اخبار خراسان جنوبی / استاندار خراسان جنوبی: انتخابات رقابتی و باشکوه نتیجه ورود نخبگان است

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در بیرجند افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری در سال ۱۴۰۰ برای تاکسی و ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافته و نرخ‌نامه مصوب از ابتدای امسال اجرایی شده است.

یدالله غلام‌پور روز چهارشنبه از افزایش ۲۸ درصدی تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: درخصوص افزایش تعرفه خدمات، هر سال بهای خدمات شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: افزایش تعرفه خدمات با توجه به افزایش تورم و هزینه‌هایی که هر سال افزایش پیدا می‌کند، مشخص می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: در حوزه تاکسیرانی قبل از آغاز سال ۱۴۰۰ تعرفه جدید مصوب و از ابتدای امسال اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: تعرفه ورودی تاکسی‌های خطی و گردشی داخل شهر از یک‌ هزار و ۲۰۰ تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۱۳ به ۱۵ تومان رسیده است.

وی گفت: برای تاکسی‌های بیسیمی و آژانس‌ها نیز تعرفه ورودی از ۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ۴ هزار تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۴۰ به ۵۵ تومان رسیده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: نرخ‌نامه از ابتدای سال اجرایی شده و رانندگان ملزم به نصب نرخ‌نامه جدید روی تاکسی و آژانس‌ها شدند و اگر راننده‌ای نسبت به نصب نرخ‌نامه اقدام نکرده، تخلف است.

وی از شهروندان درخواست کرد به محض نشستن داخل تاکسی نگاه کنند نرخ‌نامه مصوب نصب شده باشد و چنانچه شاهد نصب نشدن نرخ‌نامه بودند مراتب را برای پیگیری به این سازمان اطلاع دهند.

وی به افزایش تعرفه اتوبوس‌های درون شهری اشاره کرد و افزود: تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهر از ۷۵۰ به یک‌ هزار تومان افزایش یافته است.

غلام‌پور بیان کرد: تعرفه جابه‌جایی مسافر در حومه شهر از ۹۰۰ به یک هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته و حومه شهر شامل امیرآباد، حاجی‌آباد و بلوار دانشگاه است.

وی گفت: در برخی از حومه‌هایی که سرانه جابه‌جایی مسافر در این مسیرها بسیار پایین بود و توجیه نداشت که شامل روستاهای چهکند، شهرک بعثت، دستگرد و شمس‌آباد می‌شود به دلیل پایین بودن مسافر، تعرفه جابه‌جایی به یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته تا برای اتوبوس‌هایی که در آن مسیر خدمات می‌دهند، صرفه داشته باشد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در مورد فعالیت ناوگان اتوبوسرانی عنوان کرد: از زمانی که شاهد شیوع کرونا در استان هستیم برنامه تعداد اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوس‌رانی، شناور است و نمی‌توانیم برنامه ثابتی را ابلاغ کنیم چراکه ناوگان براساس وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهر فعالیت دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داریم و نسبت به قبل از شیوع کرونا ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فعال است.

وی گفت: با این شرایط زمان انتظار مسافر نسبت به قبل از کرونا به ۲ برابر افزایش یافته و این به دلیل کاهش ۵۰ درصدی اتوبوس‌ها است.

غلام‌پور خاطرنشان کرد: برای نمونه در روز گذشته با ۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر هشت ‌هزار مسافر جابه‌جا شدند در حالی که قبل از شیوع ویروس کرونا با ۹۰ دستگاه اتوبوس ۵۵ هزار مسافر جابه‌جا می‌شدند.

وی گفت: ساعت آغاز به کار اتوبوس‌ها در حال حاضر ۶ تا ۲۰:۳۰ است.

غلام‌پور با بیان اینکه ۷۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بیرجند داریم افزود: یک هزار و ۲۰۰ آژانس نیز از ما پروانه دریافت کردند و برنامه‌ای برای کاهش فعالیت تاکسی و آژانس‌ها ابلاغ نشده و تمامی تاکسی و آژانس‌ها براساس تقاضای مسافر فعال است.

وی به زیان وارد شده به سازمان اتوبسرانی شهرداری بیرجند به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۸، ۱۱ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۳۷ مسافر را جابه‌جا کرد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: سال گذشته نیز ناوگان اتوبوسرانی سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۴۴ نفر را جابه‌جا کرده است.

وی عنوان کرد: به لحاظ ریالی در سال ۱۳۹۸ مجموع ناوگان بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد از جابه‌جایی مسافر داشته است و سال گذشته نیز با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تعرفه جابه‌جایی با فرض ثابت بودن تعداد مسافر باید بیش از ۸ میلیارد تومان درآمد عاید ناوگان اتوبوسرانی می‌شد که به دلیل کرونا و کاهش مسافر این درآمد به بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که این رقم نشان دهنده زیان بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته است.

وی افزود: درآمد ناوگان اتوبوسرانی در سال گذشته نسبت به ۱۳۹۸ حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد:

بهره‌مندی هزار و ۴۶۲ زندانی از مرخصی/افتتاح سالن ملاقات مجازی

بهره‌مندی هزار و ۴۶۲ زندانی از مرخصی/افتتاح سالن ملاقات مجازی

بیرجند- مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت:هزار و ۴۶۲ زندانی از مرخصی در ایام نوروز بهره مند شدند.

غلامرضا روشان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردیم که تراکم جمعیت در زندان‌های خراسان‌جنوبی را کاهش دهیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ما برای کاهش تراکم جمعیت اعطای مرخصی به زندانیان دارای شرایط بود، بیان‌کرد: به عنوان مثال در ایام نوروز به هزار و ۴۶۲ نفر از زندانیان استان با همکاری مراجع قضایی مرخصی دادیم.

روشان با تأکید بر اینکه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس در زندان به شدت ورودی‌های به زندان را از نظر ابتلاء کنترل می‌کنیم، ادامه‌داد: اگرهم فردی در محیط زندان مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا باشد او را از دیگران جدا و قرنطینه می‌کنیم تا سلامت دیگران تهدید نشود.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات در راستای کاهش ترددها به مجموعه زندان محدودیت ملاقات با زندانیان بود، بیان‌کرد: ملاقات‌ها از ابتدای شیوع کرونا به سمت ملاقات‌های مجازی رفته است و ما در مجموعه زندان‌ها سالن ملاقات مجاری را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربینی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین دادگستری بحث دادرسی‌های الکترونیکی را راه‌اندازی کرد و زندانیان نیز از این ظرفیت استفاده کرده و ترددهای آنان کاهش پیدا کرد.

روشان اظهار کرد: همچنین اقلام بهداشتی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در دسترس زندانیان قرار گرفت و حتی ما توزیع روزانه این اقلام را داریم.

وی با اشاره به تعامل سازنده اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیان‌کرد: آموزش مستمر زندانیان و کارکنان و …در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را نیز در دست داشتیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی یادآورشد: خوشبختانه مجموع این مراقبت‌ها باعث شد زندان‌های خراسان‌جنوبی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار داشته باشند.

۲۴۳ سری جهیزیه در خراسان جنوبی اهدا شد

۲۴۳ سری جهیزیه در خراسان جنوبی اهدا شد

بیرجند – ایرنا – ۲۴۳ سری جهیزیه در قالب رزمایش کمک مومنانه به نوعروسان نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین اهدای این تعداد جهیزیه که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از مسوولان برگزار شد، گفت: ارزش هر سری جهیزیه ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش، جاروبرقی، اتو و سرویس قابلمه است.

