشت محصولات زراعی خراسان جنوبی ۷۲ هزار و ۱۷۰ هکتار است که سالانه از این سطح ۶۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی از ۲۲ اردیبهشت آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم پنج هزار تومان است و امسال ۱۵ مرکز خرید تشکل‌های تعاون روستایی در ۹ شهرستان و ۲ مرکز مکانیزه خرید در بیرجند و قاین متعلق به اداره کل شرکت غله و بازرگانی دولتی ایران نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام می‌کنند.

 

 

 

 

۸۴۷ نفر از جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی واکسن کرونا را دریافت کردند

۸۴۷ نفر از جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی واکسن کرونا را دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۸۴۷ نفر از جامعه هدف بهزیستی استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی عرب‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز سالمندان و نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت در مدت شیوع کرونا به همت کمیته پیشگیری از کرونا در سازمان بهزیستی،‌ مادریاران، پدریاران و مددکاران فعالیت پیشگیرانه انجام دادند و در خراسان جنوبی ۳۴۳ معلول ذهنی بالای ۱۸ سال، ۱۳۹ معلول اعصاب و روان و ۱۴ معلول جسمی حرکتی در مراکز شبانه‌روزی معلولان نگهداری می‌شوند.

وی گفت: ۱۰۰ نفر از سالمندان که در هفت مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند، به همراه ۷۴ نفر از کارکنان این مراکز واکسن کرونا را در مراحل قبل (اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مرحله اول ۱۴۳ نفر سالمند، ۸۶ نفر کارکنان مراکز نگهداری سالمندان، ۹۱ بیمار روانی و ۱۸ نفر کارکنان مراکز نگهداری این بیماران، ۲۷۶ معلول ذهنی و ۷۲ نفر کارکنان مراکز نگهداری این معلولان و ۱۲ معلول جسمی حرکتی و سه نفر کادر این مراکز واکسن زدند.

وی افزود: در مرحله دوم نیز ۷۹ سالمند و ۶۷ نفر از کارکنان مراکز نگهداری سالمندان واکسینه شده‌اند.

عرب‌نژاد گفت: توصیه می‌شود افرادی که واجد شرایط هستند واکسن کرونا را دریافت کنند و واکسن تزریقی به سالمندان زیر پوشش از نوع واکسن روسی اسپوتنیک بوده که طی ۲ نوبت در اسفند ۹۹ و فروردین جاری به سالمندان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه همه معلولان به تدریج واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد افزود: در فاز بعدی واکسیناسیون، وزارت بهداشت برنامه دارد تا همه سالمندان و معلولان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گیرند اما اکنون معلولانی که در خانه‌ها نگهداری می‌شوند در گروه اول برای واکسیناسیون کرونا نیستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: اثربخشی واکسیناسیون سالمندان مطلوب گزارش شده و شاهد عوارض جدی نبوده‌ایم ضمن اینکه به طور طبیعی میزان ابتلا به بیماری را کاهش داده است.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دوز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر بهداشت و درمان، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی، معلولان و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت امسال و پس از آن گروه سنی ۷۵ سال و ۷۰ سال به بالا همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و تکمیل واکسیناسیون این گروه‌های سنی در دست اقدام است.

 

 

حمایت ۲ هزار و ۳۴۳ حامی از فرزندان یتیم و محسنین در فردوس/۲س

حمایت ۲ هزار و ۳۴۳ حامی از فرزندان یتیم و محسنین در فردوس

برییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردوس گفت: با جذب حامی جدید در سال جاری تعداد حامیان فعال فرزندان یتیم و محسنین در این شهرستان به ۲ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

امیرحسین اربابی افزود: از مجموع ۲ هزار سهمیه اختصاصی شهرستان فردوس طبق تفاهم‌نامه‌ای در سال گذشته، یک هزار و ۳۳۲ حامی در سال جاری جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ فرزند یتیم و محروم از نعمت پدر در شهرستان فردوس داریم گفت: در طرح محسنین نیز ۲۶۷ نفر از فرزندانی هستند که سرپرست آنان از کار افتاده یا توانایی اداره زندگی را ندارد و برای این افراد حامی در نظر می‌گیریم.

 

 

