اخبار علمی/بعد از خوردن این نوشیدنی هرگز مسواک نزنید

بعد از خوردن این نوشیدنی هرگز مسواک نزنید

بسیاری فکر می‌کنند مسواک زدن بلا فاصله پس از خوردن قهوه برای سلامت دندان آن‌ها مفید است، اما این تصور اشتباه است.

به گزارش المنار، همه افراد صبحگاه روتین خود را دارند و برای بسیاری، مهمترین مؤلفه این روتین یک فنجان قهوه است. اما آیا شما معمولاً بعد از نوشیدن یا قبل از نوشیدن آن مسواک می‌زنید؟ کارشناسان می‌گویند این کار برای سلامتی دندان شما بسیار خطرناک است.

معروف است که قهوه باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود و حاوی تانن است که می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد؛ بنابراین مسواک زدن برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مصرف قهوه بسیار مهم است.

اما کریستینا ماینرز دندانپزشک مرکز بهداشتی CommuniCare در سان آنتونیو ایالات متحده می‌گوید: بهتر است این کار را قبل از نوشیدن قهوه انجام دهید.

فواید اعجاب انگیز انجیر خشک/ میوه ای که همه عناصر مورد نیاز بدن را یکجا دارد

این خوراکی خوشمزه، سلامت قلب را تقویت و از آن در برابر بیماری‌های قفسه سینه مانند سکته مغزی و تصلب شرایین محافظت می‌کند. برخی مطالعات نشان داده است که خوردن انجیر خشک باعث افزایش توانایی بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد، کاهش تری گلیسیرید در بدن، کنترل سطح فشار خون و جلوگیری از افزایش آن می‌شود؛ زیرا حاوی درصد بالایی از پتاسیم است که به تعادل مایعات در بدن کمک کرده و رگ‌های خونی را آرام می‌کند.

انجیر خشک وزن اضافی را هم کاهش می‌دهد؛ زیرا حاوی فیبر‌های محلول و نامحلول است که اشتها را به طور موثری کنترل می‌کند. از تومور‌های سرطانی، به ویژه سرطان ریه و روده بزرگ محافظت می‌کند و به دلیل برخورداری از آهن، کم خونی را درمان می‌کند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا دشمن سلامت قلب

نوشیدنی‌های انرژی‌زا دشمن سلامت قلب

 محققان دریافتند نوشیدنی‌های انرژی زا تاثیرات مخربی بر سلول‌های عضلات قلب بر جای می‌گذارند.

به گزارش روز دوشنبه از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات که محققان دانشگاه ای اند ام تگزاس آمریکا ۱۷ برند مختلف از نوشیدنی‌های انرژی‌زای موجود در بازار را مورد مطالعه قرار داد، مشخص شد مصرف نوشابه‌های انرژی‌ها موجب اختلال در ضربان قلب، افزایش فشار خون، ابتلا به بیماری کاردیومیوپاتی (بیماری عضلات قلب) و سایر عوارض قلبی می‌شود.
در این تحقیقات ترکیبات مختلف موجود در هریک از نوشیدنی‌های انرژی‌زا مورد بررسی قرار گرفت و غلظت هریک از این ترکیبات و اثرات احتمالی آن‌ها بر قلب با استفاده از یک مدل محاسباتی مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شد سه ترکیب تئوفیلین، آدنین و آزلات می‌توانند بیشترین آثار منفی را بر قلب داشته باشند.

مصرف چه دارو‌هایی اثر واکسن کرونا را از بین می‌برد؟

متخصصان توصیه می‌کنند برای رفع عوارض جانبی واکسن کرونا از دارو‌های مُسکن استفاده نکنید.

به گزارش “ای بی سی نیوز”، برخی از دریافت کنندگان واکسن کرونا عوارض جانبی مانند درد و حساسیت موقتی در محل تزریق، تب، لرز، خستگی، درد عضلانی و سردرد را تجربه می‌کنند که باعث شده سوالاتی در مورد امکان استفاده از مسکن‌های معمول و بدون نسخه از جمله استامینوفن یا ایبوپروفن مطرح شود.

متخصصان می‌گویند: این دارو‌ها نه تنها درد را تسکین نمی‌دهند، بلکه اثر واکسن را نیز به طور کامل از بین می‌برند.

دکتر سیمون وایلدز متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی South Shore تصریح کرد: اطلاعات کافی در مورد واکنش آنتی بادی حاصل از واکسن به مسکن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنیم.

عوارض جانبی واکسن‌ها به دلیل فعال شدن سیستم ایمنی بدن است، به این معنی که بدن شروع به ساخت آنتی بادی علیه ویروس کرونا می‌کند، اگر فردی دارو‌های ضد درد مصرف کند، این اتفاق نمی‌افتد.

مصرف چه دارو‌هایی اثر واکنس کرونا را بین می‌برد؟

یک مطالعه دیگر نیز تاکید می‌کند کودکانی که قبل از تزریق واکسن‌های دوره کودکی از مسکن استفاده کرده اند، نسبت به افرادی که دارو مصرف نمی‌کردند، آنتی بادی کمتری داشتند.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت تأکید کرد: شایعترین عوارض جانبی واکسن، درد در ناحیه تزریق است که در بسیاری موارد بدون استفاده از مسکن قابل تحمل است.

یافته محققان بریتانیایی؛

بروز آسیب قلبی در ۵۰ درصد از بهبودیافتگان کووید ۱۹

بروز آسیب قلبی در ۵۰ درصد از بهبودیافتگان کووید ۱۹

بر اساس یافته های جدید، حداقل یک ماه پس از ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان، آسیب قبلی در نیمی از آنها مشاهده شد.

به گزارش  ساینس دیلی، محققان مشاهده کردند حدود ۵۰ درصد از بیمارانی که با کووید ۱۹ شدید در بیمارستان بستری شده و سطح پروتئینی به نام تروپونین در آنها افزایش می‌یابد، دچار آسیب قلبی می‌شوند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

تغذیه دوران قرنطینه خانگی را جدی بگیرید/پرهیز از فست فود خوری

تغذیه دوران قرنطینه خانگی را جدی بگیرید/پرهیز از فست فود خوری

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نسبت به عوارض مصرف غذاهای آماده و فست فودها در دوران قرنطینه خانگی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا عبداللهی، گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر از جمله، بیمارهای قلبی عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیش از بقیه مستعد ابتلاء به کرونا هستند.

وی با اشاره به خانه نشینی اجباری در روزهای کرونایی، افزود: قرنطینه خانگی یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فود ها را افزایش داده است. مواد غذایی پرنمک، شیرین و پر چرب، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلاء به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود بوده و به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم، توجه بیشتری داشته باشیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: در شرایط همه گیری کرونا، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ باید توجه ویژه ای به مواد غذایی مصرفی خودمان داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*