رضا سلم‌آبادی افزود: این تعداد جهیزیه به ارزش سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ز محل اعتبارات هم‌افزایی امداد و مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد دبیری کمیته ازدواج آسان خراسان جنوبی را برعهده دارد گفت: طی سال گذشته با مشارکت بسیج سازندگی استان سه هزار و ۱۱ سری جهیزیه به ارزش ۲۷ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: مجموع کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی ۳۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده که از این مقدار ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۸۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی برای افراد آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است.

سردار علی قاسمی افزود: به دلیل اعتقادات قوی مردم خراسان جنوبی با توجه به جمعیت و کم‌برخورداری استان میزان کمک‌های مردمی قابل توجه است.

وی اظهار داشت: رزمایش‌های کمک مومنانه در سال جاری هم ادامه دارد و ماه مبارک رمضان بهتر از گذشته دنبال خواهد شد.

سال گذشته سه گام رزمایش کمک مومنانه طی چند مرحله در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی از بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند بازدید کرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان ‌جنوبی روز جمعه از بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، بازدید کرد.

حمید ملانوری با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی و با هدف بررسی شرایط و اطلاع از نحوه خدمات‌دهی به بیماران امروز به بیمارستان ولی‌عصر (عج) رفت.

وی در جمع کارکنان این بیمارستان حضور یافت و به کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا خداقوت گفت.

این بازدید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار بیرجند و رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) انجام شد.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته مرکز استان بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از ۲ روز گذشته به همراه ۲ شهرستان دیگر استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا تا اسفند ماه مواجه بود، اکنون سه شهرستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

آمار روزانه (۲۴ ساعت) مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی از چند روز قبل سه رقمی شده و قرار است محدودیت‌های شدید از فردا (۲۱ فروردین) همزمان با سراسر کشور در این استان هم اجرا شود.

 

 

 

 

سرنوشت امتحانات دانش‌آموزان در کرونا

این روز‌ها از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان، چگونگی برگزاری امتحانات نهایی‌شان به صورت حضوری یا مجازی است؛ باید به آنان و خانواده‌هایشان حق داد که در کنار این دغدغه، نگران سلامتی خود با وجود محدودیت‌های کرونایی باشند.

سرنوشت امتحانات دانش‌آموزان در کرونااکنون از پیدا شدن سر و کله ویروس منحوس کرونا تقریبا بیش از یک سال می‌گذرد و این ویروس با جولان دادن در سرتاسر کشور توانسته به خواسته‌های خود برسد.
کرونا علاوه براینکه توانسته همه مشاغل و روزمرگی‌های مردم جهان را درهم آمیزد، همچنین توانسته نظام آموزشی کشور را در دانشگاه‌ها و مدارس دگرگون کند.
آموزش و پرورش بعد از پدیدار شدن این ویروس مهلک، توانست در مدت کوتاهی با راه‌اندازی شبکه دانش‌آموزی شاد، دانش‌آموزان را برای درس خواندن و جلوگیری از افت تحصیلی راهنمایی و هدایت کند؛ البته حضور مجازی دانش‌آموزان در این شبکه بزرگ هیچگاه حضور داشتن آنان را پشت نیمکت‌های مدرسه جبران نمی‌کند چراکه تمام مسئولان آموزش و پرورش نیز بر این موضوع تاکید دارند که آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود.
در کنار شبکه شاد، آموزش و پرورش تلاش کرد تا از طریق شبکه‌های آموزش، چهار سیما و معارف بتواند آموزش دانش‌آموزان را جلو ببرد همچنین از طریق ارسال درسنامه‌های آموزشی و خودآموز به مناطقی که به اینترنت و وسایل هوشمند دسترسی ندارند، آموزش را دنبال کرد.
اما اکنون که بعد از بیش از یک سال درگیری با ویروس کرونا، به فصل امتحانات نزدیک شدیم بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان دغدغه چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی را دارند. آنان علاوه بر این دغدغه نگران سلامت فرزندانشان به ویژه در پیک چهارم کرونا هستند.‌
می‌دانیم که سلامتی دانش‌آموزان جز اولویت‌های مهم و اساسی وزارت آموزش و پرورش و به ویژه وزیر آموزش و پرورش است، اما در دورانی که کرونا با افزایش آمار مبتلایان به موج چهارم خود رسیده و توانسته بسیاری از مشاغل مهم و ضروری کشور را برای بار چندم به تعطیلی بکشاند، این نگرانی و دغدغه از سوی جامعه مخاطب دانش‌آموزی افزایش پیدا کرده است.
ترجیح ما این است که دانش‌آموزان در یک آزمون هماهنگ حضوری شرکت کنند، مگر آنکه وضعیت کشور این اجازه را به ما ندهد.
آقای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری آزمون‌های پایان سال گفت: «کماکان متقاضی برگزاری حضوری برخی آزمون‌ها که در سال‌های گذشته حضوری بوده مانند پایه‌های نهم و دوازدهم هستیم، زیرا تاثیرگذار هستند و اگر خللی ایجاد شود و مورد مناقشه قرار گیرد، ممکن است حقوق دانش‌آموزان تضییع شود.»
وی افزود: «بنابراین ترجیح ما این است که دانش‌آموزان در یک آزمون هماهنگ حضوری شرکت کنند، مگر آنکه وضعیت کشور این اجازه را به ما ندهد که در آن صورت باید تدبیر دیگری بیندیشیم. هر آزمونی را به ما اجازه دهند که حضوری برگزار کنیم، برگزاری حضوری را ترجیح می‌دهیم، اما اگر با محدودیت‌های کرونایی مواجه شویم از روش‌های غیرحضوری برای برگزاری آزمون‌ها استفاده خواهیم کرد.»
حال باید دید که در روز‌های آینده وضعیت کشور چگونه خواهد شد تا وزارت آموزش و پرورش نیز بتواند متناسب با آن درباره نحوه برگزاری امتحانات تصمیم‌گیری کند.

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

انتخابات رقابتی و باشکوه نتیجه ورود نخبگان است/۳

انتخابات رقابتی و باشکوه نتیجه ورود نخبگان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: نتیجه ورود نخبگان و افراد مطلع، برگزاری انتخابات رقابتی و باشکوه است و مشارکت حداکثری باعث تقویت پایه‌های نظام می‌شود.

حمید ملانوری در حاشیه بازدید از شعبه ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در بخشداری مرکزی بیرجند افزود: آمارها نشان می‌دهد، میزان استقبال داوطلبان نسبت به دوره قبل بهتر است اما برای رسیدن به حد نصاب‌ها، نیاز به ورود علاقه‌مندان بیشتری داریم.

وی اظهار داشت: هرچه میزان حضور و ورود افراد به این عرصه پررنگ‌تر باشد، انتخاباتی که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود رقابتی‌تر و باشکوه‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همکاران ما در بخشداری‌های سراسر استان در این روز تعطیل وقت گذاشته‌اند و با دقت و حساسیت در حال ثبت نام مراجعان هستند.

وی افزود: این بازدید به منظور خداقوت به این عزیزان، سرکشی از حوزه، بررسی روند ثبت‌نام داوطلبان و اطلاع از مشکلات احتمالی صورت گرفته است.