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ توسعه شبکه های نوین آبیاری، افزایش بهره وری
توسعه شبکه های نوین آبیاری، افزایش بهره وری/ص۳ و
استاندار خراسان جنوبی گفت: از طریق توسعه شبکه های نوین آبیاری، می توان بهره وری را افزایش داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری در دیدار مدیر کل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی استانی در منطقه ای کویری است که در بحث منابع آبی از شرایط نامناسبی برخوردار  می باشد.
وی به خشکسالی دو دهه ای استان اشاره کرد و گفت: این منطقه کم بارش و خشک است، لذا باید در مدیریت و برنامه ریزی، شرایط کویری بودن منطقه مد نظر قرار گیرد.
استاندار به لزوم توجه ویژه به هنر مصرف منابع آبی اشاره کرد و گفت: هنر ما باید مدیریت مصارف آب باشد و در وهله اول باید از هدر رفت آب جلوگیری کنیم، میزان هدررفت آب در بخش روستایی ۵۰ درصد و شهری ۳۵ درصد است.
ملانوری متذکر شد: این در شرایطی است که آب با هزینه بسیار بالا در این منطقه کم آب استحصال، بهداشتی و شیرین شده و با قیمت نازل در شبکه توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
وی از لزوم اجرای سند سازگاری با منابع کم آبی استان گفت و تصریح نمود: در کشاورزی هم بهترین کار، اجرای مفاد سند سازگاری با منابع کم آبی است که به بخش های مختلف توجه دارد.
استاندار از راه اندازی قرارگاه آب استان با سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت که پیرامون مدیریت منابع آب شرب راه اندازی شده است .
ملانوری به لزوم  توجه بیش از پیش به شبکه های آبیاری نوین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از طریق توسعه شبکه های آبیاری نوین، بهره وری افزایش می یابد.
وی ادامه داد: استان ما از منابع آبی دیگری مثل قنوات و چشمه ها نیز برخوردار است که در سال های گذشته بعضاً دچار مشکل شده اند که البته با اقداماتی که جهاد کشاورزی انجام داده، بخشی از این مشکلات حل شده است.
استاندار از منابع آبی به عنوان مهمترین زیر ساخت های برنامه توسعه ای استان نام برد و گفت: در بحث های توسعه ای به ویژه در ۴ شهرستان مرزی که منبع اصلی درآمد مردم، کشاورزی و دامپروری است و استقرار مرزنشینان در تأمین امنیت منطقه نیز نقش بسزایی دارد،توجه ویژه به آب و مدیریت منابع آبی از اهمیت بسزایی برخوردار است .
شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور سرفراری مدیر کل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، عباسی مشاور وزیر و مجری سیستم های نوین آبیاری، علیزاده مشاور معاون وزیر و مدیر طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

[/highlight]

 

 

تا مهر ۱۴۰۰

حذف همه مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز خراسان جنوبی ص۳ و

همه مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز خراسان جنوبی تا مهر ۱۴۰۰ حذف و مدارس ثابت جایگزین آن‌ها می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۵۹ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز در خراسان جنوبی وجود دارد که عملیات احداث مدارس ثابت جایگزین برای آن‌ها با مشارکت بنیاد برکت در دست اجراست و پیش بینی می‌شود تا مهر ماه به بهره برداری برسد.

چاوشان همچنین با بیان اینکه ۲۴۶ مدرسه عشایری با ۶۰۶ کلاس درس در خراسان جنوبی وجود دارد که ۷ مدرسه کانکسی هستند گفت: برخی از این مدارس ثابت در دست احداث، در مناطق عشایری جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند.

وی افزود: ۵۰ مدرسه کانکسی زیر ۱۰ دانش آموز خراسان جنوبی هم بر اساس برآورد جمعیت دانش آموزی و تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان در آینهد برای جایگزینی مدارس آجری ثابت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

فراخوان

راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در مناطق محروم و شهرستانهای کم برخوردار استان

راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در مناطق محروم و شهرستانهای کم برخوردار استان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نظر به ضرورت راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در مناطق محروم و شهرستانهای کم برخوردار استان و با هدف ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج، اداره کل ورزش و جوانان استان از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های روان شناسی و مشاوره، دعوت به همکاری می نماید.

شرایط متقاضیان به شرح ذیل می باشد:
  1. دارا بودن حداقل ۳۰ سال سن
  2. متاهل
تبصره: در صورتی متقاضی مجرد پذیرفته می شود که دارای مدرک دکترا و عضو هیات علمی دانشگاه معتبر بوده و بالای ۴۰ سال سن داشته باشد.
  1. دارابودن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانشناسی سلامت، مشاوره خانواده، مشاوره و راهنمایی
  2. دارابودن پروانه اشتغال حرفه ای تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور( تاریخ پروانه به روز باشد.)
متقاضیان می توانند به دو روش ذیل درخواست خود را به ثبت برسانند و سپس جهت انجام مصاحبه علمی به وزارت ورزش و جوانان دعوت شده و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی احراز صلاحیت‌های لازم و تکمیل فرآیند مربوطه در وزارت، مجوز آنها با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور صادر می‌شود.
  1. مراجعه به سامانه اختصاصی صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج به آدرسhttp://moshaver.msy.gov.ir و مطالعه تمامی دستورالعمل ها و سپس ثبت نام در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به آدرس اینترنتی http://sd.msy.gov.ir/ogp/index.php – بخش مجوزها – مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده
  2. مراجعه به ادارات ورزش و جوانان در مرکز استان و یا شهرستان های تابعه و ارائه:
  • فرم ۱۱۲ سازمان نظام روانشناسی
  • تصویر پروانه سازمان نظام روانشناسی متقاضی
  • تصویر عکس پرسنلی
  • تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه متقاضی
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر وضعیت نظام وظیفه ( ویژه آقایان)
  • تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه همسر متقاضی)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*