ملانوری با اشاره به جایگاه انتخابات در حکومت مردم‌سالاری دینی و تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: انتخابات از شعارهای اولیه و اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: انتخابات از همان سال ۵۸ و برگزاری رفراندوم رأی آری به نظام تا الان همواره منشا اساس و محور حضور مردم در تعیین سرنوشت خود بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات است که مردم تعیین می‌کنند چه کسی، چه تفکری یا چه جریانی، موضوعات پیشرفت کشور را مشخص کند.

وی با یادآوری اهمیت ورود افراد ذیصلاح و تاثیرگذار به عرصه رقابت، بر نقش احزاب، گروه‌های سیاسی، نهادهای مدنی و اجتماعی، متنفذین و رسانه‌ها در تحقق این هدف تاکید کرد.

ملانوری موضوع مشارکت مردم در انتخابات را بسیار مهم و اساسی خواند و گفت: هرچه مردم بیشتر پای صندوق‌ها بیایند، محصول انتخابات با رأی بیشتری انتخاب می‌شود لذا پشتوانه قوی‌تری دارد.

وی افزود: مشارکت حداکثری باعث تقویت پایه‌های نظامی می‌شود که مردم به آن امید و اعتماد دارند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت به محرومان گام‌های بلندی برداشته است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دشمن در قالب جنگ روانی همواره به دنبال ایجاد بی‌انگیزگی در مردم است متذکر شد: بی‌اعتمادی و انفعال بزرگترین آسیبی است که می‌تواند حرکت‌های رو به جلوی انقلاب را دچار خدشه کند.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود و با وجود تلاش دشمنان، ورود به عرصه رقابت و نامزدی نخبگان و در زمان رأی‌گیری مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است.

ملانوری اظهار امیدواری کرد که ۲۸ خرداد امسال با ورود بهترین افراد، رقابت خوبی را شاهد باشیم و انتخابات با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

وی از همه علاقه‌مندان و افرادی که از توانایی لازم برخوردارند، خواست از مهلت باقیمانده برای ثبت‌نام در سامانه جامع انتخابات و داوطلبی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از شعبه ثبت‌نام بخشداری مرکزی بیرجند بازدید کرد.

ملانوری امروز برای خداقوت به فرماندار، بخشدار و کارکنان بخشداری مرکزی بیرجند به جهت حضور مستمر و پاسخگویی به مراجعان در این مکان حضور یافت.

گفت و گو با داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها و بررسی میزان رضایت مراجعان از خدمات‌دهی حوزه نام‌نویسی از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

افزایش ۲ برابری داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی در روز چهارم/۳

افزایش ۲ برابری داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی در روز چهارم

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی میزان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در روز چهارم را بسیار مطلوب خواند و گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان در روز چهارم این دوره بیش از ۲ برابر مدت مشابه دوره پنجم است.

مهدی قهرمانی اظهار داشت: امروز ۵۵۳ داوطلب عضویت در ششمین دوره شوراهای روستا و تیره‌های عشایری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که این آمار روز چهارم دوره قبلی در استان ۲۶۱ نفر بوده است.

وی گفت: به نسبت تعداد روستاها و حجم مشارکت‌کنندگان در عرصه رقابت، شهرستان سربیشه وضعیت مطلوب‌تری در مقایسه با دیگر مناطق دارد و طی این چهار روز ۲۲۴ نفر در شهرستان سربیشه برای عضویت در شوراهای روستایی و عشایری نام‌نویسی کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی میزان استقبال افراد را در شهرستان بیرجند پررنگ‌تر عنوان کرد و گفت: طی این مدت مجموع افرادی که ثبت‌نام خود را در سامانه جامع انتخابات نهایی کرده‌اند، در شهرستان بیرجند ۲۴۴ نفر است.

وی تصریح کرد: اگرچه آمار ثبت‌نام کننده‌ها در بیرجند بیشتر است اما به نسبت تعدد روستاها و تعداد افراد، سربیشه شرایط بهتری دارد.

قهرمانی افزود: تا ساعت ۱۶ امروز – پنجشنبه ۱۹ فروردین – تعداد هزار و ۳۷۶ نفر در استان خراسان جنوبی در سامانه جامع انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند که هزار و ۲۹۳ نفر معادل ۹۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: ۶ درصد ثبت‌نام کنندگان یعنی ۸۳ نفر را بانوان شامل می‌شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع افرادی که برای عضویت در شوراهای روستایی و عشایری اعلام آمادگی کرده‌اند، ۹۵۰ نفر بدون سابقه قبلی وارد عرصه رقابت شدند و ۳۱ درصد قبل از این در شوراها حضور داشته و فعالیت کرده‌اند.

وی درباره استقبال افراد از روش‌های ثبت‌نام گفت: علیرغم تأکیدات فراوان مبنی بر اینکه ثبت‌نام‌ها برای حفظ سلامت داوطلبان از طریق روش‌های غیرحضوری باشد اما مراجعه حضوری افراد با ۸۲ درصد همچنان در صدر شیوه‌های نام‌نویسی است.

قهرمانی اظهار داشت: هزار و ۱۳۳ نفر به روش حضوری، ۱۲۵ نفر معادل ۹ درصد از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ۵۶ نفر معادل پنج درصد از شیوه نصب سامانه بر روی رایانه شخصی و ۵۳ نفر معادل چهار درصد نیز با استفاده از تلفن همراه ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

۹۱۶ روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر ۴ هزار و ۶۶۹ کرسی اصلی و علی‌البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان ۲ هزار و ۸۰۷ مورد است.

 

 

 

آزادی ۱۲۴ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته/۲

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۱۲۴ زندانی جرائم غیر عمد، سال گذشته از زندانهای استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان درجلسه ستاد دیه استان گفت: این تعداد زندانی با بدهی بیش از ۴۵ میلیارد تومان با همکاری ستاد دیه، خیران و همچنین گذشت شاکیان از زندان‌های استان آزاد شدند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: این افراد شامل ۷۱ زندانی بدهی مالی، ۴۳ زندانی مهریه، ۷ زندانی نفقه و ۳ زندانی دیه بوده اند.

حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هم با اشاره به فراهم شدن زمینه آزادی ۱۶ زندانی غیر عمد با بدهی بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جدید گفت: هم اکنون ۷۸ زندانی جرائم غیر عمد با ۱۹ میلیارد تومان در زندان‌های استان زندانی هستند.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا جشن گلریزان به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و این جشن در شانزدهم ماه رمضان با همکاری صدا و سیما‌ی استان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

کوچ ۳۰ درصد عشایر به خارج از استان/۲-۳

امسال ۳۰ درصد از عشایر خراسان جنوبی به خارج از استان کوچ می کنند.

معاون امور عمرانی استاندار در جلسه کوچ بهاره استان با تشکر از همراهی عشایر کوچ ۳۰ درصد عشایر به خارج از استانو دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی بهتر به عشایر در سال گذشته گفت: به علت شرایط خاص به وجود آمده در جامعه روستایی و عشایری ، به علت کاهش بارندگی‌ها و همه گیری بیماری کرونا می طلبد که نگاه ویژه‌ای به جامعه عشایری داشته باشیم.

فرهادی از آموزش‌های مختلف برای جامعه عشایری، هماهنگی دستگاه‌های متولی برای کمک به کوچ عشایر و کاهش حداقلی مشکلات، اختصاص ۶۵ میلیارد تومانی اعتبارات برای کمک به کوچ، پرداخت به موقع سهم عشایر از محل ماده ۳۸ مالیات برارزش افزوده، تأمین علوفه و انجام واکسیناسیون رایگان دام‌ها قبل از کوچ از جمله اقداماتی است که برای کوچ بهاره لحاظ خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه هر سال از ۱۵ اسفند کوچ بهاره آغاز می شد ، گفت: امسال به علت کاهش ۶۰ درصدی میانگین بارندگی‌ها نسبت به سال قبل ، افزایش میانگین دمای هوا، تبخیر بالاو تشدید کرونا، کوچ امسال از اواخر فروردین انجام می گیرد.

عصمتی پور با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و  ۶۷۶ خانوار عشایر معادل ۸۱ هزارنفر جمعیت عشایری در چهارمین استان عشایری کشور زندگی می کنند ، گفت: ۸۰ درصد این جمعیت در مناطق مرزی در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مستقر هستند.

وی با بیان اینکه خشکسالی باعث شده تا وضع نامطلوبی در چرای دام داشته باشیم گفت: از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مرتع در اختیار عشایر، ۸۰ درصد آن از بین رفته و خسارت بزرگی به بار آورده است.مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۵ درصد کوچ‌ها در خراسان جنوبی درون استانی است گفت: با اینکه پارسال  شرایط بارندگی خوبی داشتیم به طوری که میزبان ۳۸۰ خانوار عشایر سیستان و بلوچستان بودیم ، اما امسال  ۷ هزار و ۵۰۰ رأس دام از سربیشه و نهبندان به سمت سیستان و بلوچستان و تعدادی از بشرویه و طبس به سمت خراسان‌های رضوی و شمالی کوچ خواهند کرد.

عصمتی پور از عشایر خواست تا قبل از  کوچ بهاره برای تزریق واکسیناسیون به دامپزشکی مراجعه کنند.

 

 

کشف ۲۰ تن خاک معدنی مس و روی در شهرستان طبس/۴

مأموران انتظامی شهرستان طبس در بازرسی از یک کامیون، ۲۰ تن خاک معدنی مس و روی کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه تپه طاق شهرستان طبس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ جواد عباسی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از کامیون، ۲۰ تن خاک معدنی مس و روی قاچاق را کشف کردند که بنا برنظر کارشناسان ارزش ریالی آن یک میلیارد ریال برآورد شد.
وی گفت: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

آموزش هنر حوله بافی در روستا‌های مختاران و اسلام‌آباد سربیشه/۲

۴۵ نفر از هنرآموزان در روستا‌های مختاران و اسلام‌آباد سربیشه هنر حوله‌بافی را فرا گرفتند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه گفت: دوره آموزش حوله‌بافی در روستا‌های مختاران و اسلام‌آباد از توابع بخش مود شهرستان سربیشه  با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و با همکاری فنی حرفه‌ای شهرستان که مربی این دوره‌ها را تامین کرد در بازه نیمه اسفند ماه سال گذشته تا نیمه فروردین امسال برگزار و در پایان دوره به هنر‌آموزان گواهی آموزش اعطا شد.
حق‌پناه گفت: «آموزش‌های صنایع‌دستی از مبانی اولیه ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی است که بعنوان یکی از اهداف مهم نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان سربیشه در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در ادامه این آموزش‌ها، اعطای تسهیلات کم‌بهره، کمک در ایجاد کارگاهها، کمک در ایجاد تعاونی‌های صنایع دستی و دسترسی به بازار‌های هدف از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی خواهد بود.

بخشودگی جرایم کارفرمایان واحد‌های تولیدی/۲-۳

کارفرمایان برای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه کنند.

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان گفت: در راستای تحقق شعار سال ، تمام کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقوقی و حقیقی برای بهره مندی از بخشودگی جرائم، درخواست خود را در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی ES.tamin.ir ثبت کنند.

محمدی افزود: مانده بدهی کارفرمایان تا پایان اسفند ۹۹ مشمول این طرح می‌شود و این افراد در صورت پرداخت نقدی یا اقساط ۱۲ ماهه، تمام جرائم شان بخشوده خواهد شد.

وی گفت: کارفرمایان واحد‌های ورشکسته و فاقد فعالیت ، کارگران ساختمانی و رانندگان مشمول بخشودگی نمی‌شوند.

مدیر عامل بیمه تامین اجتماعی استان همچنین از اجرای مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: با احتساب مرحله اول، ۱۳۰ درصد به حقوق این افراد اضافه شده است که بدین ترتیب از حیث افزایش ضریب، تفاوتی با بازنشستگان کشوری نخواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

بزرگداشت سومین سالگرد شهادت تنها شهید مدافع حرم استان/۲-۳

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید بصیری پور با حضور مسوولان ، مردم و خانواده این شهید در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم ضمن بیان ویژگی‌های شاخص و شخصیت والای این شهید گفت: در طول تاریخ با وجود تمامی کینه‌ها و دشمنی‌هایی که علیه اسلام و انقلاب شده و می‌شود در فضای روزگار کنونی تربیت این چنین فرزندان انقلابی و ولایی که برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی از جان خود می‌گذرند بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: بدترین دشمنان اهل ایمان صهیونیست‌ها هستند که صراحتا نقش خود را در به شهادت رساندن نخبگان کشور ما از جمله شهید فخری زاده اعلام می‌کنند.
وی همچنین در خصوص اهمیت شرکت گسترده در انتخابات پیش رو گفت: رسالت مهم ما امسال در این امتحان بزرگ داشتن بصیرت و انتخاب رئیس جمهوری بصیر و با روحیه استکبارستیزی است.

تساوی نماینده خراسان جنوبی در لیگ مناطق امید کشور/۷

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس به عنوان نماینده خراسان جنوبی در لیگ مناطق امید کشور به تساوی دست یافت.

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس که در مسابقات لیگ امید مناطق کشور در کاشمر حضور دارد بعدازظهر امروز در دومین دیدار خود به مصاف تیم شهدای امام رضا (ع) گرگان رفت و با نتیجه سه بر سه متوقف شد.
گل‌های این دیدار توسط محمد مهدی سلمانیان (۲) و امیر حسین قاسمی به ثمر رسید.
نماینده استان فردا در سومین دیدار خود از ساعت ۱۵ به مصاف شهید درخشانی گرمسار خواهد رفت.

 

 

 

 

توقیف موتورسیکلت‌های حامل تریاک/۴

تکاوران پلیس در یگان تکاوری “دهسلم” نهبندان ۱۰۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک را در بازرسی از ۲ موتورسیکلت کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل و جابه جایی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در نقاط کویری استان، موضوع را پیگیری و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار خود قرار دادند.
سردار فرشید افزود: تکاوران پلیس در یگان تکاوری ۱۰۳”دهسلم” ۲ دستگاه موتورسیکلت حامل مواد مخدر را در عمق کویر رهگیری و کنترل کردند که در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت‌ها را متوقف و در بازرسی از آن‌ها ۱۰۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران در این رابطه موتورسیکلت‌ها را توقیف و ۲ سوداگر مرگ را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده و دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

 

 

 

آموزش در تمامی مدارس خراسان جنوبی دوباره غیر حضوری شد/۲-۳

با قرمز شدن ۳ شهرستان و افزایش شهر‌های نارنجی در خراسان جنوبی، آموزش در تمامی مدارس این استان غیر حضوری شد.

مدیر کل آموزش پرورش استان با اشاره به تغییر وضع و رنگ شهرستان‌های استان از آبی به زرد ، نارنجی و قرمز گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد مبارزه با کرونا آموزش حضوری در تمامی مدارس استان تعطیل شده و دانش آموزان از این پس و تا اطلاع بعدی مطالب آموزشی را از ۳ کانال شبکه شاد ، رسانه ملی و درسنامه دریافت خواهند کرد.

واقعی افزود: بر اساس این مصوبه و به منظور جلوگیری از شیوع گسترده موج چهارم کرونا ، حضور کارکنان اداری آمورش و پرورش در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز؛ بیرجند، فردوس و قاین با ۵۰ درصد کادر اداری خواهد بود.

وی از دانش آموزان و خانواده‌ها خواست تا هشدار‌های مسئولان درمانی را جدی گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنیم تا آمار مبتلایان استان کاهش یافته و بتوانیم نابودی این ویروس منحوس را جشن بگیریم.

 

 

 

 

جاده‌های خراسان جنوبی همچنان بوی مرگ می‌دهند/ اینجا مرگ از روبرو می‌آید/۷

قصه پر غصه تصادفات مرگبار در جاده‌های غیر استاندارد خراسان جنوبی گویا تمامی ندارد و هفته‌ای نیست که شاهد داغدار شدن خانواده‌ها نباشبم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران روزی نیست که که خبری از تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی شنیده نشود؛ هفته گذشته ۶ نفر در یک تصادف کشته شدند و روز گذشته هم یک خانواده ۵ نفری، قربانی جاده‌های مرگ شدند.

تصادفی که در آن از ۶ سرنشین پراید تنها یک فرزند کوچک جان سالم به در برد و بار دیگر خانواده‌ها را داغدار کرد.

این تصادف مرگبار در ۵ کیلومتری محور بیرجند – زاهدان درست در جایی اتفاق افتاد که جاده دوطرفه، کم عرض و عبور خودرو‌های سنگین در آن زیاد است.

خودروی پراید در حال سبقت گرفتن، با دیدن پلیس ناگهان بر می‌گردد و اتفاقی وحشتناک می‌افتد؛ پراید با دو دستگاه تریلر برخورد کرد و فاجعه رخ داد.

سه کیلومتر بیشتر نیست، پر تردد و حادثه ساز!

اولین بار نیست که جاده‌های دوطرفه خراسان جنوبی قربانی می‌گیرند، در ۱۰ روز گذشته تنها در دو حادثه رانندگی ۱۱ نفر کشته شده اند و با وجود اذعان مسئولان به حادثه خیز بودن بیشتر محور‌های استان، اما دوبانده سازی آن‌ها به کندی پیش می‌رود.

یکی از رانندگان بیرجندی که در حال تردد در کمر بندی حادثه خیز فرودگاه بیرجند است به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: بار‌ها برایم اتفاق افتاده که پشت تریلر‌ها و کامیون‌های زیادی افتاده ام، کاری هم نمی‌شود کرد؛ جاده دو طرفه است و نمی‌توان سبقت گرفت

راننده دیگری که شاهد صحنه تصادف دردناک روز گذشته بوده نیز می‌گوید: با وجودی که در کمر بندی منتهی به فرودگاه بیرجند تصادفات زیادی اتفاق می‌افتد، اما مسئولان کمتر به این موضوع رسیدگی می‌کنند و تنها وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد به یکباره پیدایشان می‌شود.

ایمن سازی کمربندی حادثه خیز فرودگاه، نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار

کمربندی خطرساز فرودگاه بیرجند، درست در حدفاصل محور‌های دوبانده بیرجند – مشهد و بیرجند – زاهدان قرار گرفته است؛ ۳ کیلومتر از کمربندی دوطرفه است و بیشتر حوادث مرگبار هم در این نقطه اتفاق می‌افتد.

مودی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره یک طرفه کردن این محور به خبرنگار ما می‌گوید:عملیات اجرایی حذف نقطه حادثه خیز تقاطع غیر هم سطح غدیر و دوبانده سازی ۳ کیلومتر آن را به زودی شروع می‌کنیم که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راه‌های آن بیش از ۱۷ هزار کیلومتر است.

در ۸ سال گذشته ۴۱۰ کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسیده و ۶۴۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجراست.

هر چند وسعت و پهناوری خراسان جنوبی، عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر کرده، اما ضروری است مسئولان با توجهی ویژه، حذف نقاط حادثه خیز و دوبانده سازی محور‌های ترانزیتی را شتاب بیشتری دهند تا بیش از این شاهد قربانی شدن انسان‌های بی تقصیر در جاده‌ها و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.

 

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی غیر مقاوم است

۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی غیر مقاوم است

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی روستایی در استان از استحکام فوق العاده پایینی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آسمانی مقدم ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب در ۲۱ فروردین سال ۵۸ به دستور امام تاسیس و در کنار آن حساب ۱۰۰ امام جهت کمک های مردمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ مصوبه ای جهت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها به تصویب رسید، افزود: بر اساس این مصوبه سالانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته و در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار واحد طی سال ۹۸ و ۹۹ در روستاها ساخته شده است، گفت: از ابتدای سال ۸۴ تا کنون نیز ۳۹ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در سطح استان بهسازی و مقاوم سازی شده است.

بهسازی هزار و ۲۸۷ واحد مسکونی

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکونی بهسازی شده یک هزار و ۲۸۷ واحد مربوط به سال گذشته است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته شده است، عنوان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۹۵ واحد به بانک ها معرفی، چهار هزار و ۶۰۰ واحد فوندانسیون، سه هزار و ۵۳۰ در مرحله اسکلت و یک هزار و ۳۴ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ حدود ۸۸ هزار و ۳۵ واحد مسکونی در یک هزار و ۷۵۲ روستا رصد شدند، اظهار داشت: تا کنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم سازی شده اند.

۵۱ درصد واحدهای روستایی خراسان جنوبی مقاوم است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۱.۲ درصد واحدهای روستایی از مقاومت لازم در مقابل حوادث برخوردارند، افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه مقاوم و ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد های مسکونی روستایی از استحکام فوق العاده پایینی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس استان تا کنون چهار هزار و ۳۷۹ واحد بر اثر حوادث طبیعی دچار آسیب شدند که با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شده اند.

آسمانی مقدم با بیان اینکه ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه برای هر ۹۱۸ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اجرای طرح هادی ۲۶ روستای نیمه تمام تکمیل و ۷ روستا بازنگری شدند، ببان کرد: از ابتدای تقسمات استانی تا کنون ۵۸۶ روستا از اجرای طرح هادی برخوردار شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون چهار روستای فورگ، خور، نای بند و چنشت با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شدند، عنوان کرد: از ابتدای تشکیل استان تا کنون ۲۲ هزار و ۸۷۵ قطعه زمین به افراد واجد الشرایط واگذار شده که ازین تعداد سه هزار و ۲۵۰ قطعه زمین مربوط به سال ۹۹ بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در مجموع هفت هزار و ۹۰۵ جلد سند شهری و ۶۴ هزار و ۴۱ جلد سند روستایی صادر شده است، بیان کرد: در سال گذشته نیز ۶۷۸ سند شهری و یک هزار و ۶۴۳ سند روستایی صادر شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه اگر مردم همکاری کنند در سطح استان خراسان جنوبی در هیچ روستایی مشکل زمین به وجود نخواهد آمد، گفت: حداقل ۸ درصد اعتبارات عمرانی استان ها به اجرای طرح های هادی تعلق می گیرد.

اجرای طرح هادی ۱۰۰ روستا در سال جاری

وی ادامه داد: در سال جاری اجرای طرح هادی در حدود ۷۰ روستای نیمه تمام و ۳۰ روستای جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل استان تا کنون سه هزار و ۵۵۳ واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن احداث و با شرایط بسیار خوب به مردم واگذار شده است، افزود: در سال گذشته واگذاری ۳۱۰ واحد مسکن شهری را در استان داشته ایم.

وی با اشاره به واگذاری زمین و مسکن ملی به متقاضیان، عنوان کرد: سه هزار و ۲۵۹ قطعه زمین توسط راه و شهرسازی تامین و آماده واگذاری است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه شش هزار و ۵۷۶ نفر در طرح مسکن ملی در سطح استان ثبت نام و سه هزار و ۲۵ نفر تایید نهایی شدند، اظهار داشت: دو هزار و ۸۸۹ نفر وجه مرحله اول را واریز و زمین تحویل متقاضیان شده است.

وی عنوان کرد: انجمن خیرین مسکن ساز در استان به ثبت رسمی رسیده است و حدود یک هزار و ۸۵ واحد را در دستور کار خود قرار دارد.

وی گفت: از این تعداد ۶۸۲ واحد را با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان واگذار و ۴۰۳ واحد دیگر نیز با اعتبار حدود ۹۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

 

 

 

۶۵ درصد انتقال ویروس کرونا در خراسان جنوبی خانوادگی است/۳

۶۵ درصد انتقال ویروس کرونا در خراسان جنوبی خانوادگی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۵ درصد موارد انتقال ویروس کرونا در خراسان جنوبی خانوادگی بوده و از طریق دورهمی و شب‌نشینی‌ها اتفاق افتاده است.

محمد دهقانی در بازدید از بخش کرونا بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند افزود: طی ۲ هفته اخیر روند افزایشی بسیار شدیدی را در شناسایی موارد مثبت و بستری بیماران شاهد هستیم.

وی بیان کرد: ما در بیمارستان ولی‌عصر (عج) در مجموع به ۱۴ بیمار رسیده بودیم ولی امروز ۱۰۶ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در بخش‌های کرونایی این بیمارستان بستری هستند که این اتفاق در مدت کوتاه حدود یک تا ۲ هفته رخ داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نگران هستیم در صورت ادامه این روند، تخت‌های بیمارستان‌های ما خیلی سریع پر شود که فرصت ارائه خدمت را از ما سلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از بیماران به صورت خانوادگی بستری هستند افزود: در ارزیابی‌هایی که انجام شده، بیش از ۶۵ درصد موارد راه انتقال ویروس، انتقال خانوادگی است یعنی در دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی و شب‌نشینی‌ها انتقال ویروس اتفاق افتاده بخصوص با ویروس کرونای جهش یافته یا انگلیسی این موضوع حساسیت بیشتری پیدا می‌کند.

دهقانی بار دیگر بر خودداری از تجمع، دورهمی و شب‌نشینی‌ها تاکید کرد و گفت: از آنجایی که راه انتقال از طریق تماس نزدیک است، از ۲ ماسک استفاده شود و یک ماسک سه لایه در زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی ماسک سه لایه قرار گیرد که به طرز قابل توجهی راه انتقال را کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: تهویه فضایی که در آن هستیم بر انتقال بیماری تاثیر دارد و حتما تهویه مناسب داشته باشد و فضا بسته نباشد، کماکان شست و شوی دست جزو مواردی است که می‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز از بخش کرونا بیمارستان ولی‌عصر (عج) که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، بازدید کرد و از نزدیک روند درمان بیماران را مورد بررسی قرار داد.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته مرکز استان بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از دیروز به همراه ۲ شهرستان دیگر استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

 

 

شناسایی ۱۰۷ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی/۳

۲۸۵ آزمایش تشخیص کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی انجام شد که ۱۰۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۰۷ بیمار جدید شامل ۱۴ بستری و ۹۳ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۰ مورد از بیرجند، ۱۸ نفر از زیرکوه، ۹ مورد از فردوس، ۸ مورد از قاین، ۸ نفر از سرایان، ۷ نفر از درمیان، ۴ مورد از نهبندان، ۲ نفر از طبس و ۱ مورد از بشرویه بوده است.

وی گفت: گفت: در حال حاضر ۲۳۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۰ نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

دکتر مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۷۴ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۶۶ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۶۵ بیمار شامل ۲۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۶ هزار و ۲۵۵ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده افزود: تا روز گذشته ۴۶ هزار و ۸۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۷ هزار و ۱۲۹ بیمار شد.

 

احداث باند دوم دیهوک به بیرجند ردیف اعتباری گرفت/۲

 

احداث باند دوم دیهوک به بیرجند ردیف اعتباری گرفت

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: احداث باند دوم دیهوک به بیرجند با همکاری استانداران سابق و فعلی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی کد دار شد و از اعتبارات ملی ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدنصیرایی درنوزدهمین سفر خود به حوزه انتخابیه با حضور در نهاد امامت جمعه دیهوک،ضمن دیدار با حجت الاسلام صادقی از سفر دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت ودرمان به حوزه انتخابیه در روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه جاری خبردادو اظهارداشت: برنامه‌‌های خوبی وارد عملیات اجرایی می‌شود.

وی افزود: برای بهسازی جاده روستایی اسماعیل آباد تا دهنو تامین اعتبار شد که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴� � آغاز می‌شود و برای تعویض شبکه فرسوده آب در بخش دیهوک نیز پیگیری شده که با حصول نتیجه، گزارش آن به مردم داده خواهد شد و تا اجرایی شدن تامین آب روستای پیکوه کوتاه نمی‌آییم و هیچ کارشکنی پذیرفته نیست و باید هرچه سریعتر به نتیجه رسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به شعار سال امر شده توسط مقام معظم رهبری با موضوع تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه شخصی، هیچ کار فردی از جمله اقتصاد و آموزش و غیره ندارم و تمام وقت خود را بعنوان نماینده، صرف مردم کرده و با تمام توان دنبال حل مشکلات مردم و حوزه انتخابیه هستم و خود را موظف به کار برای تحول و حرکت در منطقه غرب استان خراسان جنوبی کرده ام.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: سعی کرده ایم به کارهایی بپردازیم که از دل آنها چند منفعت برای مردم بیرون آید و هرگز وارد حواشی نشده و نخواهم شد و با برنامه و اولویت‌بندی حرکت می‌کنیم.

عضو شورای عالی گردشگری کشور افزود: تلاش برای توسعه بیمارستان یا مراکز درمانی یا سایر موارد در مراکز شهرستانها به معنی عدم پیگیری مشکلات بخش‌ها یا روستاها نیست و برای هر گوشه‌ای از منطقه برنامه ریزی شده و پیگیر مطالبات مردمی هستیم.

امام جمعه دیهوک ضمن قدردانی از نماینده مردم برای سفرهای مستمر به حوزه انتخابیه و حضور در جمع مردم گفت: مشکلات و کمبودهای بخش دیهوک را باید از مسئولان مطالبه کرد و وظیفه نماینده در حقیقت ورود به بخش اجرایی نیست اما از آنجاکه مردم برای پیگیری امور به نماینده خود امیدوار هستند؛ کمبودها و مطالبات را در حوزه‌های بهداشت و درمان؛ راه؛ آب؛ کشاورزی و دامداری و…را به حجت الاسلام نصیرایی منتقل می‌کنیم.

حجت الاسلام صادقی کمبود و اشکال در زیرساخت‌های جاده‌ای، درمان، آب و اینترنت را مطرح کرد.

۱۱ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی احداث شد

۱۱ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی احداث شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در مجموع بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن در این استان ساخته شده یا در دست ساخت است.

علی اصغر آسمانی مقدم روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان خراسان جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی، رصد و ثبت شده است.

وی گفت: از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار شده که ۵۱.۲ درصد مجموع مسکن روستایی استان را شامل می‌شود و میانگین کشوری ۵۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه بادوام است که نسبت به کل واحدها ۱۱.۸ درصد را شامل می‌شود و واحدهای کاملا کم‌دوام و فاقد استحکام نیز ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد معادل ۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۴۸.۸ درصد واحدهای مسکن روستایی فاقد استحکام یا از استحکام پایین برخوردارند افزود: از اهالی روستاهای استان تقاضا داریم با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

آسمانی مقدم گفت: امسال در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان در استان پنج هزار و ۸۹۰ واحد در مناطق روستایی احداث و افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح به افراد واجد شرایط ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی افزود: اواخر سال ۹۷ با سفر “محمدباقر نوبخت” معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی، برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای روستاییان قول مساعد داده شد به این صورت که به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: براساس امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه بودجه و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مقرر شد پنج هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد البته با نظارت بنیاد مسکن و پنج هزار واحد برای سایر روستاییان در تعهد بنیاد مسکن احداث شود.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۸ مسکن مددجویان تکمیل و آماده بهره‌برداری شد لذا به دلیل موفقیت طرح در سال ۹۹ نیز ساخت ۶ هزار واحد دیگر در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

آسمانی مقدم گفت: در این زمینه علاوه بر اینکه بنیاد مسکن نظارت فنی و کارهای کارشناسی مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را برعهده داشت در مناطق روستایی زمین نیز به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲ هزار قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفته است افزود: سال گذشته اعتبار ۶ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه تامین و طرح در هفته دولت پارسال کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تصریح کرد: در قالب این تفاهم‌نامه به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شد.

وی گفت: از ۶ هزار واحد مسکونی تاکنون برای همه آنها تشکیل پرونده انجام و پنج هزار و ۹۹۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌ است.

آسمانی مقدم افزود: برای پنج هزار و ۸۹۰ واحد قرارداد منعقد شده و عملیات اجرایی اکثر واحدها نیز آغاز شده است به این صورت که چهار هزار و ۶۰۰ واحد در مرحله فونداسیون و سه هزار و ۵۳۰ واحد در مرحله اسکلت بوده و سه هزار و ۳۰ واحد تاکنون سقف اجرا شده است.

وی گفت: تاکنون حدود هزار و ۳۴ واحد به مرحله بهره‌برداری و واگذاری رسیده است که صاحبان برخی به صورت غیررسمی نیز مستقر شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال‌های اخیر برخی نقاط استان دچار خسارت سیل یا زلزله شد که تسهلات تعمیراتی یا کامل بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی گفت: در مجموع چهار هزار و ۳۷۹ واحد بر اثر حوادث طبیعی دچار خسارت شد که با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شدند و از این میزان ۱۵۸ واحد با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به سال ۹۸ و ۹۱ واحد با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به سال قبل بوده است.

آسمانی مقدم افزود: همچنین ۸۰ واحد مسکونی در این حوادث نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند که تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در برنامه قرار گرفت و اسفند ۹۹ ابلاغ شد و امسال تکمیل خواهند شد.

وی همچنین گفت: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقداماتی که در روستاها در حال انجام است تا روستاها را احیا و از افسردگی رها کند، تهیه و اجرای طرح‌های هادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: اکنون ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که باید طرح هادی برای آنها تهیه شود و افق این طرح‌ها حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و بعد از این مدت نیاز به بازنگری دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون طرح هادی ۱۴۱ روستا بازنگری شده است و سال قبل طرح هادی نیمه‌تمام ۲۶ روستا تکمیل و طرح هفت روستا نیز بازنگری شد.

آسمانی مقدم یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طرح هادی در ۵۸۶ روستای استان اجرا شده که این میزان تا قبل از تقسیم استان (۱۳۸۳) حداکثر در ۳۲ روستا بوده است.

وی بهسازی بافت با ارزش روستایی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن برشمرد و گفت: در مجموع بافت باارزش چهار روستای فورگ درمیان، خور خوسف، نایبند طبس و چنشت سربیشه با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شده است که چنشت و نایبند تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از دیگر وظایف بنیاد مسکن را تملک و واگذاری زمین در روستاها اعلام کرد و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پنج هزار و ۲۷۹ هکتار زمین در استان تملک شده که سال قبل ۲۹۵ هکتار بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای تشکیل استان تاکنون ۲۲ هزار و ۸۷۵ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده که از این میزان سه هزار و ۲۵۰ قطعه سال قبل واگذار شده است.

آسمانی مقدم صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از دیگر وظایف بنیاد مسکن ذکر کرد و گفت: در این زمینه هفت هزار و ۹۰۵ جلد سند شهری و ۶۴ هزار و ۴۱ جلد سند روستایی صادر و تحویل مردم شده که سال قبل ۶۷۸ سند شهری و هزار و ۶۴۳ سند روستایی بوده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای تشکیل استان تاکنون سه هزار و ۵۵۳ واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن احداث شده همچنین برای ۱۴۸ هکتار زمین در ۱۶ سایت طرح تفکیکی انجام شده است.

آسمانی مقدم گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نیز که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت احداث مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت و از سهمیه ۴۰۰ هزار واحد، ۱۳۸ هزار واحد باید در کشور احداث شود.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی به غیر از شهر بیرجند در ۳۱ شهر احداث مسکن برعهده بنیاد مسکن است که تاکنون سه هزار و ۲۵۹ قطعه زمین شناسایی و تامین شده و ۶ هزار و ۵۷۶ قطعه زمین واگذار شده است.

آسمانی مقدم افزود: تاکنون تایید نهایی برای سه هزار و ۲۵ نفر انجام شده و ۲ هزار و ۹۸۹ نفر نیز نسبت به پرداخت ۴۰ میلیون تومان اولیه اقدام کرده‌اند که در شهرهایی مانند فردوس، طبس و نهبندان کار اجرایی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ باید همه واحدها به سرانجام برسد عنوان کرد: به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده که ۲ سال دوران ساخت و ۱۰ سال مدت زمان بازگشت وام است و برای اتمام طرح نیاز به مشارکت و همکاری مردم داریم.

وی گفت: انجمن خیرین مسکن ساز در خراسان جنوبی تاکنون ساخت یک هزار و ۸۵ واحد را آغاز کرده که از این تعداد ۶۸۲ واحد با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیان واگذار و ۴۰۳ واحد با اعتبار ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در دست ساخت است.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است. ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام نامگذاری شده است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: مراقب جنگ روانی در انتخابات پیش‌رو باشیم/

استاندار خراسان جنوبی: مراقب جنگ روانی در انتخابات پیش‌رو باشیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات پیش‌رو باید حواس ما به خسارت‌های جنگ روانی باشد که در قالب بی‌انگیزگی خود را نشان می‌دهد.

«حمید ملانوری»در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل استان خراسان جنوبی افزود: انتخابات از اهداف و شعارهای اصلی انقلاب است، چرا که مردم انقلاب کردند تا دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بر کشور حاکم شود و در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در هر دوره‌ای از حساسیت‌های ویژه برخوردار بوده است گفت: در این دوره به دلیل مسائل مترتب بر تحریم‌ها و تهدیدها و البته شیوع کرونا، انتخابات ۲۸ خرداد حساسیت بیشتری دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار محور اصلی انتخابات، مسئولیت سلامت و امنیت به عهده مجریان انتخابات است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: علاوه بر صیانت از آرا به عنوان حق‌الناس برای حفظ سلامت جسمانی و بهداشتی مردم و عوامل اجرایی نیز باید اقدامات موثری صورت گیرد.

ملانوری گفت: در بحث رقابت مهمترین موضوع، ورود نخبگان و افراد مطلع و متخصص به عرصه است و اهمیت این محور هم به این دلیل است که دشمن در قالب جنگ روانی به دنبال ایجاد بی‌انگیزگی در نخبگان و افراد تاثیرگذار است تا به این عرصه ورود نکنند.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج باید به عنوان تریبون‌های نظام به ترغیب افراد صاحبنظر به عرصه رقابت همچنین دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات بپردازند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه میزان رأی کسی که منتخب مردم است، بیشتر باشد، او مقتدرتر است.

وی اظهار داشت: همه ما در یک اردوگاه قرار داریم که رهبر معظم انقلاب فرماندهی آن را برعهده دارند، لذا همه باید دست به دست هم بدهیم تا این اردوگاه پرنیروتر باشد.

ملانوری با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات، اصل مهم و حساس برای نظام است افزود: همه احزاب، گروه‌های سیاسی، نخبگان، تریبون‌داران و روحانیت باید به موضوع انتخابات ورود کنند.

سپاه و بسیج از بزرگترین نعمت‌های انقلاب هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شکل‌گیری نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شجره طیبه بسیج از بزرگترین نعمت‌های انقلاب است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، نعمت‌های زیادی نصیب مان شده که یکی از بزرگترین آنها شکل‌گیری بسیج و سپاه است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سپاه و بسیج شکل گرفت تا از اهداف و آرمان‌های انقلاب، احکام اسلامی، فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب و خواسته‌های به حق مردم پاسداری کند.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب و با ابتکار امام خمینی (ره)، بسیج به عنوان نهاد منسجم و سازمان یافته متشکل از آحاد مردم شکل گرفت تا با بصیرت کامل نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و با تجهیزات و آمادگی کامل به مقابله با دشمنان بپردازند.

ملانوری با اشاره به اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، کشور ما از بدو پیروزی انقلاب همواره درگیر دشمنی بدخواهان بوده است گفت: بسیج نهادی است که از همان بدو انقلاب و بنا به شرایط در همه عرصه‌ها، توسعه، عمران، آبادانی، آموزش و سلامت حضور فعالانه داشته است.

وی به شرایط موجود دنیا و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط که همه دنیا درگیر ویروس بسیار مرموز و ناشناخته کروناست، ما با کمک بسیج و در قالب طرح شهید سلیمانی توانستیم، موفق‌ترین کشور در مدیریت بیماری باشیم.

وی با اشاره به شیوع دوباره کرونا خاطرنشان کرد: اگرچه با وجود پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی، باز هم پایین‌ترین آمارها را داریم اما لازم است با ترویج قاعده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدیریت بیماری موفقیت کسب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آنچه در شکل‌گیری بسیج مدنظر امام خمینی (ره) بوده، صدور فرهنگ انقلاب و اهتزاز پرچم الله بر قله‌های دنیاست گفت: از بسیجیان، اخلاص و خدمت به جامعه بشری را انتظار داریم و بنا به فرمایش رهبری، دین‌باوری پایه و اساس کار در بسیج است.

چاره‌ای جز تقویت فرهنگ رعایت پروتکل‌ها نداریم

وی به موضوعات روز کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این مسایل، ۱۴ ماه درگیری با کروناست که همه را غافلگیر کرده و تاثیرات زیادی بر همه حوزه‌ها داشته است.

ملانوری تصریح کرد: با وجود آسیبی که به برخی اقشار وارد شده و هزینه‌های سنگینی که بر کشور تحمیل شده است، چاره‌ای جز تقویت فرهنگ رعایت پروتکل‌ها نداریم.

وی گفت: آنچه زودتر از هر راهکاری می‌تواند ما را از شر این بیماری راحت کند، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

ملانوری افزود: آمار بالای ابتلاها در شرایط فعلی مربوط به عادی‌انگاری‌های اواخر سال گذشته است و تبعات مسافرت‌های نوروزی طی یکی دو هفته آینده بروز می‌کند.

وی گفت: توقع این است که با تقویت طرح شهید سلیمانی به مدیریت بیماری کمک کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی سپس به مسایل توسعه‌ای استان و کشور ورود کرد و گفت: اگر به دنبال بهره‌برداری درست از ذخایر، رفاه بیشتر مردم و توسعه هستیم باید از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این توان در اختیار مردم و بخش خصوصی است و ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال استفاده از این ظرفیت و توان در توسعه خراسان جنوبی هستیم.

ملانوری گفت: ترویج تفکر توسعه‌ای بین آحاد مردم، بهترین راهکار برای کمک به توسعه است.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، تعدادی از فعالان بسیج ادارات و کارخانه‌های استان تجلیل شدند.

 

 

 

 

محکومیت متهمان قاچاق کالا در نهبندان/۴

دو متهم قاچاق کالا در نهبندان به پرداخت ۷۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

ئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نهبندان گفت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه خودروی سواری مقادیری کالای قاچاق شامل ۴۵ کیلوگرم البسه مستعمل و ۳۶ جفت کفش مستعمل کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.
هادی میرعرب افزود: پس از محرز شدن تخلف، متهمان در شعبه علاوه بر ضبط کالا‌های مکشوفه به پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و ۶۰۰ میلیون ریال بدل از ضبط خودروی حامل کالای قاچاق به جریمه نقدی آن‌ها اضافه شد.
بر اساس ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وسایل نقلیه سبک مورد استفاده در قاچاق کالا چنانچه ارزش کالای مکشوفه بیش از ۱۰۰ میلیون ریال باشد، نیز ضبط می شود.

 

 

کشف ۱۸۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بیرجند/۴

مأموران پلیس امنیت اقتصادی بیرجند در بازرسی از دو دستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان بیرجند انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

 سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان بیرجند به ۲ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ بخشی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی ازخودرو‌ها انواع وسایل خانگی قاچاق؛ لوازم بهداشتی غیرمجاز و لب تاب کشف کردند .
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان این که در این زمینه دو  متهم بازداشت شده است، گفت: متهمان بازداشت شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*